Connect with us
Publicitate

Administrație

Pe Transalpina, au mai rămas de executat 15% din lucrările de amenajare în Alba. Se va organiza licitaţie pentru finalizarea şoselei

Publicat

Transalpina a devenit un obiectiv turistic preferat de mulţi români, dar şi străini, care, cu maşini sau pe motociclete, vor să vadă peisajul spectaculos pe cel mai înalt drum din ţară. Însă şoseaua alpină nu este finalizată, iar în porţiunea de drum din judeţul Alba, după Şugag, spre Oaşa, nervii şoferilor pot fi puşi serios la încercare din cauza asfaltului care se termină brusc, în zona podeţelor ce sunt acoperite doar cu pietriş. Potrivit şefului Secţiei Alba a CNADNR, Liviu Hondola, pe sectorul de drum din județul Alba mai trebuie executate lucrări în proporție de 15%, iar în acest sens se va organiza licitaţie.

Liviu Hondola a declarat că pe segmentul DN67 C – Transalpina în judeţul Alba mai sunt de executat lucrări pentru „finalizarea podețelor, asigurarea circulației prin parapeți metalici, rigolele betonate, zone de asfaltat cu stratul de uzură și marcajele”. Pentru terminarea acestui drum se va face o licitație, pentru ca altă firmă să preia lucrările de la „Romstrade” SRL.

La șoseaua Transalpina, cel mai înalt drum rutier din România, care face legătura între Transilvania și Oltenia, lucrările de asfaltare și modernizare au început în anul 2009. Drumul se întinde pe o distanță de 148 km, între municipiul Sebeș, județul Alba și localitatea Bengești, județul Gorj și se preconiza ca întreaga șosea Transalpina va fi finalizată până la finele anului 2013, însă în luna aprilie lucrările au fost oprite, deoarece firma constructoare, “Romstrade” SRL, a intrat în insolvență.

„Noi avem acolo un district care face întreținerea, dar normal noi trebuie să facem doar verificare, pentru că drumul este predat la firma respectivă, care nu mai prea există, nu este al nostru”, a precizat Hondola.

La începutul lunii iulie, Consiliul Județean Alba a transmis Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură al Guvernului României o adresă prin care atrăgea atenția asupra stării în care se află DN 67C Sebeș – Novaci – Bengești, solicitând reluarea lucrărilor la acest drum de o deosebită importanță pentru județul Alba și pentru zona de sud a Transilvaniei. CNADNR a răspuns solicitării CJ Alba, comunicând că urmează să fie aprobați indicatorii tehnico-economici actualizați, astfel încât să existe posibilitatea legală a efectuării în continuare a plăților pentru acest drum.

Vă prezentăm o parte din adresa trimisă de Consiliul Județean Alba în atenţia ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Inters Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova.

„Supunem atenției dumneavoastră situația Drumului Național 67C, drum cu o îndelungată istorie și cu o importanță economică și turistică deosebită, ce traversează județul Alba făcând legătura cu Sudul României. Prin eforturi deosebite, în urmă cu câțiva ani, a fost demarată reabilitarea acestui drum, reușindu-se până acum efectuarea unor lucrări de o complexitate deosebită și asfaltarea drumului pe cea mai mare parte din lungimea sa. Din păcate, aceste lucrări de reabilitare nu au fost finalizate, mai fiind de executat câteva elemente, fără de care, însă, există riscul deteriorării întregii lucrări și transformării acestui drum într-unul necirculabil.

Astfel, pe sectorul de drum cuprins între localitatea Sebeș din județul Alba și limita cu județul Vâlcea, sunt turnate trei straturi de covor asfaltic, cu excepția pozițiilor kilometrice km 86 – km 91, km 96 – km 102, km 116 – km 117, unde mai este necesară turnarea stratului de uzură; pe sectorul cuprins între km. 80+000 și km. 80+500 este necesară executarea fundaţiei drumului şi turnarea a 3 straturi de asfalt; între km. 80 și km 90 este necesară finalizarea a 40 de podeţe unde straturile de asfalt nu sunt turnate; de la km. 106+970 la km. 113+000 stânga, respectiv de km.113+000 la km.118+158 dreapta, de la km. 79+000 la km. 85+400 dreapta și de la km. 80+0 60 la km. 89+200 stânga trebuie executate rigolele betonate pentru a se asigura scurgerea apelor; între km. 127+870 și km.140+854 este necesară montarea parapetului pietonal pentru poduri; la pozițiile kilometrice 82+989, 83+223, 84+055, 85+610, 89’ 291, 90+028, 90+087 trebuiesc finalizate podurile care au fost deja decopertate; la pozițiile kilometrice 91+511 şi 92+253 trebuie finalizate podurile, aici armarea la grindă, placa de supra betonare, consola trotuar şi placa de racordare nefiind finalizate.

Pe sectorul de drum cuprins între km. 87+000 km. 122+000, zidul de sprijin nu este executat pe o lungime de 5km; de la km. 87+000 la km.102+000 este necesară executarea a 10.000 ml parapet de beton de tip new jersey; pe întreg sectorul de drum, de la km. 67+400 la km. 142+620 nu este montată semnalizarea verticală, iar de la km.122+000 la km. 67+400 nu este executat marcajul axial al drumului.”

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pingback: CNADNR: Contractul cu Romstrade pentru Transalpina va fi reziliat. Lucrările vor fi reluate în vară, de alt constructor | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate