Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

REZIDENŢIAT 2015: 15 candidaţi din Alba, înscrişi pentru posturile din judeţ, la concursul din 15 noiembrie. LISTELE publicate de minister


Publicat

medic-de-familieMinisterul Sănătăţii a publicat lista actualizată a candidaţilor înscrişi la sesiunea concursului de Rezidenţiat din 15 noiembrie 2015. La centru de concurs de la Cluj-Napoca, sunt înscrişi 15 candidaţi din judeţul Alba. Reamintim că sunt 23 de posturi disponibile în spitalele din judeţul Alba, majoritatea la Blaj.

Concursului de rezidenţiat se organizează pe loc și pe post în medicină, medicină dentară și farmacie, sub forma unui test-grilă cu 200 de întrebări, pentru fiecare domeniu, pe parcursul a patru ore.

La centrul universitar Cluj -Napoca sunt înscrişi 15 candidaţi din Alba, majoritatea pentru Domeniul Medicină (11), iar restul pentru Medicină Dentară (2) şi Farmacie (2). În total, vor participa la concursul de Rezidenţiat, la Cluj, 938 de candidaţi din mai multe judeţe, pentru posturile publicate în Alba, Bihor, Cluj, Maramureş, Sălaj, Satu Mare şi pentru locurile publicate în centrele universitare Cluj-Napoca şi Oradea.

AICI, lista candidaţi (examen la Cluj) Domeniul Medicină.

AICI, lista candidaţi (examen la Cluj) Domeniul Medicină Dentară.

AICI, lista candidaţi (examen la Cluj) Domeniul Farmacie.

Candidaţi din judeţul Alba mai sunt înscrişi şi la concursurile care se desfăşoară în alte centre universitare (de exemplu, la Târgu Mureş, doi candidaţi din Alba), pentru posturi şi locuri din alte zone din ţară.

Vezi şi REZIDENŢIAT 2015: Posturile scoase la concurs în spitalele din ALBA şi din ţară

La nivel naţional, în sesiunea din 2015, absolvenţii universităţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie vor putea concura pe un număr de 3388 locuri și posturi pentru medicină, 263 locuri pentru medicină dentară şi 152 locuri pentru farmacie.

Concursul se mai organizează în centrele universitare:

Bucureşti (1895 candidaţi): pentru posturile publicate în Bucureşti şi judeţele Argeş, Brăila, Buzău, Călăraşi, Constanţa, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Ilfov, Prahova, Teleorman, Tulcea şi pentru locurile publicate în centrele universitare Bucureşti şi Constanţa

Craiova (683 candidaţi): pentru posturile publicate în judeţele Braşov, Dolj, Gorj, Olt şi Vâlcea şi pentru locurile publicate în centrele universitare Craiova şi Braşov

Iaşi (1078 candidaţi): pentru posturile publicate în judeţele Bacău, Botoşani, Galaţi, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Vrancea şi pentru locurile publicate în centrele universitare Iaşi şi Galaţi

Târgu Mureş (587 candidaţi): pentru posturile publicate în judeţele Bistriţa-Năsăud, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu şi pentru locurile publicate în centrele universitare Târgu Mureş şi Sibiu;

Timişoara (714 candidaţi): pentru posturile publicate în judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş şi pentru locurile publicate în centrele universitare Timişoara şi Arad

Înscrierile pentru rezidenţiat s-au derulat până la data de 23 octombrie 2015, la direcţiile de sănătate publică sau la ministerele cu reţea proprie, după caz.

Concursul se desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, pentru fiecare domeniu, pe o durată de 4 ore.

– 25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);

– 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu cu 2 – 4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri corecte este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de două sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).

Punctajul minim de promovare reprezintă 60% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu. Se calculează la nivelul fiecărui centru universitar în care se organizează concursul

Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă în 100 de întrebări din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 21 noiembrie 2015, în centrul universitar în care s-a desfăşurat concursul. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare. Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxă.

Ocuparea locurilor/posturilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, pe fiecare centru universitar, în limita locurilor/posturilor publicate pentru fiecare domeniu în centrul universitar respectiv, alcătuindu-se o singură clasificare pentru fiecare domeniu.

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care devin rezidenţi pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidenţiatului, cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidenţiat.

Medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care devin rezidenţi pe post încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică ce a publicat postul respectiv.

Rezidenţii au obligaţia să efectueze pregătirea şi să susţină examenul de specialist în specialitatea pentru care au optat, în maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire.

Rezidenţii pot efectua cumul de funcţii numai în condiţiile respectării integrale a curriculei şi a programului de pregătire stabilit pentru toţi rezidenţii.

Reguli pentru candidaţi

La concurs se pot prezenta candidaţii posesori ai unei diplome de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta, rezidenţii aflaţi în pregătire, specialiştii care doresc să efectueze pregătire într-o altă specialitate, cu respectarea prevederilor legale, privitor la obţinerea celei de a doua specialităţi; specialiştii care au efectuat programul de pregătire prin rezidenţiat, forma pe post, pot obţine a doua specialitate după îndeplinirea condiţiei din actul adiţional încheiat la contractul de muncă; candidaţii care îndeplinesc condiţiile privind cetăţenia şi au diplomă de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta.

Toţi candidaţii trebuie să fie apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează.
Pentru candidaţi medici specialişti, formarea în a doua specialitate se poate obţine numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru pregătirea într-o nouă specialitate, obţinută prin concurs de rezidenţiat, este aceeaşi cu cea prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidenţiat.

Repartizarea candidaţilor pe săli se face diferenţiat, pe domeniile pentru care s-au înscris, de către fiecare universitate de medicină şi farmacie.

La data de 12 noiembrie 2015, candidaţii pot afla sala şi ora începerii probei de concurs vizitând paginile de internet ale universităţilor de medicină şi farmacie sau site-ul rezidentiat.ms.ro

Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se afişează lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă.

Candidaţii ale căror dosare de înscriere au fost admise, dar în ziua concursului sunt declarați absenți în sălile de concurs, nu vor beneficia de returnarea taxei achitate pentru concurs. Beneficiază de returnarea taxei achitate pentru concurs doar candidaţii ai căror dosare de înscriere sunt respinse

Desfăşurarea concursului

Concursul se desfăşoară în ziua de duminică, 15 noiembrie 2015. În dimineaţa zilei de concurs, la ora 7.30, şeful de sală şi supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.

Începând cu ora 8.30, candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ – soţie, fraţi – surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se aşează la locul indicat prin legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi. În prezenţa candidaţilor, şefii de sală citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.

Începând cu ora 9.00 candidaţilor li se împart grilele pentru răspuns şi câte o cariocă neagră pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât şi pentru completarea datelor de identitate).

Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.

Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări sunt aduşi la săli în jurul orei 9.30. La ora 10.00 se desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele universitare. Li se împart apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care în sala de concurs a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afişată) şi informează candidaţii despre ora de începere şi ora de terminare a concursului.

Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări (ora 10.00) nu mai au acces în sala de concurs

În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu au acces până la terminarea concursului. Tot aici se vor depozita şi telefoanele mobile, închise pe toată durata probei de concurs.

La terminarea concursului candidaţii predau şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din indiferent ce motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.

Comisia locală de rezidenţiat analizează şi comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin publicarea pe pagina de internet a universităţii de medicină şi farmacie şi prin afişarea la sediul comisiei locale de concurs şi constituie răspuns la contestaţiile primite.

Clasificarea pe domenii rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă. Clasificarea se face pe domenii, pe fiecare centru universitar în care a fost organizat concursul.

Vezi integral METODOLOGIE REZIDENTIAT 2015.

Potrivit legislaţiei în vigoare, “rezidenţiatul reprezintă forma specifică de învăţământ postuniversitar pentru absolvenţii licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie, care asigură pregătirea necesară obţinerii uneia dintre specialităţile cuprinse în Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală”.

Rezidenţiatul cuprinde instruire teoretică şi practică pe durată de 3 până la 7 ani, în funcţie de specialitate şi se organizează pe domeniile medicină , medicină dentară şi farmacie, în regim de programe cu timp integral, în formele pe loc şi pe post.

În cazul specialităţii medicină de familie se poate organiza şi rezidenţiat în regim de program cu timp parţial, cu durată de 5 ani. Cifra de şcolarizare a rezidenţilor se aprobă anual prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale.

Rezultatele concursului naţional se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii.

Candidaţii care în urma concursului nu aleg loc sau post în una din specialităţile medicale publicate, se confirmă medici rezidenţi medicină de familie şi susţin examen de medic specialist în specialitatea menţionată după totalizarea a 3 ani de pregătire efectuată în calitate de medic rezident. AICI, mai multe detalii.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

UPDATE FOTO: INCENDIU la Sebeș. Acoperișul unui depozit de material lemnos a luat foc

Publicat

Un incendiu a izbucnit joi noaptea în municipiul Sebeș. Din primele informații, acoperișul unui depozit de material lemnos a luat foc.

UPDATE: Incendiul a fost lichidat.

Stirea initiala:

Potrivit ISU Alba, Garda de Intervenție Sebeș intervine pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la acoperișul unui depozit de material lemnos în mun. Sebeș, drumul Dăii.

Incendiul se manifestă pe aprox. 20 mp, fiind localizat, fără pericol de propagare.

Forțe alocate: două autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD B2.

.

Foto: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat USR PLUS: PNL a inaugurat o autostradă neterminată, care trece prin Alba Iulia, fără să-l invite pe primar (P)

Publicat

Guvernul Orban și PNL și-au demonstrat, joi, ipocrizia politică și asemănarea cu PSD inaugurând, cu mult festivism electoral, o autostradă neterminată, totul pentru o încercarea disperată de a mai câștiga câteva voturi la alegerile de duminică.

Liderii liberali au dat dovadă și de o atitudine lipsită de fair play deoarece la evenimentul de deschidere a acestei autostrăzi, care trece pe raza administrativă a municipiului Alba Iulia, au omis cu bună știință să îl invită pe primarul municipiului pentru a se răzbuna pe acesta.

În schimb pe asfaltul proaspăt turnat în ultimele zile, au țopăit veseli și s-au fotografiat pentru a-și asuma măreața realizare toți candidații PNL la Parlamentare, membrii din activul de partid, primarul din Sebeș, Dorin Nistor (PNL), ba chiar și fostul primar al municipiului Alba Iulia, Mircea Hava. Domnul Hava, în prezent mare europarlamentar, ar fi venit special de la Bruxelles pentru a oferi nouă, muritorilor de rând, acest dar măreț: 14,8 kilometri de autostradă.

E adevărat că ar fi trebuit să fie în jur de 17 kilometri, dar la PNL contează intenția, nu mărimea, chiar dacă autostrada nu e terminată. Oricum acest apendice din Autostrada Sebeș -Turda, denumit pompos tronson de către Guvernul Orban, a fost construit în 6 ani (ȘASE ANI), arătând incapacitatea partidelor care au guvernat România în acești ani de a rezolva o problemă majoră: construirea de autostrăzi.

Revenind la faptul că primarul din Alba Iulia nu a fost invitat la eveniment, credem că este o dovadă în plus a lipsei de respect a PNL față de Municipiul Alba Iulia și față de albaiulieni. Înțelegem că pe Gabriel Pleșa au vrut să îl taxeze politic, dar nu acceptăm ca să își bată joc de Alba Iulia.

Din respect și bun simț, primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, nu ar fi mers la o astfel de inaugurarea vădit electorală și, după cum s-a observat, a răspuns elegant la întrebările presei legate de faptul că nu a fost invitat la eveniment.

Presupunem că liderul suprem al PNL Alba, Mircea Hava, a dat ordin pe unitate ca primarul USR -PLUS al municipiului Alba Iulia să nu fie invitat pentru că s-a temut că ar putea împărți capitalul de popularitate pe care crede că l-a câștigat prin inaugurarea electorală.

Domnului Hava și colegilor săi le spunem că oamenii NU MAI POT FI PROSTIȚI cu tăieri de panglici sau inaugurări sub lumina reflectoarelor.

A trecut vremea în care albaiulienii erau prostiți cu un concert-două prin Cetate, cu imnuri pedeliste sau cu o stradă asfaltată în grabă în campania electorală. Credem că inteligența alegătorilor s-a văzut la votul de la alegerile locale și se va vedea cu siguranță la scrutinul de duminică.

PNL demonstrează, dacă mai era nevoie, că este doar un PSD vopsit în galben. Ambelor partide le amintim că se fac vinovate de faptul că, în fiecare zi, în România, 5 persoane mor în accidente rutiere din cauza drumurilor proaste și a lipsei autostrăzilor.

România este țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe decese în accidente rutiere. 96 de morți/ 1 milion de locuitori, în timp ce media Uniunii Europene este de 51 de decese la un milion de locuitori.

Doar în 2019, pe șoselele din România au avut loc, potrivit Institutului Național de Statistică, 31.146 de accidente cu vătămări corporale, cu 3.1% mai multe comparativ cu 2018. 1.869 de persoane au decedat pe drumurile din România.

Aceasta este REALITATEA! În 6 decembrie, vă rugăm să vă amintiți de aceste statistici! În votul vostru pot sta și viitoarele autostrăzi din România!

Votează USR PLUS și vei avea autostrăzi pe bune, nu pe hârtie!

Biroul de Presă al USR PLUS Alba

Comandat de Partidul Uniunea Salvați România (parte a alianței electorale „Alianța USR PLUS”) – cod unic mandatar financiar coordonator 11200021, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reguli pentru slujbele de Crăciun în lăcaşurile de cult. Condițiile în care preoții pot merge la sfințirea caselor de Bobotează

Publicat

catefdrala

Credincioșii vor putea participa în interiorul lăcașurilor de cult la slujbele de Crăciun şi de Anul Nou, însă vor trebui să respecte o serie de reguli. Decizia a fost luată joi seară, în urma unei şedinţe la care au participat reprezentanți ai cultelor şi secretarul de stat Raed Arafat.

Slujbe de Crăciun, noi reguli

Raed Arafat și reprezentanții cultelor din România au avut o ședință în care s-au stabilit condițiile în care se vor desfășura slujbele de Crăciun și de Anul Nou. În urma discuțiilor s-a ajuns la concluzia că trebuie impuse noi restricții, dar toate vor fi cuprinse într-un ghid, așa cum cere, de mai multe luni, reprezentantul României la OSCE pe libertate religioasă.

Oamenii vor putea participa la liturghiile de Crăciun şi de Anul nou în interiorul bisericilor. 

Potrivit ghidului de reguli pentru organizarea slujbelor, în primul rând, credincioşii vor păstra în interior o distanţă de 2 metri, afară de 1 metru şi jumătate şi vor avea masca de protecţie care să le acopere atât gura, cât şi nasul.

Tot în ghid se specifică şi faptul că preoţii trebuie să se asigure că sunt dezinfectate toate obiectele şi suprafeţele comune la care ajung oamenii.

Şi în cazul rugăciunilor pe care preotul le face la domiciliu există nişte reguli. De pildă, de Bobotează când vor merge cu crucea în casele oamenilor, trebuie să respecte o distanţă de 2 metri între celelalte persoane şi să poarte masca de protecţie.

Slujbe de Crăciun, ce spune premierul

Premierul Ludovic Orban a fost întrebat, joi, despre desfăşurarea slujbelor de Crăciun în România şi a afirmat că, dacă se respectă normele sanitare, acestea pot avea loc: ”Ştii foarte bine că slujbele în România se pot desfăşura, respectând măsurile de protecţie sanitară (…) slujbele se desfăşoară. Singul lucru la care ne gândim este să convingem cât mai mulţi români să respecte măsurile de protecţie sanitară, astfel încât să reducem cât mai mult numărul persoanelor care se infectează”.

Grupul de Comunicare Strategică a anunţat joi 7.661 de cazuri noi de infectare cu coronavirus. În ultimele 24 de ore, 211 persoane au decedat, un deces fiind înregistrat la categoria 0 – 9 ani, iar alte două la categoria de vârstă 20 – 29 de ani. 1.252 de pacienţi sunt internaţi la ATI.

Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei: Comisia Europeană nu decide şi nu poate impune nimic în sfera esenţială a religiosului

Comisia Europeană nu decide şi nu poate impune nimic în sfera esenţială a religiosului, doar poate emite recomandări legat de încurajarea şi intensificarea protejării de noul coronavirus în viaţa socială din perioada sărbatorilor, a transmis miercuri purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu.

Bănescu a trimis un punct de vedere cu privire la recomandarea Comisiei Europene referitoare la slujbele de Crăciun.

„Comisia Europeană nu decide şi nu poate impune nimic în sfera esenţială a religiosului, doar poate emite recomandări(!) legate de încurajarea şi intensificarea protejării de noul coronavirus în viaţa socială din perioada sărbatorilor. Aceste recomandări(!) în sine nu pot conduce discreţionar la anularea sau transferarea în online a slujbelor de Crăciun şi nimeni onest sau ancorat în realitatea socială profundă nu poate dori sau impune acest lucru”, a scris Bănescu.

CE a recomandat înlocuirea liturghiilor de Crăciun faţă în faţă cu slujbe transmise online sau la televizor, potrivit unui proiect citat de Corriere della Sera.

„Aceste recomandări(!) în sine nu pot conduce discreţionar la anularea sau transferarea în online a slujbelor de Crăciun şi nimeni onest sau ancorat în realitatea socială profundă nu poate dori sau impune acest lucru”, a continuat el.

Purtătorul de cuvânt susţine că Bisericile sunt conştiente de situaţia actuală şi că pledează pentru respectarea regulilor sanitare.

„Bisericile însele (formate din majoritatea persoanelor care compun societatea românească şi nu numai) sunt perfect conştiente de situaţia actuală extrem de dificilă şi implicate caritabil major în sprijinirea autorităţilor, alături de care au fost şi vor rămâne constant în combaterea pandemiei. Experienţa lor socială şi discernământul conferit de credinţa împrietenită cu raţiunea, nu în divorţ cu ea, fac din biserici spaţii comunitare în care slujbele religioase se pot desfăşura în condiţii de reală siguranţă.

Biserica, cultele religioase, pledează permanent pentru respectarea regulilor sanitare în legătură cu care suntem mereu asiguraţi că, respectate fiind, sunt şi eficiente. Cei care cu ostentaţie nu le respectă, ignorându-l astfel pe aproapele lor şi sfidând eforturile uriaşe ale personalului medical, se compromit moral pe cont propriu şi pot fi avertizaţi/ sanctionaţi legal. Responsabilitatea publică şi perceperea sănătăţii celuilalt ca o problemă personală de natură spirituală sunt lucruri care, mai ales în actualul context, onorează în modul cel mai înalt. Ele trebuie asumate în mod practic de oricine are conştiinţa statutului său de creştin”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Potrivit ghidului de reguli pentru organizarea slujbelor, credincioşii vor păstra în interior o distanţă de 2 metri, în exterior o distanță de 1 metru şi jumătate şi vor avea masca de protecţie care să le acopere atât gură cât şi nasul. De asemenea, preoţii trebuie să se asigure că sunt dezinfectate toate obiectele şi suprafeţele comune la care ajung oamenii.

Şi în cazul rugăciunilor pe care preotul le face la domiciliu există reguli pentru limitarea răspândirii COVID.

Astfel, de Bobotează când vor merge cu crucea în casele oamenilor, trebuie să respecte o distanţă de 2 metri între celelalte persoane şi să poarte masca de protecţie.

Şedinţa de joi a avut loc după ce Comisia Europeană a recomandat ca preoţii să transmită slujbele de sărbători pe Internet ori la televizor pentru a se evita aglomeraţia şi riscul apariţiei unui al treilea val de infectări.

 

Surse: stirileprotv.ro, RTV.ro,

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum motivează Hava participarea la deschiderea autostrăzii: a vrut să facă lobby pentru Centura de Nord a orașului Alba Iulia

Publicat

Europarlamentarul Mircea Hava, fostul primar al municipiului Alba Iulia, a fost prezent joi, 3 decembrie, la deschiderea oficială a lotului 1 al Autostrăzii A10, între Sebeș și Alba Iulia. Într-o postare pe Facebook, acesta a transmis că a fost prezent la eveniment pentru a-i înmâna ministrului Transporturilor, Lucian Bode, un memoriu ce vizează centura ocolitoare a municipiului pe latura de Nord, drum care va lega A10 de DN 74 și Munții Apuseni. 

„Au fost foarte mulți cei care, de pe margine, de-a lungul anilor, au ținut companie autostrăzii recent inaugurate. Voci mai mult sau mai puțin autorizate, vorbind în neștire despre termene, progres, șantier, etape, unii uitând că acest subiect devenise enervant și decepționant pentru întreaga zonă, chiar pentru toată România, prin lentoarea de melc cu care s-au mișcat lucrurile.

Vezi și VIDEO: Traficul rutier a fost DESCHIS pe lotul 1 al Autostrăzii A10, între Sebeș și Alba Iulia

M-am prezentat, azi, la inaugurare, pentru simplul motiv că dincolo de planurile inițiale, la vremea la care șoseaua nu exista decât pe hârtie, am pretins ca Alba Iulia să poată avea cele două noduri pe care am considerat că le merită. În rest, la cât de firav s-a lucrat, indiferent de cine a fost la guvernare, faptul că azi se poate circula pe această bucată ar sta mai bine la o oarecare distanță de ideea de reușită.

Sunt de acord să privim cu optimism doar dacă trecem peste cât și ce a făcut nu știu cine, din ce partid, doar dacă acest obiectiv devine deplin funcțional. Cum? Foarte simplu! Devenind argument pentru investitori și crescând șansele de dezvoltare ale acestui culoar, dintre Alba Iulia – Teiuș – Aiud.

Vezi și VIDEO: Prima deplasare pe Lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda, înainte de inaugurare. Cum arată tronsonul de drum

Azi, scopul prezenței mele a fost aducerea pe masa ministrului Bode a următorului pas important pentru Alba Iulia: Centura Ocolitoare de Nord, care să facă legătura cu Țara Moților, și care să transforme zone din apropierea orașului în opțiuni clare pentru investitori.

I-am predat ministrului Lucian Bode un memoriu care aduce în discuție o inițiativă de pe vremea când eram primar. Acestui oraș, nouă, albaiulienilor, ne trebuie această legătură cu noua autostradă! Și din poziția de europarlamentar voi susține, în continuare, necesitatea ca această centură ocolitoare să fie inclusă în Master Planul General de Transport. Practic, există posibilitatea finanțării acesteia din fondurile nerambursabile la care România va avea acces în cadrul Programelor Operaționale și Mecanismului de Redresare și Reziliență. Alba Iulia a finalizat, deja, PUZ-ul pentru centură, fiind în faza de avizări finale ale acestuia. Comuna Ighiu face același lucru, apoi, împreună cu Consiliul Județean, ÎN ECHIPĂ, se va trece la depunerea cererii de finanțare. Sunt îndeplinite toate condițiile ca acest proiect să fie preluat așa cum am sugerat și solicitat. După parcurgerea memoriului de către cei cărora l-am adresat, voi reveni cu amănunte”, a scris europarlamentarul Mircea Hava, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate