Un asteroid va trece vineri la aproximativ 3.500 de kilometri de Pământ: ”Nu sunt motive de îngrijorare”

YouTube video

Un asteroid cu dimensiune de aproape cinci metri care se îndreaptă spre atmosfera Pământului, a fost descoperit recent de NASA. Asteroidul va trece vineri, 27 ianuarie, la aproximativ 3.500 de kilometri de Pământ. Va depăși mai puțin de 3% din distanța medie a Lunii și un sfert (25% ) a distanței sateliților geostaționari.

Asteroidul 2023 BU a fost reperat sâmbătă (21 ianuarie) de către Centrul pentru Studiul Obiectelor din Apropierea Pământului (CNEOS) al NASA și este programat să treacă pe lângă noi vineri (27 ianuarie), în jurul orei 12.30.

Roca va trece la aproximativ 3.500 de kilometri deasupra suprafeței Pământului, ceea ce o va face să fie a patra cea mai apropiată dintre rocile spațiale trecute și viitoare care se vor apropia de planeta noastră, relatează earthsky.org. Va trece la mai puțin de 6.200 de mile (10.000 km) de centrul Pământului și va fi la distanța de aproximativ un sfert din sateliții geostaționari care orbitează Pământul.

Asteroidul este atât de aproape de Pământ încât distanța medie dintre Pământ și Lună este de puțin sub trei procente.

Un asteroid se apropie de Pământ: nu sunt motive de îngrijorare

Chiar dacă acest asteroid ar avea o traiectorie spre Pământ, nu există motive de îngrijorare, deoarece, potrivit CNEOS, asteroidul măsoară între 3,6 și 8,2 metri.

Potrivit experților NASA, orice asteroid mai mic de 24 de metri ar avea mai multe șanse să ardă în atmosfera Pământului decât să atingă solul.

Citește și Fenomenele astronomice din anul 2023: Două eclipse, vizibile din România. Venus, apariție spectaculoasă până în luna august

Deoarece se așteaptă ca asteroidul să treacă pe lângă atmosfera Pământului, pasionații de astronomie vor putea vedea Asteroidul 2023 BU trecând pe lângă cer datorită proiectului Virtual Telescope Project.

VTP este un set de telescoape robotizate cu sediul în Ceccano, Italia, care sunt accesibile online, configurate pentru ca oamenii să aibă propria experiență astronomică din confortul caselor lor.

Transmisiunea în direct a asteroidului de la VTP va începe joi, 26 ianuarie, la ora 19.15.

Calendar astronomic luna ianuarie 2023