Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ECONOMIE

Autostrada Sebeş-Turda: Curtea de Apel Bucureşti se pronunţă în 29 mai în cazul contestaţiilor pentru lotul 2

Publicat


Curtea de Apel Bucureşti a amânat, joi, pronunţarea în cazul plângerilor înregistrate pentru lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda pentru data de 29 mai. Instanţa a dat termen pentru conexarea tuturor contestaţiilor înregistrate în ceea ce priveşte licitaţia pentru execuţia acestui tronson, de la Pârâul Iovului (ieşirea din Alba Iulia) până la intrarea în municipiul Aiud. CNADNR mai trebuie să comunice rezultatele reevaluărilor ofertei câştigătoare pentru lotul 1 şi pe segmentele 3 ş 4 au început deja lucrările, cu faza de proiectare. Termenul pentru finalizarea autostrăzii este februarie 2016, însă ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat anterior că acestea ar putea fi terminate mai repede, în 2015.

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Au început lucrările pe loturile 3 şi 4, faza de proiectare, de la intrarea în Aiud până la Turda

Pentru lotul 2, firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL au contestat în instanţă decizia CNSC. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor amintite. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. A respins şi capătul de cerere privind reevaluarea ofertelor admisibile cu propuneri inferioare ofertei sale, din contestaţia asocierii Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, ca nefondat. Această asociere a atacat în instanţă faptul că CNSC i-a acceptat doar în parte contestaţia.

Pe acelaşi lot, Teloxim Con SRL (în cadrul asocierii Lena Engenharia e Construcoes SA – Teloxim Con SRL – Consitrans SRL) a dat în judecată CNADNR.

Curtea de Apel Bucureşti a conexat toate plângerile legate de acest lot într-un singur dosar.

Lotul 2 are 24,25 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud. Include un spaţiu de servicii la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta), nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces şi un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

În ceea ce priveşte celelalte loturi, pentru segmentele 3 şi 4 au fost semnate contractele cu firmele constructoare şi a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor cu data de 20 mai. Pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei fără TVA.

Cei 16,3 km de la lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda vor fi executaţi de asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau BmbH, pe baza unui contract de aproximativ 470 de milioane de lei fără TVA.

Tronsonul vizat are 28,75 kilometri, de la Turda până la intrarea în Aiud.

În cazul lotului 1 din Autostrada Sebeş-Turda, Curtea de Apel Bucureşti a admis în parte plângerea formulată de Impresa Pizzarotti şi a dispus reevaluarea ofertei câştigătoare a Salini Impregilo SpA.

Autostrada care va face legătura între Autostrada Orăștie-Sibiu și Autostrada Transilvania este împărţită în patru loturi. Potrivit ministrului Dan Şova, preţul mediu pentru tronsonul 3 (12,4 km) va fi de 7,5 milioane de euro/km, iar pentru tronsonul 4 (16,3 km) este de 6,4 milioane, urmând ca pentru tronsonul 1 (17 km) preţul să fie de 8,2 milioane de euro/km, în timp pentru tronsonul 2 (24 km) preţul să fie de 6,7 milioane de euro/km.

El a mai spus că termenul de execuţie este de 22 de luni, din care patru luni sunt pentru proiectare, dar speră ca lucrările să fie încheiate până pe 31 decembrie 2015.

Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri ai Autostrăzii Turda-Sebeş se ridică la aproximativ 500 de milioane de euro.

Proiectul este finanţat în proporţie de 85% din Fondul de Coeziune, iar 15% din bugetul de stat. Autostrada Turda-Sebeş va traversa de cinci ori râul Mureş, ceea ce presupune realizarea mai multor lucrări – poduri, viaducte etc.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. În aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR intenţiona să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.

Proiectul autostrăzii Sebeș- Turda a intrat în atenția guvernului  în ianuarie 2013 după ce Consiliul Județean Alba au reactivat un proiect mai vechi – drumul expres Sebeș – Turda. În 11 februarie 2013, vicepreședintele CJ Alba Florin Roman anunța că studiul de fezabilitate al drumului expres a fost aprobat în ședință de guvern. Proiectul inițial a suferit mai multe modificări, iar din septembrie 2013 ”drumului expres” a fost transformat în ”autostradă” în urma unei analize de trafic făcută de CNADNR şi avizată de ministrul Dan Șova.


Vezi cele mai interesante video Alba24.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Fostul candidat la prezidențiale, Alexandru Cumpănașu, pus sub acuzare de DNA pentru fraudă cu fonduri europene

Publicat

cumpanasu

Fostul candidat la prezidenţiale, Alexandru Cumpănaşu, a fost pus sub acuzare de DNA Constanța pentru furnizare de date false într-un proiect cu fonduri europene derulat de SNSPA, potrivit unor surse apropiate parchetului anticorupție. Procurorii suspectează că Alexandru Cumpănaşu ar fi minţit că are studii superioare atunci când a aplicat pentru postul de expert în cadrul […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Schimbări radicale la examenul de rezidențiat, anunțate de ministru: MATERIE UNIFORMĂ, bazată pe marile tratate de medicină

Publicat

reteta retete medici medic

Ministrul Sănătăţii, Victor Costache, a anunțat sâmbătă modificări majore la examenul de rezidențiat cu scopul de a uniformiza materia studiată de viitorii medici.  Victor Costache a precizat, răspunzând întrebărilor jurnaliştilor, că a iniţiat un dialog cu rectorii universităţilor de medicină din ţară pentru a discuta despre actualizarea bibliografiei, propunerea fiind de a folosi marile cărţi […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Mediului declară război mafiei lemnului: Va operaționaliza SUMAL și va activa Gărzile Forestiere. Ce mesaje primește

Publicat

Ministrul Mediului, Costel Alexe, a declarat sâmbătă, la Iași, că primește mesaje din partea procesatorilor de lemn, prin care i se transmite că operaționalizarea bazei de date ce va conține informații despre domeniul silvic nu este văzută cu ochi buni. Ministrul Mediului a spus că reprezentanți ai marilor procesatori ”aproape că îl atacă zilnic” pentru […]

Citește mai departe
Publicitate

CUGIR

Ce s-ar întâmpla la Alba Iulia și Sebeș, dacă s-ar RUPE barajul de la Oașa. Scenarii ”apocaliptice”, analizate de autorități

Publicat

Un document privind analiza riscurilor în județul Alba prezintă mai multe scenarii „apocaliptice” care s-ar putea produce în cazul unor avarii majore la cele cinci baraje de pe râurile Sebeș și Cugir. Potrivit acestuia, în cazul unei breșe de 200 de metri în barajul de la Oașa, unda de viitură produsă pe râul Sebeș va […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate