Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Reguli noi impuse de Guvern pentru parteneriatul public-privat. Condiţii de aplicare şi finanţare


Publicat

bussines

Condiții noi de aplicare pentru proiectele din parteneriatul public-privat. Guvernul a dat o ordonanță de urgență prin care vechea lege a fost înlocuită cu una nouă, menită să stimuleze investițiile private.

Ordonanța de urgență reglementează încheierea, derularea și încetarea parteneriatului public-privat. Obiectivul urmărit îl constituie realizarea sau, după caz, reabilitarea și/sau extinderea unui bun sau a unor bunuri care vor aparține patrimoniului partenerului public și/sau operarea unui serviciu public.

Condiţii

Studiul de fundamentare a proiectului va trebui să demonstreze, pe lângă elementele principale, faptul că mai mult de jumătate din veniturile care urmează să fie obținute de către societatea de proiect din utilizarea bunului/bunurilor sau operarea serviciului public ce formează obiectul proiectului provin din plăți efectuate de către partenerul public sau de către alte entități publice în beneficiul partenerului public.

Legea nr. 233/2016 prevedea că în contrapartida lucrărilor executate și/sau a serviciului public prestat, plățile efectuate de către partenerul public urmează să reprezinte peste 50% din veniturile obținute de către societatea de proiect.

Acum se introduce şi un termen de peste cinci ani pentru derularea raporturilor contractuale, care să permită partenerului privat recuperarea investiției și realizarea unui profit rezonabil.

De asemenea, se prevede distribuirea riscurilor între partenerul public și partenerul privat, în funcție de capacitatea fiecărei părți contractante de a evalua, gestiona și controla un anumit risc. În legea devenită caducă, condiţionarea era în funcţie doar de capacitatea partenerului public de a gestiona şi controla un anumit risc.

Sunt menţinute cele două forme de parteneriat: parteneriatul public-privat contractual şi parteneriatul public-privat instituțional

În aceste două cazuri, dacă o altă entitate publică intenționează să sprijine realizarea proiectului prin asumarea față de partenerul privat desemnat câștigător a procedurii de atribuire a contractului sau față de societatea de proiect a unei/unor obligații de plată sau de garanție, în beneficiul partenerului public, poate face acest lucru numai în situația în care obligația de plată sau de garanție a fost prevăzută în studiul de fundamentare și în documentația de atribuire a procedurii, într-o modalitate clară, precisă și neechivocă, indicându-se condițiile în care poate fi realizată.

Contractele de parteneriat public-privat pot fi încheiate și în scopul efectuării unei activități relevante în sectoarele de utilitate publică prevăzute în Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, cu modificările și completările ulterioare, precum și în vederea realizării de către un operator privat a serviciilor comunitare de utilități publice prevăzute în Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice , republicată, cu modificările și completările ulterioare, conform prevederilor art. 1 și 2.

Partenerul public este definit ca oricare dintre entitățile care sunt autorități contractante sau entități contractante în sensul art. 4 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, al art. 4 din Legea nr. 99/2016, precum și al art. 9 și 10 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii.

Finanţarea

Se păstrează reglementările în vigoare, prin care finanţarea investiţiilor se face:

– integral, din resurse financiare asigurate de partenerul privat;

sau

– din resurse financiare asigurate de partenerul privat, împreună cu partenerul public.

În ce priveşte participarea partenerului public la finanţare, se limitează la 25% din valoarea totală a inverstiţiei a cotei de contribuție reprezentată de resurse financiare de altă natură decât fonduri externe nerambursabile și contribuția națională aferentă unor astfel de fonduri.

Partenerul public poate contribui la realizarea proiectului de parteneriat public-privat prin una sau mai multe modalități, detaliate în ordonanţă, cu menţiunea că în noua reglementare apare şi acordarea de garanții în favoarea finanțatorilor contractului de parteneriat public-privat care sunt instituții de credit sau instituții financiare.

În vederea constituirii și utilizării de fonduri publice necesare efectuării plăților către societatea de proiect ori partenerul privat aferent derulării proiectelor de parteneriat public-privat aprobate de Guvern se va înființa în termen de 1 an de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență Fondul special de finanțare a contractelor de parteneriat public-privat.

Fondul special de finanțare a contractelor de parteneriat public-privat va fi constituit din venituri publice provenind din resurse financiare fiscale și nefiscale, inclusiv subvenții, prevăzute de actul normativ de înființare a respectivului fond special.

sursă: legestart.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ora exactă, la Teiuș. Primăria a cumpărat un ceas stradal cu dispozitiv GPS pentru actualizarea orei direct de la satelit

Publicat

Primăria Teiuș a cumpărat recent un ceas stradal cu LED-uri, cu dublă față, care afișează ora exactă, data, temperatura ambientală dar și mesaje programabile de la calculator. 

Ceasul a costat 4.413,27 de lei, fiind achiziționat recent pe platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Ofertantul este Smartsoft Electronic SRL din județul Dolj.

Potrivit descrierii, ceasul are dimensiunile exterioare de 970 mm x 250 mm x 100 mm.

Mesajele programabile se afișează pe un rând cu font de 15 cm simplu, ce asigură o vizibilitate 40-50 metri. Fiecare mesaj poate avea până la 1.400 de caractere, iar la o programare se pot seta până la 5 mesaje.

Afișajul electronic High Power asigură o vizibilitate excelentă pe timp de zi, de la distanțe foarte mari.

Ceasul are un dispozitiv GPS integrat în afișaj pentru actualizarea automată a orei direct de la satelit.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Președintele Klaus Iohannis s-a prăbușit la 14% în sondaje, sub George Simion și Marcel Ciolacu. Ce partid ar câștiga alegerile

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis s-a prăbușit în sondaje la 14%, potrivit unui sondaj realizat de Avangarde pentru PSD. 

Este o scădere dramatică față de sondajul anterior crizei politice, realizat în septembrie, când acesta beneficia de încrederea a 28% dintre cetățeni.

La pachet cu președintele s-a prăbușit și premierul demis Florin Cîțu, care este acum, potrivit sondajului, la o cotă de 7%.

Clasamentul încrederii în politicieni e condus de Rafila (30%), Ciolacu (25%), Emil Boc (24%), Raed Arafat (23%), George Simion (20%).

Liderul AUR este, în sondajul PSD, peste Iohannis.

Dacian Cioloș e la 13%, imediat după președintele Klaus Iohannis.

Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri, respondenții ar vota cu PSD (40%), PNL (17%), AUR (14%), USR (13%), UDMR (5%).

Principalul vinovat pentru bilanțul pandemiei este văzut guvernul Cîțu (28%), urmat de președintele Klaus Iohannis (14%).

În ceea ce privește criza politică, Iohannis e văzut drept principalul vinovat de 18% dintre respondenți, urmat de PNL (14%), USR (11%) și Florin Cîțu (8%).

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Examen de promovare a personalului, la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia. Condiții de participare

Publicat

Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia organizează în data de 9 noiembrie, începând cu ora 10:00, examen de promovare a personalului prin transformarea posturilor din cadrul secţiilor, compartimentelor şi serviciilor unde sunt încadraţi angajații.

Potrivit reprezentanților instituției, 69 de angajați ai spitalului îndeplinesc condițiile de promovare în anul 2021.

Printre aceștia se numără asistenți medicali debutanți, infirmieri debutanți, registratori debutanți sau muncitori calificați. 

Probele de examen

Examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare constă în 2 etape:

– verificarea existenţei cererilor de înscriere aprobate şi îndeplinirea condiţiilor privind înscrierea la examen

– proba scrisă (Test grilă/lucrare scrisă)

Proba scrisă se notează de la 0 – 100 puncte.

Sunt declaraţi admiși la examenul de promovare, candidaţii care au obţinut punctajul minim de 50 de puncte.

Având un număr mare de participanți, precum și evoluția situației epidemiologice cauzată de tulpina Delta a virusului SARS-CoV -2 și riscul de sănătate publică, examenul de
promovare se va susține în cadrul secțiilor/compartimentelor/birourilor/serviciilor, unde sunt încadrați salariații care participă la examenul de promovare.

Condiții de participare

Pot participa la examenul de promovare în grad /treaptă imediat superioară, persoanele care:

– îndeplinesc condițiile prevăzute de Ordinul 1470/2011 pentru aprobarea criteriilor privind angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale;

– au obţinut calificativul <Foarte bine> la evaluarea performanţelor individuale, cel puţin de două ori în ultimii trei ani;

– au aprobat referatul de evaluare întocmit de către șeful ierarhic superior;

Dosarul de înscriere

Pentru înscrierea la examenul de promovare candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:

– formularul de înscriere (de la Serviciul resurse umane și relații cu publicul)

– copia actului de identitate

– adeverinţă eliberată de Serviciul resurse umane și relații cu publicul, privind condiţiile de îndeplinire pentru participarea la examen

– Dosar plic

Data limită de depunere a dosarului de înscriere este 4 noiembrie, ora 12:00 la Serviciul resurse umane și relații cu publicul.

Depunerea eventualelor contestaţii se va face la secretariatul spitalului în termen de 24 ore de la data afişării rezultatelor examenului de promovare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

AFM: Programul Rabla Clasic 2021 ar putea fi suplimentat. Ritmul înscrierilor s-a menținut crescut

Publicat

r

Programul Rabla Clasic 2021 pentru persoanele fizice ar putea fi suplimentat. În prezent Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), împreună cu Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), este în proces de identificare a unor resurse financiare necesare unor noi alocări, informează AFM.

„Pentru Programul Rabla Clasic, ritmul înscrierilor s-a menținut crescut, ceea ce a condus la suplimentări pe parcursul anului.

Pentru acest program, valoarea alocată persoanelor fizice în anul 2021 este de 510 milioane lei, care a fost integral rezervată, fiind necesară o nouă suplimentare.

Mă bucură că există un interes atât de mare pentru acest program, ceea ce reprezintă un mesaj foarte important din partea cetățenilor, că își doresc un aer mai curat și că vor să contribuie la reducerea impactului asupra calității aerului din marile aglomerări urbane”, a declarat președintele AFM, Lorand-Arpad Fulop.

Potrivit AFM, având în vedere faptul că, în prezent, bugetul alocat persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Clasic este epuizat, Administrația Fondului pentru Mediu, împreună
cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor sunt în proces de identificare a unor resurse financiare necesare unor noi alocări în cadrul programului.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate