Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Rezultate SIMULARE Evaluare Naţională 2017 în Alba. Jumătate au „picat” la matematică. Media pe județ, 5,40


Publicat

evaluare nationala

evaluare nationalaPeste 2.600 de elevi din judeţul Alba, din clasele a VIII-a, au participat în acest an, în perioada 13-16 martie, la sesiunea de simulare examen Evaluare Naţională 2017. Rezultatele vor fi analizate atât în cadrul unităţilor şcolare, cât şi la nivelul IŞJ Alba, rumând să fie luate măsuri de monitorizare şi control, în situaţiile în care se impune acest lucru. Pe de altă parte, elevii au avut posibilitatea să verifice stadiul pregătirii pentru examenul propriu-zis din vară.

Din datele IŞJ Alba,

Vezi SIMULARE EVALUARE NAŢIONALĂ 2017, în Alba. SUBIECTELE şi BAREMELE la Matematică. Peste 2600 de elevi au participat la testări

Vezi SIMULARE EVALUARE NAŢIONALĂ 2017, în Alba: SUBIECTELE pentru Limba Română. Peste 90% dintre elevi s-au prezentat la testări

REZULTATE SIMULARE 2017:

1. PROBA SCRISĂ LA LIMBA ȘI LITERATURA ROMANĂ-media generală /județ – 6,02

Au fost înscriși 2844 de elevi din care s-au prezentat 2675.

Note sub 5- 841

Note între 5 și 5,99- 351

Note între 7 și 7.99- 463

Note între 8 și 8,99- 407

Note între 9 și 9,99- 227

Note de 10- 1

2. PROBA SCRISĂ LA LIMBA ȘI LITERATURA MATERNĂ-media generală /județ 6,52

Au fost înscriși 91 de elevi și s-au prezentat 86.

Note sub 5- 11

Note între 5 și 5,99- 16

Note între 7 și 7.99- 24

Note între 8 și 8,99- 11

Note între 9 și 9,99- 4

Note de 10- 0

3. PROBA SCRISĂ LA LA MATEMATICĂ- media generală /județ 4,69

Au fost înscriși 2844 și s-au prezentat 2667.

Note sub 5- 1526

Note între 5 și 5,99- 323

Note între 7 și 7.99- 216

Note între 8 și 8,99- 204

Note între 9 și 9,99-139

Note de 10- 10

Fiecare unitate de învățământ în care s-au desfășurat aceste simulări a înaintat Inspectoratului Școlar Județean Alba un raport asupra rezultatelor obținute de elevi, precum și un Plan de măsuri remediale ce va fi implementat până la finalul acestui an școlar sub monitorizarea permanentă a inspectorilor școlari.

 

Comparativ, în 2016, peste 50% dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note sub 5, la Matematică, procentul acestora fiind chiar mai mare, de 66%. În statistica IŞJ Alba din 2016, adică mediile după probele la simulare Evaluare Naţională, 52,67% dintre elevii prezenţi la testări au luat note sub 5. La polul opus, un singur elev a avut media 10.

La proba de Limba Română în cadrul sesiunii de simulare pentru Evaluarea Naţională 2016, 36,11% dintre elevi (1.022) au luat note sub 5, 407 (14,38%) au luat note între 5 şi 6 şi tot atâţia au primit note între 6 şi 7, respectiv 7 ş 8. Un procent de 13,64% /386 de elevi) au reuşit să obţină note între 8 şi 9 şi 197 (6,96%) au avut peste 9. Au fost şi 4 note de 10.

La proba de Matematică din 2016, dintre cei 2.832 de elevi, peste 66%, adică 1.876 (66,24%) au luat note sub 5. Alţi 307, adică 10,84% au luat note între 5 şi 6, 8,12% (230) au primit note între 6 şi 7, 7,56% (214 de elevi) au avut note între 7 şi 8, 5,05% (143) au luat note între 8 ş8 9 şi 61 (doar 2,15%), note peste 9. A fost doar o singură notă de 10.

Citeşte şi REZULTATE îngrijorătoare la SIMULARE Evaluare Naţională în ALBA: Peste 50% dintre elevi au luat note sub 5. Situaţie gravă, la Matematică

Examenul de Evaluare Naţională 2017 începe în 19 iunie, cu proba de Limba şi literatura română. Înscrierile se fac în perioada 7-9 iunie. Primele rezultate vor fi cunoscute în 26 iunie.

Vezi și EVALUARE NAŢIONALĂ 2017, clasa a VIII-a: MODELE de SUBIECTE, publicate de Ministerul Educaţiei. CALENDAR şi detalii despre examen

CALENDARUL de desfăşurare a evaluării naţionale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul şcolar 2016-2017

7 – 9 iunie 2017: Înscrierea la evaluarea naţională

9 iunie 2017: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

19 iunie 2017: Limba şi literatura română – probă scrisă

21 iunie 2017: Matematica – probă scrisă

22 iunie 2017: Limba şi literatura maternă – probă scrisă

26 iunie 2017: Afişarea rezultatelor (până la ora 16)

26 iunie 2017: Depunerea contestaţiilor (orele 16 – 20)

27-29 iunie 2017: Rezolvarea contestaţiilor

30 iunie 2017: Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

Reguli pentru desfăşurarea examenului

În procesul de evaluare inițială a lucrărilor scrise și de rezolvare a contestațiilor, în cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult 0,50 puncte, notele obținute se trec, pe fiecare lucrare în parte, cu cerneală roșie, de către profesorii evaluatori, după ce este verificată concordanța cu borderourile individuale, și se semnează de aceștia. Nota finală se trece pe lucrare, în prezența profesorilor evaluatori, de către președintele comisiei.

Președintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire și semnează.

În cazul în care diferența între notele acordate de cei doi evaluatori este mai mare de 0,50 puncte, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori numiți de președintele comisiei.

Nota rezultată în urma reevaluării este nota care se trece pe lucrare și reprezintă nota finală. Sub notă semnează cei patru evaluatori și președintele comisiei. Numărul pachetului și numărul de ordine al lucrărilor care necesită a treia evaluare sunt consemnate într-un proces-verbal, semnat de cei amintiți anterior.

După încheierea evaluării și deschiderea lucrărilor, președintele comisiei de contestații analizează notele acordate după reevaluare, în comparație cu cele acordate inițial. În situația în care se constată diferențe de notare mai mari de 1 punct, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea inițială și cele de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o a treia comisie formată din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații. Reevaluarea se va face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu strictețe baremul de evaluare și toate procedurile de evaluare. Nota acordată de a treia comisie este nota finală a comisiei de contestații.

Nota definitivă, acordată în conformitate cu procedura menționată, nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.

Candidații care depun contestații completează și semnează o cerere tipizată în care se menționează faptul că nota inițială se poate modifica, după caz, prin creștere sau descreștere, prin nota acordată la contestații

Comisiile județene/ comisia municipiului București de organizare a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a vor/va asigura dotarea cu camere funcționale de supraveghere video și audio a sălilor de clasă din unitățile de învățământ în care se desfășoară probele pentru evaluarea națională pentru elevii clasei a VIII-a, a sălilor în care se descarcă și se multiplică subiectele, precum și a sălilor în care se preiau, se evaluează și se depozitează lucrările scrise.

În vederea asigurării desfășurării corecte a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare, comisiile din unitățile de învățământ și comisiile județene/ comisia municipiului București de organizare a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a verifică, prin sondaj, înregistrările audio-video din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen din unitatea de învățământ respectivă.

Dacă, în urma verificărilor menționate, se constată existența unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor în vigoare, comisia din unitatea de învățământ ia măsurile care se impun, în conformitate cu prevederile metodologiei de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a, care pot merge până la acordarea notei 1 (unu) pentru fraudă sau tentativă de fraudă.

Se interzice candidaților la evaluarea națională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ în acest scop.

Candidații care refuză depozitarea obiectelor menționate în sala stabilită de comisie în acest scop nu vor fi primiți în examen.

Se interzice candidaților la evaluarea națională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea ori în băncile în care sunt așezați în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărți, dicționare, culegeri, formulare, memoratoare, notițe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidați etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidaților să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea, sau în băncile în care sunt așezați în sălile de examen, telefoane mobile, căști audio, precum și orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/ care permite conectarea la internet/la rețele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

Se interzice candidaților să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

Încălcarea regulilor menționate la alin. (3)-(5) va fi considerată fraudă/ tentativă de fraudă, iar candidații respectivi vor fi eliminați de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/ obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise/ ciornele/ foile din lucrările scrise.

Candidații eliminați de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă vor primi nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

După parcurgerea pașilor menționați, candidații vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile și mențiunea că știu că nerespectarea are drept consecință măsurile menționate.

Candidatul major și părinții/ reprezentanții legali ai candidatului minor pot solicita comisiei județene/ a municipiului București de organizare a evaluării naționale să vadă lucrarea/ lucrările proprie/proprii a/ale propriului copil numai după afișarea rezultatelor finale după contestații. La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoțit obligatoriu de un părinte/ reprezentant legal.

Solicitarea de vizualizare nu poate conduce la reevaluarea și/ sau modificarea notelor acordate lucrării/ lucrărilor.

foto: arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Premierul Cîțu: Nu doresc să mai avem un lockdown în România. Putem avea şi o economie deschisă şi să ne luptăm şi cu pandemia

Publicat

Premierul Florin Cîţu a declarat că nu vrea ca România să mai treacă printr-un lockdown total, și că doreşte ca economia să fie deschisă, lucru pe care ”România l-a reuşit până acum”.

Cîţu afirmă că e nevoie de o economie sănătoasă, dar este nevoie şi de oameni sănătoși pentru a avea o economie puternică.

Premierul Florin Cîţu participă, marţi, la videconferinţa ”Bursa în anul crizei sanitare şi al incertitudinilor economice”.

”Este o perioadă complicată, avem de administrat această situaţie cu criza de sănătate (…) Aţi spus că anul trecut a fost un an dificil, dar, dacă ne uităm la rulajul pe care l-a avut Bursa de la Bucureşti, vedem că a crescut”, a afirmat Cîţu.

Premierul a spus că anul trecu, statul a injectat lichidități în economie, dar a şi modificat legislaţia care ajută companiile româneşti să se capitalizeze.

”Pentru mine important este – şi am spus de multe ori  (…) că nu doresc să mai avem un lockdown, că putem să avem şi o economie deschisă, în majoritatea ei, şi să ne luptăm şi cu pandemia.

Şi până acum am reuşit. Ai nevoie de economie sănătoasă (…) dar ai nevoie şi de oameni sănătoşi pentru a avea o economie puternică”, a mai declarat premierul.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Radu Tuhuț: Tăierea banilor europeni pentru construirea de pensiuni în rural, decizie a PNL-USR-PLUS împotriva satului românesc

Publicat

(P) Noua decizie a Guvernului PNL și USR-PLUS este aceea de a tăia banii europeni, în următorii doi ani, pentru construirea de pensiuni turistice în mediul rural.

„Această decizie – nejustificată, profund nedreaptă și arbitrară, anunțată de ministrul Agriculturii – generează câteva întrebări legitime, întrucât alianța de dreapta nu a adus deloc clarificări.

De ce vă bateți joc de persoanele care doresc să facă o afacere corectă în satele din România și care sunt interesele opririi finanțărilor în acest sector?

Cu ce vă încurcă?

Sau le vreți sărace, lipsite de apărare și nu mai lăsați banii europeni să ajungă în ele?”

Adrian Oros, ministrul Agriculturii, motivează că există pensiuni care, după perioada de monitorizare, s-au transformat în case și nu mai facilitează turismul.

„Unele s-au închis (dar se pot redeschide oricând), domnule ministru, ca orice afacere, mai ales pe fondul pandemiei, dar câte funcționează și câți bani aduc la bugetul de stat?

Vă este teamă că ”Guvernul Austerității”, din care faceți parte, va accesa prea multe fonduri europene?

Păi propuneți, domnule ministru, prelungirea perioadei de monitorizare a acestora, dacă apreciați că ea este prea scurtă și vă considerați în măsură și în drept să faceți acest lucru, dar nu tăiați o finanțare europeană atât de importantă care poate conduce la distrugerea satului românesc!

 

V-ați întrebat vreodată care sunt beneficiile fondurilor europene pentru agroturism și pentru cei care își doresc să construiască o pensiune la țară?

Atât prin încurajarea turismului românesc, producției autohtone, crearea locurilor de muncă și prevenirea depopulării.

Ați locuit vreodată în vreun sat din România să vedeți cu ce greutăți se confruntă oamenii de aici, cât de dificil se câștigă o pâine, cât de mult se muncește pentru clădirea unei pensiuni și cât de anevoios se câștigă banii din turism?

Care sunt, de fapt, interesele dumneavoastră și ce problemă aveți cu business-urile cu fonduri europene, din mediul rural, în contextul în care perioadele de monitorizare și legile naționale și europene sunt respectate?

Ce se întâmplă cu românii corecți și muncitori care și-au propus să își construiască o pensiune la țară cu bani europeni în următorii doi ani?

Nu înțeleg, domnule ministru, cu ce vă încurcă o finanțare în plus pentru țara noastră!

Vă spun direct – sunteți împotriva dezvoltării satelor din România! Fără ocolișuri: Să vă fie rușine!”, a transmis Radu Marcel Tuhuț, deputat PSD.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Începe vaccinarea populației din satele județului Alba și a angajaților din privat. Ce trebuie să facă primăriile și firmele

Publicat

Procesul de vaccinare anti-COVID intră într-o nouă fază în Alba, fază în care DSP are nevoie de sprijinul primarilor și a agenților economici din județ în vederea întocmirii de liste cu cetățenii, respectiv angajații care doresc să se imunizeze împotriva virusului Sars-Cov-2.

În ceea ce privește imunizarea populației din zona rurală, DSP Alba are în vedere organizarea de echipe mobile care să se deplaseze în teren pentru vaccinarea cetățenilor, urmând să se stabilească anumite itinerarii în funcție de listele cu doritori ce vor fi întocmite de primari.

De asemenea, agenții economici mari sau mici sunt așteptați să întocmească liste cu angajații care optează pentru vaccinare, liste ce vor fi trimise la DSP care va solicita apoi dozele de vaccin necesare.

În cazul agenților economici mari cu peste 100 de angajați și care dispun de spații și de personal medical care poate realiza vaccinarea, DSP va pune la dispoziția lor dozele de vaccin, iar vaccinarea se va face la sediile firmelor.

În cazul agenților economici mai mici, cu sub 100 de angajați, DSP va organiza vaccinarea lor la centrele fixe deschise în județ. Este foarte important de precizat că se poate opta pentru tipul de vaccin ce va fi solicitat.

Listele de la primării și de la agenții economici trebuie trimise până vineri, 23 aprilie, la adresa instituției sanatate_publica@dspalba.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Mai mult de jumătate dintre părinți nu sunt mulțumiți de nivelul de cunoștințe și competențe al copiilor. Sondaj

Publicat

elevi scoala

Mai mult de jumătate dintre părinți nu sunt mulțumiți de nivelul de cunoștințe sau competenţe al propriilor copii, în actual context pandemic, arată un sondaj inițiat de Federaţia Naţională a Părinţilor la care au răspuns peste 68.000 de oameni.

La ȋntrebarea „Ce ați observat la copilul dumneavoastră, legat de procesul de învățare, desfășurat până în acest moment?”, 40,1% dintre respodenţi consideră că, ȋn actualul context pandemic, copilul are un nivel de cunoştinţe optim.

Luând ȋn calcul cei 37,3% respondenţi care consideră că propriul copil nu şi-a ȋnsuşit un nivel de cunoştinţe optim precum şi cei 19% care consideră că propriul copil are nevoie de activităţi remediale, rezultă că mai mult de jumătate dintre aceştia nu sunt mulțumiți de nivelul de cunoștințe/competenţe al propriilor copii, în actual context pandemic.

La întrebarea „Cum apreciați eficiența activităților de predare-învățare-evaluare desfășurate în mediul online comparativ cu cele desfășurate în sala de clasă?” 75,7% dintre părinţi consideră că eficiența activităților din mediul online este mai redusă şi mult mai redusă comparativ cu cea desfășurată în sala de clasă.

Legat de îngrijorările privind activitatea de instruire a copilului în actualul context pandemic, 55,3% dintre părinţii care au răspuns se tem că, datorită actualului context pandemic, copilul nu va avea un nivel de cunoștințe optim care să îi permită trecerea la nivelul următor, 40,5% consideră că vor exista efecte în plan psihologic (anxietate, depresie etc), 33,4% dintre părinţi se tem că vor exista efecte în plan fiziologic (obezitate, afectare oculară etc) iar 15,6% dintre părinţi nu au nicio îngrijorare.

La ȋntrebarea „Credeţi că decizia de continuare a activităților educaționale, în format fizic, acolo unde incidența depășește 3/1000, este benefică din punct de vedere al învățării pentru aceștia?”, un procent major dintre părinţi (67,9%) consider că activitățile educaționale trebuie să continue şi ȋn condiţiile depăşirii unei incidenţe de 3/1000, tocmai pentru a veni ȋn sprijinul elevilor, în vederea dobândirii de cunoștinte, deprinderi și atitudini.

Referitor la ȋntrebarea care a suscitat un interes major ȋn ultimele zile ȋn spaţiul public „Credeţi că o eventuală decizie legată de prelungirea cu două săptămâni a structurii anului școlar, ȋncepând cu 2022-2023, este benefică pentru elevi?” observăm un oarecare echilibru, cu o diferenţă de 3,9% ȋntre cei majoritari care spun că nu doresc o modificare a structurii anului şcolar (42,9%) şi cei care doresc o structură modificată a anului școlar (39%).

La ȋntrebarea „În ce măsură considerați că modificarea structurii anului școlar, ȋncepând cu 2022-2023, din semestre în trimestre, este o decizie oportună și eficientă?”, 38,4% spun că nu sunt de acord cu trecerea de la un sistem cu semestre la unul cu trimestre, 24,3% dintre părinţi sunt de acord cu trecerea de la un sistem cu semestre la unul cu trimestre iar 37,3% consideră că doar ȋntr-o oarecare măsură este util să trecem la un sistem cu trimestre. Doar 24.3% dintre părinți sunt de acord cu trecerea la o structură a anului şcolar care să cuprindă trimestre.

Privind o eventuală testare ȋn masă cu teste non-invazive, pe bază de salivă, ȋn unitatea de ȋnvăţământ, ţinând cont şi de practicile similare care au apărut la nivelul unor sisteme de ȋnvăţământ din Uniunea Europeană, mai mult de jumătate dintre respondenți, mai exact 53,2%, spun că ar fi de acord cu testarea copilului doar cu acordul părinților. Procentul celor care răspund ferm că nu sunt de acord cu testarea bazată pe teste non invazive este de 37%. Doar 6,5% dintre respondenţi ar fi de acord cu testarea fară acord parental.

În opinia Federaţiei Naţionale a Părinţilor, dacă se va ţine cont de părerea majorităţii părinţilor, nu va exista posibilitatea de testare ȋn masă fără acordul părinţilor.

96,5% dintre părinţi consideră că testarea trebuie să fie făcută obligatoriu de cadrele medicale (un asistent/medic). Acest procent arată că şi dacă ar primi acceptul de testare din partea părinţilor, ţinând cont de numărul cadrelor medicale angajate ȋn cadrul cabinetelor şcolare, Ministerul Educaţiei ȋmpreună cu Ministerul Sănătăţii, nu vor avea posibilitatea să asigure personal medical ȋn fiecare unitate de ȋnvăţământ pentru testarea în masă.

Într-un procent majoritar (65,7%), părinţii au ȋncredere ȋn respectarea normelor ȋn cadrul unităţii de ȋnvăţământ şi de asemenea consideră, ȋntr-un procent mai mare de 50%, că nu există un raport de cauzalitate ȋntre deschiderea unităţilor de ȋnvăţământ şi numărul de infectări.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate