Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TITULARIZARE 2015 în ALBA: LUNI, şedinţă publică de repartizare pe 59 de posturi. LISTA şi condiţii pentru candidaţi


Publicat

sediu ISJ Alba

isj alba2După publicarea rezultatelor finale la proba scrisă din cadrul concursului de Titularizare 2015, de luni, 27 iulie, încep şedinţele publice de repartizare a candidaţilor pe posturile disponibile. În judeţul Alba, 148 vor avea acces la 59 de posturi pe perioadă nedeterminată (titulari), după ce au primit minimum nota 7 la examenul din 2015, iar alţi 126 intră la selecţia pentru suplinitori, având note între 5 şi 6,99.

Majoritatea celor care au participat în acest an la concursul naţional de Titularizare în Alba au dat proba scrisă pentru posturi de educatoare şi învăţători. Repartizările pe posturi, în şedinţele publice, se fac în ordinea descrescătoare a mediilor, în limita numărului de posturi didactice/ catedre vacante/ rezervate din lista afişată pentru concurs.

În judeţul Alba sunt 59 de posturi titularizabile, pentru care se va organiza şedinţă publică de repartizare în 27 iulie, începând cu ora 10.00, la sediul IŞJ Alba, în sala de şedinţe.

În total, posturi scoase la concurs în judeţ sunt 667, însă nu toate sunt cu normă întreagă.

În Alba, au dat examen 376 de candidaţi, majoritatea pentru posturi de educatori, pentru care sunt disponibile şi cele mai multe locuri (24 titularizabile) şi pentru învăţători (12 posturi titularizabile).

Posturile titularizabile în judeţul Alba, publicate de Inspectoratul Şcolar Judeţean: Posturi titularizabile ISJ ALba 2015

Candidaţii care pot participa la şedinţa publică de repartizare de luni, 27 iulei: Candidati cu note peste 7 Titularizare 2015_Sedinta_publica_27_iulie_2015

Vezi GRAFIC şedinta repartizare 27 iulie ISJ Alba si nr posturi titularizabile

Posturile scoase la concurs în Alba, publicate de Ministerul Educaţiei:

AICI, Lista posturilor pentru concurs, perioadă nedeterminată din ALBA ordonate după localitate, unitate de învăţământ disciplină (61 posturi).

AICI, Lista posturilor pentru concurs, perioadă determinată din ALBA ordonate după localitate, unitate de învăţământ disciplină (224 posturi).

AICI, Lista posturilor propuse pentru continuitate, candidat cu nota/media cel puţin 7 şi definitivat din ALBA ordonate după localitate, unitate de învăţământ (21 posturi).

AICI, Lista posturilor vacante/rezervate incomplete din ALBA ordonate după disciplină.

AICI, lista posturilor ocupate, în ALBA.

Pentru a fi angajaţi pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică şi inspecţia specială la clasă.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică şi inspecţia specială.

Potrivit metodologiei, în baza deciziei de repartizare, semnată de inspectorul şcolar general, directorul unităţii de învăţământ încheie cu candidaţii repartizaţi contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată sau determinată, după caz, începând cu 1 septembrie 2015, după cum urmează:

a) contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată şi care au dobândit definitivarea în învăţământ;

b) contract individual de muncă pe perioadă determinată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate şi care nu au dobândit definitivarea în învăţământ, indiferent de statutul postului pe care au fost repartizaţi.

Citeşte şi TITULARIZARE 2015, REZULTATE finale în ALBA: Încă şase candidaţi au primit minimum nota 7 şi au acces la posturi pe perioadă nedeterminată

Citeşte şi TITLUARIZARE 2015, rezultate finale, publicate de Ministerul Educaţiei. De LUNI încep şedinţele publice de repartizare pe posturi

Citeşte şi TITULARIZARE 2015 în ALBA: Doar 37,7% dintre candidaţi au luat note peste 7. Top 10 REZULTATE după proba scrisă

CALENDAR TITULARIZARE 2015 în ALBA

Luni, 27 iulie 2015: Sedinţă publică – repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte) la concurs – 2015, conform art. 61 alin. (8), pe posturi vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Marţi, 28 iulie 2015: Sedinţă publică – repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte) la concurs – 2015, conform art. 61 alin. (8), pe posturi vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Miercuri, 29 iulie 2015: Transformarea posturilor didactice/catedrelor pentru angajare pe perioadă nedeterminată rămase neocupate, în posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă determinată şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor.

Marţi, 25 august 2015: Şedinţă publică – repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 5 (cinci) la concurs, sesiunea 2015, conf. Art. 61 alin. (9), în vederea încheierii unui contract pe perioadă determinată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Miercuri, 26 august 2015: Şedinţă publică

– soluţionarea cererilor de continuitate la suplinire în 2015-2016, conf. Art. 60 şi 85;

– repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 5 (cinci) la concurs, sesiunea 2014 şi/sau 2013 în vederea încheierii unui contract pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Joi, 27 august 2015: Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în urma şedinţei publice din 26 august 2015.

Alte reguli din metodologia de concurs:

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, departajarea candidaţilor se face în ordine, după:

– domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă);

– gradul didactic;

– media de departajare calculată conform anexei nr. 15;

– media obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice.

Candidaţii care nu prezintă documente privind mediile anilor de studii nu beneficiază de criteriul de departajare amintit.

În cadrul şedinţelor publice de repartizare, opţiunea fiecărui candidat se exprimă în scris, conform cererii tip şi se consemnează în procesul verbal al şedinţei, cu certificare prin semnătura solicitantului sau împuternicitului, acesta din urmă prezentând procura notarială în original.

După consemnarea în procesul verbal a opţiunii făcute, comisia de organizare şi desfăşurare a concursului eliberează adresa de repartizare pe postul didactic/catedra solicitat(ă).

În cazul în care candidatul nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţa publică de repartizare, cererea acestuia nu se soluţionează.

Repartizarea candidaţilor se realizează în baza datelor existente în sistemul informatizat, astfel:

– repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 61 alin. (8), pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea condiţiilor prezentei Metodologii; situaţiile excepţionale se rezolvă numai cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale;

– transformarea posturilor didactice/catedrele pentru angajare pe perioadă nedeterminată, rămase neocupate după repartizarea candidaţilor prevăzuţi la lit. a), în posturi pentru angajare pe perioadă determinată.

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare numai după repartizarea candidaţilor la nivel judeţean, înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se rezolvă numai cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale.

Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor publicate pentru concurs care necesită probă practică/orală candidaţii trebuie să fi promovat aceasta probă. Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor publicate pentru concurs care necesită atestate/avize suplimentare candidaţii trebuie să posede atestatele/avizele necesare, anexate la cererea de înscriere în perioada de înscriere conform Calendarului.

În învăţământul particular, validarea concursurilor şi angajarea pe post se fac de către conducerea unităţii de învăţământ particular şi se comunică, în scris, inspectoratului şcolar.

Candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ pot participa la etapa de repartizare atât timp cât, ulterior repartizării, mai îndeplinesc condiţiile legale de înscriere la examenul naţional de definitivare în învăţământ.

În baza situaţiei privind repartizarea candidaţilor, transmisă inspectoratului şcolar de către comisia judeţeană/municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului, inspectorul şcolar general emite decizia de repartizare, începând cu 1 septembrie 2015.

În baza deciziei de repartizare, semnată de inspectorul şcolar general, directorul unităţii de învăţământ încheie cu candidaţii repartizaţi contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată sau determinată, după caz, începând cu 1 septembrie 2015, după cum urmează:

– contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată şi care au dobândit definitivarea în învăţământ;

– contract individual de muncă pe perioadă determinată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate şi care nu au dobândit definitivarea în învăţământ, indiferent de statutul postului pe care au fost repartizaţi;

– contract individual de muncă pe perioadă determinată pentru candidaţii repartizaţi pe posturi vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată.

Pentru candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care au fost repartizaţi modifică durata contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată, după promovarea examenului naţional de definitivare în învăţământ.

Candidaţii repartizaţi au obligaţia de a se prezenta la post/ catedră până cel târziu la data de 31 august 2015, în vederea încheierii contractului individual de muncă. În cazul neprezentării la post în termen de maximum 3 (trei) zile, de la data de 31 august 2015, pentru încheierea contractului individual de muncă, se revocă repartizarea. Sunt exceptate situaţiile de neprezentare la post din motive neimputabile candidaţilor: motive medicale, calamităţi naturale etc., care pot fi justificate cu documente.

Directorul unităţii de învăţământ transmite inspectoratului şcolar lista posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, lista candidaţilor rămaşi nerepartizaţi, precum şi lista candidaţilor repartizaţi.

Candidaţii rămaşi nerepartizaţi se repartizează în şedinţele publice organizate ulterior la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, conform prevederilor prezentei Metodologii.

Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase neocupate, după operațiunile prevăzute la art. 74-75, se ocupă în etapele ulterioare ale mobilităţii personalului didactic.

În unităţile de învăţământ gimnaziale şi unităţile de învăţământ din mediul rural se pot constitui catedre vacante/rezervate formate din ore compuse din două discipline (limba română-limbă străină, limbă străină A-limbă străină B, geografie-limbă străină, istorie-limbă străină, matematică-fizică, fizică-chimie, chimie-biologie, istorie-geografie, geografie-istorie etc.), în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs. Pentru disciplinele: logică, argumentare şi comunicare, filosofie, psihologie, sociologie, cultură civică, studii sociale, economie aplicată, economie, educaţie antreprenorială, limba latină, limba greacă veche, limba neogreacă, educaţie muzicală, educaţie plastică, educaţie artistică, istoria şi tradiţiile minorităţilor naţionale, religie baptistă, religie adventistă, religie penticostală, religie reformată, religie unitariană, religie greco-catolică, religie romano-catolică, ştiinţe se pot constitui catedre vacante/rezervate pentru concurs în două sau mai multe unităţi de învăţământ sau din două sau mai multe discipline, pentru orice nivel de învăţământ, în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs.

Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate constituite din două discipline, candidaţii trebuie să aibă specializarea/specializările corespunzătoare posturilor didactice/catedrelor respective conform Centralizatorului şi susţin în cadrul concursului proba scrisă la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore în catedră.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

UPDATE: BACALAUREAT 2020. Sesiune specială a examenului în iulie, pentru elevii cu probleme medicale

Publicat

examen

O sesiune specială de Bacalaureat ar putea fi organizată din 6 iulie, pentru cei care, din motive medicale, nu vor putea susține probele de examen din 22 iunie.

UPDATE: „Sesiunea specială de BAC va începe, de principiu, pe 6 iulie, cu proba la română. Pe 7 iulie, proba obligatorie la Matematică sau Istorie și pe 8, cea la alegere”, a anunțat ministrul Educației, Monica Anisie, potrivit știriedu.ro.

Declarația a fost făcută la EuropaFM de către ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Citește și BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

Acesta a spus că este o propunere ce se află în discuții și că anunțul oficial va fi făcut de Ministerul Educației.

Premierul Ludovic Orban a declarat că și-a dat acordul pentru organizarea sesiunii speciale, potrivit digi24.ro.

„Am avut o discuție cu dna ministru (ministru al Educației -n.r.) și mi-am dat acordul. Pentru copiii care au temperatura nu li se poate răpi șansa de a da bacalaureatul”, a anunțat și premierul Ludovic Orban, la Digi 24, precizând că propunerea i s-a părut corectă.

Ministerul Sănătății și Ministerul Educației trebuie să se pună de acord, astfel încât să se organizeze foarte bine – din punct de vedere sanitar și logistic – noua sesiune de bacalaureat. Ludovic Orban a arătat că practic trebuie organizate într-un interval scurt de timp trei sesiuni de bacalaureat și este nevoie nu numai de igienizare, ci și de asigurarea numărului de cadre didactice necesare.

Reamintim că și în cazul Evaluării Naționale s-a decis organizarea sesiunii speciale, ce va începe în 29 iunie.

Vezi  EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Marți încep înscrierile pentru examen. Calendarul probelor și detalii pentru elevii de clasa a VIII-a

Examenul propriu-zis de Bacalaureat începe în 22 iunie, cu probele scrise.

După încheierea situației școlare, elevii care au terminat clasele XII-XIII se înscriu la Bacalaureat, în perioada 3-10 iunie.

Vezi și BACALAUREAT 2020: Ghidul de înscrieri la examen. Model de cerere și procedura pentru echivalarea probelor de competențe

Echivalarea/recunoașterea nivelurilor de competență, la probele de profil din cadrul examenului național de Bacalaureat (2020), se face în perioada 11 – 17 iunie 2020.

surse: Europa FM, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate

CÎMPENI

Pregătiri pentru iarnă, din vară. Ce vrea să cumpere, cu 100.000 de euro, o primărie din Apuseni

Publicat

„Iarna car și vara sanie”, așa spune un vechi şi popular proverb românesc, uitat aproape cu desăvârşire în zilele noastre. Esenţa acestuia se bazează pe experienţa acumultă în timp şi ar spune că este mai bine să fii prevăzător şi să anticipezi nevoile pentru a le putea găsi soluţii optime din timp. O astfel de situație este întâlnită și în comuna Sohodol din Munții Apuseni, unde în luna iunie Primăria cumpără un utilaj multifuncțional pentru lucrări de deszăpezire și întreținere a drumurilor.  

Primăria comunei Sohodol a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unui utilaj multifuncțional cu accesorii (lamă frontală, lanțuri antiderapante, sărăriță) pentru lucrări de deszăpezire. Valoarea totală estimată este de 488.210,8 lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, în comuna Sohodol sunt aproximativ 150 de kilometri de drumuri ce trebuie să fie întreținute de Primărie. Satele componente ale comunei sunt dispersate, accesul între ele făcându-se pe drumuri comunale care necesită lucrări de întreținere.

Utilajul aflat în prezent în dotarea Serviciului public de gospodărie comunală, deszăpezire și întreținere spații verzi din cadrul Primăriei este insuficient pentru deservirea întregii suprafețe de drumuri, străzi, ulițe și drumuri forestiere.

„Primăria desfășoară acțiunile de întreținere drumuri locale în general prin contractarea unei firme specializate, iar achiziționând utilajul, suma alocată din bugetul local al Primăriei pentru prestarea serviciilor va rămâne în buget pentru alte cheltuieli necesare”, se precizează în documentul citat.

Astfel, serviciile prestate cu ajutorul noului utilaj ce urmează a fi achizițonat se vor executa în regie proprie, prin compartimentul Primăriei. Cu ajutorul noului utilaj vor fi asigurate următoarele tipuri de activități:

  • Administrare, întreținere și reparații străzi
  • Administrarea, amenajarea și întreținerea spațiilor verzi, a locurilor de joacă pentru copii, a statuilor și monumentelor
  • Curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei și îngheț
  • Măturatul, spălatul, stropirea și întreținerea căilor publice
  • Administrarea, amenajarea și regularizarea cursurilor de apă

„Prin achiziția utilajului se asigură dezvoltarea infrastructurii edilitare locale prin posibilitatea întreținerii drumurilor din comună, asigurarea întreținerii infrastructurii locale la standarde ridicate și totodată se creează premise pentru facilitarea accesului în zonă a diferitor investitori pentru dezvoltarea comunei astfel reducându- se migrarea către zonele urbane”, se mai precizează în caietul de sarcini.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Marți încep înscrierile pentru examen. Calendarul probelor și detalii pentru elevii de clasa a VIII-a

Publicat

Marți, 2 iunie, încep înscrierile pentru Evaluare Națională 2020. Prima probă scrisă va fi în 15 iunie, la Limba și literatura română, iar în 17 iunie este proba la Matematică. Primele rezultate vor fi cunoscute în 22 iunie.

Până atunci, în perioada 2-12 iunie, elevii pot participa la activități de pregătire pentru examen, în școli, tot de marți, 2 iunie.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

Înscrierile la Evaluare Națională se fac de către școli, fără a mai fi necesară depunerea vreunei cereri.

Reamintim că la examenul din acest an a fost eliminată materia din semestrul al doilea al anului școlar 2019-2020.

CALENDAR Evaluare Naţională 2020:

2-5 iunie: înscrierea elevilor

15 iunie: Limba şi literatura română – probă scrisă

17 iunie: Matematică – probă scrisă

18 iunie: Limba şi literatura maternă – probă scrisă

22 iunie: afişarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)

22-23 iunie: depunerea contestațiilor (22 iunie: între orele 16:00 – 19:00; 23 iunie – între orele 8.00-12.00)

23-26 iunie: soluționarea contestațiilor

27 iunie: afișarea rezultatelor finale

Contestaţiile vor putea fi depuse/transmise şi prin mijloace electronice.

Candidaţii completează, semnează şi depun/transmit prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Declaraţia-tip este semnată şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai candidaților minori.

În acest an, va fi organizată o sesiune specială de Evaluare Națională 2020, pentru elevii cu probleme de sănătate sau care sunt aflați în carantină/izolare.

CALENDAR sesiune specială Evaluare Națională 2020:

29 iunie: Limba și literatura română – proba scrisă

30 iunie: Matematică – proba scrisă

1 iulie: Limba și literatura maternă – proba scrisă

Evaluarea Națională este examenul susținut de absolvenții gimnaziului la finalizarea clasei a VIII-a, iar nota obținută la aceste probe contează în proporție de 80 la intrarea în liceu.

REGULI la examen

Potrivit metodologiei de examen anterioară, valabilă și în 2020, probele scrise încep la ora 9.00, moment în care se deschid plicurile sigilate care conţin varianta de subiecte multiplicată, în fiecare sală în care se susţine examenul, și durează 2 ore. Candidații vor fi așezați câte unul în bancă, în ordine alfabetică, în acest an fiind și măsuri speciale de protecție sanitară.

Accesul elevilor în săli este permis, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv până la ora 8.30, în fiecare zi în care se desfăşoară probele scrise.

Supravegherea este asigurată, pentru fiecare sală, de cel puțin un asistent, cadre didactice de altă specializare decât cea corespunzătoare disciplinei la care se susţine proba.

Înainte de aducerea subiectelor în săli, asistenţii vor explica elevilor modul de desfăşurare a Evaluării Naţionale şi modul de completare a datelor personale pe foaia tipizată. De asemenea, elevii sunt informaţi că se interzice pătrunderea în sală cu orice fel de lucrări: manuale, dicţionare, notiţe, însemnări etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi cu orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare şi li se aduc la cunoştinţă consecinţele nerespectării acestor prevederi.

Pentru elaborarea lucrării scrise, elevii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor şi a desenelor folosesc numai creion negru. Pentru proba de la disciplina „Matematică”, elevii pot să utilizeze instrumente de desen. Se interzice folosirea, în timpul probelor, a mijloacelor de calcul. Se folosesc numai colile distribuite de către asistenţi.

Sălile de examen vor fi monitorizate audio și video. La fel și sălile unde se descarcă și multiplică subiectele și cele în care se evaluează/depozitează lucrările scrise ale candidaților. Înregistrările audio-video vor fi verificate prin sondaj de comisiile de examen, după încheierea probei scrise. Dacă se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă sau dacă sunt sesizări, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile din unitatea de învățământ respectivă.

Dacă aceste nereguli se confirmă, se pot lua măsuri până la acordarea notei 1 (unu) pentru fraudă sau tentativă de fraudă.

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învăţământ/centrul de examen în acest scop.

Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate în sala stabilită de comisie în acest scop nu sunt primiţi în examen.

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea ori în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din unitatea/unităţile de învăţământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi sunt eliminaţi de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise.

Candidaţii eliminaţi de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice legate de organizarea şi desfăşurarea corectă a evaluării naţionale şi prevederile şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea paşilor menţionaţi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile menționate.

Candidații care doresc să predea lucrările înainte de timpul maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor (2 ore), pot părăsi centrul de examen cel mai devreme după o oră de la distribuirea subiectelor în săli. La părăsirea sălii de examen, toți candidații predau, odată cu lucrările scrise, și foaia/foile cu subiectul de examen.

Corectarea lucrărilor

Potrivit Ordinului 4916/2019 privind organizarea Evaluării Naționale 2020, după validarea finalizării evaluării de către doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele acestora este mai mică sau egală cu 1 punct, notele se trec cu cerneală roșie pe fiecare lucrare în parte și se semnează. Președintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de valuatori, fără rotungire. Dacă diferența este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluator numiți de președintele comisiei. Nota finală va fi calculată luând în considerare cele 4 note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale.

În etapa de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele din evaluarea inițială. Dacă diferența este mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, președintele comisiei de contestații numește a treia comisie format din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrarea. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor. Nota finală este cea dată de a treia comisie de contestații.

Elevii și părinții pot vedea lucrările abia după afișarea rezultatelor finale.

Măsuri de prevenire și protecție în sălile de clasă / examen:

– la intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu va trebui să depășească 37,3 grade Celsius) de cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată de desfășurare a activității;

– vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc);

– se realizează curățenia și dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanța ușii, mânerul de la geamuri, pervazul ferestrei, prin ștergere cu apă și detergent, apoi cu substanțe biocide, înainte și după fiecare serie de elevi prezenți la activitățile de pregătire;

– în toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2;

– intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasă și alte încăperi, sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;

– există permanent săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dizinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar.

– în sălile de clasă activitățile/examenele se vor desfășura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanță între elevi/candidați, pe rânduri și între rânduri, de 2 m unul față de altul

– pupitrele/băncile vor fi individualizate/prestabilite și, de asemenea, se va asigura reprezentarea grafică a situării acestora la intrarea în sală (oglinda sălii), astfel încât să se asigure cunoașterea și intrarea/localizarea fără a parcurge toată suprafața sălii; personalul didactic/asistenții care asigură supravegherea vor dirija candidatul direct către locul destinat.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în Transilvania, la munte și la mare, până în 14 iunie. Cât vor crește temperaturile. Prognoza meteo pe două săptămâni

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a transmis prognoza de vreme pentru următoarele două săptămâni, în regiuni din țară. Va fi frig până în 4 iunie, iar apoi se mai încălzește, însă temperaturi de vară autentică nu vor fi în următoarele 14 zile. La mare va ploua doar în primele zile ale lunii, însă în Transilvania și la munte vor fi șanse de ploi și furtuni în tot intervalul.

În Transilvania, vremea va fi rece în intervalul 1-4 iunie, când mediile maximelor se vor situa între 14 și 18 grade, iar ale minimelor între 4 și 8 grade, apoi se va încălzi treptat, astfel încât, în intervalul 5-7 iunie, regimul termic se va situa peste cel caracteristic perioadei, cu maxime până la 28 de grade și minime de 12 grade.

În intervalul 8-14 iunie nu vor fi variații termice semnificative, astfel că, în medie, maximele se vor situa între 24 și 26 de grade, iar minimele între 10 și 12 grade.

Probabilitatea pentru manifestări de instabilitate atmosferică va fi ridicată pe tot parcursul intervalului.

La munte, vremea se va răci la început, astfel că în intervalul 1-4 iunie mediile maximelor se vor situa între 6 și 8 grade, iar ale minimelor între -1 și 2 grade. Ulterior acestea vor intra într-un proces de creștere treptată, astfel că valorile diurne mediate regional se vor situa între 12 și 18 grade, iar cele nocturne între 6 și 10 grade.

Instabilitatea atmosferică va fi accentuată pe tot parcursul intervalului de prognoză.

În Dobrogea și pe litoral, prima săptămână va debuta cu o răcire a vremii, astfel încât în primele trei zile, media temperaturilor maxime va fi de 16-19 grade, apoi se va încălzi treptat, spre valori de 26- 27 grade, în data de 7 iunie. Ulterior temperatura aerului va scădea ușor și până la sfârșitul intervalului de prognoză valorile termice diurne vor fi de 24-25 de grade, în medie regională. Media temperaturilor minime va scădea, de la 12 grade în prima dimineață spre 9 grade în dimineața zilei de 03 iunie, apoi în creștere treptată spre 16-17 grade.

Probabilitatea pentru manifestări specifice instabilității atmosferice va fi ridicată îndeosebi în intervalul 1-4 iunie, respectiv 8-14 iunie.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate