Contacteaza-ne si pe

ECONOMIE

Autostrada Sebeş-Turda: Curtea de Apel Bucureşti se pronunţă în 29 mai în cazul contestaţiilor pentru lotul 2

avatar

Publicat

Curtea de Apel Bucureşti a amânat, joi, pronunţarea în cazul plângerilor înregistrate pentru lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda pentru data de 29 mai. Instanţa a dat termen pentru conexarea tuturor contestaţiilor înregistrate în ceea ce priveşte licitaţia pentru execuţia acestui tronson, de la Pârâul Iovului (ieşirea din Alba Iulia) până la intrarea în municipiul Aiud. CNADNR mai trebuie să comunice rezultatele reevaluărilor ofertei câştigătoare pentru lotul 1 şi pe segmentele 3 ş 4 au început deja lucrările, cu faza de proiectare. Termenul pentru finalizarea autostrăzii este februarie 2016, însă ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat anterior că acestea ar putea fi terminate mai repede, în 2015.

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Au început lucrările pe loturile 3 şi 4, faza de proiectare, de la intrarea în Aiud până la Turda

Pentru lotul 2, firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL au contestat în instanţă decizia CNSC. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor amintite. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. A respins şi capătul de cerere privind reevaluarea ofertelor admisibile cu propuneri inferioare ofertei sale, din contestaţia asocierii Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, ca nefondat. Această asociere a atacat în instanţă faptul că CNSC i-a acceptat doar în parte contestaţia.

Pe acelaşi lot, Teloxim Con SRL (în cadrul asocierii Lena Engenharia e Construcoes SA – Teloxim Con SRL – Consitrans SRL) a dat în judecată CNADNR.

Curtea de Apel Bucureşti a conexat toate plângerile legate de acest lot într-un singur dosar.

Lotul 2 are 24,25 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud. Include un spaţiu de servicii la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta), nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces şi un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

În ceea ce priveşte celelalte loturi, pentru segmentele 3 şi 4 au fost semnate contractele cu firmele constructoare şi a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor cu data de 20 mai. Pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei fără TVA.

Cei 16,3 km de la lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda vor fi executaţi de asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau BmbH, pe baza unui contract de aproximativ 470 de milioane de lei fără TVA.

Tronsonul vizat are 28,75 kilometri, de la Turda până la intrarea în Aiud.

În cazul lotului 1 din Autostrada Sebeş-Turda, Curtea de Apel Bucureşti a admis în parte plângerea formulată de Impresa Pizzarotti şi a dispus reevaluarea ofertei câştigătoare a Salini Impregilo SpA.

Autostrada care va face legătura între Autostrada Orăștie-Sibiu și Autostrada Transilvania este împărţită în patru loturi. Potrivit ministrului Dan Şova, preţul mediu pentru tronsonul 3 (12,4 km) va fi de 7,5 milioane de euro/km, iar pentru tronsonul 4 (16,3 km) este de 6,4 milioane, urmând ca pentru tronsonul 1 (17 km) preţul să fie de 8,2 milioane de euro/km, în timp pentru tronsonul 2 (24 km) preţul să fie de 6,7 milioane de euro/km.

El a mai spus că termenul de execuţie este de 22 de luni, din care patru luni sunt pentru proiectare, dar speră ca lucrările să fie încheiate până pe 31 decembrie 2015.

Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri ai Autostrăzii Turda-Sebeş se ridică la aproximativ 500 de milioane de euro.

Proiectul este finanţat în proporţie de 85% din Fondul de Coeziune, iar 15% din bugetul de stat. Autostrada Turda-Sebeş va traversa de cinci ori râul Mureş, ceea ce presupune realizarea mai multor lucrări – poduri, viaducte etc.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. În aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR intenţiona să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.

Proiectul autostrăzii Sebeș- Turda a intrat în atenția guvernului  în ianuarie 2013 după ce Consiliul Județean Alba au reactivat un proiect mai vechi – drumul expres Sebeș – Turda. În 11 februarie 2013, vicepreședintele CJ Alba Florin Roman anunța că studiul de fezabilitate al drumului expres a fost aprobat în ședință de guvern. Proiectul inițial a suferit mai multe modificări, iar din septembrie 2013 ”drumului expres” a fost transformat în ”autostradă” în urma unei analize de trafic făcută de CNADNR şi avizată de ministrul Dan Șova.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ECONOMIE

FOTO: S-au desemnat câștigătorii concursului „Vin de casă din must de la Jidvei” la Castelul Bethlen-Haller

avatar

Publicat

jidvei concurs vin de casa

Castelul Bethlen-Haller din Cetatea de Baltă a găzduit, sâmbătă, 21 aprilie 2018, cea de-a treia ediție a concursului „Vin de casă din must de la Jidvei”. Concursul s-a adresat micilor producători de vin de casă care au achiziționat minimum 250 de kg de must de la Jidvei în campania desfășurată în perioada august-octombrie 2017.

Participanții s-au înscris în concurs accesând site-ul www.mustdejidvei.ro și au trimis probele de vin din soiurile Sauvignon Blanc, Fetească Regală cu Muscat Ottonel sau Fetească Regală cu Muscat Ottonel și Sauvignon Blanc, până la data de 13 aprilie 2018. Toate probele trimise și acceptate în concurs au fost jurizate de către 30 de degustători, membri ai Asociației Degustătorilor Autorizați din România (A.D.A.R.) și degustători amatori.

Participanții care au trimis probe în concurs au avut posibilitatea să ia parte la procesul de jurizare, analizând după standardele A.D.A.R. toate probele înscrise în concurs. Această jurizare are ca scop educarea, încurajarea și creșterea implicării participanților în timpul concursului.
Pentru a face parte din comisia de jurizare, participanții au achitat o taxă de înscriere de 200 de lei.

Banii strânși din taxele de înscriere în comisia de jurizare vor fi donați, alături de o contribuție din partea companiei Jidvei în valoare de 4.000 de lei, către Asociația Non-Guvernamentală Maria Beatrice, susținând astfel construirea primului centru pediatric din Alba Iulia pentru recuperare post-traumatică și post-recuperatorie. Construcția va avea un sistem integrat și complet de recuperare ce include bazine de apă cu specific terapeutic pentru copii, terapie asistată de animale și terapie în natură, prin amenajarea unui parc de joacă dedicat.

În ceea ce privește evaluarea calității vinurilor, aceasta s-a realizat prin metoda scării de 100 de puncte, prin completarea „Fișei de degustare comună O.I.V. – U.I.O.E. pentru utilizare la concursuri internaționale – Vinuri liniștite”. Premiile acordate în cadrul jurizării A.D.A.R. constau în produse de vinificație, în funcție de valoarea premiului câștigat: Locul I – 3.000 lei, Locul II – 2.000 lei, Locul III – 1.000 lei.

Câștigătorii acestei ediții sunt următorii:
• Locul I – Titus Lucian Șerban pentru cupajul Fetească Regală cu Muscat Ottonel;
• Locul II – Vergiliu Burtea pentru soiul Sauvignon Blanc;
• Locul III –Horațiu Romulus Muth pentru cupajul Sauvignon Blanc și Fetească Regală cu Muscat Ottonel;

• Premiul pentru cel mai bun degustător oferit celui care a fost cel mai aproape de evaluarea degustătorilor profesioniști –  Adrian Rus;

• Premiul de recunoaștere acordat celor care își identifică propriile vinuri înscrise în concurs –  Ioan Corbean,  Lucian Atzberger,  Anton Palencsar,  Adrian Lung și Ioan Marius Stroie.

De asemenea, s-au acordat premii participanților la concurs care au făcut parte din Comisia de jurizare. Premiile constau în participarea la cursuri de degustători autorizați susținute de reprezentanți ai A.D.A.R.

Concursul „Vin de casă din must de la Jidvei”, al cărui număr de participanți a crescut semnificativ cu fiecare ediție, reprezintă pentru noi un capitol important din cartea tradițiilor poporului român, la care an de an adăugăm o nouă pagină. Cei care duc aceste tradiții mai departe, micii producători de vinuri de casă au avut prilejul, și de această dată, să schimbe informații, aprecieri și experiență, atât între ei, cât și cu experți ai companiei Jidvei.

Despre Jidvei

Grupul Jidvei (www.jidvei.ro) este cel mai mare producător de vin din România, având 2.500 de hectare de viță-de-vie și crame dotate cu cele mai performante echipamente, situate la Jidvei, Tăuni, Blaj și Bălcaciu. De asemenea, Grupul Jidvei este cel mai bine integrat producător de vinuri.

Jidvei produce vinuri cu denumire de origine controlată de pe Valea Târnavelor. În zona DOC „TÂRNAVE” – sub denumirea „JIDVEI” se produc unele dintre cele mai apreciate vinuri și spumante românești, calitatea acestora fiind confirmată de cele peste 300 de medalii obținute în ultimii ani în cadrul celor mai prestigioase concursuri de profil din lume.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Apărării Naţionale: Analizăm măsuri care să atragă rezerviștii spre Armata Română

avatar

Publicat

Ministrul Apărării Naţionale, Mihai Fifor, consideră că programul de atragere a rezerviştilor a fost sub aşteptări în 2017, astfel că se vor lua o serie de măsuri pentru a creşte numărul celor interesaţi să devină militari, în special tineri, între acestea fiind îmbunătăţirea condiţiilor de muncă din unităţile militare şi creşterea atractivităţii şcolilor de profil.

VEZI: Peste 2.000 de posturi libere în Armată. Se caută medici, juriști, psihologi, biologi și speciliști IT

”Şi anul acesta derulăm programul pentru rezerviştii voluntari, trebuie să recunosc că anul trecut nu am obţinut cel mai mare succes, sau nu succesul la care noi ne-am aşteptat pentru acest proiect, dar continuăm şi am încercat să îmbunătăţim condiţiile prin care să putem atrage rezerviştii voluntari către Armata Română. În momentul de faţă suntem în analiză cu alte măsuri care să atragă spre Armata Română corpul rezerviştilor. Ne preocupă atragerea nu doar a rezerviştilor, ci şi a tinerilor, pentru care am deschis larg porţile colegiilor militare”, a spus ministrul.

Fifor a anunţat că din toamnă se redeschide “după un număr bun de ani” Colegiul Militar Constanţa, respectiv colegiul de marină.

“Pe de altă parte, în învăţământul universitar am mărit foarte mult numărul de locuri anul acesta, pentru că dorim să lărgim baza de selecţie pentru viitorii ofiţeri, ofiţeri medici, suntem preocupaţi să formăm un corp militar de elită, perfect adaptat la noile provocări la care este supusă Armata Română”, a spus Fifor.

“Pe de altă parte, în învăţământul universitar am mărit foarte mult numărul de locuri anul acesta, pentru că dorim să lărgim baza de selecţie pentru viitorii ofiţeri, ofiţeri medici, suntem preocupaţi să formăm un corp militar de elită, perfect adaptat la noile provocări la care este supusă Armata Română”, a spus Fifor.

Referitor la măsurile ce vor fi luate, ministrul a declarat că acestea se referă la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru militarii români, ”lucru care este transpus prin investiţii majore în unităţile militare, în trehnica de luptă, în tot ceea ce înseamnă înzestrarea”.   “Avem 33 până la 40 la sută din buget bani destinaţi strict pentru înzestrare. Sunt şi măsuri care ţin de cariera militară, de statutul militarului român, de îmbunătăţirea clităţii veţii militarului român”, a declarat Fifor.

Întrebat dacă s-a gândit să se orienteze către zonele cu mulţi asistaţi sociali pentru atragerea tinerilor în armată, ministrul a spus că programul e deschis tuturor cetăţenilor.   “Nu punem piedici nimănui, oricine poate să acceseze programul (…) Este un număr foarte mare de ani în care într-un fel legătura dintre Armata Română şi societate poate că a fost cumva slăbită”, a declarat ministrul.

Mihai Fifor a fost prezent la Arad pentru a participa la acţiuni dedicate sărbătoririi Zilei Forţelor Terestre Române, una dintre acestea fiind o ceremonie la Monumentul Ostaşului Român, situat în Piaţa Avram Iancu.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

DOCUMENTAR: ALBA IULIA – Cealaltă Capitală a României. Un veritabil ghid video al Cetății Alba Carolina

avatar

Publicat

Alba Iulia drona

„Alba Iulia, un oraș mic din mijlocul Transilvaniei. Alba Iulia, un loc unde respiri aerul istoriei la fiecare pas” așa începe un documentar realizat de videograful Cătălin Cădan, din fonduri proprii, despre Cealaltă Capitală. ”L-am făcut pentru că iubesc Alba Iulia și consider că noi toți nu avem decât de câștigat dacă arătam lumii frumusețea acestui oraș încărcat de istorie”- spune Cătălin. Povestea orașului este relatată de actorul Filp Anton, vocea de la radio care anunța pe vremuri cotele apelor Dunării, o voce pe care o recunoști dintr-o mie.

Documentarul a fost realizat din propria inițiativă din dorința de a oferi oamenilor informații „picante” din istoria orașului în care s-a născut România. Toate costurile producției au fost suportate din buzunarul propriu.

„Aici s-au petrecut unele dintre cele mai importante evenimente care au transformat orașul într-un simbol al unității naționale” ne spune Anton Filip care povestește despre porțile cetății, obelisc și alte monumente din Cetate.

„Urmele istoriei le vezi bine conservate în Cetatea Alba Carolina care este de drept una dintre cele mai mari și frumoase cetăți din Europa. Asta o simți imediat ce ai intrat pe una dintre cele șapte porți ale fortificației. Cea mai mare și mai impunătoare dintre porți este Poarta a III-a cu fațadele ei decorate bogat. Deasupra acesteia se află statuia ecvestră a lui Carol a VI-lea, împăratul austriac în timpul căruia a fost ridicată cetatea. În soclul statuii se afla celula unde se presupune că a fost închis Horea, principalul conducător al răscoalei țărănești din 1784-1785” povestește Anton Filip.

Istoria Obeliscului este de asemenea relatată în documentar dar și momentul intrării lui Mihai Viteazul în Cetate.

„La Alba Iulia, Mihai Viteazul a realizat și prima unire. Mulți dintre cei care vizitează cetatea fac încă o mare confuzie crezând că în această cetate a intrat Mihai Viteazul. De fapt  în vremea aceea era o altă cetate peste care în secolul al XVIII-lea a fost construită actuala fortificație”.

Documentarul se încheie cu o invitație la Alba Iulia. „Toate motivele să vizitați Cealaltă Capitală a Românie”. Producția video mai are nevoie de câteva mici corecții, varianta finală urmând să să fie publicată în curând.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: O cisternă a luat foc pe Autostrada Sibiu-Sebeş. Traficul a fost complet blocat. Șoferul este rănit

avatar

Publicat

cisterna foc autostrada

O cisternă plină cu vin s-a răsturnat, sâmbătă, pe Autostrada Sibiu – Orăştie, în dreptul municipiului Sibiu, şi a luat foc. La faţa locului au intervenit intervin mai multe autospeciale ale pompierilor, dar s-au deplasat şi echipaje de Poliţie. Traficul în zonă a fost complet blocat.

 

Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Sibiu, o cisternă plină cu vin s-a răsturnat pe Autostrada Sibiu – Orăştie şi a luat foc. ”Se intervine entrut stingere cu trei autospeciale cu apă şi spumă şi  cu o ambulanţă SMURD”, au precizat reprezentanţii ISU.

Aceştia au anunţat că şoferul a fost rănit, având probleme la unul dintre picioare şi va fi transportat la Spitalul Judeţean Sibiu.

foc autostrada

La rândul lor, reprezentanţii Poliţiei Sibiu au precizat că accidentul s-a produs în dreptul municipiului Sibiu, între două ieşiri de pe autostradă.

UPDATE: Circulaţia rutieră pe sensul către Sebeş al autostrăzii A1 Sibiu – Sebeş se desfăşoară îngreunat (pe o singură bandă) la km 254, în zona localităţii Ocna Sibiului (în judeţul Sibiu), după ce o cisternă încărcată cu vin s-a răsturnat pe carosabil, informează centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române .

Şoferul acesteia a fost transportat la spital.

UPDATE2: Traficul a fost reluat.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Mașină suspendată pe scuarul de pe Calea Moților din Alba Iulia după ce a luat-o singură la vale

avatar

Publicat

Un șofer a ajuns cu mașina pe scuarul care desparte sensurile de mers de pe Calea Moților din Alba Iulia. Incidentul s-a petrecut sâmbătă în jurul orei 16.00. Potrivit IPJ, mașina a fost lăsată neasigurată în pantă și a pornit singură.

În acest moment se caută proprietarul care cel mai probabil va fi amendat pentru punerea în pericol a circulației rutiere. Din fericire la acea oră nu au existat mașini sau oameni pe stradă, deci nu au existat persoane rănite

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate