Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

SONDAJ: 70% dintre români vor sărbători Dragobetele. O treime cheltuiesc între 50 și 100 de lei pentru cadou


Publicat

dragoste

Șapte din 10 români vor sărbători tradiționalul Dragobete, iar peste o treime alocă între 5 și 10% din venituri pentru cadourile făcute persoanei iubite, în ziua de 24 februarie. Ca valoare, cei mai mulți români alocă între 51 și 100 de lei – 35%, iar darurile între 101 și 200 de lei sunt preferate de peste un sfert dintre aceștia. Aproximativ 8% dintre respondenți vor da cadouri de peste 301 lei, potrivit unui sondaj.

Citește și Iubește românește de Dragobete 2018. MESAJE pentru persoana iubită de Ziua Îndrăgostiților la români

Pe primul loc pe lista articolelor cel mai puțin dorite sunt jucăriile din pluș, astfel ca 30% dintre români spun că nu mai vor să primească un asemenea cadou, potrivit unui sondaj desfășurat de Provident la nivel național, pe un eșantion de 1.344 de respondenți.

Pe lângă cei 37% dintre români care sunt pregătiți să aloce 5-10% din veniturile lunare unui cadou de Dragobete, o treime vor plăti maximum 5% din venituri. Mai generoși, 7% dintre respondenți sunt gata să dea peste 20% din venituri pentru un dar potrivit pentru persoana iubită.

Întrebați despre modul în care vor petrece Dragobete alături de cei dragi, 38% spun că vor rămâne acasă, în doi, un sfert ies la cină, în oraș, iar peste 6% la cinematograf. Peste 31% dintre respondenți spun și că fie nu sărbătoresc deloc ziua de Dragobete, fie au sărbătorit, deja, Valentine`s Day.

Citește și De DRAGOBETE iubește românește. MESAJE cu care îți poți surprinde jumătatea de ziua îndrăgostiților

În căutarea cadourilor, 41% dintre români vor alege centrele comerciale tip „mall”, puțin peste o treime optează pentru comenzile online, iar 18% aleg calea supermarket-ului. Ca metoda de plată, mai mult de jumătate au pregătit numerar, 37% preferă cardul, iar 8% plata ramburs, la livrarea cadoului prin curier.
Dacă o treime dintre respondenți vor să ofere cadou o cină și un film, iar aproape un sfert se gândesc să dăruiască articole de parfumerie și cosmetică, ultima poziție a podiumului intențiilor de cadouri este disputată de articolele de îmbrăcăminte – 16% și, respectiv, bijuterii și accesorii – 15%. De asemenea, 6% dintre respondenți își pregătesc bagajele, fiind gata de o excursie alături de persoana iubită.

Citește și DRAGOBETELE: Superstiții și tradiții, de sărbătoarea iubirii. Sărutul eternității şi semănarea busuiocului

Deși toți își doresc cadouri, sunt câteva care au ajuns pe lista neagră. Pe primul loc în topul cadourilor pe care românii nu mai vor să le primească sunt jucăriile din pluș – 30% dintre români au răspuns că ar prefera să nu mai primească astfel de cadouri. Nici cănile, șterse de pe lista preferințelor de 21% dintre români, și nici lumânările parfumate – 18% – sau seturile de duș – 17% – nu au mai mult succes în aces an.

Sondajul a fost desfășurat online, în luna februarie 2018, pe un eșantion de 1.344 de respondenți din toată țara, 62,5% de sex feminin și 37,5% masculin, 42% absolvenți de colegiu sau universitate, 36% de liceu sau școală profesională și 18% de master.

sursa: hotnews.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Reparații capitale la secțiile de Cardiologie și Medicină Internă ale Spitalului din Alba Iulia. Investiție de 2,3 milioane lei

Publicat

Secțiile de Cardiologie și Medicină Internă ale Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia vor intra în reparații capitale. Investiția de peste 2,3 milioane de lei prevede, printre altele, refacerea finisajelor interioare, înlocuirea tâmplăriilor, instalațiilor sanitare și termice și montarea unei instalații de fluide medicale. 

Spitalul Județean de Urgentă din Alba Iulia a lansat miercuri, 12 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru reparații capitale la secțiile de Cardiologie și Medicină Internă.

Valoarea totală estimată este de 2.325.528,65 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia reprezintă unitatea sanitară cea mai complexă a judetului Alba, pusă în functiune în anul 1973. Secțiile de Cardiologie și Medicină Internă se află la etajul 4 al corpului A + B + C + D (C5), clădire spital și Policlinică, cu un regim de înălțime variabil de la S + P + 2E la S + P + 5E + 6E parțial.

Suprafața de la nivelul etajului 4 – secțiile de Cardiologie și Medicină Internă pentru care se propun lucrări de reparații capitale este de 1.423 mp.

Lucrările de reparații vor costa în: 

– refacerea integrală a finisajelor interioare la pereți și tavane cu zugrăveli lavabile sanitare antimicrobiene respectiv faianță pentru pereții din spațiile grupurilor sanitare;

– realizarea de finisaje de pardoseală noi din covor PVC în saloane, holuri, birouri, cabinete respectiv gresie în spațiile de grupuri sanitare;

– înlocuirea tâmplăriilor interioare cu uși metalice pentru spații medicale respectiv tâmplărie din aluminiu cu geam simplu pentru accese și compartimentări respectiv uși rezistente la foc;

– realizarea de recompartimentări interioare din pereți de gips-carton pe structură metalică (inclusiv termoizolație din vată minerală), normali, rezistenți la foc sau umezeală în funcție de funcțiunile din care fac parte;

– consolidarea elementelor structurale în care se realizează goluri nou propuse

– înlocuirea instalațiilor sanitare

– înlocuirea instalațiilor termice

– montare instalații de curenți slabi

– montarea instalație de fluide medicale

Potrivit documentului citat, execuţia lucrărilor şi asigurarea accesului la servicii conexe (asistenţă tehnică, supervizare) au o durată planificată de 17 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Blajul va fi supravegheat cu 128 de camere video de înaltă rezoluție. Pot detecta inclusiv numerele de înmatriculare auto

Publicat

Municipiul Blaj va avea un sistem performant de supravegehere video, format din 128 de camere inteligente, care vor fi amplasate pe toată raza orașului, a anunțat pe contul său de Facebook, primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Primul modul, format din 32 de camere video, de cea mai înaltă rezoluție, de la Full HD până la 4K, este montat în aceste zile, la intrările principale din municipiul Blaj, dinspre Alba Iulia, Târnăveni și Mediaș, dar și în cele mai frecventate zone din oraș, aceste camere fiind legate la un sistem nou de fibră optică.

Camerele pot detecta inclusiv numerele autovehiculelor care tranzitează orașul, imaginile fiind conectate la un sistem centralizat amplasat în clădirea Primăriei Blaj.

Primele 32 de camere video inteligente vor fi amplasate până în data de 15 septembrie, urmând ca în primăvara anului 2021 să înceapă montarea celorlate 3 module.

”Prin acest nou sistem de supraveghere video va crește siguranța și confortul locuitorilor și vom putea preveni și mai eficient abaterile de la normele de conviețuire socială de pe raza municipiului. Blajul va avea, astfel, unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere video din România, conform standardelor orașului european pe care ni-l dorim cu toții!” a transmis primarul.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

LIVE VIDEO: Declarații Klaus Iohannis. Președintele vorbește despre rectificarea bugetară și despre noul record de infectări

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis susține miercuri o conferință de presă cu jurnaliștii acreditați la Cotroceni, de la ora 18:00.

Declarațiile președintelui vin după o ședință pe care șeful statului o are cu premierul și cu ministrul Finanțelor, pe tema rectificării bugetare.

Luni, Orban anunţa că „rectificarea bugetară va fi adoptată în cursul acestei săptămâni”, după ce „Ministerul Finanţelor a finalizat raportul privind starea economică şi bugetară”.

De asemenea, președintele este ateptat să vorbească și despre măsurile pentru limitarea răspândirii infecțiilor cu coronavirus, după ce România a înregistrat un nou record.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Doar doi politicieni au voie la ușa dumneavoastră. LISTA regulilor pe care partidele trebuie să le respecte în campanie

Publicat

Prezența la mitingurile electorale organizate în aer liber va fi de maximum 50 de participanți, iar pentru evenimentele organizate în spații închise va fi de maximum 20.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sunt doar două dintre prevederile unui raport trimis de premierul Ludovic Orban președinților celor două camere ale Parlamentului, legat de organizarea alegerilor locale din 2020.

Ce conține documentul:

Decizia organizării evenimentelor electorale va ține cont de contextul epidemiologic al localității și al regiunii unde acesta se organizează, de contextul epidemiologic al localităților și regiunilor din care provin participanții.

Măsuri pentru menținerea distanței fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp /persoană, asigurarea facilităților la locul de desfășurare al evenimentului electoral pentru spălarea sau dezinfecția regulată a mâinilor, spălatul sau dezinfecția frecventă a mâinilor este preferabilă purtării mănușilor.

În cazul în care participanții la activitățile electorale utilizează mănușile, acestea vor fi schimbate după fiecare contact și se va evita atingerea feței cu mănuși, asigurarea curățeniei și dezinfecția riguroasă a încăperilor, inclusiv a toaletelor, portul măștii pe toată perioada desfășurării evenimentului electoral și afișarea regulilor de acces și de protecție individuală în locuri vizibile.

Direcțiile de sănătate publică vor realiza evaluările de risc și vor aviza fiecare eveniment în parte, asigurând și consultanță pentru organizatorii evenimentelor.

Limitarea numărului la maxim 50 de participanți în cazul evenimentelor în aer liber și 20 în cazul evenimentelor organizate în spațiu închis.

Se vor plasa la loc vizibil indicatoare cu regulile de acces și cele de protecție universal valabile:

  • portul obligatoriu al măștii care să acopere atât gura, cât și nasul,
  • menținerea distanței fizice de 1,5 m între oricare două persoane,
  • limitarea formării de grupuri mai mari de 6 persoane;
  • igiena respirației și luarea măsurilor de protecție în cazul tusei/strănutului.
  • limitarea duratei evenimentului la maximum 2 ore,
  • limitarea/eliminarea distribuirii din mână în mână de pliante, broșuri, alte materiale publicitare, distribuirea materialelor promoționale se va face de către persoane care vor purta mănuși pe care le vor schimba regulat sau se vor crea standuri de autoservire cu pliante și alte materiale promoționale, asigurarea unui număr suficient de recipiente de colectare /coșuri de gunoi cu capac dedicate exclusiv aruncării măștilor de protecție și a mănușilor,
  • evitarea contactelor interumane apropiate la o distanță mai mică de 1,5 m pentru un timp mai lung de 15 min.
  • dezinfecția riguroasă a echipamentelor utilizate în campanie: microfoane, stații de amplificare, camera video, aparate de fotografiat, asigurarea unui număr rezonabil de toalete, acolo unde este posibil,
  • numărul maxim de persoane prezente simultan în interiorul cortului electoral va fi de maximum trei, se va evita contactul cu materiale promoționale (broșuri, pliante), pixuri, etc.

În sarcina organizatorilor evenimentelor electorale va cădea stabilirea unor fluxuri de intrare/ieșire separate, unice ce vor facilita menținerea distanței fizice între participanți.

Organizatorii vor desemna persoane ce se vor îngriji de respectarea acestor reguli.

În cazul toaletelor ecologice, se recomandă să existe lavoare cu apă și săpun în proximitatea acestora, curățenia și dezinfecția riguroasă a suprafețelor și aerisirea temeinică a încăperilor înainte și după eveniment.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate