Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

”Teroristul” din Jidvei rămâne în arest preventiv pentru încă 30 de zile. Încă nu a fost trimis în judecată


Publicat

anghelidi

Ovidiu Anghelidi, bărbatul din Jidvei cercetat pentru terorism, rămâne în arest preventiv pentru încă 30 de zile. Măsura a fost luată prima dată acum 3 luni, în data de 12 aprilie. 

Propunerea de prelungire a arestării preventive a venit din partea de Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism și a fost acceptată de către magistrații Înaltei Curți de Casație și justiție, în data de 3 iulie.

Anghelidi a contestat decizia, dar marți magistrații au respins contestația formulată de către bărbat. Ovidiu Anghelidi va mai rămâne în arest preventiv până în 9 august.

CITEȘTE ȘI: VIDEO: ”Teroristul” din Jidvei. Mesaj de amenințare filmat în stil ISIS cu o mitralieră de jucărie

Reamintim că în 10 aprilie, procurorii DIICOT alături de polițiștii de la BCCO, sprijiniți de agenți SRI au efectuat o percheziție pe raza localității Jidvei, la domiciliul lui Ovidiu Anghelidi.

După 20 de ore de percheziții, forțele de ordine au descoperit mai multe substanțe ce puteau fi folosite pentru fabricarea unor bombe artizanale, dar și o armă ce părea a fi de jucărie, cu care Anghelidi apare într-o filmare, în care face mai multe revendicări.

VEZI ȘI: Percheziții DIICOT la Jidvei, într-un dosar de AMENINȚARE TERORISTĂ revendicat în numele Organizației „Vlad Țepeș”

Bărbatul este cercetat pentru terorism după ce, la 1 martie, a sunat la o fundație și un hotel din București și le-a transmis că asupra celor două clădiri va avea loc un atac cu rachete și că persoanele aflate în cele două imobile au la dispoziție 21 de minute pentru a evacua zona.

Potrivit anchetatorilor, în 1 martie, la ora 15.52, Secția 1 Poliție București a fost sesizată prin intermediul Serviciului Național Unic pentru Apeluri de Urgență ”112” cu privire la faptul că pe raza municipiului Bucureşti, unde funcționează o fundație, a fost primit un apel telefonic, ocazie cu care s-a transmis, prin intermediul unei înregistrări audio, faptul că va fi executat un atac cu rachetă asupra locației respective.

CITEȘTE ȘI: Bărbatul din Jidvei bănuit de terorism, arestat preventiv. În trecut a amenințat un jandarm cu o macetă

De asemenea, în aceeași zi, la scurt timp – ora 15.56 – Secția 1 Poliție a fost sesizată, din nou, prin intermediul S.N.U.A.U. ”112”, despre împrejurarea că la un hotel situat pe Calea Dorobanților, sector 1, a fost primit un alt apel telefonic, fiind transmis un mesaj audio, în sensul că va avea loc un atac cu rachetă și că persoanele prezente au la dispoziție 21 de minute pentru a evacua zona.

La finalul mesajului audio, se preciza că organizația ”Vlad Țepeș” revendică ”atentatul”.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Valabilitatea cursurilor pentru obținerea permisului auto, prelungită cu echivalentul stării de urgență

Publicat

sofer volan

Guvernul a aprobat, miercuri, o hotărâre care prevede prelungirea valabilității cursurilor pentru obținerea permisului auto cu echivalentul perioadei în care a acționat starea de urgență, respectiv cu 2 luni. 

Până în prezent, valabilitatea cursului de pregătire teoretică și practică în vederea susținerii examenului de conducere era de un an de la data absolvirii.

„Valabilitatea cursului de pregătire teoretică și practică se prelungește cu echivalentul perioadei în care a acționat starea de urgență, de asediu, de mobilizare, de alertă sau de război, care a avut ca efect suspendarea activității de examinare în vederea obținerii permisului de conducere” se arată în hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul a aprobat un proiect de lege pentru bruierea telefoanelor ilegale ale deținuților din penitenciare

Publicat

camera penitenciar, inchisoare, aiud

Guvernul a aprobat în şedinţa de miercuri, la iniţiativa Ministerului Justiţiei, un proiect de lege care prevede utilizarea unor sisteme destinate blocării convorbirilor purtate de deţinuţii din penitenciare cu persoane din afară, prin intermediul telefoanelor mobile.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Justiţiei, este vorba despre un proiect de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 374/2013 privind utilizarea sistemelor destinate blocării şi întreruperii radiocomunicaţiilor în perimetrele unităţilor din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

Proiectul de lege urmăreşte să actualizeze cadrul legal, astfel încât autorităţile statului să aibă la dispoziţie mijloace eficiente de împiedicare a radiocomunicaţiilor nelegale între deţinuţi şi terţe persoane.

„Absenţa unor mijloace de control eficiente a radiocomunicaţiilor nelegale ale persoanelor private de libertate a generat creşterea numărului de convorbiri dintre deţinuţi şi terţe persoane, efectuate în alte condiţii decât cele prevăzute de lege, astfel că, în prezent, riscul săvârşirii infracţiunilor prin intermediul telefoanelor mobile constituie un motiv de îngrijorare la adresa ordinii şi siguranţei publice, prin valorile sociale puse în pericol prin folosirea neautorizată a dispozitivelor de comunicare la distanţă, inclusiv a telefoanelor mobile, de către persoanele private de libertate.

Statistica Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor evidenţiază că au fost confiscate în penitenciarele din România, din anul 2017 şi până în prezent, peste 7.000 de telefoane, după cum urmează: 2.912 – în anul 2017; 2.317 – în anul 2018; 1.524 – în anul 2019; 301 – în perioada 1 ianuarie – 30 aprilie 2020.

Actul normativ se înscrie în strategia MJ şi a ANP de adaptare permanentă a cadrului legislativ la evoluţia criminologică şi tendinţele fenomenului infracţional.

Achiziţionarea serviciilor, echipamentelor sau sistemelor de detecţie, identificare şi localizare se face potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO REPORTAJ: Reguli stricte pentru întoarcerea elevilor la ore, din 2 iunie. Cum s-a pregătit o școală din Alba Iulia

Publicat

Elevii de clasa a VIII-a se întorc din 2 iunie la școală, pentru aproape două săptămâni de pregătire, înainte de Evaluare Națională.

După aproape trei luni în care nu au mai mers fizic la ore, elevii vor fi „întâmpinați” de o serie de reguli stricte, dar necesare, în ceea ce privește prevenirea și limitarea infectării cu noul coronavirus. 

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

De la termoscanare, trasee diferite pentru intrarea în sălile de curs, purtarea măștii pe tot parcursul orelor și ieșirea programată în pauze, Ministerul Educației și Cercetării a întocmit o listă de măsuri ce trebuie implementate în fiecare unitate școlară. 

Am vrut să vedem cum au fost puse în practică regulile transmise de autorități la o școală  din Alba Iulia. Miercuri, 27 mai, directorul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu”, Gabriel Bucur ne-a prezentat toate măsurile pe care le-a luat pentru ca orele de pregătire să se desfășoare în condiții de maximă siguranță. 

Din cei 93 de elevi care termină clasa a VIII-a și participă la Evaluarea Națională, doar 88 vor frecventa orele de pregătire din perioada 2 -12 iunie.

Corpuri de clădiri cu intrări distincte

Școala Gimnazială „Avram Iancu” dispune de trei corpuri de clădiri cu intrări separate. Cele trei clase de elevi de a VIII-a vor fi împărțite în câte un corp de clădire, fiecare fiind împărțită mai apoi în trei grupe, câte o grupă într-o sală de clasă.

Accesul pentru fiecare corp de clădire se va face separat, pe câte o poartă distinctă. La poartă, înainte de intrarea în curtea școlii, elevii vor fi întâmpinați de un cadru medical care le va măsura temperatura.

Vezi cum s-a pregătit Colegiul HCC pentru reînceperea orelor: VIDEO REPORTAJ: Cum s-a pregătit Colegiul HCC din Alba Iulia pentru reluarea orelor cu elevii claselor a XII-a. Măsurile luate

După ce au fost termoscanați, elevii vor fi preluați de către cadrul didactic cu care au orele de pregătire și conduși către sălile de clasă.

Ajunși într-un corp de clădire, elevii, cu respectarea distațării de doi metri, vor urma marcajele trasate pe podea, către sala de clasă în care sunt repartizați.

Sălile de clasă

Înainte de a intra în clasă elevii se vor dezinfecta pe mâini. De asemenea, pe tot parcursul orelor de pregătire aceștia vor purta măști de protecție. Școală le oferă câte o mască la intrarea în unitatea de învățământ și una la ieșire, când pleacă spre casă.

În fiecare sală de clasă pregătită la Școala „Avram Iancu” vor fi câte 10 elevi, grupele fiind făcute în ordine alfabetică. Pe ușile de intrare în săli sunt afișate tabele cu numele elevilor, iar în dreptul fiecărui nume câte un număr – care corespunde cu locul în care elevul va sta în bancă.

Intrarea în clasă se face în ordine alfabetică începând cu ultimul elev, iar când orele se vor termina, elevii vor părăsi sala în ordine inversă, respectiv primul care va părăsi sala este elevul care va sta în prima bancă.

„Am stabilit un program de comun acord cu profesorii care predau la clasele de limba română și matematică. Ei (n.r. elevii) vor avea voie să fie prezenți maxim două ore, fiecare grupă maxim două ore în sala de curs. Vom încerca să nu se întâlnească pe culoare grupele, din același corp de clădire.

Consilierul psihologic al școlii va sta pentru 10 minute, cu o grupă care a avut o disciplină, o va mai ține încă 10 minute, ca ceilalți să aibă accesul în sala de clasă. După cele 10 minute grupa care și-a terminat programul va ieși afară și va merge spre casă”, a declarat Gabriel Bucur pentru Alba24.ro.

Pauzele 

Pauzele vor fi atent supravegheate de profesori. În funcție de corpul de clădire în care se află, copiii vor avea un spațiu delimitat în care își vor putea petrece recreerea.

”Dacă în această perioadă, între 2 și 12 iunie, unui copil după ce a trecut de triajul de la poartă unde nu a prezentat simptome, în timpul desfășurării programului educativ  se constată că începe să îi fie rău sau prezintă ceva simptome, este preluat de către cadrul medical, de un cadru medical echipat corespunzător, o sa fie preluat și pus într-o sală de rezervă, o să fie anunțati părinții și DSP-ul și va fi preluat de către ambulanță sau de către părinte și se va deplasa la domiciliu”, a mai completat Gabriel Bucur.

Ce măsuri a impus Ministerul Educației pentru fiecare unitate școlară 

La intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu va trebui să depășească 37,3 grade Celsius) de cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată de desfășurare a activității;

Vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc);

Se realizează curățenia și dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanța ușii, mânerul de la geamuri, pervarzul ferestrei, prin ștergere cu apă și detergent, apoi cu substanțe biocide, înainte și după fiecare serie de elevi prezenți la activitățile de pregătire;

În toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2;

Intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasă și alte încăperi, sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;

Există permanent săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dizinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar.

În sălile de clasă activitățile/examenele se vor desfășura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanță între elevi/candidați, pe rânduri și între rânduri, de 2 m unul față de altul

Pupitrele/băncile vor fi individualizate/prestabilite și, de asemenea, se va asigura reprezentarea grafică a situării acestora la intrarea în sală (oglinda sălii), astfel încât să se asigure cunoașterea și intrarea/localizarea fără a parcurge toată suprafața sălii; personalul didactic/asistenții care asigură supravegherea vor dirija candidatul direct către locul destinat.

Un reportaj realizat de Cristian Panu și Raul Baciu – Alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2020: Cum se fac înscrierile la specializările cu regim bilingv sau intensiv într-o limbă modernă. Calendar

Publicat

sala clasa liceu examen

Elevii care optează în acest an, la admiterea la liceu, pentru specializări cu predare în regim bilingv sau intensiv într-o limbă modernă nu mai susțin proba de verificare a cunoștințelor de limbă modernă, iar aceasta se echivalează în funcție de situația candidatului. Dacă elevul are certificat de competențe lingvistice în urma vreunui examen cu recunoaștere internațională sau a obținut premii la olimpiade de profil, se va ține cont de acestea. Dacă nu, se calculează media la limba modernă respectivă, din cei 4 ani de gimnaziu.

Comisiile de înscriere organizate la nivelul școlilor gimnaziale din care provin elevii se ocupă de documentele pentru echivalarea probei.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

Metodologia de admitere la liceu în programele cu predare bilingvă/ intensiv limbă modernă se regăsește în Anexa 4 a Ordinului MEC 4.317 /21 mai 2020.

Media de admitere, în baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la examenul de evaluarea națională (80%) și media generală de absolvire a claselor V-VIII (20%).

Vezi ADMITERE LICEU 2020: CALENDARUL oficial, publicat de minister. Înscrieri din 2 iunie, repartizarea computerizată, în 10 iulie

Pentru admiterea în învățământul liceal de stat 2020-2021 în clasa a IX-a cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv/intensiv limbă modernă, proba de verificare a cunoștințelor la limba modernă constă în recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute pe parcursul ciclului gimnazial la limba modernă pentru care se optează sau a rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine, potrivit documentului citat.

Proba de verificare a cunoștințelor de limba modernă se echivalează cu media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor anuale aferente celor 4 ani de studiu din gimnaziu, la limba modernă pentru care optează elevul. Această prevedere se aplică și elevilor care au studiat limba respectivă în gimnaziu ca limbă maternă.

Elevilor care au promovat examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine și cei care au obținut premiul I, II, III sau mențiune la etapa națională a olimpiadei de limba engleză/franceză/germană/italiană/spaniolă/rusă li se recunosc și echivalează aceste rezultate cu proba de verificare a cunoștințelor de limbă modernă.

Nota minimă de admitere la proba de verificare a cunoștințelor la limba modernă este 6 (șase).

Elevilor care nu au studiat în gimnaziu limba modernă pentru care optează, dar au studiat-o în context non-formal, li se poate echivala proba în baza unei fișe de studiu completate de părinte/reprezentant legal, căreia le vor fi anexate adeverințe de la organizațiile/instituțiile furnizoare de cursuri, foi matricole de la școli din altă țară etc. (pentru validarea nivelului de competență lingvistică cel puțin A2).

Cei care nu au studiat deloc limba respectivă vor depune la secretariatul unității de învățământ/transmit comisiei de înscriere, prin e-mail sau prin poștă, cu confirmare de primire, un portofoliu și o declarație pe propria răspundere, semnată de elev și părinte, din care să rezulte că portofoliul este elaborat de elev. Punctajul minim pentru portofoliu este 60 puncte (inclusiv 10 puncte din oficiu). Punctajul de la 10 la 100 se transformă în note de la 1 la 10. Pentru aceste categorii nu se admit contestații.

Echivalarea probei de verificare a cunoștințelor la limba modernă pentru admiterea în clasa a IX-a cu predare a unei limbi moderne de circulație internațională în regim bilingv, precum și evaluarea portofoliilor celor care nu au studiat limba modernă pentru care optează se face la nivelul școlilor gimnaziale, de către Comisia de înscriere.

Atribuțiile Comisiei de înscriere la licee, organizată în școlile gimnaziale:

– primesc cererile de echivalare transmise prin e-mail/poștă (cu confirmare de primire) sau depuse la școală, de către părintele/reprezentantul legal al elevului, însoțite de copii ale documentelor justificatoare

– completează anexa la fișa de înscriere pentru fiecare elev pentru care a fost depusă cerere pentru echivalarea probei de verificare a cunoștințelor de limbă modernă (pentru cei care se califică pentru nota minimă de admitere 6 la această probă)

– echivalează rezultatele obținute în gimnaziu la limba modernă pentru care se optează / diplomele aferente premiului I, II, III sau mențiune la olimpiadele naționale de profit sau rezultatele la examenele cu recunoaștere internațională pentru certificare competențe lingvistice în limbi străine, cu proba de verificare a cunoștințelor la limba modernă

– stabilește criteriile de evaluare / baremul de evaluare și notare a portofoliilor pentru cei care nu au studiat deloc limba modernă respectivă; evaluează aceste portofolii (dacă în comisie nu sunt cadre didactice de specialitate, președintele comisiei solicită inspectorului școlar pentru limbi moderne completarea acestei comisii); stochează/arhivează datele personale ale acestor elevi, pe perioada evaluării portofoliilor și ulterior, pe parcursul școlarizării

– răspunde de completarea, semnarea și ștampilarea anexei la fișa de înscriere cu rezultatele obținute, precum și de încărcarea informațiilor în aplicația informatică dedicată admiterii la liceu.

Procedura înscrierii elevilor pentru echivalarea testului de competențe lingvistice:

– părinții/reprezentanții legali ai elevilor transmit pe e-mail/poștă (cu confirmare de primire) sau depun personal la școala gimnazială de unde provine elevul respective următoarele documente, după caz:

– pentru echivalarea pe baza mediei din gimnaziu la limba modernă: cerere de echivalare a rezultatelor din cei 4 ani de gimnaziu (model Anexa A)

– pentru echivalarea pe baza examenelor cu recunoaștere internațională pentru certificare competențe lingvistice: cerere de recunoaștere și echivalare rezultate (Anexa B), copia scanată / fotocopia certificatului / diplomei obținute; în situații special, se poate accepta și adeverință eliberată de instituția/organizația care administrează examenul și fișa rezultatelor obținute

– pentru olimpici: cererea de recunoaștere și echivalare (model Anexa B) și copia scanată / fotocopia diplomei obținute la olimpiada națională

– pentru cei care au studiat limba modernă respectivă într-un context non-formal: cererea de echivalare (model Anexa A) și fișa de studiu a limbii moderne (model Anexa C), asumată prin semnătură de către părinte/reprezentant legal, copie scanată/fotocopie de pe documente doveditoare;

– pentru cei care nu au studiat deloc limba modernă pentru care optează: cererea de evaluare (model Anexa A), portofoliul și declarația pe propria răspundere (Anexa D).

Toate documentele scanate se arhivează într-un folder denumit după model: Nume Prenume_adm9_2020.

Dacă părintele/reprezentantul legal vrea să depună personal documentele la sediul școlii, va trebui să anunțe anterior, prin telefon sau e-mail, unitatea de învățământ, privind intenția sa, pentru a-i fi planificat accesul în școală.

Rezultatele probei de verificare a cunoștințelor de limba modern se afișează, potrivit calendarului admiterii, la avizierul școlilor gimnaziale care au avut candidați pentru această probă.

CALENDAR ADMITERE LICEU 2020 – probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă/maternă:

2-5 iunie: înscrierea candidaților pentru probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă/maternă și transmiterea /completarea anexelor fișelor de înscriere. Documentele necesare pentru recunoașterea/echivalarea rezultatelor obșinute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice de limbi străine pot fi transmise/depuse la unitatea de învățământ de proveniență până în 10 iunie

9-12 iunie: desfășurarea / echivalarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modern sau maternă

12 iunie: comunicarea rezultatelor la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

15 iunie: transmiterea către comisia de admitere județeană a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată

25 iunie: depunerea/transmiterea anexelor fișelor de înscriere ale candidaților care au participat la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă, la unitățile de învățământ de proveniență

26 iunie: transmiterea de către comisiile de admitere județene, în format electronic, către centrul național de admitere, a listei candidaților care au promovat probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și a rezultatelor acestora la probe, prin introducerea și confirmarea finalizării introducerii acestora în aplicația informatică centralizată

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere, de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, se va realiza în perioada 2-6 iulie 2020, iar repartizarea computerizată va avea loc în data de 10 iulie 2020.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate