Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Sebeș: Intervenții de dezinsecție și deratizare pe raza municipiului, în perioada 30-31 august


Publicat

sebes

Primăria Sebeș aduce la cunoștința cetățenilor că luni, 30 august și marți, 31 august, în funcție de condițiile meteorologice, se vor desfășura intervenții de deratizare și dezinsecție pe raza domeniului public al municipiului.

Produsele folosite sunt avizate de Ministerul Sănătății și fac parte din grupa de toxicitate III.

Persoanele cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii, sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

Intervențiile sunt monitorizare de reprezentanții Serviciului Public de Administrare a Patrimoniului Sebeș și de Poliția Locală a municipiului.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Angajări la ISU Alba: Alte două posturi scoase la concurs, din sursă externă. Care sunt condițiile

Publicat

Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Alba anunță scoaterea la concurs a încă două posturi cu încadrare directă, din sursă externă.

Este vorba despre două posturi de subofițeri la serviciul logistic.

Vezi și Post vacant de consilier juridic la ISU Alba, cu încadrare din sursă externă. Condiții pentru candidați

Documentele necesare pentru înscriere se transmit doar în format electronic, la adresa de e-mail concurs4@isualba.ro, până cel tarziu în 4 octombrie, la ora 16.00.

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” al Judeţului Alba organizează concurs, cu personal recrutat din sursă externă prin încadrare directă și/sau rechemare în activitate, care îndeplinește condiţiile din fişa postului şi cele stabilite prin ordine ale ministrului afacerilor interne, în scopul încadrării funcţiilor de execuţie vacante de:

  • subofiţer tehnic principal – Serviciul Logistic – Tehnic ((gradul de plutonier adjutant șef). AICI, detalii.
  • subofițer administrativ principal – Intendență – Serviciul Logistic (gradul de plutonier adjutant șef). AICI, detalii.

Condiții pentru candidați:

Pentru a participa la concurs candidaţii trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiţii şi criterii specifice:

a. să aibă pregătirea necesară ocupantului postului

b. să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România

c. să cunoască limba română scris şi vorbit

d. să aibă capacitate deplină de exerciţiu

e. să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic. Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale M.A.I., printr-o examinare medicală și evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situația în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situații, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv

f. să aibă vârsta de minimum 21 ani împliniţi la data susținerii testului scris (04.11.2021), în conformitate cu prevederile art. 3 din Legea nr. 22/18.11.1969 actualizată privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții și răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenților economici, autorităților sau instituțiilor publice

g. să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate

h. să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea

i. să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni

j. să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani

k. să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege

l. să îndeplinească condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului, pentru încadrarea în funcții de cadre militare prin încadrare directă/ rechemare în activitate

m. prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuțiile din fișa postului și la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradul militar maxim al postului pentru care s-a organizat concurs, respectiv plutonier adjutant șef (maiștrii militari în rezervă și ofițerii în rezervă, nu se pot înscrie la acest concurs)

n. să nu fi atins, la data desfăşurării concursului, vârsta standard de pensionare, aşa cum este prevăzută în Legea nr. 223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare și anexa la lege.

Cadrele militare în rezervă pot fi recrutate în vederea rechemării în activitate dacă îndeplinesc şi următoarele criterii specifice:

a) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare;

b) Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.

Persoana care a fost declarată “Admis” la concursul pentru ocuparea postului vacant prin rechemare în activitate sau încadrare directă nu trebuie să aibă, la încadrare, calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic

Testul grilă

Testul scris privind verificarea cunoștințelor necesare îndeplinirii atribuțiilor postului, care poate fi înregistrat / supravegheat video, se organizează în 4 noiembrie 2021 (locația și ora se comunică ulterior, stabilindu-se în funcție de numărul de candidați). Nota de promovare a probei de concurs testul scris este minimum 7.00.

Este declarat ,,Admis” la concurs candidatul care a obţinut nota cea mai mare la testul scris.

Dosarul de recrutare

Până în 4 octombrie 2021 ora 16.00, candidaţii depun cererile de înscriere, CV model Europass, copia actului de identitate şi Declaraţia privind cunoaşterea şi acceptarea condiţiilor de recrutare, în format SCANAT (PDF) la adresa de e-mail: concurs4@isualba.ro. E-mailul de înaintare al documentelor de mai sus va cuprinde la rubrica ”subiect” sintagma ”dosar” urmat de numele şi prenumele candidatului (Exemplu: Dosar_Popescu_Ioan).

Documentele de înscriere la concurs vor fi completate personal, olograf. Pentru formularele tip se completează toate rubricile, cerințele, citeț, se vor semna și data. Pentru rubricile unde nu există informații, acestea se barează cu o linie.

În perioada alocată pentru depunerea dosarului de recrutare în volum complet 27.09.2021 – 11.10.2021, candidaţii depun şi restul documentelor prevăzute la punctul V din anunț. Conţinutul dosarului de recrutare constituit de candidat se transmite în format SCANAT (PDF) la adresa de e-mail: concurs4@isualba.ro, până la data de 11.10.2021 inclusiv (ora 16.00). E-mailul de înaintare al documentelor de mai sus va cuprinde la rubrica ”subiect” sintagma ”dosar” urmat de numele şi prenumele candidatului (Exemplu: Dosar_Popescu_Ioan).

a) cererea de înscriere (conform modelului din Anexa nr. 2);

b) curriculum vitae (în format Europass, conform modelului din Anexa nr. 3);

c) copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului, menţionate la pct. II din prezentul anunţ (documentele de studii solicitate vor fi însoțite de foaie matricolă/supliment și scanate față verso);

d) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;

e) copii ale certificatului de naștere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;

f) autobiografia, completată olograf cu pix/stilou cu pastă de culoare albastră, semnată și datată, conform îndrumarului din Anexa nr.4 la prezentul anunţ (a se vedea exemplul privind completarea acesteia) şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului (conform modelului din Anexa nr. 5);

g) extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar;

Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat. Termenul de valabilitate al certificatului de cazier judiciar, conform prevederilor art. 27 alin. (2) din Legea 290 din 2004 privind cazierul judiciar, republicată, cu modificările și completările ulterioare, este de 6 luni de la data emiterii.

h) o fotografie color 9×12 cm;

i) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie în condiţiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului (conform modelului din Anexa nr. 6);

j) aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deţinerea, portul şi folosirea armelor şi muniţiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condiţiile legii;

k) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare (conform modelului din Anexa nr. 7);

l) consimțământul informat (conform modelului din Anexa nr. 8);

m) doar pentru cadrele militare în rezervă, adeverinţă eliberată de unitatea de unde a trecut în rezervă, în care să fie menţionate gradul militar în rezervă deţinut, perioadele de activitate şi funcţiile îndeplinite, motivul şi temeiul legal al trecerii în rezervă.

În cazul documentelor menționate mai sus, cererea de înscriere, declarațiile, se vor completa personal, de către candidat, olograf, se vor acoperi toate cerințele, citeț, se vor semna și data obligatoriu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ITM Alba: Amenzi de 2.500 de lei și 16 avertismente, după controale la zeci de agenți economici din județ

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii de muncă din Alba au dat amenzi în valoare de 2.500 de lei și au aplicat 16 avertismente, după controale la firme din județ, săptămâna trecută.

Potrivit ITM Alba, în perioada 20 – 24 septembrie, în domeniul relaţiilor de muncă au fost verificați 45 de angajatori, cu un număr total de 1.609 de salariați.

Au fost aplicate trei sancțiuni, din care un avertisment și două amenzi în valoare de 2.500 de lei.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;

– neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;

– neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;

– netransmiterea în termenul legal în Revisal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților și a modificărilor intervenite în executarea contractelor individuale de muncă.

14 firme sancționate pentru nereguli în securitatea și sănătatea în muncă

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificați 25 de angajatori și constatate 47 de nereguli. Au fost sancționate 14 firme cu 15 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor

– lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate

– lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR

– lipsa instruirii periodice a lucrătorilor

– organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006

– lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate

– desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Contractul de muncă al angajaților din sistemul medical, care refuză vaccinarea, va fi suspendat și vor putea fi concediați

Publicat

Angajații din sistemul medical care refuză vaccinarea anti-COVID și testarea vor avea contractul de muncă suspendat și după 30 de zile se poate ajunge la concediere. Asta prevede proiectul de lege promovat de Ministerul Sănătății, a anunțat, marți, ministrul Cseke Attila.

Acesta a explicat că proiectul de lege cu care Guvernul se va prezenta în Parlament prevede obligativitatea certificatului digital pentru personalul medical, din laboratoarele medicale, din IGSU și inspectoratul de aviație.

Cseke Attila a precizat că este o măsură necesară, care se va aplica în perioada stării de alertă.

Ministrul a precizat că 70% din medici sunt vaccinați.

Ministrul interimar al Sănătății a declarat că angajații care nu prezintă certificatul digital vor avea contractul de muncă suspendat.

„După 30 de zile de la suspendare poate avea loc și încetarea contractului de muncă. Proiectul prevede și sancțiuni pentru conducere dacă nu se respectă prevederile legii”, a anunțat Cseke Attila, citat de G4Media.ro.

„Avem 15 state, inclusiv din UE, care au impus vaccinarea obligatorie.

Noi spunem că cei care nu s-au vaccinat trebuie să se testeze, este o nuanță. (…)

Toți cei care lucrează în sistemul medical cred în tehnologie, în știință medicală, că doar nu facem medicină punând mâna pe pacient.

E absolut logic ca personalul medical să fie vaccinat.

Dacă sunt totuși persoane care din motive nemedicale nu doresc să se vaccineze, atunci pentru protecția pacienților în primul rând, toți trebuie să fie testați la zi”, a subliniat ministrul.

Întrebat dacă se intenționează introducerea obligativității certificatului verde și pentru profesori, Cseke Attila a răspuns: „Dacă există alte domenii în care se dorește să se introducă această obligativitate, vom discuta cu miniștrii de resort”.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Agriculturii și-a anunțat demisia pe Facebook și a lansat un atac la Florin Cîțu. Ce îi reproșează premierului

Publicat

Ministrul Agriculturii, Adrian Oros (foto în timpul unei vizite în județul Alba), a anunţat luni noapte că demisionează din guvern. Într-un mesaj postat pe Facebook, acesta a scris că „pentru premierul Florin Cîţu, agricultura şi industria alimentară nu au fost niciodată priorități” și că bugetul ministerului este mult mai mic decât cel de anul trecut.

Adrian Oros acuză că în Planul Național de Redresare și Reziliență nu a fost cuprins niciun proiect major pentru agricultură și că „nu există suficientă determinare” pentru a combate piața neagră și vânătorii de subvenții.

„Azi îmi voi depune demisia din funcția de Ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale!

Pentru Premierul Florin Câțu, agricultura și industria alimentară nu au fost niciodată priorități, ca atare:

1. Bugetul MADR pentru anul 2021 reprezintă 60% din execuția bugetară a anului 2020, cu efecte asupra programelor aflate în derulare. La rectificarea bugetară, MADR a primit o sumă infimă, absolut insuficientă.

2. În PNRR nu a fost cuprins niciun proiect major pentru agricultură.

Asta deși în primul draft trimis la Comisie, în noiembrie 2020, PNRR conținea un proiect complex pentru gestionarea apei în agricultură (irigații, desecare/ drenaj și sistem antigrindină), în valoare de 6,5 miliarde euro, proiect asumat în Programul de guvernare, alături de Rețeaua de depozitare, procesare și distribuție a produselor românești, alt proiect care nu a mai avut loc în PNRR.

3. Nu există suficientă determinare pentru eradicarea activității samsarilor, a vânătorilor de subvenții și a pieței negre, care afectează fermierii corecți. Astfel, orice subvenție, orice formă de sprijin devine ineficientă.

Mulțumesc tuturor celor cu care în această perioadă am colaborat, atât la elaborarea Programului de tranziție, la viitorul Program Național Strategic, dar și în activitatea curentă.

Am avut onoarea și norocul să cunosc oameni deosebiți, profesioniști, atât în Guvern, în MADR sau în mediul asociativ.

M-am bucurat să pot promova pe pagina mea și a ministerului, pe toți cei întâlniți în deplasările prin țară, fermieri români care performează, care sunt exemple de succes. Am vrut să arăt că și în România #SePoate!”, a transmis Adrian Oros pe Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate