Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Ucigașul primarului din Lunca Mureșului a acuzat anchetatorii de influențarea martorilor. Decizia judecătorilor din Alba


Publicat

Barsony Gligor, bărbatul condamnat la 30 de ani de închisoare pentru uciderea primarului din Lunca Mureșului, Ioan Rusu, a spus în fața magistraților de la Tribunalul Alba că anchetatorii au influențat doi martori din proces, astfel încât aceștia să nu declare faptele întâmplate.

Declarația a fost făcută de Barsony într-o ședință la instanța din Alba, în care a cerut ca hotărârea prin care a primit pedeapsa să fie revizuită. 

De menționat este faptul că bărbatul a refuzat în timpul urmării penale să facă declarații în fața anchetatorilor, iar în instanță, chiar și când a avut cuvântul final, a spus că este nevinovat. 

În 22 octombrie, Barsony a făcut o cerere scrisă de mână, pe o coală A4, în care a cerut revizuirea hotărârii. Bărbatul a spus că motivele le va spune în fața judecătorilor. 

CITEȘTE ȘI: Ucigașul primarului din Lunca Mureșului cere revizuirea hotărârii prin care a fost condamnat la 30 de ani de închisoare

Ajuns în fața judecătorilor, în 11 noiembrie, Barsony Gligor a declarat că ”nu își poate dovedi nevinovăția de unul singur, nu a săvârșit crima, iar anchetatorii criminaliști au influențat martorii ca aceștia să nu declare realitatea”, se arată în motivarea Tribunalului Alba. 

Martorii la care s-a referit bărbatul sunt două persoane care au fost audiate de anchetatori în timpul cercetărilor și a judecății. De asemenea, se mai arată că cele două persoane și-au menținut declarațiile și la Curtea de Apel Alba Iulia. 

Procurorii au mai arătat că ”în cauză a fost făcut și un supliment de expertiză, iar în cursul urmării penale a fost efectuat un test poligraf care a dat concluzii de comportament simulat al condamnatului revizuent”.

Avocatul din oficiu a lui Barsony a solicitat admiterea cererii de revizuire și a audierii martorilor propuși, deoarece nu au fost lămurite suficient toate aspectele relatate de martori.

Judecătorii de la Tribunalul Alba au respins cererea bărbatului condamnat, deoarece acesta nu a oferit informații noi care să nu fi fost cunoscute de anchetatori sau de instanță în timpul procesului. 

Bărbatul a avut la dispoziție 10 zile pentru a contesta decizia magistraților de la Tribunalul Alba, dar, în 21 noiembrie, pe portalul Curții de Apel Alba Iulia nu figura nici un apel din partea acestuia. 

CITEȘTE ȘI: Crima de la Lunca Mureșului: Motivarea pedepsei de 30 de ani de închisoare pentru asasinul fostului primar

Reamintim că Ioan Rusu, fost primar al comunei Lunca Mureșului, a fost ucis  în 26 noiembrie 2016, vestea bulversând a doua zi comunitatea locală. Potrivit rechizitoriului, ”pe fondul unui conflict spontan, Barsony Gligor i-a aplicat victimei de 62 de ani mai multe lovituri cu un cuţit, cauzându-i 20 plăgi, unele tăiate altele înţepate, situate la nivelul capului, gâtului, palmelor, abdomenului şi genunchiului stâng, care au condus la deces”.

Bărbatul ucis a fost găsit noaptea, în jurul orei 3.30, lângă maşina proprie, la marginea satului, de către şeful de post şi un prieten de familie.

După multe cercetări, inclusiv după teste ADN, Barsony Gligor a fost considerat principalul suspect și a fost trimis în judecată.

La stabilirea pedepsei de 30 de ani de închisoare, Tribunalul Alba a reţinut violenţa cu care a fost comisă fapta, dar şi conduita sa, având în vedere că nu a recunoscut săvârşirea acesteia, în pofida probelor ştiinţifice prezentate în instanţă.

Pedeapsa aplicată bărbatului a fost și este una dintre cele mai dure aplicate pentru crimă în România.

 


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL, coronavirus în Alba: 50 cazuri confirmate, din care 18 pacienți internați în spital și 4 persoane vindecate

Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba a transmis luni situația actualizată privind cazurile de COVID-19 în județ, până la ora 17.00.

Sunt 50 de cazuri confirmate, cele 49 transmise până luni la ora 13.00 și cel al bărbatului cu domiciliul în Alba, preluat de pe aeroportul din Cluj-Napoca (întors din Londra) și internat la spital în Cluj. Din cele 50 de cazuri, 19 sunt pacienți internați la spital (18 în Alba și 1 la Cluj), 28 sunt înregistrați la domiciliu și 4 sunt declarați vindecați.

Vezi și Cazul 50 pentru județul Alba: Un bărbat, pasager într-un avion, care prezenta simptome. A fost testat și internat la Cluj

La ora de referință, erau 457 persoane în carantină (98 ieșite din carantină), 901 persoane izolate la domiciliu (2981 ieșite din izolare).

De asemenea, 457 de locuri erau ocupate în spații de carantinare (64 locuri libere).

Corturi instalate pentru pretriaj la unitățile spitalicești: 14 (1 la Alba Iulia, 1 Centru de Dializă Alba Iulia, 2 la Aiud, 2 la Cimpeni, 1 la Abrud, 1 la Blaj, 1 la Cugir, 2 la Sebes, 2 la A1 km 312 – parcare CIC Pianu, 1 la SAJ Alba).

Containere modulare instalate pentru pretriaj la unitățile spitalicesti – 9 (4 la Alba Iulia – puse la dispozitie de Institutia Prefectului Alba si Primaria Alba Iulia, 1 la Sebes, 2 la Aiud, 2 la Blaj).

Datele au fost transmise de DSP Alba, cu sursa ISU Alba/CJCCI.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste un milion de români, trimiși în șomaj. Aproape 200.000 au fost concediați. Date de la Ministerul Muncii

Publicat

angajat lucru munca

Ministerul Muncii a actualizat, luni, situația contractelor de muncă suspendate sau încetate, în contextul epidemiei COVID-19 și celor mai recente măsuri stabilite de stat. Potrivit raportului, peste un milion de români intră în șomaj.

Sunt peste 900.000 de contracte individuale de muncă suspendate (șomaj tehnic), iar alte aproape 200.000 sunt încheiate (concedieri).

Situația prezentată de Minister (date centralizate până în 6 aprilie):

Contracte individuale de muncă suspendate – 952.929 din care: 278.408 – industria prelucrătoare; 188.468 – comerț cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 118.277 – hoteluri și restaurante

Contracte individuale de muncă încetate – 187.548 din care: 36.783 – Comerț cu ridicata și amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 32.494 – industria prelucrătoare; 23.286 – construcții

Salariații angajatorii aflați în șomaj tehnic pot primi de la stat acoperirea integrală a fondurilor aferente salariilor.

Angajatorii care au salariați prin Contracte Individuale de Muncă (CIM) și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic, se pot adresa Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă din județul în care angajatorul are sediul social.

Vezi integral: ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județul în care au înregistrat activitatea.

Vezi ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Întreaga comunicare între solicitanți și instituțiile vizate, respectiv solicitările și depunerea documentelor, se face prin poșta electronică.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Crucea Roşie a distribuit 1000 de măşti şi mănuşi în comuna Ciuruleasa, unde au fost confirmate 11 cazuri de coronavirus

Publicat

Filiala de Cruce Roşie a Judeţului Alba anunță că a distribuit 500 de măşti şi 500 de perechi mănuşi în comuna Ciuruleasa, unde au fost confirmate 11 cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19.

”În contextul derulării unei anchete epidemiologice în comuna Ciuruleasa şi a necesităţii implementării unor măsuri imediate de protecţie a populaţiei pentru a se evita răspândirea virusului la o scară mai largă, organizaţia noastră a oferit în această dimineaţă, în regim de urgenţă, 500 măşti şi 500 perechi mănuşi, Primăriei comunei Ciuruleasa.

Citește și DSP Alba a cerut carantina pentru localitatea Ciuruleasa. Decizia vine de la București

Materialele de protecţie vor fi distribuite personalului din administraţia publică locală precum şi locuitorilor care îşi desfăşoară în continuare activitatea profesională în afara comunei”, transmit reprezentanții organizației.

În total, până acum, Filiala de Cruce Roşie a Judeţului Alba a distribuit aproximativ 4.000 de măşti şi peste 1500 de perechi mănuşi, următoarelor instituţii/unităţi:

– Serviciul Judeţean de Ambulanţă Alba

– Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al Judeţului Alba

– Insitutuţia Prefectului Judeţul Alba

– Directia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

– Garda de mediu Alba

– U.M. 01684

– Inspecţia de stat în construcţii Alba

– Protecţia Consumatorului Alba

– Spitalul Municipal Blaj

– S.J.P.T. Alba

– Primăria municipiului Aiud

– Prămăria comunei Ciugud

– Primăria comunei Ighiu

– Primăria oraşului Teiuş

– Primăria comunei Cergău

– Primăria comunei Şona

– Grădiniţa „Dumbrava Minunată” Alba Iulia

– Asociaţia SPEROMAX Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Amânarea ratelor la bănci. Ce prevăd normele de aplicare a OUG 37/2020, publicate în Monitorul Oficial

Publicat

taxe bani euro

Normele de aplicare a OUG 37/2020 privind amânarea ratelor la creditele bancare au fost publicate în Monitorul Oficial. Potrivit HG 270/2020, achitarea ratelor poate fi suspendată, la cererea debitorului – persoane fizice sau juridice – pentru o perioadă de până la 9 luni, cel mult până la 31 decembrie 2020.

Potrivit documentului, „prin derogare (…), obligația de plată a ratelor scadente aferente împrumuturilor, reprezentând rate de capital, dobânzi și comisioane, acordate debitorilor de către creditori până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență (30 martie 2020 – n. red.), se suspendă la cererea debitorului cu până la 9 luni, dar nu mai mult de 31.12.2020”.

Debitorul este cel care alege perioada de amânare, între o lună și 9 luni.

Persoanele fizice pot cere amânarea ratelor doar dacă declară pe propria răspundere că se află în imposibilitatea de a onora obligațiile de plată aferente creditului, pentru ca veniturile lor sau ale membrilor familiei au fost afectate de criza COVID19.

Membrii familiei debitorului sunt persoanele care au calitatea de soț/soție, părinți și copii, care locuiesc și se gospodăresc împreună cu debitorul.

Cauze ce sunt luate în calcul la creditele ipotecare (băncile nu trebuie să se limiteze la acestea):

– intrarea debitorului/membrilor familiei acestuia în șomaj tehnic ca efect al închiderii/restrângerii activității angajatorului,

– concedierea debitorului/membrilor familiei acestuia,

– reducerea salariului debitorului/membrilor familiei acestuia,

– plasarea debitorului în carantină instituționalizată sau izolare la domiciliu, îmbolnăvirea cu COVID-19, și altele asemenea”, se arata in comunicat.

Băncile verifică încadrarea creditului în aceste cerinte și comunică decizia de aprobare sau respingere a cererii de amânare a ratelor într-un termen de 15 zile.

Debitori pot fi persoanele fizice, inclusiv persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, profesiile liberale și cele care se exercită în baza unor legi speciale, indiferent de forma de exercitare a profesiei și persoanele juridice din contractele de credit, respectiv leasing, cu excepția instituțiilor de credit.

Condiția este ca aceștia să nu fie restanțieri la plata ratelor (au restanțe la data de 16 martie 2020 și nu le-au achitat încă până la data solicitării suspendării plății următoarelor rate).

Nu pot beneficia de această facilitate cei care au contractat credite după această dată sau cei cărora le-a fost declarată scadența anticipată ori au avut scadența ultimei rate la 30 martie.

Se pot amâna ratele pentru: contractele de credit pentru consumatori, cele pentru cumpărarea de bunuri imobile și cele de leasing. În categoria creditelor ipotecare se încadrează și creditele acordate prin programul Prima Casă.

Cererile vor putea fi depuse prin poșta clasică, prin e-mail sau chiar telefonic, dar numai în 45 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței, adică până la data de 14 mai 2020.

„Pentru a beneficia de suspendarea rambursării ratelor, dobânzilor și comisioanelor, debitorii trimit creditorilor o solicitare în acest sens, în format letric sau prin poșta electronică, la datele de contact precizate în contractul de credit sau printr-un alt canal de comunicare la distanță oferit de creditor, cel mai târziu până la 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. În cazul în care debitorul nu poate transmite cererea prin unul dintre mijloacele enumerate (…), acesta o poate formula pe cale orală, prin telefon, la un număr de telefon dedicat care va fi anunțat de către fiecare creditor pe pagina sa de internet, situație în care creditorul are obligația înregistrării convorbirii”, dispune ordonanța.

“Pentru debitorii persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, precum și pentru debitorii care dețin profesii liberale și profesii care se exercită în baza unor legi speciale, indiferent de forma de exercitare a profesiei, creditorii vor aproba amânarea ratelor dacă activitatea a fost întreruptă total sau parțial ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate, cu următoarele urmări: restrângerea pieței de desfacere, restrângerea numărului de angajați, diminuarea numărului de furnizori, și altele.

Pentru celelalte firme, băncile vor aproba amânarea la plată dacă dețin certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, sau certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri prin care se constată diminuarea veniturilor sau a încasărilor sale cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020.

De asemenea, băncile vor aproba solicitările dacă activitatea firmelor a fost întreruptă parțial sau total ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență decretată, cu următoarele urmări: restrângerea pieței de desfacere, restrângerea numărului de angajați, diminuarea numărului de furnizori s.a.”, precizează Ministerul Finantelor.

Ratele la credite vor crește puțin după perioada de amânare, pentru că dobânzile acumulate în lunile de amânare vor fi eșalonate pe o perioadă de 5 ani, în cazul creditelor ipotecare, iar la celelalte tipuri de împrumuturi va fi capitalizată la soldul creditului, după perioada de amânare.

aferente perioadei de suspendare se vor capitaliza la soldul creditului existent la finalul perioadei, adică dobânzile se vor adăuga sumelor de plată de la sfârșitul lunilor în care plata ratelor a fost amânată. Sumele rezultate în urma capitalizării se vor plăti eșalonat până la noua dată de valabilitate a contractului de credit, ce include și perioada de amânare a plății ratelor.

Excepție de această regulă fac împrumuturile imobiliare, dobânzile pentru acestea calculându-se potrivit prevederilor contractului de credit și reprezentând o creanță pentru care dobânda este zero, plata creanței urmând să fie făcută eșalonat, timp de 60 de luni, adică în doi ani și jumătate.

Firmele vor putea amâna ratele numai dacă și-au întrerupt total sau parțial activitatea, din cauza deciziilor luate de autorități în perioada stării de urgență. Totodată, acestea vor trebui să obțină un certificat de stare de urgență de la Ministerul Economiei.

Contractele de credit vor fi modificate astfel, în baza OUG 37/2020, fără a fi nevoie de acte adiționale.

surse: legestart.ro, avocatnet.ro, mfinante.gov.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate