Actualitate
Guvernul a decis prelungirea termenului pentru amnistia fiscală. În ce condiții contribuabilii pot beneficia de facilități fiscale
Guvernul a decis, în ședința din 21 noiembrie 2024, prelungirea termenului pentru aplicarea amnistiei fiscale. Astfel, contribuabilii care doresc să-și clarifice situația fiscală au la dispoziție un interval suplimentar pentru a beneficia de facilitățile oferite, până la 19 decembrie 2024.
Termenul limită pentru depunerea notificărilor privind intenția de a beneficia de amnistie rămâne 25 noiembrie 2024. AICI Ghidul Amnistiei Fiscale
Amnistia fiscală. Cine poate beneficia de anularea unor datorii
Potrivit OUG 107/2024, de facilitățile fiscale pot beneficia:
- persoane fizice;
- persoane juridice, de drept public sau privat;
- asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică;
- persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în
- mod independent sau exercită profesii liberale;
- unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ teritoriale ale municipiului Bucureşti ori instituţii publice, astfel
- cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prin Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu
modificările şi completările ulterioare, după caz.
Amnistia fiscală. Ce obligații fiscale pot fi anulate
Se acordă 7 tipuri de facilități fiscale:
- anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv
- anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente diferențelor de obligații bugetare principale declarate suplimentar de debitori prin declarație rectificativă
- anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată
- anularea dobânzilor, penalităților și tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, individualizate în decizii de impunere emise ca
urmare a unui control fiscal în derulare în 6 septembrie 2024 - anularea dobânzilor, penalităţilor şi tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale stabilite prin decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 şi 2020
- anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, pentru care eșalonarea la plată acordată a fost finalizată până la data depunerii cererii de anulare inclusiv (cel târziu 25 noiembrie 2024)
- anularea unui procent de 25% sau 50% din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în funcție de cuantumul acestora cuprins în certificatul de atestare fiscală, în cazul debitorilor persoane fizice.
Codul de identificare fiscală
De asemenea, ordonanța de urgență completează Codul de procedură fiscală în sensul că un subiect de drept fiscal care nu și-a îndeplinit obligația de înregistrare fiscală poate fi înregistrat din oficiu de organul fiscal central și la solicitarea unui notar public, în scopul îndeplinirii atribuțiilor prevăzute de lege, potrivit Digi24.ro
„Această acțiune are loc în considerarea faptului că, potrivit actelor normative de organizare și funcționare a activității notariale, notarii publici sunt învestiți să îndeplinească un serviciu de interes public și trebuie să identifice persoanele fizice/juridice, iar codul de identificare fiscală este un element de identificare a acestora”, mai explică Guvernul, în comunicatul de presă.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News