Contacteaza-ne si pe
Publicitate

EVENIMENT

Gunoaiele menajere din 16 localităţi din judeţul Alba, neridicate de o săptămână. Conflict între primari şi operatorul de salubritate

avatar

Publicat

IMG-20170117-WA0008Criza gunoaielor se întoarce în judeţul Alba. În 16 localităţi din judeţul Alba, Salprest nu a mai ridicat deşeurile de săptămâna trecută. Dacă reprezentanţii operatorului de salubritate susţin că nu mai pot oferi serviciul din cauza condiţiilor de rentabilitate, respectiv a abonaţilor puţini şi a taxei de mediu, cerând primăriilor să colecteze banii, unii edili spun că nu pot interveni în acest sens.

Un nou blocaj în activitatea de salubritate în judeţul Alba. Situaţia a fost sesizată de primarul din Ciugud, Gheorghe Damian, care a participat marţi la o întâlnire la Prefectura Alba, alături de edili din localităţile vizate, jurişti de la Instituţia Prefectului şi conducerea Salprest.

Într-un comunicat de presă, Primăria Ciugud descrie situaţia: “În urmă cu o săptămână, operatorul de salubritate, Salprest, a refuzat să mai ridice gunoiul menajer, astfel că primarii, împreună cu jurişti din cadrul Prefecturii Alba au încercat să ajungă la un consens cu conducerea Salprest.

IMG-20170117-WA0007Marți, 17 ianuarie 2017, după o întâlnire de peste trei ore, în care s-a încercat găsirea unor soluții pentru dezamorsarea acestei crize, nu s-a ajuns la niciun rezultat. Directorul Salprest Alba, Petru Constantinescu, a refuzat orice conciliere, motivul invocat de reprezentanţii operatorului de salubritate fiind acela că nu încasează bani de la toţi locuitorii, ceea ce conduce la neridicarea gunoiului menajer în cele 16 comune și orașe.

Mai precis, operatorul de salubritate acuză faptul că, în foarte multe cazuri, contractul încheiat cu o gospodărie nu reflectă realitatea din teren (n.a. contractul este încheiat pe o persoană sau două, iar la adresa respectivă locuiesc mai multe persoane)”.

Potrivit sursei citate, primarul comunei Ciugud, Gheorghe Damian, a afirmat că primarii sunt deschiși să efectueze un recensământ în fiecare comună sau oraș, unde operează Salprest, pentru a identifica precis numărul persoanelor care locuiesc efectiv în aceste localităţi, respectiv în gospodării.

IMG-20170117-WA0006“Efectuarea recensământului ar putea duce la o reglare a prețului, care ar putea să și scadă, iar, după finalizarea acestuia, Salprest ar urma să refacă contractele conform datelor reale. Directorul Salprest Alba, Petru Constantinescu, nu a fost de acord cu această propunere, spunând că primăriile ar trebui să colecteze banii care să fie virați mai apoi către operatorul de salubritate”, se mai arată în comunicat.

”Ce vrea conducerea Salprest nu este posibil, deoarece, conform contractelor de delegare, operatorul de salubritate trebuie să încheie contracte, să crească numărul acestora şi să încaseze banii. Cu toate acestea, Salprest Alba dă însă vina pe primării pentru că nu ridică gunoaiele menajere. Riscăm să ajungem într-o situație gravă. Edilii din Alba sunt deciși să facă o sesizare la ANRSC pentru nerespectarea contractelor şi, în cele din urmă să le rezilieze”, a declarat primarul comunei Ciugud, Gheorghe Damian.

Potrivit primăriei Ciugud, cel mai probabil și în această săptămână gunoaiele menajere vor rămâne neridicate în cele 16 unități administrative din Alba.

Este vorba despre localităţile Ciugud, Cricău, Sîntimbru, Galda de Jos, Stremț, Vințu de Jos, Mihalț, Crăciunelu de Jos, Bucerdea Grânoasă, Săsciori, Daia Română, Ighiu, Șibot, Pianu de Jos, Săliștea și orașul Teiuș.

Petru Constantinescu, director Salprest: “Ne-am blocat total. Nu ne putem plăti furnizorii”

Contactat de Alba24, directorul Salprest, Petru Constantinescu a oferit explicaţii:

“Ne-am blocat. Nu ne putem plăti furnizorii, primăriile sunt greşit informate de către Prefectura Alba, bănuiesc. Zice că taxa de mediu nu se plăteşte. Dar eu am hârtii că este obligatorie taxa. Sunt foarte puţini abonaţi în aceste localităţi şi este vorba despre distanţe mari, ce prepun costuri ce trebuie acoperite, motorină pentru maşini etc. Sunt sub 30% de abonaţi, comparativ cu populaţia declarată la preluarea serviciului de salubritate în aceste localităţi”, a declarat Petru Constantinescu.

Acesta a precizat că lucrează cu 7-8 maşini, pentru 19.000 de locuitori. “Nu este rentabilitate. Am cerut primarilor să ne dea abonaţii şi să vină în garanţie, pentru plata serviciului. Noi am depus 450.000 de lei garanţie că plătim facturile, la Sibiu (deşeurile sunt transportate la halda de deşeuri de la Cristian – n.r.). Ne-am blocat total”, a mai spus Constantinescu.

Directorul Salprest a precizat că a încercat să rezolve problema abonaţilor, fără succes. “Am 9 casieri, am mers în localităţi, dar sunt diferite situaţii. Fie oamenii nu sunt acasă, fie nu răspund, fie spun că nu au bani. Primarii ar trebui să intervină pentru sprijin. Se poate institui o taxă de salubritate, astfel încât să fie garantate nişte sume cu care noi să ne putem desfăşura activitatea”, a menţionat directorul.

Potrivit acestuia, în cele 16 localităţi, serviciul este plătit de 19.000 de clienţi faţă de aproximativ 60.000 cât ar trebui să fie abonaţi.

“Pe z ice trece intrăm în colaps şi mai tare. Ne-am chinuit cu această situaţie, mă plâng de doi ani că sunt puţini abonaţi şi că nu este rentabil. Numai promisiuni am avut din partea primarilor. Maşinile lucrează 2 ore pe zi. Se plimbă, din 20 de case pe o stradă, au de ridicat de la 5. Nu am vrut să mărim tarifele la cei care au abonamente, nu e corect să plătească ei mai mult”.

Directorul spune că trebuie rezolvată şi problema plăţii taxei de mediu de 80 de lei plus TVA pe tona de deşeuri depozitate la groapa de gunoi, prin hotărâri de consilii locale.

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

ANCOM propune păstrarea numărului de telefon fix și la portarea dintr-un județ în altul. PROIECT

avatar

Publicat

Abonații la telefonia fixă își vor putea porta numerele de telefon dintr-un județ într-altul, conform unui proiect supus dezbaterii publice de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

ANCOM propune într-un proiect de decizie lansat în consultare publică ca numerele geografice fixe de telefon să poată fi folosite şi în afara ariei geografice în care au fost alocate.

„Pentru a beneficia pe deplin de avantajele oferite de noile tehnologii, furnizorii de telefonie vor putea oferi propriilor abonaţi noi servicii inovative, cum ar fi portarea numărului fix dintr-un judeţ în altul”, a declarat Sorin Grindeanu, Președintele ANCOM. Această reglementare nu va conduce la modificarea numerelor de telefon sau la apariţia altei categorii de numerotaţie.

Sfera de aplicare

Renunțarea la semnificația geografică se va aplica numerelor geografice de 9 cifre alocate pentru furnizarea de servicii de telefonie fixă. În cazul acestor numere, indicativul de arie geografică din componența numărului (prefixul) nu va mai trebui să corespundă neapărat cu aria geografică în care este situat punctul terminal.

De exemplu, un număr de telefonie fixă instalat acum în București, de forma 21xxxxxxx (care se apelează prin formarea prefixului național ”0” urmat de cele 9 cifre), va putea fi portat în orice județ.

Implementare 

Pentru a fi posibilă utilizarea numerelor geografice în alte arii decât cele inițiale, fiecare operator trebuie să implementeze măsuri premergătoare, precum: modificări tehnice în echipamente, revizuirea arhitecturilor de interconectare etc. Complexitatea și amploarea acestora diferă mult de la operator la operator, în funcție de tehnologiile utilizate.

Prin urmare, ANCOM propune ca prevederile proiectului de decizie supus consultării publice să intre în vigoare la data de 1 iulie 2019, considerând că, astfel, toți furnizorii care vor decide să ofere utilizatorilor posibilitatea de utilizare a numerelor geografice în afara ariei corespunzătoare vor avea timp suficient pentru pregătirea acestei măsuri.

sursa: ancom.org.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Consilierii de probațiune din județul Alba intră de joi în GREVĂ GENERALĂ pe perioadă nedeterminată

avatar

Publicat

Consilierii de probațiune din județul Alba vor intra de joi, 19 iulie în grevă generală pe  perioadă nedeterminată. Aceștia se alătură colegilor din țară care au intrat în grevă de miercuri dimineață. Ei protestează față de nerezolvarea problemelor de natură salarială dar și pentru condițiile improprii de lucru. 

Consilierii de probațiune din județul Alba intră de joi 19 iulie în grevă generală pe o perioadă nedeterminată. Ei se alătură colegilor din țară care au intrat în grevă de miercuri dimineață.

În județ își desfășoară activitatea 11 consilieri de probațiune.Ei supraveghează persoanele care au primit o condamnare fără privare de libertate din partea instanței de judecată, persoanele care au fost obligate să presteze muncă în folosul comunității și mai ales lucreză cu minorii care au fost ce au fost condamnați pentru o infracțiune.

Motivele care au dus la intrarea în grevă sunt problemele salariale cu care se confruntă consilerii, slaba comunicare cu Direcția Națională de Probațiune și activtatea care se desfășoară în condiții improprii.

Cei 11 consilieri din Alba nu au spațiul necesar să își desfășoare activitatea în biroul din cadrul Tribunalului Alba, locul fiind prea mic, ceea ce a obligat pe 6 dintre ei să îți desfășoare activitatea la Aiud chiar dacă cazurile lor sunt în Alba Iulia.

O altă mare problemă este lipsa fondurilor pentru consumabile, de multe ori se ajunge ca materialele necesare lucrului să fie achiziționate din bani proprii.

În timpul grevei generale pe perioadă nedeterminată în județul Alba se vor lucra doar cazurile urgente, declară surse din cadrul consilierilor de probațiune.

La nivel de țară  potrivit unui comunicat de presă transmis miercuri, au intrat în grevă consilierii de probațiune din Bucuresti și județele Arad, Brasov, Cluj, Galați, Ilfov, Timiș și Vrancea.

De asemenea, consilierii de probațiune din alte 12 județe intenționează să declanșeze grevă generală în cursul zilelor de joi sau vineri. Joi au anuntat grevă județele Alba, Botoșani, Dâmbovița, Harghita, Maramureș, Satu Mare și Sălaj, iar vineri – Arges, Bistrița-Năsăud, Iași, Mureș și Teleorman.

Consilierii de probațiune protestează astfel față de nerezolvarea problemelor de natură salarială pe care le-au semnalat în ultimii ani către conducerea Direcției Naționale de Probațiune, respectiv a Ministerului Justiției, și care s-au acumulat în timp, culminand cu calculul incorect al salariilor tuturor angajaților din sistemul de probațiune începand cu luna ianuarie 2018, odată cu intrarea în vigoare a noii Legi cadru de salarizare unitară în sistemul bugetar.

Numeroasele încercari ale angajaților de a obține rezolvarea acestor probleme pe calea dialogului au eșuat și au condus în cele din urmă la decizia acestora de a intra în grevă.

Consilierii de probațiune la nivel de țară cer Ministerului Justiției:

– calcularea corecta a salariilor conform formulei de calcul stabilită de Legea cadru de salarizare unitară în sectorul bugetar și confirmată de Ministerul Muncii;

– plata efectivă a sumelor de bani rezultate din calcularea incorectă a salariilor, în baza unei formule de calcul eronate, din luna ianuarie 2018 până în prezent;

– elaborarea și emiterea Ordinului Ministrului Justiției comun și calcularea imediată a salariului având la bază Valoarea de Referința Sectorială (VRS) de 463,5 lei, conform adresei emise de Ministrul Justiției în luna mai 2018, în vederea emiterii OMJ individuale cu VRS 463,5 lei;

– plata efectiva a drepturilor salariale în conformitate cu OMJ individuale; aducerea la îndeplinire a OMJ 542/05.02.2018 prin plata efectivă a drepturilor salariale restante pentru perioada decembrie 2016 – noiembrie 2017;

– punerea în executare a hotărârilor judecatorești definitive și irevocabile pronunțate în favoarea consilierilor de probațiune.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

TVA de 9% pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, de la 1 ianuarie 2019

avatar

Publicat

Apa, robinet

Începând cu data de 1 ianuarie 2019, în cazul serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare se va aplica o cotă de TVA de 9%. Legea nr. 175/2018 pentru modificarea și completarea Codului fiscal care introduce în lista prestărilor de servicii/livrărilor de bunuri asupra cărora se aplică TVA de 9% serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare a fost publicată în Monitorul Oficial marți, 17 iulie.

Actul normativ face referire şi la livrarea apei pentru irigații în agricultură, la ora actuală pentru aceste servicii fiind prezentă şi sintagma “apă potabilă”, ce va fi eliminată prin reformularea literei g) de la art. 291 alin. (2) din Codul fiscal.

Astfel, de la 1 ianuarie 2019, lista completă a prestărilor de servicii și/sau livrărilor de bunuri pentru care se aplică cota redusă de TVA de 9% va fi următoarea:

  • livrarea de proteze și accesorii ale acestora, definite prin normele metodologice conform legislației specifice, cu excepția protezelor dentare scutite de taxă;
  • livrarea de produse ortopedice;
  • livrarea de medicamente de uz uman și veterinar;
  • cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcție similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping;
  • livrarea următoarelor bunuri: alimente, inclusiv băuturi, cu excepția băuturilor alcoolice, destinate consumului uman și animal, animale și păsări vii din specii domestice, semințe, plante și ingrediente utilizate în prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau înlocui alimentele;
  • serviciile de restaurant și de catering, cu excepția băuturilor alcoolice, altele decât berea care se încadrează la codul NC 22 03 00 10;
  • livrarea apei pentru irigații în agricultură
  • livrarea de îngrășăminte și de pesticide utilizate în agricultură, semințe și alte produse agricole destinate însămânțării sau plantării, precum și prestările de servicii de tipul celor specifice utilizate în sectorul agricol, prevăzute prin ordin comun al ministrului finanțelor publice și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale;
  • serviciile de alimentare cu apă și de canalizare.

sursa: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ajutorul social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă. Legea, promulgată de Iohannis

avatar

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, miercuri, decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, a informat Administraţia Prezidenţială prin intermediul unui comunicat de presă.

Pe 20 iunie, deputaţii au adoptat proiectul de lege prin care dreptul la ajutor social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă oferit. Decizia a fost luată cu 274 de voturi „pentru”, 4 „împotrivă” şi 2 abţineri.

Refuzul unui loc de muncă oferit sau refuzul de a participa la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă atrage încetarea dreptului la ajutorul social”, prevede iniţiativa pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat.

Proiectul mai prevede că, în situaţia pierderii dreptului la ajutor social, familia sau persoana singură poate solicita un nou drept după o perioadă de 12 luni de la data deciziei de încetare a acestui drept.

Iniţiativa legislativă stipulează că pentru sumele acordate ca ajutor social, una sau mai multe persoane majore apte de muncă, raportat la cuantumul ajutorului social din familia beneficiară, au obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii.

În situaţia în care persoana nominalizată să efectueze acţiunile sau lucrările de interes local se află în incapacitate temporară de muncă sau şi-a pierdut total ori parţial capacitatea de muncă, obligaţia de a presta acţiunile sau lucrările de interes local (…) se transferă celorlalte persoane apte de muncă din familie, cu acordul primarului”, se mai arată în proiect.

În cazul în care, după o verificare, se constată că familia sau persoana singură a realizat venituri din alte surse şi acestea nu au fost declarate de titular, se dispune încetarea dreptului la ajutor social.

Iniţiativa legislativă stabileşte şi obligaţii pentru primari în scopul valorificării forţei de muncă locale. Astfel, aceştia au obligaţia de a întocmi planul de activităţi sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forţă de muncă şi funcţionează pe raza unităţii administrativ-teritoriale. Planul de acţiune se aprobă prin dispoziţie a primarului, se afişează la sediul primăriei şi cuprinde activităţile sezoniere, beneficiarii de lucrări, precum şi repartizarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social pentru desfăşurarea activităţilor sezoniere.

Potrivit proiectului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei neîndeplinirea de către primar a obligaţiilor.

Proiectul stabileşte că repartizarea activităţilor sezoniere se realizează de către primar, după efectuarea de către beneficiarii de ajutor social a orelor de muncă stabilite, iar planul de acţiune se transmite agenţiilor teritoriale în luna următoare aprobării.

Refuzul repetat de două ori al persoanelor apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social de a efectua activităţile sezoniere conduce la încetarea dreptului. Fac excepţie (…) persoanele care au acceptat un loc de muncă oferit sau participă la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, după aprobarea listei”, se mai prevede în iniţiativa legislativă.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Anul şcolar 2018-2019 începe în 10 septembrie. Când sunt programate vacanţele şi noutăţi pentru elevi

avatar

Publicat

elevi clasa pregatitoare

Vacanţa de vară se încheie pe 9 septembrie, iar din 10 septembrie începe noul an şcolar, 2018-2019. Următoarea vacanţă pentru elevi ca fi din 22 decembrie, cea de iarnă.

Structura anului şcolar 2018-2019, potrivit ordinului semnat de ministrul Educaţiei (include 168 de zile lucrătoare, adică 34 de săptămâni, fiind împărţit în două semestre):

Semestrul I (10 septembrie 2018 – 1 februarie 2019):

Cursuri: luni, 10 septembrie 2018 – vineri, 21 decembrie 2018

Vacanţă pentru clasele din învăţământul primar şi grupele din ânvăţământul preşcolar: 27 octombrie – 4 noiembrie 2018

Vacanţa de iarnă: sâmbătă, 22 decembrie 2018 – duminică, 13 ianuarie 2019

Cursuri: luni, 14 ianuarie 2019  vineri, 1 februarie 2019

Vacanţa intersemestrială: sâmbătă, 2 februarie 2019 – duminică, 10 februarie 2019

Semestrul al II-lea (11 februarie 2019 – 14 iunie 2019):

Cursuri: luni, 11 februarie 2019- vineri, 19 aprilie 2019

Vacanţa de primăvară: sâmbătă, 20 aprilie 2019 – duminică, 5 mai 2019

Cursuri: luni, 6 mai 2019 – vineri, 14 iunie 2019.

Vacanţa de vară: sâmbătă, 15 iunie – duminică, 15 septembrie 2019.

Pentru clasele terminale din invatamantul liceal, anul şcolar se încheie în data de 31 mai 2019, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 7 iunie 2019, potrivit MEN.

Programul naţional „Şcoala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare pe parcursul anului şcolar şi poate fi derulat în perioada 1 octombrie 2018 – 31 mai 2019, pe baza unei planificări decise de şcoli.

Desfăşurarea programului „Şcoala altfel” nu coincide cu perioada alocată susţinerii tezelor semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare, cu cel putin trei săptămâni înainte de finalul semestrului. Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, în general, în perioada vacanţei de primăvară, potrivit unui calendar specific.

Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi ziua de 5 iunie – Ziua învăţătorului, în măsura în care, prin contractul colectiv de muncă aplicabil, nu sunt instituite ca zile nelucrătoare.

Stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiere tahnologică, cuprind 720 de ore, ce se desfăşoară în perioada propusă de unitatea de învăţământ organizatoare şi aprobată de inspectoratul şcolar, cu respectarea vacanţelor.

surse: edu.ro, hotnews.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate