Connect with us
Advertisement

Economie

Vineri încep programele Rabla Clasic și Rabla Plus. Când se fac înscrieri și la Rabla Local

Publicat

Ministrul Mediului, Tánczos Barna, a anunțat că programele Rabla Clasic și Rabla Plus încep de vineri, 24 martie. 

„Avem 1,5 miliarde de lei pentru aceste programe. Este un buget record”, a spus ministrul Mediului, potrivit cluj24.ro.

Potrivit sursei citate, 780 de milioane de lei sunt alocați pentru Rabla Pus și 560 de milioane de lei pentru Rabla Clasic.

”Se publică în Monitorul Oficial și președintele AFM va da dispoziția”, a spus ministrul.

Rabla Local, din 21 aprilie

Ministrul a făcut precizări, la Cluj, și despre programul Rabla Local 2023.

”Pe 21 aprilie pornește programul Rabla Local. Înainte de această dată va fi sesiunea de înscriere în program a autorităților publice locale. Fac un apel către toate UAT-urile, primăriile, să se grăbească cu aprobarea în consiliile locale a participării în program”, a declarat ministrul.

Pe 21 aprilie cetățenii încep înscrierea în program pe platformă unică națională. După înscriere, implementarea efectivă se face de către primărie (primirea și analiza dosarelor și plata).

Cei care își vor casa autoturismele vechi vor primi 3.000 de lei. Primarul Emil Boc a precizat că înscrierea se va face doar cu buletinul.

”Avem 240 milioane lei buget disponibil la nivel național. Țintim eliminarea din trafic a 100.000 de autoturisme în 2023, este primul an, anul de început, sunt convins că va fi un program de succes, cu limitările de rigoare, nu putem finanța tot ce s-a cerut. Este un interes deosebit pentru acest program.

Dacă nu se înscriu toate primăriile și va exista buget care nu este absorbit după primul apel de înscriere, vor fi redistribuiți pentru UAT-urile care mai au buget propriu să finanțeze cotă-parte”, a spus ministrul.

Programul Rabla Clasic

Printre cele mai importante modificări ale ghidului de finanţare, se regăsesc:

  • reducerea emisiilor pentru acordarea primei de casare, la maximum 155 g CO2/km în sistem WLTP
  • stabilirea unui plafon al valorii solicitate la decontare de minim 300.000 lei
  • eliminarea condiţiei de a casa un autovehicul uzat în schimbul achiziţionării unui autovehicul nou, pentru instituţii publice
  • eliminarea posibilităţii de a anula Notele de înscriere
  • modificarea valabilităţii Notei de înscriere la o perioadă de 90 de zile.

Programul Rabla Plus

Printre cele mai importante modificări ale ghidului de finanţare, se regăsesc:

  • stabilirea unui plafon al valorii solicitate la decontare de minim 1.000.000 lei
  • eliminarea obligaţiei casării unui autovehicul uzat în schimbul achiziţionării unui autovehicul nou în cazul solicitanţilor instituţie publică
  • eliminarea posibilităţii de a anula Notele de înscriere
  • modificarea valabilităţii Notei de înscriere la 90 de zile
  • stabilirea cuantumului maxim de 75.000 Euro (TVA inclus) pentru achiziţionarea unui autovehicul electric
  • mărirea valorii ecotichetului la 120.000 lei pentru solicitanţii instituţii publice.

Programul Rabla Local

Au fost propuse pentru a fi modificate următoarele prevederi din ghidul de finanţare:

  • Modificarea procentului de finanţare acordat în cadrul Programului, 80% AFM şi 20% UAT, transpus în lei fiind 2.400 lei AFM şi 600 lei UAT
  • Introducerea noţiunii de contribuţie proprie, pentru a fi evidenţiată suma acordată persoanelor fizice de către UAT
  • Dezvoltarea etapelor programului, astfel încât acestea să fie mai clare pentru persoanele fizice
  • Introducerea termenului de decontare a cererilor de plată de 30 de zile
  • Posibilitatea depunerii lunar a unei cereri de plată
  • Introducerea obligaţiei de a prezenta HCL privind aprobarea sumelor ce fac obiectul contractului de finanţare, la prima cerere de plată
  • Angajamentul persoanei fizice conform căruia nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare

Modificarea pragurilor de finanţare, astfel:

În cadrul unei sesiuni de înscriere, un solicitant poate obţine finanţare pentru cel mult:

  • 50 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie sub 5.000 de locuitori
  • 100 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori
  • 500 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori
  • 1.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori
  • 5.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement