Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Transporturile vor fi preluate de Ioan Rus, de la Cluj. Ce ar însemna această decizie pentru proiectul Autostrăzii Sebeş-Turda


Publicat

Se pregăteşte schimbarea “garniturii” de la Transporturi. Ioan Rus a fost propus pentru postul de ministru al Transporturilor, iar Dan Şova va fi purtător de cuvânt al PSD şi poate reveni în funcţia de ministru după alegerile prezidenţiale din noiembrie, după cum susţine premierul Victor Ponta. Ce ar putea însemna această decizie pentru judeţul Alba, în condiţiile în care există cel puţin un proiect important de infrastrusctură în derulare şi anume Autostrada Sebeş-Turda?

Dacă ar fi să luăm în considerare mesajul transmis de premier, care a arătat că Rus este recomandat pentru această funcţie de experienţa profesională şi politică şi a precizat că prin această nominalizare vrea să transmită un mesaj foarte clar pentru zona Ardealului şi Transilvania, respectiv că toate proiectele de infrastructură în domeniu anunţate pentru această regiune vor fi realizate, atunci veştile sunt bune. Însă dacă Autostrada Transilvania aruncă pe locul doi traseul Sebeş-Turda, am putea să ne temperăm speranţele că vom putea circula în curând pe patru benzi spre Cluj.

Premierul Victor Ponta a declarat, miercuri, că l-a întrebat luni pe preşedintele Traian Băsescu în legătură cu desemnarea lui Ioan Rus în funcţia de ministru al Transporturilor, în locul lui Dan Şova, şeful statului transmiţându-i că este de acord.

Ne aflăm la începutul unui nou “mandat” la conducerea unui minister important, astfel că vă prezetăm în continuare ce a reuşit sau, dimpotrivă, nu a făcut Dan Şova şi care ar putea fi priorităţile sub noua conducere asigurată de Ioan Rus.

Ce a făcut Dan Şova în patru luni de mandat

Dan Şova a fost numit ministru al Transporturilor după ieşirea PNL de la guvernare, el conducând anterior, vreme de peste un an, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

La o lună de la preluarea mandatului, Şova a abordat cu cifre, date, planuri şi variante de finanţare unul dintre cele mai sensibile subiecte cotidiene – construcţia de autostrăzi – , capitol unde România nu a reuşit să performeze sub nicio guvernare post-decembristă.

Potrivit informaţiilor anunţate de Şova la acel moment, România va avea o reţea de 2.440 kilometri de autostradă în anul 2020, respectiv un plus de aproximativ 1.800 kilometri faţă de nivelul actual, de aproximativ 650 kilometri. În ultimii doi ani au fost inauguraţi 242 kilometri, anul trecut fiind finalizaţi 116 kilometri.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Pe de altă parte, Şova nu a reuşit să semneze în perioada mandatului său contractul pentru una dintre cele mai aşteptate autostrăzi, respectiv Comarnic – Braşov. La sfârşitul lunii martie, ministrul Transporturilor anunţa că acordul pentru construcţia autostrăzii va fi semnat în iunie, nu în aprilie, aşa cum se anunţase iniţial, amânarea termenului fiind un lucru „eminamente pozitiv” întrucât statul a reuşit să obţină angajamentul ferm din partea BEI, BERD şi Băncii Mondiale pentru susţinerea proiectului.

CNADNR se află sub autoritatea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură, condus de Şova înainte de venirea la Transporturi, dar este în coordonarea operaţională a Ministerului Transporturilor, a spus ministrul în martie.

În perioada mai-iunie, CNADNR a lansat licitaţii pentru studii de fezabilitate necesare construcţiei a aproximativ 1.700 de kilometri de autostradă.

Totodată, CNADNR a scos la licitaţie în acest interval construcţia tronsonului Ogra – Câmpia Turzii, finalizarea lotului 2 al autostrăzii Nădlac – Arad şi al tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău – Borş.

În aprilie, CNADNR a semnat contractele pentru proiectarea şi execuţia loturilor 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş – Turda, constructorii italieni şi austrieci selectaţi urmând să primească, în total, 1,1 miliarde lei (aproape 250 milioane euro), inclusiv TVA, pentru aceste proiecte. Restul loturilor sunt încă “prinse” în detalii administrative.

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Curtea de Apel Bucureşti a respins plângerile pentru lotul 2. CNADNR va reevalua ofertele

Unul dintre cele mai controversate subiecte pe perioada mandatului lui Şova la Transporturi a fost legat de schimbările de management în cadrul companiilor subordinate, precum CFR Marfă, Aeroporturi Bucureşti sau Tarom.

Şova este doctor în drept, membru PSD din 2003 şi senator din 2008. El a fost avocat, asociat al Casei „Şova şi Asociaţii”.

Ioan Rus, o prezenţă discretă în ultimii ani

Ioan Rus este membru PSD, iar în perioada 2000-2004 a fost ministru de Interne în Guvernul Năstase. A fost ministru de Interne şi în primul Guvern Ponta, instalat în mai 2012, demisionând însă la scurt timp, în august 2012, după începerea suspendării preşedintelui Traian Băsescu, din cauza problemelor legate de listele electorale.

Rus a fost un susţinător al lui Victor Ponta, el şi „grupul de la Cluj” ajutându-l pe acesta să preia conducerea partidului la congresul din 2010, când actualul premier a candidat împotriva lui Mircea Geoană.

Viitorul ministru al Transporturilor a îndeplinit mai multe funcţii în administraţia locală din Cluj, de la prefect până la preşedinte al Consiliului Judeţean. A fost prefect al judeţului Cluj în 1996, iar patru ani mai târziu a fost desemnat preşedinte al Consiliului Judeţean, funcţie deţinută până când a devenit ministru de Interne. În Cabinetul Năstase a fost coleg cu ceilalţi doi social-democraţi ai aşa-zisului „grup de la Cluj”, Vasile Dâncu, ministru al Informaţiilor Publice, şi Vasile Puşcaş, negociator-şef cu Uniunea Europeană.

Pe linie de partid, Rus a fost ales în 2001 în funcţia de preşedinte al organizaţiei judeţene Cluj, iar din 2002 a devenit vicepreşedinte al PSD.

La alegerile locale din 2004, Ioan Rus s-a retras din Executiv pentru a se dedica campaniei pentru funcţia de primar al municipiului Cluj, el candidând din partea PSD. El a fost însă învins în această cursă electorală de Emil Boc, candidatul Alianţei D.A.

Din această poziţie, Rus a militat pentru regionalizare, readucând în discuţie această propunere, considerând-o „o calibrare regională” şi susţinând că descentralizarea privitoare la Transilvania trebuie gândită „la Cluj sau în alt oraş din Transilvania, dar nu la Bucureşti”.

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, în 2007, că are „apreciere” pentru Rus, Dâncu şi Puşcaş. „Sunt oameni cu care poţi discuta”, a spus atunci Băsescu despre „grupul de la Cluj”. De altfel, cei trei social-democraţi s-au opus demersului de suspendare a şefului statului, considerând că este „o prostie”.

În decembrie 2007, Ioan Rus a demisionat din funcţia de preşedinte al PSD Cluj, fiind în conflict cu conducerea partidului, apoi, după o jumătate de an, Ioan Rus a renunţat şi la toate funcţiile deţinute la nivel naţional în partid, păstrându-şi doar calitatea de membru PSD şi intrând într-un con de umbră.

În aprilie 2012, Ioan Rus s-a întors în Guvern, fiind numit ministru de Interne în Cabinetul Ponta, de unde a demisionat la începutul lunii august, în urma referendumului pentru demiterea preşedintelui Traian Băsescu. Rus a invocat în demisie faptul că asupra sa şi a MAI „s-au exercitat nenumărate presiuni, nenumărate discuţii şi aprecieri, începând cu Traian Băsescu şi terminând cu Crin Antonescu, lucru complet inacceptabil”.

„Limitele demnităţii mele le stabilesc singur. Eu sunt un politican onest şi corect şi din acest motiv mi-am înaintat demisia de onoare”, a spus Rus. Odată cu acesta a demisionat şi ministrul delegat pentru administraţie, Victor Paul Dobre.

La Congresul PSD din aprilie 2013, Ioan Rus a fost ales vicepreşedinte al partidului pe Regiunea de Nord-Vest.

Pe plan profesional, Ioan Rus a absolvit Facultatea de Mecanică a Universităţii Tehnice din Cluj, după care a urmat cariera universitară şi a obţinut titlul de doctor inginer, cu specializarea Tehnologia Construcţiilor de Maşini. A publicat 14 volume în calitate de autor şi coautor, precum şi zeci de lucrări şi articole ştiinţifice.

După absolvirea cursurilor universitare, el a lucrat timp de doi ani ca inginer în cadrul TSMA Cluj, apoi ca inginer cercetător la Institutul Politehnic din Cluj, asistent universitar, şef de lucrări, conferenţiar universitar, profesor universitar coordonator al disciplinei „Calculul şi construcţia automobilelor”, iar din 2003 este conducător de lucrări de doctorat.

Ioan Rus este membru al mai multor asociaţii profesionale din România şi din străinătate: Asociaţia Generală a Inginerilor din România, Societatea Inginerilor de Automobile din România, Asociaţia Inginerilor Mecanici Agricoli din România, The Society of Automotive Engineers (SUA), precum şi al Asociaţiei Române pentru Clubul de la Roma.

În 2002, Rus a fost decorat de către preşedintele Ion Iliescu cu Ordinul Naţional „Steaua României” în Grad de Cavaler.

Din 2008, după ce a demisionat din funcţiile din PSD, a avut o prezenţă publică discretă. Ioan Rus are 59 de ani (s-a născut la 21 februarie 1955, în comuna Urișor, județul Cluj) şi este în PSD (PDSR) din 1994.

Potrivit declaraţiilor preşedintelui PSD Cluj despre Ioan Rus, acesta “este o persoană validată şi politic şi administrativ. Este părintele Autostrăzii Transilvania, tot ce s-a făcut în această perioadă va fi continuat la un alt ritm, mai alert. Se va trece de la faza de proiecte pe hârtie la faza de excavator, atât la Autostrada Transilvania, cât şi în cazul altor proiecte de infrastructură”.

Viitorul ministru Ioan Rus nu a avut o relaţie de colaborare prea bună cu colegul de partid din Alba, Ioan Rus, pe atunci preşedinte de filială PSD.

În ultimul timp, a făcut mai multe vizite în judeţul Alba, prezenţa sa fiind observată la evenimentul de la Sebeş din aprilie, când a fost lansată oficial construcţia celei de-a treia fabrici Daimler (Star Transmission), alături de premierul Victor Ponta, dar şi omul de afaceri Ion Ţiriac şi, de acum, fostul ministru Dan Şova.

De asemenea, a mai participat la evenimente organizate de „Transavia”, fiind de notorietate relaţia sa de prietenie cu patronul companiei din judeţul Alba, Ioan Popa.

Unii dintre iniţiatorii proiectului autostrăzii Sebeş-Turda, vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman, a declarat, referitor la decizia de numire a lui Ioan Rus la Transporturi că “nu-mi inspiră niciun fel de încredere (numirea lui Ioan Rus – n.r.), întrucât acesta a făcut parte din Cabinetul Năstase, care a aprobat contractul cu Bechtel, despre care Dan Şova a spus că este unul dintre cele mai păguboase pentru guvernul român şi pe care l-a şi reziliat.

Singurele investiţii pe infrastructură din zonă cu sursă de finanţare sunt culoarul IV paneuropean şi Autostrada Sebeş-Turda, precum şi sectorul Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş.

La ora actuală nu exista nicio sursă de finanţare pentru Autostrada Transilvania (Bechtel), nici din fonduri europene, nici pe baza unor parteriate public-privat”.

 

sursă: mediafax



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în luna octombrie. Variații de temperaturi și perioade cu ploi. Prognoza meteo pe 4 săptămâni

Publicat

Vor fi temperaturi sub cele normale pentru această perioadă a anului, în estul țării, dar mai cald în vest și centru, spre finalul lunii octombrie.

După 3 octombrie vor fi temperaturi normale și perioade de ploi.

În județul Alba, până la sfârșitul lunii septembrie vor fi temperaturi maxime de până la 24 de grade Celsius. În jurul datelor de de 28 și 30 septembrie sunt posibile furtuni și ploi.

Va ploua și la începutul lunii octombrie și se mai răcește, cu maxime sub 20 de grade.

Perioadele mai calde sunt 3-4 octombrie, 8-11 octombrie, apoi va fi mai rece. Ploi sau chiar furtuni vor mai fi în 2, 9, 11-13 octombrie și din nou în 21-24 octombrie.

Administrația Națională de Meteorologie a prezentat vineri prognoza pentru următoarele 4 săptămâni, în țară.

Prognoza meteo: 27 septembrie – 4 octombrie

Valorile termice vor fi ușor mai coborâte decât cele specifice pentru acest interval, în regiunile estice, dar și ușor mai ridicate în cele vestice, iar în rest vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă.

Cantitățile de precipitații vor fi excedentare în regiunile vestice, dar și deficitare în jumătatea estică a țării, iar în rest vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

Prognoza meteo: 4 – 11 octombrie

Temperaturile medii se vor situa în jurul celor normale pentru această săptămână, în toate regiunile. Regimul pluviometric va fi ușor deficitar în regiunile vestice, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Prognoza meteo: 11 – 18 octombrie

Temperatura medie a aerului va avea valori apropiate de cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

Cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de cele normale pentru această perioadă, dar cu o tendință ușor deficitară, local.

Prognoza meteo: 18 – 25 octombrie

Mediile valorilor termice se vor situa ușor peste cele specifice pentru această săptămână, în cea mai mare parte a țării.

Regimul pluviometric va fi apropiat de cel normal pentru acest interval, în toate regiunile.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

25-26 septembrie: Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine”, în Piața Cetății din Alba Iulia. ARTIȘTI și PROGRAM

Publicat

Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” este reluat, după ce ediția de anul trecut a fost anulată din cauza pandemiei, iar timp de două zile, în perioada 25 – 26 septembrie, Alba Iulia redevine capitala muzicii folk.

Astfel, la sfârșitul acestei săptămâni, folkul românesc se mută cu întreg bagajul de muzică bună la Alba Iulia pentru cel mai important festival de folk din România. Evenimentul se desfășoară cu respectarea celor mai stricte măsuri de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2, iar intrarea va fi liberă.

Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” se va desfășura sâmbătă și duminică, 25 și 26 septembrie 2021, în Piața Cetății din municipiul Alba Iulia.

Fiecare zi va fi deschisă, la ora 11:00, la Framm’s, cu o „Cafea cu Folk” în cadrul căreia publicul se va putea întâlni cu interpreții invitați în festival.

Ulterior, în fiecare seară, vor urca pe scenă folkiști îndrăgiți precum Victor Socaciu, Mircea Vintilă, Dinu Olărașu, Florin Săsărman, Sorin Minghiat, Mircea Baniciu, Ducu Bertzi, Zoia Alecu, Vali Șerban și „Școala de Folk”.

Duminică, la Framm’s, este programată și lansarea discului vinyl „Accent 40 – Cascadorii Anxietății” și cartea „Chitaristul” – Paul Prisada.

„În fiecare an, Alba Iulia devine capitala muzicii folk românești, iar cei mai îndrăgiți interpreți ai genului se mută în „Cealaltă Capitală” cu întreg bagajul de muzică bună. În acest an ne propunem să organizăm o ediție specială a festivalului, de o sensibilitate aparte, pentru dumneavoastră, publicul, dar și pentru artiștii județului și ai României, într-o perioadă dificilă din cauza pandemiei COVID-19. Atingerea acestui deziderat va fi posibilă doar cu sprijinul spectatorilor. Datorită susținerii Consiliului Județean Alba, căruia îi mulțumim pe această cale, anul acesta intrarea la festival va fi gratuită, însă facem un apel la responsabilitate, asumare și respect, în vederea respectării cu strictețe a măsurilor sanitare impuse de legislația în vigoare”, a spus managerul Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba, Alexandru Pal.

Spectatorii care doresc să participe la Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” vor trebui să știe că accesul în perimetrul de eveniment va fi deschis cu o oră înainte, astfel încât să se intre pe rând, respectând distanțarea fizică. La intrarea în zona de concert, fiecărui spectator i se va măsura temperatura cu termometre non-contact și nu se va permite accesul persoanelor simptomatice care prezintă tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală modificată sau a celor cu temperatura măsurată mai mare de 37,5 °C. Pe toată perioada concertelor, în perimetrul de eveniment, fiecare participant va trebui să poarte mască de protecție, în mod corespunzător. De asemenea, intrările în spațiul de eveniment vor fi dotate cu stații de dezinfectare pentru mâini, iar spectatorii vor fi obligați să se dezinfecteze în momentul accesului în spațiul respectiv. În spațiul de eveniment, poziționarea scaunelor destinate publicului nu vor suferi modificări, pentru a asigura distanțarea fizică de siguranță și se vor respecta culoarele de acces și ieșire, acestea fiind marcate în mod corespunzător.

Organizatorii recomandă publicului să participe la eveniment în mod organizat, prin acces în perimetrul de eveniment și cu respectarea măsurilor organizatorice și să NU aleagă participarea la eveniment indirect, cu scopul evitării măsurilor sanitare, în afara perimetrului.

Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” este organizat de Consiliul Județean Alba prin Centrul de Cultură „Augustin Bena Alba”, în parteneriat cu Primăria Municipiului Alba Iulia. Festivalul este, la fel ca multe alte evenimente culturale organizate în Alba, o marcă înregistrată a Consiliului Județean Alba.

Program Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine”

Sâmbătă, 25 septembrie

– ora 11:00 – Cafeaua cu Folk la Framm`s

– ora 18:00 – Spectacol extraordinar – Victor Socaciu, Mircea Vintilă, Dinu Olărașu, Florin Săsărman, Sorin Mihghiat – moment special „in memoriam Doru Stănculescu”

Duminică, 26 septembrie

– ora 11:00 – Cafeaua cu Folk la Framm`s

Lansare disc vinyl „Accent 40 – Cascadorii Anxietății” și cartea „Chitaristul” – Paul Prisada

– ora 18:00 – Spectacol extraordinar – Mircea Baniciu, Ducu Bertzi, Zoia Alecu, Vali Șerban și „Școala de Folk”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cod Galben de vreme rea pentru o parte a județului Alba: Rafale de vânt puternic. Până când este în vigoare atenționarea

Publicat

O parte din județul Alba este vizată vineri, 24 septembrie, de o avertizare meteo de vreme rea.

Meteorologii au emis joi o avertizare de tip Cod Galben, valabilă până vineri seara la ora 23.00.

În intervalul mai sus menționat la munte, la altitudini de peste 1700 m vântul va avea intensificări susținute cu rafale ce vor depăși 90 – 100 kilometri la oră.

UPDATE: Vineri, până la ora 12.00, zona joasă a județului Alba este sub atenționare imediată Cod Galben de intensificări ale vântului. La rafală vor depăși local 55-60 km/h.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sindicatul Europol: Niciun polițist nu a promovat probele de educație fizică și autoapărare, la selecția pentru instructori

Publicat

Niciunul dintre candidații la selecția pentru instructori ai structurilor de pregătire profesională, din cadrul inspectoratelor de poliție, nu a promovat proba de educație fizică și autoapărare.

Sindicatul Europol a prezentat rezultatele probelor la care au fost supuși polițiștii propuși să fie specialiști în instruirea altor colegi.

Potrivit sursei citate, rezultatele după probele susținute la școala de poliție din Câmpina au fost următoarele:

  • Conducere defensivă – doar 6 polițiști au promovat probele
  • Instrucția tragerii – doar 2 polițiști au promovat probele
  • Educație fizică și autoapărare – zero polițiști au promovat probele;
  • Tactică polițienească – doar 9 polițiști au promovat probele.

Sindicaliștii Europol susțin că ”în continuare, cel mai probabil, posturile rămase vacante vor fi scoase la concurs din sursă externă, cu toate că avem în sistem agenți de poliție care au rezultate de excepție obținute la nivelul unor competiții internaționale”, dar care, se pare, nu au fost printre cei propuși la această selecție.

Cât de grele au fost probele de selecție

Poliția Română anunțase, în urmă cu aproximativ două săptămâni, că pentru verificarea aptitudinilor necesare, polițiștii au avut de susținut proba practică, eliminatorie în cadrul procedurii de avizare a polițiștilor instructori.

Verificarea a avut drept scop încadrarea posturilor de instructori, cu personal care să aibă abilitățile și pregătirea necesare îndeplinirii sarcinilor specifice.

Probele practice pentru fiecare specializare:

1. Pregătire sportivă și autoapărare – testarea calităților motrice ale candidaților și a procedeelor de autoapărare, adaptate nevoilor de verificare practică.

Pentru testarea calităților motrice, bărbații au avut de susținut următoarele probe: alergare de rezistență (1000m), menținut în atârnat, genuflexiuni, abdomene și flotări, iar femeile: alergare de rezistență (800 m), abdomene, viteză și săritura în lungime de pe loc.

2. Tragere cu armamentul din dotare – organizarea și executarea unor ședințe de tragere.

3. Conducere autovehicul în regim prioritar – susținerea unei probe de verificare a aptitudinilor, ce presupune parcurgerea unui traseu aplicativ și efectuarea unor manevre specifice, care fac parte din curriculumul de pregătire al instructorilor auto.

4. Tactică – rezolvarea unor situații tactice standard de ordine publică, care implică aplicarea uneia sau mai multor măsuri polițienești, potrivit Legii nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române, cu modificările și completările ulterioare.

La toate cele 4 probe susținute, celor evaluați li s-a solicitat să explice tehnicile folosite, să contextualizeze măsurile luate, ținând cont de prevederile legislației în vigoare, astfel încât să se poată evalua capacitatea acestora, de a transmite informațiile profesionale, în procesul de pregătire, mai preciza Poliția Română.

Ocuparea posturilor vacante din cadrul structurilor teritoriale de pregătire profesională se face numai după obținerea unui aviz prealabil acordat de comisia constituită la nivelul Direcției Pregătire Profesională din cadrul Poliției Române.

Neacordarea avizului prealabil atrage imposibilitatea numirii în funcție sau modificării raporturilor de serviciu.

Posturile de execuție cu atribuții pe linia pregătirii în domeniul intervenției au în componență următoarele specializări:

  • pregătire în domeniul educației fizice și autoapărării
  • pregătire în domeniul instrucției tragerii
  • pregătire în domeniul tacticii polițienești
  • pregătire în domeniul conducerii auto în regim prioritar.

foto: captură video (prezentare selecție)

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate