Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Rectorul UAB, Daniel Breaz: Avem solicitări din India, Pakistan şi Iran, de studenţi care vor să înveţe la Alba Iulia, dar nu primesc vize


Publicat

breaz

Criza financiară din ultimii ani a afectat şi bugetul universităţii albaiuliene. Numărul studenţilor a scăzut, iar, implicit, fondurile din taxele pe care le plăteau aceştia pentru studii s-au diminuat. În acest context, conducerea instituţiei încearcă să găsească soluţii pentru echilibrarea financiară. Una dintre acestea este reprezentată de un proiect de internaţionalizare a învăţământului universitar românesc, mai concret stimularea studenţilor străini care doresc să înveţe în universităţile din ţară.

La “Testul de sinceritate” ci Dan Lungu, exclusiv pe Alba24.ro, rectorul Universităţii “1 Decembrie 1918”, Daniel Breaz a dezvăluit ce presupune acest proiect.

“În ultimii ani s-a constatat o scădere a numărului de studenţi. Dacă în perioada 2000-2004 am avut un număr foarte mare de studenţi la învăţământul la distanţă, care, prin taxele pe care le plăteau atunci au ajuns să crească bugetul universităţii, acum acesta a scăzut. La fel, a scăzut şi numărul studenţilor la zi, cauzele fiind atât criza financiară, cât şi rezultatele la bacalaureat. Unii tineri nu mai pot să se întreţină la facultate. Este păcat, încercăm să găsim soluţii.

De 6-7 luni am început un proiect de internaţionalizare a învăţământului universitar românesc: trebuie să deschidem larg poarta spre studenţi străini, care doresc să vină să înveţe în România, pentru că învăţământul românesc a fost şi este încă unul de elită”, a spus Daniel Breaz.

“Studenţii străini sunt doritori de a veni şi studia în România, pentru că oferă o pregătire de calitate. Iar noi, în ultimii ani, am redus foarte mult numărul acestora. Nu înţeleg de ce. Am evitat să le dăm vize să vină şi să studieze aici, ori ei nu fac altceva decât să ajute la prosperitatea ţării noastre. Gândiţi-vă că un student străin care vine în România cheltuieşte cel puţin 10.000-12.000 de euro pe an, pentru că locuieşte şi trăieşte aici, plus taxele, care sunt mult mai mari faţă de cele pentru un student român, poate chiar echivalentul a şapte studenţi români, din punct de vedere financiar. Deci, la Alba Iulia, dacă am avea 300-400 de studenţi străini, ar însemna echivalentul a 2.000 de tineri români. Ar însemna stabilitate financiară pentru universitate şi posibilităţi de dezvoltare, de performanţă, de motivare a cadrelor didactice”, precizează rectorul.

Anul trecut, UAB a participat la un târg de oferte educaţionale organizat în zona Asiei, la Kuala Lumpur, fiind singura universitate din România cu un stand de prezentare. Potrivit rectorului, au fost aproximativ 8.000 de vizitatori, în două zile: „Am epuizat absolut toate materialele, au fost foarte multe universităţi europene, de prestigiu. Au venit o grămadă de solicitări, pentru că sunt agenţi care se ocupă de recrutarea tinerilor, pentru plasare la studii în alte ţări. Din păcate, efectul a fost aproape de zero, pentru că foarte mulţi nu au primit vize. Au fost solicitări din zona Asiei – India (Marea Britanie are un program de recrutare IT pentru India), Pakistan, Bangladesh, Iran, Irak. Aceştia îşi trimit tinerii la studii în alte ţări – Marea Britanie, Franţa, Germania, Ungaria. Dar la noi, este problema vizelor.

Credeţi că toţi acei studenţi care vin din afară sunt cu probleme? Eu nu cred. Sunt dornici să înveţe. Cred că ne solicită dublu faţă de mulţi dintre studenţii români, pentru că vin pe banii lor, iau împrumut din bancă, ca să urmeze studii, având în vedere că în ţările lor nu li se oferă posibilităţi de a se pregăti în domeniul în care doresc să devină specialişti”, subliniază Daniel Breaz.

Acesta susţine că trebuie identificate toate modalităţile de finanţare, inclusiv cele prin iniţiative legislative, astfel încât să fie posibile obţinerea unor surse la bugetul universităţilor, pentru că educaţia are un rol major în prosperitatea societăţii. În prezent, studenţii străini, cei care ar putea aduce resurse financiare substanţiale în acest sens, sunt foarte puţini la UAB, din cauza faptului că nu primesc vize: ” Avem foarte puţini studenţi din străinătate, din India am avut 7 studenţi. Ne apropiam de 100 de solicitări, dar au primit viză cam 3 pe an. Mai avem prin schimburi Erasmus alţi 50-60 de studenţi, în special din ţări europene”.

Rectorul Daniel Breaz spune că, din punctul de vedere al adaptării ofertei educaţionale la cererile de pe piaţa muncii, universitatea urmăreşte evoluţia solicitărilor şi înfiinţează specializări noi: „Nu cred că a fost an în care să nu înfiinţăm o specializare nouă; anul trecut am lansat trei masterate internaţionalizate noi. Anul acesta am înfiinţat trei specializări în limba engleză, de exemplu informatică, administrarea afacerilor, arheologie şi muzeologie (această specializare o cere Pakistanul), toate cu predare în limba engleză; de asemenea, limbi moderne aplicate – traducere şi interpretare. Există specializări pentru care cererea a scăzut, pentru că absolvenţii se angajau în domeniul public, spre exemplu cei de la istorie. Fiind blocate posturile în ultimii ani, nu au găsit locuri de muncă. Acum avem aproximativ 20 de studenţi la specializarea istorie în anul I.

O creştere reală economică nu se va manifesta decât spre sfârşitul anului 2014, într-adevăr acum nu prea sunt bani, dar sper să trecem peste această perioadă grea şi să ne dezvoltăm, să găsim soluţii.”

Vedeţi integral declaraţiile rectorului Daniel Breaz, la „Testul de sinceritate” Alba24.ro.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

8 Comentarii

8 Comments

  1. omu

    joi, 11.04.2013 at 12:03

    nu avem si asa destui ” colorati” in oras, ne mai trebuie si de import? De fapt cine sa vina in catunul asta?!

  2. adriaan

    joi, 11.04.2013 at 19:32

    ce se intampla cu populatia,nu conteaza..bine,mai,nu avem destule ciori in Alba?Mai vreti si altii „de la mama lor”!??astia gasesc rapid niste ***** locale si se pun pe puiat si adus frati,veri..sa vedeti atunci natie colorata…o sa fim ciorile Europei…

  3. Bin Alladen

    joi, 11.04.2013 at 19:41

    mama,ce o sa islamizez Alba!Allahu Akbar! ghiaurilor,o sa v-o **** si pe fatza ,si pe dos! in 30 ani ,va fac Republica Islamica si bag Sharia.n voi! Kefiri fraieri! Iar pe fratele Hassan cel breaz o sa-l fac mufti!

  4. jenu

    joi, 11.04.2013 at 19:51

    las sa vina pakistanezii,sa aduca cu ei coruptia si fundamentalismul mahomedan…sa vedeti cum le pun rumanelor toalele de mumie..cu indienii n-am teaba,sa vina la renumita universotate apulensis,ca e „d-ai nostri”,sa vina sa-l faca pe brreaz fericit..

  5. jenu

    joi, 11.04.2013 at 19:55

    învăţământul românesc a fost şi este încă unul de elită”, a spus Daniel Breaz.
    mai bine tacea brreazu…

  6. Pingback: Studenții străini vor să vină în România, dar nu primesc vize

  7. Pingback: Studenții străini vor să vină în România, dar nu primesc vize - Liceul Teoretic Dante Alighieri

  8. Tzepes

    vineri, 12.04.2013 at 16:49

    Avem destui tigani si fara aia. Foarte bine ca nu le da vize. Mai lipsesc Siria si Coreea de Nord de pe lista celui mai breaz.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Nicușor Stanciu, curtat de campioana CFR Cluj. Neluțu Varga: ”În două săptămâni vom face două transferuri foarte importante”

Publicat

n

După ce „feroviarii” au cucerit cel de al treilea titlu consecutiv de campioni ai României, patronul Neluțu Varga a anunțat efectuarea unor transferuri bombă, astfel încât echipa din Gruia să se califice în grupele Champions League.

„Putem să mergem în Liga Campionilor. Am încercat mereu să oferim tot ce e mai bun, să se bată cu orice echipă, chiar şi cu Barcelona. Vom face două transferuri foarte importante, pe care le vom anunţa în aproximativ două săptămâni.

Unul dintre ele îl vizează pe un mare golgheter al Italiei, celălalt e cel care ne-a răpus în Liga Campionilor. Se poate să fie Stanciu”, a declarat Neluțu Varga, unul dintre cei mai discreți patroni din fotbalul românesc, potrivit Look Plus.

Nicolae Stanciu a fost desemnat cel mai bun străin, mijlocaș și pasator de gol în Cehia, după ce a avut un sezon foarte bun în componența echipei Slavia Praga, care a eliminat CFR-ul din play-off-ul Champions League.

În luna aprilie, Nicolae Stanciu a recunoscut că ar fi dispus să joace pentru CFR Cluj, anunță Digisport: ,,Sincer, da(nr. – ar alege și el CFR Cluj). Am vorbit și cu Alex, dar nu cred că l-am influențat cu ceva. Atunci când mi-a cerut părerea, și eu i-am zis că aș alege CFR-ul. Sper să fie bine și să câștige din nou campionatul!”

Stanciu este campion cu echipa sa în Cehia.

Sursă: Cluj24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

PSD Alba mai pierde un reprezentant. Horațiu Clepan, fost vicepreședinte al organizației județene, a plecat la PRO România

Publicat

Unul dintre cei mai cunoscuți și vechi social-democrați din Alba, Horațiu Clepan a părăsit PSD și s-a alăturat echipei PRO România.

„După o viață, dacă pot spune așa, în care am fost în și lângă PSD, a venit timpul să spun STOP. Plecarea mea a fost generată de faptul că nu m-am mai simțit reprezentat de conducerea de la București iar conducerea locală mi-a lăsat impresia că nu aș mai fi folositor. Nu am mai fost căutat, să spun așa, iar dacă nu ești dorit, pleci”, a transmis Horațiu Clepan.

Acesta a fost membru PSD din anul 2008 dar anterior a fost un apropiat al partidului. A ocupat funcții importante, precum cea de vicepreședinte al organizației municipale Alba Iulia și a celei județene Alba.

„Singura opțiune politică pe care am luat-o în calcul a fost PRO România. E singurul partid cu adevărat de stânga iar echipa de aici este una în care mă regăsesc total”, a adăugat Horațiu Clepan.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

TITULARIZARE 2020: Cum se depun contestații. Model de cerere și procedura la ședințele de repartizare pe posturi

Publicat

sediul ISJ Alba

Profesorii nemulțumiți de notele primite la proba scrisă de la concursul de Titularizare 2020 pot depune sau transmite contestații, astăzi până la ora 21.00 și mâine până la ora 12.00. Rezultatele finale se afișează în 11 august.

În Alba, au fost 2 note de 10, 235 între 7 și 9,99, 120 între 6,99 și 5 și alte 80 sub 5. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Vezi și TITULARIZARE 2020: REZULTATELE la examen au fost publicate. NOTELE profesorilor la proba scrisă

Contestațiile pot fi depuse la sediile inspectoratelor școlare județene sau transmise prin mijloace electronice.

Vezi Model CERERE_CONTESTATIE_TITULARIZARE_2020

IȘJ Alba a transmis modalitatea de înregistrare a contestațiilor.

În contestaţie, candidatul precizează următoarele informaţii: judeţul, nr. şi denumirea centrului de concurs, numele, iniţiala tatălui, prenumele; codul numeric personal; denumirea exactă a disciplinei la care a susţinut proba scrisă în cadrul concursului; nota contestată; nr. fişă de înscriere la concurs; adresa de e-mail; numărul de telefon; denumirea uneia dintre instituțiile/unitățile de învățământ absolvite.

Vezi TITULARIZARE 2020: 80 de profesori din Alba au luat note sub 5. Rată de promovare de 54% a concursului, în județ

Contestația la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procură notarială în original.

Contestațiile pot fi transmise și prin poșta electronică (ab_cn_2020@isjalba.ro) până la ora 12:00, în data de 5 august 2020, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și copie după cartea/buletinul/adeverința de identitate.

Numărul de înregistrare se comunică candidatului prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

Vezi TOP REZULTATE la Titularizare 2020 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note. Doi candidați cu 10 la proba scrisă

CALENDAR TITULARIZARE 2020 – după publicarea primelor rezultate și perioada de depunere a contestațiilor:

5-10 august 2020 – soluţionarea contestațiilor în centrele naţionale.

6-7 august 2020 – înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă: candidaţii depun/transmit cererile la inspectoratul școlar din județul/ municipiul București în care aceştia doresc repartizarea; candidaţii transmit informări, în scris, la inspectoratul  școlar din județul/ municipiul București în care au susţinut proba scrisă, cu privire la faptul că solicită repartizarea în alt judeţ;

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale ale concursului național.

În Alba, sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total.

Vezi AICI lista posturilor în Alba.

ŞEDINŢE DE REPARTIZARE

12 august 2020 – Şedinţa pentru repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condiţiile art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – Şedinţa de repartizare a candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;

14 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

completarea normei cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6), respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului, rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare;

soluţionarea restrângerilor de activitate: cadrele didactice titulare, a căror restrângere de activitate a apărut în perioada aprilie-iulie 2020 și cadrele didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată din etapele anterioare, în vederea soluționării restrângerii de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

candidații cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul naţional, sesiunea 2020, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020, și au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

(Pct. 3 şi pct.4 – ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor)

ocuparea posturilor didactice, rămase vacante, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

17 august 2020 – Detaşarea în interesul învăţământului pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control.

18 august 2020:

Ocuparea posturilor didactice pentru detaşare în interesul învăţământului – dosare ale titularilor, înregistrate pentru detaşare în interesul învăţământului în perioada: 10-12 iunie 2020.

Ocuparea posturilor didactice, rămase neocupate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

19 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Începând cu data de 19 august 2020 şi după începerea cursurilor, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor, în toate etapele și ședințele de repartizare au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

20 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

solicitărilor pentru detașare la cerere prin continuitate;

solicitările pentru detașare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obţinute la proba scrisă a concursului naţional – sesiunea 2020.

20-21 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cadrele didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

candidații care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor

[au prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie]

24 august 2020 – Şedinţă de repartizare pentru detașare la cerere prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor.

25-26 august 2020 – Şedinţă de repartizare a cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 85 din Metodologie.

26-28 august 2020 – Şedinţă de repartizare la nivelul inspectoratului școlar, a posturilor didactice rămase neocupate, conform prevederilor art. 90 din Metodologie, în următoarea ordine de prioritate:

a) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice, conform prezentei Metodologii;

b) cadre didactice titulare rămase în restrângere de activitate prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;

c) cadre didactice titulare rămase nerepartizate care solicită continuitate prin detaşare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;

d) candidaţi care au obţinut minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, având prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional, sesiunea 2020, şi care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2020-2021 în baza mediei de repartizare de minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2019 şi/sau 2018, respectiv 2019, 2018, 2017 şi/sau 2016 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile prezentei metodologii;

e) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor art. 8 alin. (3);

f) cadre didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific;

g) candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2020-2021;

h) candidaţi care au obţinut minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;

i) abrogat;

j) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), în profilul postului solicitat (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

k) candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2020, care au susţinut proba scrisă în profilul postului şi proba practică/orală în profilul postului conform , în ordinea art. 89 alin. (4) descrescătoare a mediilor;

l) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2019, iulie 2018 şi/sau iulie 2017 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a

mediilor de repartizare;

m) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020, şi care au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, în ordinea descrescătoare a notelor;

n) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursurile naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017, şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

o) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020 şi au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

p) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

q) candidaţi care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare.

r) candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor;

s) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

t) candidaţi care au renunţat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

Candidaţii eliminaţi din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizaţi pe posturi didactice /catedre în anul şcolar 2020-2021.

conform art. 62 alin. (8) şi (9) din Metodologie, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs, cu respectarea condiţiilor Metodologiei.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs se aplică, pentru departajare, prevederile art. 63 alin.(1) şi (2) din Metodologie.

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației și Cercetării.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Părinții din Alba Iulia care nu au cu cine să-și lase copiii pot primi până la 710 lei pentru plata unei bone. CONDIȚII

Publicat

Primăria municipiului Alba Iulia va susține familiile cu venituri nete mai mici de 3.500 de lei pe membru de familie, cu sume de maxim 710 lei/lună. Ajutorul financiar se acordă pentru fiecare copil de vârstă preșcolară, în funcție de nivelul veniturilor nete lunare pe membru de familie.

Astfel, în cazul veniturilor până la 2.100 de lei se acordă lunar un ajutor de 710 lei, în cazul veniturilor cuprinse între 2.101 și 2.500 de lei se acordă un ajutor de 550 de lei, familiile care au venituri lunare pe membru de familie cuprinse între 2.501 și 3.000 de lei primesc 390 de lei, iar cele cu venituri cuprinse între 3.001 și 3.500 de lei primesc un ajutor lunar de 250 de lei.

Există și o serie de condiții pentru acordarea acestui ajutor: de exemplu, el nu se acordă pentru copilul care este înscris la creșă/grădiniță sau pentru care părintele a refuzat un loc la creșă/grădiniță, ori l-a retras de la creșă/grădiniță. De asemenea părinții trebuie să facă dovada plății la zi a taxelor și impozitelor către primărie, iar bonele trebuie să dețină diplomă, certificat sau un alt titlu de bonă, recunoscute ori echivalate în conformitate cu prevederile legii.

„Era doar o noțiune de timp. Acum e o stare de fapt. De astăzi, orice tânără familie din Alba Iulia își poate depune la Direcția de Asistență Socială dosarul pentru a primi bani “de bonă”. Am grăbit acest proiect pentru a ajuta cât mai mulți tineri albaiulieni să își poată angaja bone de încredere, pentru a-și crește micuții în siguranță și fără gândul “unde îl duc/ cu cine îmi las azi copilul”. Pe de altă parte, continuăm să dezvoltam infrastructura educațională pentru preșcolari, construim o creșă de 90 de locuri în zona Orhideelor și căutăm permanent alte și alte noi locuri și soluții pentru alte grădinițe și creșe. Alba Iulia crește, la propriu, și prin juniorii ei”, a transmis Voicu Paul, viceprimar cu atribuții de primar al municipiului Alba Iulia.

Solicitările se pot depune la Direcția de Asistență Socială Alba Iulia, bd. Revoluției 1989, nr. 26. Telefon de contact: 0258 810 325.

Întreaga metodologie de acordare a sprijinului pentru plata bonelor poate fi consultată AICI.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate