Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

REVELION la munte în județul Alba. Ce reguli trebuie respectate la pensiuni și restaurante. Recomandările autorităților


Publicat

Pensiunile și restaurantele din zonele montane ale județului Alba vor putea primi clienți, de Revelion și Anul Nou, cu respectarea prevederilor impuse de starea de alertă.

Pe Valea Sebeșului și în Munții Șureanu, localitățile ce aparțin de comunele Săsciori și Șugag sunt în scenariul verde. Adică au incidență COVID sub 1,5 la mia de locuitori și prin urmare rămân în vigoare regulile valabile la nivel național.

Citește și Mesaje de Anul Nou 2021 * Felicitări de Anul Nou 2021 * Mesaje de Revelion 2021 * Mesaje haioase de Anul Nou 2021 * URĂRI de La Mulți Ani 2021

Prefectul de Alba, Nicolae Albu, a confirmat situația, pentru Alba24.ro.

Potrivit acestuia, comunele Săsciori și Șugag sunt în scenariul verde, prin Hotărârea CJSU Alba nr. 79 din 30 noiembrie 2020. Prin urmare, local, nu sunt restricții suplimentare în ceea ce privește activitatea pensiunilor și restaurantelor, însă trebuie respectate prevederile din starea de alertă.

Adică în restaurante pot fi primiți și serviți clienți în limita a 50% din capacitate (pentru scenariul verde), iar programul este până la ora 23.00. Sunt interzise petrecerile. De asemenea, nu este permisă activitatea în baruri, cluburi sau discoteci.

Vezi și IDEI pentru MASA de REVELION 2021. Preparate speciale pentru meniul festiv din noaptea de ANUL NOU

La fel este situația și pentru zona Arieșeni, care este, deocamdată, în scenariul verde. Însă Albac este în scenariul galben, ceea ce presupune alte reguli (acces clienți în restaurante fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 6.00-23.00).

Regulile de mai sus sunt doar în ceea ce privește clienții care nu sunt cazați la pensiunile în care funcționează restaurantele la care vor să aibă acces.

Citește și VREMEA în prima lună a anului 2021. Prognoza meteo pentru următoarele 4 săptămâni, până în 25 ianuarie

Iar situația se poate schimba în următoarele zile, în funcție de evoluția incidenței COVID în localitățile din zonele turistice ale județului Alba.

Vezi AICI incidența la 29 decembrie în orașe și comune din județul Alba.

În HG 1065 din 11 decembrie 2020, prin care starea de alertă a fost prelungită la nivel național până în 12 ianuarie, se precizează ce trebuie respectat.

Restaurante, cafenele, terase

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă:

– în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori – fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 6.00-23.00

– în județele/localitățile în care incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din judeţ/localitate este mai mare de 1,5 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori – fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 6.00-23.00

– este interzisă la depăşirea incidenţei de 3/1.000 de locuitori

Vezi și PROGRAM MAGAZINE în ALBA până în 4 ianuarie. Unde găsești deschis de Revelion și Anul Nou

Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare este permisă:

– fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 6.00-23.00, în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori

– fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 6.00-23.00, dacă incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din judeţ/localitate este mai mare de 1,5 şi mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori

– doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unităţi în judeţele/localităţile unde este depăşită incidenţa de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

Măsurile se aplică şi operatorilor economici care desfăşoară activităţi în spaţiile publice închise care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care sunt delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

În situaţia în care activitatea operatorilor economici este restricţionată sau închisă, se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective.

Operatorii economici prevăzuţi vor respecta obligaţiile stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii şi al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare (normele de protecție sanitară – n.r.).

Prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice sunt permise în spaţiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanţe de minimum 2 metri între mese şi participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, şi cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii, ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare

Pensiuni, hoteluri, stațiuni montane / schi

În unitățile de cazare și în stațiunile montane trebuie respectate obligațiile prind purtarea măștilor în spațiile comune interioare sau exterioare și a celor privind păstrarea distanței între persoane și cele privind dezinfectarea mâinilor.

Măștile sunt, în principiu, obligatorii la baza pârtiilor și în apreski-uri. Pe pârtii, este recomandată purtarea de cagule sau buff-uri.

Reguli generale:

  • portul măștii de protecție este obligatoriu atât în spațiile deschise, cât și în cele închise
  • nu este permisă activitatea în baruri, cluburi şi discoteci
  • se interzice desfăşurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private
  • se interzice organizarea de evenimente private (mese festive, nunţi, botezuri,  etc.) în spaţii închise / deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase
  • se interzic activităţile recreative şi sportive desfăşurate în aer liber, cu excepţia celor care se desfăşoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună
  • în interiorul localităţilor se interzic circulaţia persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri

Circulație restricționată după ora 23.00:

În toate localităţile se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 23.00-5.00, cu următoarele excepţii:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Schimbarea furnizorului de energie electrică. La ce trebuie să fie atenți consumatorii când încheie un contract

Publicat

curent

InfoCons atenționează consumatorii să acorde atenție unor detalii în momentul în care doresc să schimbe furnizorul de energie electrică și să încheie alt contract.

Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piața de energie electrică pentru clienții casnici s-a liberalizat. ANRE recomandă clienților casnici încheierea unui contract în piața concurențială cu oricare furnizor de energie electrică licențiat.

Potrivit InfoCons, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic.

Contracte energie electrică: atenționări și recomandări InfoCons:

  • În derularea procesului de schimbare a furnizorului nu există niciun risc de deconectare;
  • În scopul încheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice trebuie să luați legătura cu orice furnizor de energie electrică, să alegeți cea mai bună ofertă accesând „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE sau să așteptați acasă o informare privind procesul de liberalizare, precum și un Formular de selecție ofertă de la furnizorul actual;
  • Până la data încheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică la data de 20 ianuarie 2021;
  • Formularul de selecție ofertă transmis de furnizorul actual conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare;
  • Pentru încheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesară deplasarea la sediile centrelor de relații cu publicul ale furnizorului;
  •  Prin completarea acestui Formular de selecție ofertă clientul poate alege direct oferta concurențială din cele două propuse, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligația contractuală pentru ambele părți;
  • Furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii Formularului de selecție ofertă completat, să transmită clientului final, odată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat;

Nu există un termen limită pentru a trece în piața concurențială. Toţi clienţii casnici au dreptul oricând să îşi schimbe furnizorul/contractul de energie electrică în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării.

InfoCons a lansat numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, numar dedicat consumatorilor care intampina o problema in schimbarea furnizorului de energie electrica.

La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și  pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

Înainte de semnarea unu nou contract consumatorii trebuie să fie atenți la:

  1. – prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare;
  2. – facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună;
  3. – perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă;
  4. – perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;
  5. – comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;
  6. – termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor;
  7. – modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia;
  8. – drepturile și obligațiile părților;
  9. – condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare;
  10. – garanțiile solicitate, după caz.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 2000 de persoane legitimate de polițiștii din Alba. Controalele pentru respectarea măsurilor anti-Covid, continuă în județ

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, au anunțat reprezentanții instituției.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat, 150 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 64 de societăți comerciale/persoane fizice autorizate, 75 de mijloace de transport, din care 27 mijloace de transport în comun și au fost legitimate 2.084 de persoane.

De asemenea, au fost verificate 64 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri, hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 84 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 4 care nu a respectat restricțiile de deplasare.

De exemplu, cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată Blaj, au fost legitimate 108 persoane, au fost verificate 53 de autovehicule și au fost aplicate 16 sancțiuni pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

Acțiunile de control vor continua, spun polițiștii.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comuna Meteș, în scenariul roșu. Măsurile ce trebuie respectate din această noapte. Hotărârea CJSU Alba

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis luni măsuri de respectat în comuna Meteș. Acestea intră în vigoare de marți, 26 ianuarie, ora 00.00.

Comuna intră în scenariul roșu.

HOTĂRÂREA nr. 18 din 25.01.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunei Meteș

HOTĂRÂREA NR. 18 – CJSU ALBA

Art. 1 (1) La nivelul comunei Meteș, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 26.01.2021, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unității administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Criza gropii de gunoi de la Galda de Jos a luat sfârșit: CA Alba Iulia a respins toate contestațiile. RER și Retim Operatori

Publicat

Epopeea Centrului de Management al Deşeurilor de la Galda de Jos a luat sfârșit luni, 25 ianuarie, la Curtea de Apel Alba Iulia. 

După ani buni de contestații și procese pe toate instanțele de judecată din țară, Centrul de Management va avea în sfârșit un operator. 

Este vorba despre Asocierea RER Vest SA Timişoara (lider) cu Retim Ecologic Service, care a câștigat, în luna octombrie a anului 2020, licitația pentru operare, dar operatorul Polaris a contestat. 

În urma contestației, dosarul a ajuns la la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (C.N.S.C.), unde câștig de cauză a avut Consiliul Județean Alba, iar apoi a ajuns pe rolul Curții de Apel Alba Iulia.

Luni, 25 ianuarie, magistrații Curții de Apel Alba Iulia au respins cererea de contestație, decizia fiind definitivă. În acest fel, centrul de la Galda va avea operator: asocierea RER cu Retim.

Respinge cererea de suspendare a procedurii de atribuire/executării contractului până la soluţionarea definitivă a cauzei. Respinge plângerile formulate împotriva Deciziei CNSC 2349/C10/2199, 2275, 2328/17.12.2020 de către petenţii: RER VEST SA şi POLARIS M HOLDING în calitate de membru al asocierii POLARIS MEDIU SRL-POLARIS M HOLDING SRL în contradictoriu cu intimata Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Alba. Definitivă. Pronunţată azi, 25.01.2021, prin punerea la dispoziţia părţilor, prin intermediul grefei, se arată în minuta pe scurt a Curții de Apel Alba Iulia.

Contractul

Contractul cu o valoare estimată de 63.518.681 de lei, respectiv circa 13,1 milioane de euro, a fost câștigat de cele două firme în asociere, la începutul lunii octombrie.

Va fi încheiat pe o durată de 6 ani. Asocierea RER Vest SA Timişoara (lider) cu Retim Ecologic Service ar urma să administreze Centrul de Management Integrat al Deşeurilor de la Galda de Jos şi staţiile de transfer de la Blaj şi Tărtăria, dar şi procesul de transport a deşeurilor de la staţiile de transfer la centrul de la Galda de Jos.

Instalaţiile au fost finalizate încă din 2017, însă erau nefolosite din cauza imposibilităţii concesionării acestora către un operator privat.

Potrivit documentației, infrastructura de deșeuri din județul Alba este compusă din:

1. Instalații noi realizate prin proiectul „Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în județul Alba” și proiectul „Fazarea proiectului Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în județul Alba”:

Centru de Management Integrat al Deșeurilor, Galda de Jos – compus din depozit ecologic (capacitate 543.000 mc), stație de sortare (capacitate 42.213 to/an) și stație de tratare mecano-biologică simplă (capacitate 85.566 to/an)
Stația de transfer deșeuri Blaj (capacitate 15.000 to/an)
Stația de transfer deșeuri Tărtăria (capacitate 33.044 to/an)

2. Instalații existente realizate de către unele unități adminstrativ teritoriale:

Stația de sortare Aiud (investiție PHARE)
Stația de sortare Zlatna (Program pilot pentru reabilitarea zonelor fierbinți, Zlatna și Copșa Mică)
Stația de transfer Abrud (investiție PHARE)
Stația de sortare Baia de Arieș (investiție PHARE)

Zona 1

Sub-zona 1.1 – Alba Iulia, Teiuș. Berghin, Ciugud, Cricău, Ighiu, Întregalde, Mihalț, Ohaba, Sântimbru, Stremț
Sub-zona 1.2 – Aiud, Livezile, Lopadea Nouă, Mirăslău, Ponor, Rădești, Rimetea, Râmeț
Sub-zona 1.3 – Ocna Mureș, Fărău, Hopârta, Lunca Mureșului, Noșlac, Unirea

Zona 2

Sebeș, Cugir, Blandiana, Ceru Băcăinți, Câlnic, Cut, Daia Română, Doștat, Gârbova, Pianu, Săliștea, Săsciori, Șibot, Șpring, Șugag, Vințu de Jos

Zona 3

Sub-zona 3.1 – Zlatna, Almașu Mare, Meteș
Sub-zona 3.2 – Abrud, Bucium, Ciuruleasa, Mogoș, Roșia Montană
Sub-zona 3.3 – Câmpeni, Albac, Arieșeni, Avram Iancu, Horea, Gârda de Sus, Poiana Vadului, Scărișoara, Sohodol, Vadu Moților, Vidra
Sub-zona 3.4 – Baia de Arieș, Bistra, Lupșa, Ocoliș, Poșaga, Sălciua

Zona 4

Blaj, Bucerdea Grânoasă, Cenade, Cergău, Cetatea de Baltă, Crăciunelu de Jos, Jidvei, Roșia de Secaș, Sâncel, Șona, Valea Lungă

Cum se va realiza transferul deșeurilor în județ

Potrivit caietului de sarcini, deșeurile municipale colectate separat vor fi transportate de către operator după cum urmează:

la Stația de transfer Blaj – deșeurile din zona 4 (deșeuri reziduale și deșeuri reciclabile)

la Stația de transfer Tărtăria – deșeurile din zona 2 (deșeuri reziduale și deșeuri reciclabile)

Transferul deșeurilor la CMID Galda de Jos se va realiza prin stațiile Blaj, Tărtăria de către operatorul de instalații. În plus față de deșeurile municipale, la stațiile de transfer vor fi stocate temporar următoarele categorii de deșeuri:

  • deșeurile stradale colectate de operatorii specializați
  • deșeurile predominant vegetale colectate din parcuri, grădini și cimitire
  • deșeurile periculoase menajere colectate separat, deșeurile voluminoase, DEEE-urile colectate de la populație și de la agenții economici
  • deșeurile provenite din construcții și demolări

Primele două categorii de deșeuri vor fi transferate la CMID Galda de Jos, iar în ceea ce privește fluxurile speciale de deșeuri, acestea vor fi valorificate/eliminate după caz unor operatori specializați.

Prin proiect s-a construit o stație de sortare și o instalație de tratare mecano-biologică, amplasate în cadrul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) de la Galda de Jos.

La stația de sortare din cadrul CMID Galda de Jos, ce va avea o capacitate de 42.213 to/an, vor ajunge deșeurile reciclabile din zona 1 (deșeuri reciclabile din sub-zona 1.1 – 1.3 și deșeuri reciclabile de la stațiile de transfer Abrud, Blaj și Tărtăria). Deșeurile reciclabile vor fi colectate pe 3 fracții, respectiv hârtie și carton, plastic, metal și sticlă.

La stația de tratare mecano-biologică (TMB) din cadrul CMID Galda de Jos, cu o capacitate de 85.566 to/an, vor ajunge deșeurile reziduale din zona 1, sub-zona 3.1 și  de la stațiile de transfer Abrud, Blaj și Tărtăria. Deșeurile reziduale reprezintă astfel cea de-a patra fracție de deșeuri colectată de la populație și agenții economici care va fi tratată prin Stația TMB Galda de Jos. Deșeurile reziduale provin din următoarele categorii de deșeuri: deșeuri menajere, deșeuri similare, deșeuri din parcuri și grădini, deșeuri din piețe, deșeuri stradale.

Depozitul, cu o durată estimată de viață de 21 de ani, va avea două celule și un volum total de 1.926.000 mc. Prima celulă este construită și va avea o durată de viață de 6 ani și un volum de 543.000 mc.

Depozitarea deșeurilor se va realiza prin Depozitul ecologic de deșeuri din cadrul CMID Galda de Jos și va deservi populația județului Alba.

În Depozitul ecologic vor fi depozitate următoarele categorii de deșeuri:

  • reziduuri de la stațiile de sortare + deșeuri reciclabile cu un grad de impurificare
  • reziduuri de la stația de tratare mecano-biologică
  • compost rezultat de la stația de tratare mecano-biologică
  • nămol de la stațiile de eporare în proporție de maxim 10% din deșeurile depozitate

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate