Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Reorganizarea CNADNR și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere, dezbătută în ședința de Guvern


Publicat

palatul victoria guvernGuvernul are pe ordinea de zi a ședinței de miercuri, 14 septembrie, cinci proiecte de Ordonanțe de Urtgență. Una dintre acestea se referă la reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere.

Citește și Schimbări majore la CNADNR. Guvernul înfiinţează o nouă instituţie pentru construcţia de autostrăzi, care poate fi privatizată

De asemenea, ar putea fi discutat și aprobat un proiect de OUG privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule.

Vezi proiectele de acte normative aflate pe ordinea de zi.

Proiecte de Ordonanță de Urgență

[random_content group_id='79120' num_posts='1']
[random_content group_id='79118' num_posts='1']

1. Proiect de Ordonanță de Urgență privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile şi modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.50/2010 privind contractele de credite pentru consumatori

2. Proiect de Ordonanță de Urgență pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu impact asupra domeniului achiziţiilor publice

3. Proiect de Ordonanță de Urgență privind modificarea şi completarea art. 14 din Ordonanţa Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară

4. Proiect de Ordonanță de Urgență privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule

5. Proiect de Ordonanță de Urgență privind reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România-S.A şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere S.A, precum şi de modificare şi completare a unor acte normative

Proiecte de Hotărâre

1. Proiect de Hotărâre pentru aprobarea Strategiei naţionale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilităţi” 2016-2020 şi a Planului operaţional privind implementarea strategiei naţionale „O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilităţi” 2016-2020

2.  Proiect de Hotărâre pentru aprobarea Listei cuprinzând categoriile de informaţii clasificate secrete de stat pe niveluri de secretizare, elaborate sau deţinute de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi de către instituţiile şi structurile aflate în subordinea sau sub autoritatea acestuia şi termenele de clasificare aferente acestora

3.  Proiect de Hotărâre privind instituirea regimului de arie naturală protejată şi declararea ariilor de protecţie specială avifaunistică ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România

4. Proiect de Hotărâre privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea Adunării Generale a Confederaţiei Europene de Probaţiune şi a Conferinţei ”Alternative la detenţie” la Bucureşti, în perioada 5-7 octombrie 2016

5. Proiect de Hotărâre privind modificarea anexei nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului

6. Proiect de Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2016 al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ”C.F.R-Marfă”-S.A aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor

7. Proiect de Hotărâre privind acordarea cetăţeniei române domnului „Letra Da Costa Ferreira Paulo Josue”

8.  Proiect de Hotărâre pentru modificarea şi completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului nr.1357/2001 privind atestarea domeniului public al judeţului Suceava, precum şi al municipiilor, oraşelor şi comunelor din judeţul Suceava

9.  Proiect de Hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 402/2016 privind domeniile şi programele de studii universitare de master acreditate şi numărul maxim de studenţi ce pot fi şcolarizaţi în anul universitar 2016-2017

10. Proiect de Hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr.376/2016 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare şi a structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul universitar 2016-2017

11. Proiect de Hotărâre pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României

Memorandumuri

1. Memorandum cu tema: Semnarea de către România a Acordului de parteneriat privind relaţiile şi cooperarea între Uniunea Europeană şi statele sale membre, pe de o parte, şi Noua Zeelandă, pe de altă parte

2. Memorandum cu tema: Aprobare privind semnarea Convenţiei între România şi Regatul Spaniei pentru eliminarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit şi prevenirea evaziunii fiscale şi a evitării plăţii impozitelor şi a Protocolului anexă la convenţie

3. Memorandum cu tema: Aprobarea negocierii şi semnării Memorandumului de Înţelegere între Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor din România şi Organizaţia pentru Protecţia Mediului Înconjurător din Republica Islamică Iran privind cooperarea în domeniul mediului

4. Memorandum cu tema: Crearea parcului Naţional Munţii Făgăraş ca un parc emblematic al României şi Europei



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT pe DN67 C – Transalpina. Un autoturism și o motocicletă s-au lovit. Trafic îngreunat în zona Săsciori-Căpâlna

Publicat

masina-politia

Traficul rutier a fost îngreunat joi după-amiaza pe DN 67 C – Transalpina, din cauza unui accident rutier în care au fost implicate un autoturism și o motocicletă.

Potrivit IPJ Alba, evenimentul rutier s-a petrecut în zona Săsciori – Căpâlna.

Două persoane au suferit leziuni. Din primele date, este vorba despre conducătorul motocicletei și o pasageră.

Accidentul s-ar fi petrecut din cauza nepăstrării distanței în mers și pătrunderii pe contrasens, mai transmite Poliția.

[random_content group_id='79120' num_posts='1']
[random_content group_id='79118' num_posts='1']

Revenim cu detalii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ludovic Orban: Dacă școala se va închide din cauza noilor cazuri de COVID, părinții vor primi 75% din salariu pentru a sta acasă

Publicat

Premierul României, Ludovic Orban, a precizat joi, 6 august, într-o declaraţie de presă, faptul că în noul an școlar care va începe pe 14 septembrie, în cazul în care cursurile se suspendă într-o anumită școală, toți părinții elevilor din școala respectivă vor primi 75% din salariu pe perioada în care stau acasă cu copilul să învețe online.

„Știți foarte bine că în perioada stării de urgență a existat o formă de sprijin a familiilor cu copii: pe perioada în care au fost suspendate cursurile şcolare, un părinte la alegere a avut posibilitatea să stea acasă într-un fel de concediu, plătindu-i-se 75% din salariu.

Şi pentru începerea şcolii vom lua o măsură similară. Măsura în schimb va fi flexibilă pentru că situaţia epidemiologică fiind diferită de la o localitate la alta, măsură nu va fi generală. Deci va fi o măsură locală. Dacă într-o şcoală avem cazuri şi se închide scoala 14 zile, toţi părinţii elevilor din şcoala respectiva vor primi pe perioada suspendării cursurilor formă de sprijin de 75%”, a declarat Ludovic Orban.

[random_content group_id='79120' num_posts='1']
[random_content group_id='79118' num_posts='1']
Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șofer din Alba, implicat în ACCIDENT la Turda. Rănit, un bărbat aflat într-un cărucior electric pentru persoane cu dizabilități

Publicat

Un șofer din Ocna Mureș a fost implicat într-un accident rutier petrecut joi după-amiaza, la Turda. În urma accidentului, a fost rănit un bărbat aflat în scaun cu rotile.

Potrivit IPJ Cluj, un bărbat de 45 de ani, din comuna Călărași care se deplasa cu un cărucior electric destinat persoanelor cu dizabilităţi, pe strada Fabricii din municipiul Turda, ajuns la intersecţia cu Calea Victoriei, nu ar fi acordat prioritate de trecere unui autoturism condus de un bărbat de 77 de ani, din Ocna Mureș.

Bărbatul de 45 de ani a fost transportat la o unitate medicală în vederea acordării de îngrijiri medicale.

Cei doi bărbați au fost testaţi cu aparatul etilotest, iar rezultatele au fost negative.

[random_content group_id='79120' num_posts='1']
[random_content group_id='79118' num_posts='1']
Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Burse de studiu pentru elevi și studenți din partea Arhiepiscopului de Alba Irineu. Condiții și acte necesare

Publicat

IPS Irineu Arhiepiscop de Alba Iulia

Arhiepiscopul de Alba, Înaltpreasfințitul Irineu oferă din economiile personale 20 de burse pe an elevilor de liceu, studenților, masteranzilor și doctoranzilor, care au un comportament ireproșabil și care sunt lipsiți de posibilități materiale. 

Pentru elevii de liceu bursa pe lună este în valoare de 500 de lei, pentru studenți – 600 de lei, bursele pentru masteranzi tot 600 de lei, iar cele pentru doctoranzi ajung la 700 de lei pe lună.

Bursele pentru elevi, studenți și masteranzi se acordă pe o perioadă de 9 luni, iar bursa pentru doctoranzi pe o perioadă de 12 luni.

În perioada 5 august – 15 septembrie 2020, cei interesați se pot înscrie pentru a obține o bursă. Dosarele vor putea fi trimise prin poștă sau depuse direct la Secretariatul Arhiepiscopiei Ortodoxe a Alba Iuliei cu sediul pe strada Mihai Viteazul, nr. 16.

[random_content group_id='79120' num_posts='1']
[random_content group_id='79118' num_posts='1']

Condițiile de obținere a unei burse acordate de către Fundația „Arhiepiscopul Irineu Pop” sunt:

Pentru bursele acordate elevilor și studenților:

– beneficiarul să fi promovat toate examenele anului școlar sau universitar încheiat;

– media de absolvire a anului școlar sau universitar încheiat să fie de minimum 8,50;

– pentru candidații înmatriculați în clasa a IX-a de liceu sau în anul I de facultate, media de admitere să fie tot de minimum 8,50;

– venitul mediu pe membru de familie, în ultimele 3 luni, să nu depășească suma netă de 1000 de lei.

Pentru bursele de cercetare acordate masteranzilor și doctoranzilor:

– beneficiarul să fi promovat toate examenele anului universitar încheiat, conform planului individual de pregătire, în cazul doctoranzilor.

– pentru masteranzii și doctoranzii înmatriculați în toamna anului 2020, media de admitere să fie minimum 9,00.

– calificativele de promovare a examenelor din anul universitar încheiat să fie de minimum 9,00, pentru masteranzi sau „foarte bine”, pentru doctoranzi.

– propunerea unui proiect de cercetare, cu durata de un an de zile pentru doctoranzi, respectiv de 9 luni de zile pentru masteranzi, pe o temă interdisciplinară, care să se înscrie într-un domeniu de cercetare din sfera științelor umaniste, științelor sociale și științelor naturale.

– proiectul de cercetare pentru care s-a acordat bursa se va finaliza printr-un studiu științific, variabil ca dimensiuni, ce va fi publicat într-o revistă de specialitate cotată ISI, indexată BDI sau cel puțin cotată CNCS.

Acte necesare:

Pentru bursele acordate elevilor și studenților dosarul va conține:

Copie nelegalizată după actul de identitate și după certificatele de naștere ale aplicantului și ale tuturor membrilor familiei, conform fișei tip a aplicantului;

Adeverință eliberată de instituția de învățământ, care să ateste calitatea de integralist și media de absolvire a anului școlar sau universitar încheiat.

În cazul elevilor și studenților din anul I, adeverința va conține media cu care aplicantul a fost admis în instituția de învățământ.

În aceeași adeverință se va specifica faptul dacă elevul sau studentul beneficiază de bursă acordată de instituția de învățământ.

Documente din care să rezulte nivelul venitului pe membru de familie:

– Adeverința de salariu de la locul de muncă al părinților;

– Cupoane de pensie (original sau copie, după caz);

– Certificate de atestare fiscală eliberate de primării și de administrațiile financiare privind venitul agricol, precum și alte venituri: chirii sau alte activități;

– Eventual, Rapoarte de anchetă socială ale Direcțiilor de Asistență Socială ale Primăriilor.

Recomandare din partea Bisericii sau a cultului de care aparține (preot paroh/duhovnic, consiliu parohial, pastor, în funcție de confesiunea aplicantului).

Fișa tip completată cu toate informațiile cerute, disponibilă în format electronic pe site-ul www.reintregirea.ro. În fișa tip, va fi, de asemenea, menționat dacă unul sau ambii părinți ai aplicantului au lucrat în străinătate în ultimele luni.

Pentru bursele de cercetare acordate masteranzilor si doctoranzilor, dosarul va conține:

Copie nelegalizată după actul de identitate, certificat de naștere, copie după actele de studii (Diploma de licență sau master și foile matricole aferente).

Adeverința eliberată de instituția de învățământ, care să ateste calitatea de masterand sau doctorand. Pentru masteranzii aflați în al doilea an de pregătire, o adeverință care să ateste calitatea de integralist și media de absolvire a anului universitar anterior.

Un proiect de cercetare, vizat de un profesor de specialitate, care se înscrie în domeniile de cercetare pentru care Fundația „Arhiepiscopul Irineu Pop” acordă burse în anul 2020-2021.

Recomandare din partea Bisericii sau a cultului de care aparține (preot paroh, consiliu parohial, pastor, în funcție de confesiunea aplicantului).

Condițiile de participare, fișa-tip a aplicantului, precum și actele necesare pentru întocmirea dosarului se găsesc în Regulamentul de burse aprobat de Colegiul Director al Fundației și publicat pe site-ul www.reintregirea.ro, la secțiunea Informaţii utile.

Informații suplimentare și lămuriri pot fi obținute la numărul de telefon 0258 811 690.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate