Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

TITULARIZARE 2020 în ALBA: 537 de candidați pe 115 de posturi titularizabile. Detalii de la IȘJ despre proba scrisă de miercuri


Publicat

sediu ISJ Alba

Peste 500 de profesori din Alba sunt așteptați miercuri la proba scrisă în cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar, Titularizare 2020. În județ, sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total.

IȘJ Alba a transmis date organizatorice privind organizarea concursului.

Proba scrisă va începe la ora 9.00, în 2 de centre de concurs din județul Alba – Colegiul Tehnic Apulum Alba Iulia și Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia, cu respectarea tuturor măsurilor igienico-sanitare, aplicabile în cazul examenelor naționale, privind normele de acces în spațiile de examen în vederea protejării candidaților și a personalului implicat, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea SARS-CoV-2.

Vezi repartizarea candidaților/disciplinelor pe centrele de concurs din Alba: TITULARIZARE 2020: Modificări de ultimă oră la concursul din acest an. Peste 500 de candidați din Alba, așteptați în 2 centre

Pentru susținerea acestei probe, în județul Alba, s-au înscris 537 candidați, dintre care 89 de candidați provin din promoția curentă.

Comparativ, anul trecut, erau 487 candidați.

AICI, lista candidaților înscriși din județul Alba (2020)

Vezi AICI lista posturilor în Alba.

Candidații trebuie să fie prezenți în sala de concurs cel mai târziu la ora 8.15 (în intervalul orar 7.15-8.15 – n.r.).

După primirea subiectelor, durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore, cu posibilitatea prelungirii cu una-două ore în anumite situații speciale (pentru candidații nevăzători, ambliopi sau cu anumite deficiențe de vedere). În aceste situații, comisiile județene de organizare și desfășurare a concursului asigură condiții de egalizare a șanselor pentru candidații cu deficiențe, prin adaptarea procedurilor de redactare a lucrărilor la subiectele de concurs, în funcție de particularitățile individuale și de cele specifice deficienței respective.

Vezi și TITULARIZARE 2020: Modele de subiecte și bareme de corectare pentru examen. Detalii pentru candidați

Primele rezultate la proba scrisă vor fi afișate în data de 4 august, la sediile inspectoratelor școlare, dar și pe site-ul http://titularizare.edu.ro.

Contestațiile se depun la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice, în zilele de 4 august, după afișarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv 5 august, până la ora 12:00. Rezultatele finale se afișează la sediile inspectoratelor școlare județene și pe site-ul menționat anterior, în data de 11 august.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în perioada 12 – 14 august.

Reguli la proba scrisă

Candidaţii nu pot avea asupra lor, în sala de concurs, cărţi, caiete, telefoane mobile sau alte mijloace de comunicare la distanţă. La disciplinele latină sau greacă veche pot avea dicționare, iar la „economic, administrativ, poştă” pot aduce cu ei în săli planurile de conturi

Profesorii care sunt prinși copiind sau care au asupra lor ori folosesc telefoane mobile/ mijloace de calcul/de comunicare sau care transmit soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din concurs. Aceeaşi măsură se aplică şi pentru orice tentativă de fraudă.

Candidații eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizați pe posturi didactice/catedre în anul școlar 2020-2021.

Cei care, din motive de sănătate, sunt obligaţi să părăsească sala de concurs, pot solicita anularea lucrării.

Candidaţii care renunţă din proprie iniţiativă la concurs pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii şi părăsesc sala după cel puţin două ore de la deschiderea plicului cu subiecte. La declarația de renunțare se atașează lucrarea anulată.

Aceștia sunt considerați retrași din concurs.

Pentru cei care susțin testarea, proba scrisă se evaluează prin note de la 10 la 1.

CALENDAR TITULARIZARE 2020:

29 iulie 2020 – desfășurarea probei scrise

4 august 2020 – comunicarea rezultatelor inițiale

4-5 august 2020 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare;

Notă: contestațiile pot fi transmise și prin poștă electronică până la 12:00, în data de 5 august 2020, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/ adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică candidatului prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

5-10 august 2020 – soluționarea contestațiilor;

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale.

ŞEDINŢELE DE REPARTIZARE

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

6-7 august 2020 – candidații care solicita repartizarea pe posturi didactice/ catedre vacante/rezervate în alt județ sau în municipiul București, în care nu a susținut proba scrisă, depun cereri în acest sens, la inspectoratul școlar din județul/municipiul București în care solicită repartizarea şi informează, în scris, inspectoratul școlar din județul în care au susținut proba scrisă.

Un candidat se poate înscrie pentru repartizare, într-un singur județ sau numai în municipiul București. Datele din fişa de înscriere a candidaților sunt introduse în sistemul informatic.

Posturile didactice/catedrele vacante/ rezervate publicate pentru concurs se repartizează de comisia județeană de organizare şi desfășurare a concursului, conform precizărilor Ministerului Educației şi Cercetării.

Repartizarea posturilor/catedrelor se realizează în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afișată pentru concurs, cu respectarea condițiilor Metodologiei.

În cazul notelor egale la proba scrisă se aplică prevederile art. 63 din Metodologie.

Repartizarea candidaților se realizează în baza datelor existente în sistemul informatic, în ordine, astfel:

12 august 2020 – repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durată de viabilitatea postului catedrei care a obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, pe posturile didactice/ catedrele pe care sunt angajate în anul şcolar 2019-2020, conform art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – repartizarea candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/ catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea condițiilor Metodologiei; situațiile excepționale se soluționează cu avizul MEC;

14 august 2020 – repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) din Metodologie, respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei ramase cu norma didactica incompletă, conform Metodologiei;

– repartizarea prin transfer sau detașare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluționată a cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate;

– repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante complete, indiferent de viabilitatea acestora, a candidaților cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular şi a cadrelor didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat şi particular, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învăţământ, sesiunea 2020, şi au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor şi cu respectarea condițiilor Metodologiei; situațiile excepționale se soluționează cu avizul MEC.

Candidații care au susținut proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, într-un anumit judeţ, depun, la inspectoratul școlar unde doresc să fie repartizați, în perioada prevăzută în Calendar, o cerere însoțită de copii ale actelor de studii şi grade didactice, autentificate de unul dintre secretarii comisiei județene/a municipiului București de organizare şi desfășurare a concursului.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

20-21 august 2020 – repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020:

Repartizarea în ședință, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

– cadrelor didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

– cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

– cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

– cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

– candidaților care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor, având prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie;

Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră se face în perioada 14-21 august 2020.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Bărbat din Sebeș, găsit decedat în Masivul Parâng. Cel mai probabil a suferit un stop cardiac

Publicat

Un bărbat de 68 din Sebeș a decedat duminică, pe o potecă secundară din apropierea Lacului Mija, în Masivul Parâng.

Potrivit adevărul.ro, un turist a alertat autorităţile după ce a observat trupul unui bărbat pe o potecă secundară din zona Căldării Mija, din Masivul Parâng.

La faţa locului au ajuns salvamontiştii pentru a coborî cadavrul de pe munte. Bogdan Niţu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Hunedoara, a precizat că nu sunt suspiciuni că în urma primelor verificări, s-a stabilit că victima este un bărbat în vârstă de 68 de ani, din Sebeş, care ar fi decedat din cauza naturale.

Venise împreună cu alţi trei apropiaţi în Masivul Parâng, pentru a urca pe traseele montane, însă la un moment dat, pentru că a simţit dureri în piept, le-a spus celorlalţi că se va întoarce la baza muntelui. A părăsit grupul însă, cel mai probabil, în timpul coborârii, a suferit un stop cardiac, care i-a fost fatal.

sursă foto: Facebook – Daniel Mâtzu Breda

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO: Îngrămădeală la Casa de Pensii din Alba Iulia, și la vizita ministrului Muncii. Cum s-a făcut ”ordine” printre pensionari

Publicat

Ministrul Muncii a ”făcut ordine” la vizita de la Casa de Pensii din Alba Iulia. Zeci de persoane, unele din afara orașului, stăteau la coadă, fără a fi respectată distanțarea fizică pe timp de pandemie.

În jurul orei 10.00, în jur de 30 de persoane așteptau să intre în sediul Casei de Pensii. Nu se respecta distanțarea fizică, așa cum a fost cazul de mai multe ori până acum.

La vizita ministrului, conducerea instituției a impus distanțarea și angajații au adus scaune pentru cei care stăteau la coadă.

Pensionarii i-au spus ministrului problemele cu care se confruntă. Unii au menționat că așteaptă de mai bine de 2 ani să li se rezolve dosarele.

Ministrul a vorbit și de problema numărului de telefon de la casa de pensii (robot), la care nu răspunde nimeni.

Întrebată de reporterul Alba24.ro de ce doar acum, în timpul vizitei ministrului Violeta Alexandru se iau măsuri pentru respectarea distanțării sociale, directorul CJP Alba, Cornelia Miclea, a precizat că angajații instituției ies de fiecare dată când se fac cozi în fața sediului și reamintesc pensionarilor să respecte măsurile de distanțare socială.

”În fiecare zi iese câte un angajat și discută cu pensionarii. Noi le luam numărul de telefon și apoi le comunicăm datele. Vă dați seama (n.r. pensionarii) că ei nu vor. Vedeți că de două minute am discutat cu dânșii și nu vor să se distanțeze.

Noi am încercat să facem un circuit că să se păstreze distanțarea socială, la fiecare ghișeu este câte o persoană care comunică cu funcționarul și o persoană care este în așteptare”, a declarat Cornelia Miclea pentru alba24.ro.

Ministrul Muncii şi protecţiei sociale, Violeta Alexandru, se află, luni, într-o vizită de lucru în județul Alba.

După vizita de la Casa Județeană de Pensii, ministrul se va afla la patru mari angajatori din Alba Iulia, Blaj și Sebeș.

Vezi și Alin Ignat: Sute de dosare pierdute la Casa de Pensii din Alba au fost recuperate. Din cele 8000 restante, 6000 sunt rezolvate

Programul ministrului în județul Alba, luni, 3 august:

ora 09.00 – vizită la Casa Judeţeană de Pensii Alba

ora 11.30 – vizită de lucru la SC IPEC SA Alba Iulia

ora 13.30 – vizită de lucru la SC IAMU SA şi Bosch Rexroth Blaj

ora 15.30 – vizită de lucru la Star Assembly Sebeş

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cât a scăzut numărul turiștilor care s-au cazat în județul Alba, din cauza restricțiilor pentru limitarea COVID

Publicat

alba iulia

În mai 2020, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent, sosirile în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare din județul Alba au înregistrat scăderi cu 95,6%, iar înnoptările cu 96,4%. Potrivit Direcției Regionale de Statistică Alba, indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din judeţ în luna mai 2020 a fost de 5,8%. 

Din cauza epidemiei de coronavirus și adoptării de restricții guvernamentale pentru limitarea răspândirii COVID-19, activitatea din turism a fost diminuată, față de mai 2019 capacitatea de cazare turistică în funcțiune fiind redusă cu 85,8%.

Potrivit DRS Alba, în luna mai 2020, în unităţile turistice din judeţul Alba (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 766 turişti, majoritatea în hoteluri (55,1%), urmate de pensiunile turistice (23,8%) și cele agroturistice (11,9%), înregistrându-se o scădere cu 16.698 persoane (-95,6%) faţă de luna mai 2019.

Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat) înregistrate în mai 2020 a fost de 1.130, mai putine cu 30.055 (-96,4%) faţă de luna mai 2019. Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această lună a fost de 1,47 zile, mai mică decât cea din mai 2019 (1,79 zile).

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din judeţ în luna mai 2020 a fost de 5,8% (faţă de 22,7% în mai 2019), pe ţară înregistrându-se un indice de 6,9% (faţă de 30,3% din luna mai 2019).

În perioada 1.01-31.05.2020 în unităţile turistice din judeţul Alba (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 25.943 turişti, înregistrându-se o scădere cu 56,5 % faţă de perioada 1.01-31.05.2019. Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat), înregistrate în primele 5 luni din 2020 a fost de 47.635, mai putin cu 56,7% faţă perioada corespunzătoare din 2019. Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această perioadă a fost de 1,84 zile, identica cu cea din perioada corespunzatoare a anului anterior.

În luna martie 2020, în unităţile turistice din judeţul Alba (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 3162 turişti, majoritatea în hoteluri (36,4%), urmate de pensiunile agroturistice (21,5%) și cele turistice (11,7%), înregistrându-se o scădere cu 6063 persoane (-65,7%) faţă de luna martie 2019.

Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat) înregistrate în martie 2020 a fost de 6126, mai putine cu 9513 (-60,8%) faţă de luna martie 2019. Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această lună a fost de 1,94 zile, mai mica decât cea din martie 2019 (1,7 zile).

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din judeţ în luna martie 2020 a fost de 11,6% (faţă de 14,9% în martie 2019), pe ţară înregistrându-se un indice de 14,3% (faţă de 24,0% din luna martie 2019).

În perioada 1.01-31.03 2020 în unităţile turistice din judeţul Alba (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 24402 turişti, majoritatea în hoteluri (38,0%), urmate de pensiuni agroturistice (29,8%) şi pensiuni turistice (16,0%), înregistrându-se o scadere de 17,0 % faţă de perioada 1.01-31.03.2019. Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat), înregistrate în primele 3 luni din 2020 a fost de 44606, mai putin cu 18,2% faţă perioada corespunzătoare din 2019. Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această perioadă a fost de 1,8 zile (1,9 zile în aceeaşi perioadă din 2019).

Din totalul sosirilor, turiştii români reprezintă 97,4% (36,4% cazați în hoteluri, 21,4% în pensiuni agroturistice și 11,5% în pensiuni turistice, din total sosiri turisti romani ), iar cei străini 2,6% (39,5% în hoteluri, 25,9% cazați in pensiuni turistice si 21,0% în pensiuni agroturistice, din total sosiri turisti straini).

Durata medie a sejurului a fost de 1,92 zile pentru turiștii români și 2,74 zile pentru cei străini.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Infotrafic: Restricții de circulație pe Autostrada A1 Sebeș-Deva. Atenționări pentru șoferi

Publicat

politie

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române informează că, astăzi, 3 august, până în jurul orei 11.00, este instituită restricție de circulație pe sensul către Deva al autostrăzii A1 Sibiu-Deva.

Restricția este la kilometrul 315, pe raza localității Pianu de Jos, județul Alba.

Circulația se desfășoară doar pe a doua bandă pentru a permite efectuarea unor lucrări la carosabil.

Ulterior, lucrările la partea carosabilă se vor muta pe sensul către Sibiu al autostrăzii A1 Sibiu-Deva.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să respecte semnificația semnalizării instituite temporar, circulând cu viteza adaptată condițiilor de trafic și de drum.

sursă: politiaromana.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate