Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Studenții lasă sute de milioane de euro pe an în Cluj-Napoca. Vezi cât ”sparg” zilnic la club și la fast-food


Publicat

petrecere

Studenții universităților din Cluj aduc în oraș sute de milioane de euro anual. Tinerii lasă bani peste tot: chirii, restaurante, baruri sau cluburi. Cunoscut în toată Europa drept un oraş în plină dezvoltare, Clujul este susţinut nu doar de segmentul IT, ci şi de cei peste 66.000 de studenţi care au studiază acolo. Într-un singur an, numai datorită celor de la Universitatea Babeş Bolyai, economia municipiului primeşte peste 190 de milioane de euro, potrivit ProTV. 

Clujul atrage de ani de zile, ca un magnet, studenţii care sunt în căutarea oportunităţilor, iar oraşul prinde viaţă ori de câte ori începe anul universitar. Finanțați de părinţi, unii mai mult, alţii mai puţin, aceştia contribuie semnificativ la economia oraşului. Cele şase universităţi din Cluj: Babes-Bolyai, Medicină, Muzică, Universitatea de Arte şi Design, Universitatea Tehnică şi cea de Agronomie absorb anual 66.000 de studenţi.

În medie un student la buget, cazat la cămin, cheltuie pe an peste 12.000 de lei, iar altul care studiază pe locurile cu taxă şi plăteşte şi chirie în Cluj, peste 26.000 de lei. Conform estimărilor unui studiu citat de ProTV, un student lasă în medie 50 de lei pe zi în cluburi, restaurante și fast-fooduri, chiar dacă părinților nu le vine să creadă.

Studiul făcut de un doctorand la Ştiinţe Politice din cadrul Universităţii Babes-Bolyai arata că oraşul primeşte, graţie studenților, o infuzie importantă de capital. Acesta contribuie la dezvoltarea locurilor de muncă mai ales în domeniul serviciilor.

Sursă: incont.stirileprotv.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Ghid pentru asigurații City Insurance, publicat de ASF. Recomandări și proceduri pentru clienții companiei

Publicat

Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat luni un ghid şi un infografic care pot fi utile asiguraţilor/beneficiarilor City Insurance.

Publicaţia are 24 de paginiişi cuprinde sfaturi şi informaţii utile pentru asiguraţii City Insurance. Ghidul explică termeni cheie şi descrie proceduri care urmează să fie parcurse de clienţii companiei.

Vezi AICI ghidul.

Astfel, în ghid se precizează cine este un creditor de asigurare în raport cu City Insurance, când să se adreseze Fondului de Garantare a Asiguraţilor (FGA), cui se adresează în caz de daună sau ce are de făcut pentru a recupera creanţa de asigurare.

De asemenea, ghidul oferă şi câteva exemple de situaţii în care se poate afla asiguratul la City Insurance sau un şofer care a fost accidentat de un asigurat la această companie.

 

Retragerea autorizației de funcționare pentru City Insurance

Decizia privind retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii de asigurare – reasigurare City Insurance, constatarea stării de insolvenţă şi promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia a fost publicată luni în Monitorul Oficial.

În termen de 30 de zile de la data publicării deciziei, City Insurance are obligaţia predării la Fondul de garantare a asiguraţilor a evidenţei contractelor de asigurare în vigoare la data retragerii autorizaţiei de funcţionare a societăţii, a evidenţei complete a dosarelor de daună, precum şi evidenţelor tehnico – operative şi contabile aferente acestor contracte şi dosare în vederea publicării listei potenţialilor creditori de asigurări, beneficiari ai sumelor cuvenite de la Fondul de garantare a asiguraţilor.

De asemenea, s-a dispus prelungirea duratei mandatului administratorului temporar numai pentru a se asigura de către societate predarea evidenţelor menţionate.

Pe de altă parte, City Insurance poate formula contestaţie la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei, însă contestaţia nu suspendă, pe timpul soluţionării acesteia, executarea măsurilor.

Guvernul a adoptat săptămâna trecută o ordonanţă de urgenţă prin care Fondul de Garantare a Asiguraţilor poate efectua plăţi creditorilor de asigurări în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) de retragere licenţei de funcţionare a asiguratorului pentru care s-au constatat indicii de intrare în stare de insolvenţă.

Ministrul Finanţelor, Dan Vâlceanu, a explicat, la momentul respectiv, că ordonanţa prevede şi modificarea definiţiei plafonului de garantare, astfel încât o persoană care are mai multe poliţe de asigurare să poată fi despăgubit pentru fiecare sumă de asigurare în parte. Totodată, plafonul de garantare a fost majorat de la 450.000 de lei la 500.000 de lei.

Ordonanţa de urgenţă adoptată mai prevede că Fondul de Garantare are şi competenţa de a deschide dosare de daună, la solicitarea petenţilor, în cazul daunelor avizate la asiguratori înainte de data retragerii autorizaţiei de funcţionare, dar pentru care nu s-au deschis dosarele de dauna, precum şi de a efectua constatări suplimentare pentru dosarele deja deschise de asiguratori, potrivit comunicatului Ministerului Finanţelor.

Autoritatea de Supraveghere a Asigurărilor (ASF) a decis, recent, retragerea autorizaţiei de funcţionare a City Insurance şi solicită deschiderea procedurii falimentului împotriva societăţii.

City Insurance S.A. este principalul asigurător românesc, cu o cotă de piaţă de 17%. A fost înfiinţată în anul 1998 de către un grup de investitori şi are sediul central în Bucureşti. Societatea are 400 de angajaţi şi 42 de birouri şi filiale, oferind o gamă largă de asigurări generale.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Câți candidați s-au înscris la concursul pentru posturile de directori de școli. Calendarul probelor și metodologie

Publicat

examen profesor

Ministerul Educației a anunțat luni că pentru cele peste 8.600 de posturi de directori de școală s-au înscris aproximativ 9.200 de candidați. Listele cu persoane admise la evaluarea dosarelor vor fi afișate miercuri, 30 septembrie.

Înscrierile s-au încheiat duminică, 26 septembrie.

Vezi și Concursul pentru funcțiile de directori de școli 2021: LISTA posturilor vacante în ALBA, calendar și înscrieri

”Pentru cele 8.652 de funcții vacante publicate la nivel național (6.231 funcții de director și 2.421 funcții de director adjunct), au fost depuse 9.221 de dosare. Acestea vor fi verificate administrativ în perioada 27-29 septembrie, de către comisiile județene și a municipiului București.

Listele candidaților ale căror dosare sunt conforme vor fi afișate în data de 30 septembrie, la sediile inspectoratelor școlare și pe site-urile acestora”, a anunțat ministerul, într-un comunicat.

Proba scrisă va fi în 15 octombrie.

Calendarul concursului:

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

27-29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

1 octombrie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

4-6 octombrie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

8 octombrie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie – Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21-27 octombrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare

28-29 octombrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/ universităților

1-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

14-17 decembrie – Consultarea grupurilor parlamentare/reprezentanților cultelor religioase si obtinerea avizului motivat.

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Condițiile de participare la concursul pentru directori de școli

Pentru a participa la concursul pentru ocuparea funcției de director sau de director adjunct, cadrele didactice vor îndeplini, cumulativ, următoarele condiții:

a) sunt absolvenți ai învățământului superior cu diplomă de licență sau atestat de echivalare in conditiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completarile ulterioare;

b) sunt titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;

c) au o vechime în învățământul preuniversitar de minimum 5 ani;

d) au calificativul „Foarte bine“ acordat în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației;

e) nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii, potrivit art. 248 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f) nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învătământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală și nici nu au fost sancționate disciplinar, conform art. 280 alin. (2) litera (d) din Legea nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, printr-o decizie de sancționare disciplinară, rămasă definitivă și în vigoare, cu suspendarea dreptului de a se înscrie la un concurs pentru ocuparea unei funcții de conducere;

g) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;

h) nu au avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“.

Probele de concurs pentru candidații la funcțiile de directori de școli

Probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și de director adjunct din unitățile de învățământ sunt următoarele:

a) Proba scrisă – rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:

– capacități cognitive;

– competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor obținute. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.

Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor.

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație asigură elaborarea testelor standardizate, în colaborare cu experți în domeniul științelor educației, selectați în baza unei proceduri proprii și numiți prin ordin al ministrului educației. Colectivul de elaborare a testelor standardizate și toate persoanele care au dreptul de a opera cu acestea, semnează acord de confidențialitate privind conținutul testelor. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație este responsabil și de transmiterea testelor standardizate către centrele speciale, în condiții de securitate informatică.

Interviul cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează

– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

– competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Desfășurarea probelor de concurs la care participă candidații se inregistrează audio-video.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.

Punctajele se înregistrează în borderoul de notare conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.

Notele minime pentru candidații la posturile de director de școală

Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.

Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.

În conformitate cu borderourile de notare și situația centralizatoare cuprinzând toți candidații și toate punctajele obținute de aceștia, comisia de organizare a concursului calculează nota finală conform formulei de la art.13 alin (3) și realizează ierarhia candidaților.

Este declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care optează pentru aceeași funcție.

În cazul obținerii de note egale de către candidații pentru aceeași funcție, se aplică, în ordine, următoarele criterii de departajare:

a) Punctajul la proba de interviu. Este declarat ”reușit” candidatul care are punctajul cel mai mare la proba interviu.

b) Unitatea de învățământ la care este titular. Este declarat ”reușit” candidatul care este titularul unității pentru care candidează.

c) Gradul didactic. Este declarat ”reușit” candidatul care are gradul didactic cel mai înalt.

Componența comisiilor de evaluare

Comisia de evaluare a probei scrise, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – inspector şcolar general adjunct/director CCD/inspector școlar;

2) membri – inspectori școlari/metodiști, câte 2 pentru maximum 30 de candidați;

3) secretari – informaticieni/cadre didactice cu abilități de operare pe computer, câte 1 pentru maximum 30 de candidați;

c) Comisia de evaluare a probei de interviu, pentru fiecare unitate de învățământ, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – un inspector școlar;

2) membri:

a) doi reprezentanți ai unității de învățământ, dintre cadrele didactice titulare ale unității de învățământ, aleși prin vot secret de către consiliul profesoral. Consiliile profesorale din unitățile de învățământ vor desemna cei doi membri titulari în comisie și un membru supleant. În cazul centrelor județene de excelență, inspectorul școlar general desemnează două cadre didactice titulare cu performanțe profesionale deosebite la concursuri și olimpiade școlare.

b) un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului județean/ consiliului local al sectorului municipiului București, desemnat prin hotărâre a consiliului județean/local al sectorului, în cazul unităților de învățământ special, centrelor școlare pentru educație incluzivă și CJRAE/CMBRAE.

În cazul în care, în termen de 10 zile de la data solicitării, autoritățile locale nu-și desemnează reprezentantul, atunci membru de drept al comisiei de evaluare a interviului devine cadrul didactic desemnat ca membru supleant de către consiliul profesoral al unității de învățământ.

c) un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.

surse: edu.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Teatrul de Păpuși „Prichindel” din Alba Iulia participă la Festivalul de Animație „Sub masca lui Merlin” de la Timișoara

Publicat

Teatrul de Păpuși „Prichindel” din Alba Iulia a fost invitat să participe, în perioada 27 – 29 septembrie 2021, la Festivalul Internațional de Animație „Sub masca lui Merlin” de la Timișoara.

Actorii au pregătit spectatorilor din Timișoara un spectacol original și special.

Este vorba despre „Regele supărat pe clovn”, în regia și adaptarea lui Radu Dinulescu, după un text de Matei Vișniec, care va fi susținut în data de 28 septembrie 2021, de la orele 10:00, pe scena Teatrului pentru Copii și Tineret Merlin Timișoara.

„Regele supărat pe clovn” este un proiect câștigat la AFCN (Administrația Fondului Cultural Național), inițiat de Asociația Thespis și derulat în parteneriat cu Teatrul de Păpuși „Prichindel”.

„Piesa lui Matei Vișniec este o parabolă despre relația dintre artă și putere, despre râs și autoritatea regelui, și pune problema artistului (în ocurență a clovnului) într-o lume în care voința puterii (a regelui) poate decide că societatea nu mai are nevoie de râs (artă).

Spectacolul „Regele supărat pe clovn”, cuprinde în estetica sa, pe lângă componenta teatrală, elemente de imagine 3D stereoscopică și teatru de obiecte,”  spune Radu Dinulescu.

Echipa spectacolului:

Autor: Matei Vișniec

Regia și adaptarea scenică: Radu Dinulescu

Grafică 3D stereoscopică: Armand Richelet-Kleinberg

Scenografia:  Elena Ilaș

Sculptura: Florin–Lucian Marin

Ilustrația muzicală: Radu Dinulescu

Muzica: QED

Distribuția:  Mădălin Costea,Teodora Popa, Irina Melnic, Viorica Boda, Ramona Benchea Mincu

Regia tehnică: Elena Madaras

Lumini: Ovidiu Tămășan, Călin Popa

Sunet: Florin Andrea

Mașinist: Gheorghe Hațegan

Manager: Ioana Bogățan

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O nouă licitație pentru îmbunătățirea eficienței energetice a Bazinului Olimpic din Alba Iulia

Publicat

Primăria Alba Iulia a lansat o nouă licitație pentru proiectarea unor soluții inovative în scopul îmbunătățirii eficienței energetice a Bazinului Olimpic din municipiu.

Printre soluțiile propuse pentru îmbunătățirea eficienței energetice se numără refacerea/modernizarea iluminatului cu LED, instalarea unor jaluzele exterioare de protecție, înlocuirea centralelor termice cu altele noi cu randament crescut, amplasarea a 160 de panouri solare termodinamice, controlul ventilației şi climatizării și un sistem de management al clădirii.

Reamintim faptul că prima licitație, lansată în luna august, a fost anulată după ce a fost depusă o singură ofertă (asocierea Adal Solutions, Servelect SRL), considerată inacceptabilă și/sau neconformă.

Primăria Alba Iulia a lansat vineri, 24 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o nouă licitație pentru servicii de elaborare a documentației tehnico-economice – fazele DALI, DTAC, PT+DDE și asistență tehnică din partea proiectantului pe toată durata de execuție a proiectului pentru obiectivul de investiții „Soluții inovative de îmbunătăţire a eficienței energetice a bazinului olimpic de înot din Alba Iulia”.

Valoarea totală estimată este de 154.429,96 de lei, fără TVA.

Obiectivul general al proiectului reprezintă contribuția la dezvoltarea durabilă a municipiului Alba Iulia prin reducerea emisiilor de CO2 și implementarea unor măsuri inovatoare de eficiență energetică la bazinul olimpic local de înot.

În urma analizei datelor de consum şi auditului energetic, prin proiect au fost identificate şi propuse o serie de soluții inovative în domeniul eficienței energetice, precum: sistem solar termodinamic (combinație între panouri solare speciale şi pompe de căldură), unitate de cogenerare (căldură şi electricitate) cu randament mare, sistem de management energetic al clădirii.

Efectul pozitiv previzionat prin realizarea obiectivului de investiții este reflectat prin principalele rezultate urmărite prin implementarea proiectului:

  • Reducerea consumului de energie cu: 1.632,66 MWh/an (de la 2.197 MWh/an);
  • Reducerea emisiilor de CO2 cu: 336 tone/an (de la 478 t/an);
  • Economii prin adoptarea măsurilor de eficiență energetică propuse prin auditul energetic: 63.926,54 euro/an (de la 85.989 euro/an).

Soluțiile propuse prin auditul energetic integrate în planul de implementare ca investiţii vizează:

  • Refacere/ modernizare iluminat cu LED;

Actualele 52 de spoturi luminoase interioare (cu vapori de mercuri) din zona piscinei sunt propuse pentru a fi înlocuite cu tehnologia LED.

De asemenea, 54 de becuri incandescente și 187 de tuburi fluorescente sunt propuse pentru a fi înlocuite cu lămpi cu becuri LED.

  • Jaluzele exterioare de protecție;

Reflexiile intense și supraîncălzirea sunt de obicei cauzate de luminozitatea excesivă și necontrolată a radiațiilor solare.

Având în vedere zona de geamuri mari (328 mp) a fațadelor N-V și S-E din zona piscinei, se recomandă instalarea jaluzelelor exterioare din aluminiu ghidate pe șine metalice, controlate automat cu o unitate centrală care poate fi stabilită în conformitate cu programul de activitate cel mai frecvent din sala de piscină.

Jaluzelele urmează să fie utilizate în special în zilele calde și astfel economiile de energie trebuie să rezulte din energia electrică mai mică utilizată pentru răcirea aerului interior.

  • Înlocuirea centralelor termice cu altele noi, cu randament crescut;

Actualele două cazane, fiecare de 1.400 kW sunt supradimensionate și sunt operate cu o eficiență foarte scăzută.

Prin urmare, se recomandă înlocuirea acestora cu două cazane noi pe gaz, de 230 kW fiecare.

Cele două cazane noi de înaltă eficiență cu condensare trebuie să fie echipate cu toate dispozitivele auxiliare, precum și cu panouri de automatizare și control, care vor permite funcționarea în raport cu temperatura exterioară.

  • Panouri solare termodinamice şi pompe de căldură;

Sistemul termodinamic constă în cel puțin patru blocuri solare (sau echivalente), fiecare având 40 de panouri exterioare care pot furniza energie termică de 54,6 kW ca apă caldă cu consum de energie electrică de 8,45 kW.

Coeficientul mediu de performanță este de aproxiamtiv 4,00. Instalația este prevăzută cu un sistem suport pentru 160 de panouri, fiecare de 2 mp, pe acoperișul placă curbată.

Panourile termice solare vor colecta energia ambientală, energia solară și sau aerul, toată ziua, atâta timp cât temperatura exterioară este  peste -5 grade Celsius, soluția fiind una inovatoare.

  • Sistem de cogenerare (căldură şi energie electrică) de înaltă eficiență;

Sistemul propus poate furniza putere termică de 63 kW și putere electrică de 28 kW.

Energia gazoasă utilizată este de aproximativ 112 kW, indicând o eficiență globală de 81%. Unitatea poate fi utilizată eficient timp de aproximativ 8.000 de ore/an.

  • Control al ventilației şi climatizării;

Pentru bazin, soluția propusă este de a implementa controlul fluxului variabil prin adăugarea unei unități de automatizare și convertizor electronic la AHU existent, astfel încât să se ajungă la economii de cel puțin 25% în ceea ce privește consumul de energie electrică în situația actuală.

  • Sistem de management al clădirii

Sistemul de management al energiei în clădiri (BEMS) ar trebui să controleze toate funcțiile pentru sistemele descrise în producția și distribuția de căldură, în producția și distribuția apei răcite și în sistemele de tratare a aerului.

Se preconizează că o gestionare îmbunătățită poate economisi cel puțin 5% din energia utilizată în clădire. Scopul principal al BEMS este de a monitoriza, integra și controla optimizarea energetică.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate