Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Un tronson de 9 kilometri de pe A3 se deschide în 6 decembrie. Doar 16 kilometri fără autostradă între Alba Iulia și Târgu Mureș

FOTO: Pro Infrascructură

Publicat

Începând de săptămâna viitoare de la Sebeș, Alba Iulia și Aiud, se va putea merge la Târgu Mureș pe încă 9 kilometri de autostradă. Un tronson de pe A3 este aproape gata și va fi dat în circulație peste câteva zile.

Citește și VIDEO: A fost deschisă circulația pe un nou lot din A3. Doar 16 kilometri de autostradă lipsesc între Alba Iulia și Târgu Mureș

Constructorul mai are de finalizat ultimele detalii. Deschiderea traficului ar urma să aibă loc luni, 6 decembrie, a anunțat directorul general al CNAIR.

Citește și FOTO: Podul de la Turda ar putea fi dat în folosință săptămâna viitoare. Stadiul lucrărilor

Este vorba despre circa 9 kilometri de șosea rapidă, din care 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum cu patru benzi și separator de sens între Unghieni și Târgu Mureș. Din autostrada care face legătura între Turda și Târgu Mureș mai lipsește un segment de 15,7 kilometri, dintre Cîmpia Turzii și Chețani,

YouTube video

”Odată cu deschiderea circulației, municipiul Târgu Mureș va avea asigurată în mare parte o legătură rutieră modernă cu Câmpia Turzii, Cluj Napoca, Sebeș și Alba Iulia.

Vezi și VIDEO: S-a DESCHIS Lotul 2 de pe autostrada A10 între Alba Iulia și Aiud. Se circulă fără întrerupere între Sibiu și Cluj

Spun, în mare parte, deoarece deocamdată nu este finalizat lotul Cețani – Câmpia Turzii. Dar în condițiile în care, tot până la sfârșitul anului, lotul 2 al autostrăzii A10, Sebeș – Turda va fi deschis pentru circulația rutieră drumul de la Târgu Mureș până la Alba Iulia se va desfășura în condiții de siguranță mult mai mari și în timpi mult mai scurți.

Dacă privim mai în ansamblu, observăm că municipiul Târgu Mureș va avea o conexiune mult mai eficientă cu granița de vest a României prin vama Nădlac, chiar dacă deocamdată lipsesc cei 9 km pe A1, în zona Margina – Holdea unde urmează să fie construite tuneluri.

Ca informație de contex, vă pot spune că în acest moment contractul pentru proiectarea și execuția tunelurilor din această zonă se află în licitație”, a adăugat oficialul CNAIR

Lucrările la Tronsonul A3 Ungheni – Târgu Mureș au început în iulie 2020 și s-au finalizat înainte de termenul de execuție.

Asociația Pro Infrastructură  afirmă că acest proiect este un succes relativ pentru că a fost finalizat înainte de termen. Totuși, din cauza lungii mici, ”ciotul nu rezolvă decât probleme de trafic locale”.

Despre Autostrada A3 Târgu Mureș – Ungheni (Aeroport)

Autostrada A3 Târgu Mureș – Ungheni are o lungime de 4,5 kilometri de autostradă și un drum de legătură de 4,7 kilometri cu patru benzi și separator de sens.

Constructorul este compania Strabag, iar valoarea contractului este de 192 mil. lei.

Tronsonul conține trei poduri și pasaje pe drumuri de legătură, 6 poduri și pasaje pe autostradă, două noduri rutiere pentru conectarea autostrăzii la rețeaua de drum existentă.

Odată cu deschiderea circulației pe acest tronson, drumul de la Alba Iulia până la Târgu Mureș se va putea pe autostradă pe încă 9 kilometri, în condiții mai mari de siguranță și mult mai rapid. Rămân doar 15,7 kilometri de circulat pe DN, între Câmpia Turzii și Chețani.

Reamintim că săptămâna trecută ultimul tronson din A10 Sebeș-Turda a fost dat în circulație. Este vorba despre un tronson de 24 de kilometri din A10 prin care s-a fcut legătura cu celelalte doua cioturi de autostradă dintre Turda și Aiud, respectiv Sebeș – Alba Iulia. Acum se poate circula fără întrerupere, pe autostradă, între Sibiu și Cluj (Florești).

„Ciotul” de 4,5 kilometri se deschide la 18 ani de la semnarea contractului cu Bechtel

Primul contract pentru tronsonul Târgu Mureş – Ungheni care face parte din Autostrada A3 Transilvania a fost semnat cu antreprenorul american Bechtel, (decembrie 2003, publicarea acordului în Monitorul Oficial), rezilierea s-a făcut în 2013, a urmat un nou contract cu asocierea Lemacons-Vega, reziliat în 2016, iar al treilea contract a fost semnat în mai 2020 cu Strabag pentru 192 de milioane lei şi termen contractual, aprilie 2022.

Practic, CNAIR termină anul doar cu 34 de kilometri de autostradă nou, spre deosebire de cei 60 din 2020.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

FOTO: Pro Infrascructură

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate