Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Admitere la școli de poliție 2020: Peste 190 de candidați s-au înscris în județul Alba. CALENDARUL examenelor


Publicat

Peste 190 de tineri din județul Alba au ales să se înscrie la școlile de poliție pentru admiterea din 2020. Examenele încep din 10 ianuarie. Durata studiilor este de un an.

Reamintim că, pentru admiterea la școli de poliție organizată de MAI în ianuarie 2020, perioada de înscrieri s-a terminat în 15 noiembrie.

Citește și LISTELE cu REZULTATE ADMITERE MAI 2020: Cu ce note s-a intrat la școlile de agenți de POLIȚIE în sesiunea ianuarie

Potrivit datelor IPJ Alba, s-au înscris 196 de candidați pentru admiterea de anul viitor.

Au fost scoase la concurs 162 locuri la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj Napoca și 765 de locuri la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina, precum și 150 de locuri Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea. Perioada de școlarizare este  februarie – decembrie 2020.

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2020: Câți tineri din Alba s-au înscris la concurs. Ce trebuie să știe candidații

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj Napoca

Locuri disponibile: 162 locuri, din care 150 IGPR, 2 DGA, 10 DGP

Data limită pentru depunerea dosarului de recrutare în volum complet: 4 decembrie 2019

Înscrierea candidaților și eliberarea legitimațiilor de concurs va avea loc la sediul școlii, în perioada 10–11 ianuarie 2020.

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina

Locuri disponibile: 765 de locuri, din care 700 IGPR, 2 DGA, 20 DGP, 11 AIC, 2 CNSIS, 3 DRPCIV, 1 CPS, 1 DGAESRI, 25 IGI

Data limită pentru depunerea dosarului de recrutare în volum complet: 4 decembrie 2019

Înscrierea candidaților și eliberarea legitimațiilor de concurs va avea loc la sediul școlii, în perioada 10–11 ianuarie 2020.

Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

Locuri disponibile: 150 locuri (băieți și fete)

Data limită pentru depunerea dosarului de recrutare în volum complet: 13 decembrie 2019

Înscrierea candidaților și eliberarea legitimațiilor de concurs va avea loc la sediul școlii, în perioada 10–11 ianuarie 2020.

Examenele se desfășoară în perioada 10-23 ianuarie.

Condiții pentru candidați:

Candidaţii care optează pentru participarea la concursurile de admitere organizate în sesiunea ianuarie 2020 trebuie să îndeplinească următoarele condiţii legale de recrutare:

a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;

c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; 

Îndeplinirea acestei condiţii se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiei, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.  Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale.

Evaluarea performanţei fizice a candidaţilor constă în parcurgerea traseului practic-aplicativ

Vezi și VIDEO: Poliția vrea tineri mai puternici. Reguli noi la examenul fizic de admitere, în toate școlile MAI. DOCUMENT

e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;

f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;

g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;

h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;

i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;

j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă  pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;

k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.

l) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară. Verificarea îndeplinirii acestui criteriu se realizează cu ocazia examinării medicale;

m) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;

n) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.

Candidații care au fost declarați ”Admis” la concursul de admitere în instituțiile de învățământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic.

Candidaţii etnici/minoritari care se înscriu pe locurile alocate distinct acestora declară pe propria răspundere apartenența la etnia/minoritatea respectivă și depun o adeverință emisă de o organizație etnică/minoritară, constituită potrivit legii.

Candidaţii care optează pentru participarea la concursul de admitere organizat în sesiunea ianuarie 2020 trebuie:

a) să se exprime personal, liber, fără echivoc şi în deplină cunoaştere a condiţiilor generale şi a criteriilor specifice pe care trebuie să le îndeplinească în vederea participării la etapele concursului de admitere;

b) să formuleze în scris opţiunea potrivit ofertei educaţionale;

c) să se adreseze pentru recrutare potrivit organizării administrative-teritoriale și specialității/specializării/calificării pentru care optează, în raport de domiciliul/reședința înscris/ă în cartea de identitate;

d) să îndeplinească în mod cumulativ condiţiile generale şi criteriile specifice pentru recrutare stabilite de actele normative și dispozițiile incidente aflate în vigoare;

e) să se prezinte și să promoveze evaluarea psihologică pentru a fi declarați “Apt psihologic” de către specialiştii Centrului de Psihosociologie din cadrul M.A.I., conform prevederilor legale în vigoare;

f) să constituie fişa medicală completată la toate capitolele de specialitate prevăzute şi concluzionată: “Apt pentru instituţii de învăţământ M.A.I”, conform prevederilor legale în vigoare;

g) să constituie dosarele de recrutare în volum complet şi la termenul limită prevăzut pentru transmiterea acestora la instituțiile de învățământ organizatoare/ D.M.R.U din cadrul I.G.P.R.

Dosarul de recrutare în vederea participării la concursul de admitere conţine următoarele documente:

a) cererea de înscriere şi CV;

b) copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului;

c) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;

d) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;

e) autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului;

f) cazierul judiciar;

g) o fotografie color 9×12 cm;

h) fişa medicală-tip de încadrare în MAI;

i) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare.

Candidaţii pot opta pentru una sau mai multe şcoli postliceale, în măsura în care graficele/calendarele concursurilor de admitere realizate de către instituţiile organizatoare permit participarea la probele de concurs, caz în care se constituie dosare distincte, corespondente numărului de opțiuni. Candidaţii care au mai multe opţiuni parcurg întreaga procedură stabilită pentru recrutarea şi selecţia candidaţilor, respectiv completarea cererilor de înscriere, constituirea dosarului de recrutare, în mod distinct pentru fiecare instituţie de învăţământ pentru care au optat şi participarea la concursul de admitere. 

La concursul de admitere pot participa numai candidații care îndeplinesc, în mod cumulativ, condițiile legale și criteriile specifice pentru recrutarea candidaților, stabilite de actele normative în vigoare și ale căror dosare de recrutare au fost completate în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. b) din Anexa nr. 2 la Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare.

CALENDAR concurs admitere ȘCOLI de POLIȚIE 2020:

Etapa I de selecţie: evaluarea psihologică și examinarea medicală, realizată la unităţile care au recrutat candidaţii

Înscrierea la selecţie a candidaţilor: candidaţii care au dosarele de recrutare corect și complet întocmite (inclusiv declaraţi “apt” psihologic şi medical în urma evaluărilor/examinărilor efectuate)

Înscrierea candidaților M.A.I. la sediul instituției de învățământ pentru care au optat este condiționată de prezentarea următoarelor documente: cartea de identitate sau pașaportul, în original.

Etapa a II-a de selecţie – eliminatorie: 12–17 ianuarie 2020

contravizita medicală: se realizează de către subcomisii medicale constituite din specialiști desemnați de Direcția Medicală a MAI, care examinează candidații, verifică înscrisurile fișei medicale tip MAI și finalizează examenul medical prin emiterea avizului medical cu mențiunea apt/inapt, după caz. Rezultatul îndeplinirii criteriului privind existența semnelor particulare evidente sau a tatuajelor neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară, verificat după caz, se comunică comisiei de concurs în vederea dispunerii măsurilor necesare, potrivit competențelor.

proba de evaluare a performanței fizice se realizează conform probelor, baremelor şi precizărilor stabilite. Evaluarea performanţei fizice a candidaţilor constă în parcurgerea traseului practic-aplicativ. Pentru participarea la proba de evaluare a performanței fizice, candidații se vor prezenta cu echipamentul sportiv necesar, conform planificării.    

Etapa a III-a de selecție – proba de verificare a cunoştinţelor: 19 ianuarie 2020 

Proba de verificare a cunoştinţelor va consta într-un test–grilă la disciplinele limba română şi limba străină (potrivit opţiunii la înscriere). Subiectele pentru proba de verificare a cunoştinţelor se vor formula din conţinutul tematicii de concurs. Testul de verificare a cunoştinţelor va cuprinde 90 de itemi dintre care 60 itemi la limba română şi 30 itemi la limba străină. Fiecare item va avea patru variante de răspuns, dintre care numai una corectă care va fi punctată cu un punct. Punctajul minim de admitere, echivalent notei 5, va fi de 40 de puncte.

sursa foto: Facebook, Școala de Poliție Cluj-Napoca



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Șofer surprins pe contrasens, pe Autostrada A10 Turda – Aiud. „Era revoltat că nu-l las să meargă mai departe”

Publicat

Șoferul unei maşini cu numere de Hunedoara a fost surprins joi, pe contrasens, pe Autostrada A10, între Turda și Aiud, în zona unui nod rutier.

Pentru ca șoferul inconștient să se întoarcă pe sensul de mers a fost nevoie ca un conducător auto să se oprească cu mașina în fața acestuia, pe banda a doua.

”Era tare revoltat că nu-l las să meargă mai departe”, a precizat conducătorul auto, care mai apoi a postat fotografia cu isprava șoferului pe un grup de Facebook.

Foto: Info Trafic Romania 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Polițiștii BCCO și SAS din Alba și Sibiu au descins la locuințele unor suspecți de trafic de droguri. Ce au confiscat

Publicat

Polițiștii SCCO Sibiu alături de echipaje SAS din Alba și Sibiu au făcut, astăzi, șapte percheziții în județul Sibiu, la suspecți care ar ar fi procurat, deținut și comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive. Tranzacțiile ar fi fost efectuate stradal sau la locuințele persoanelor cercetate, iar o parte din substanțele interzise ar fi fost procurate din străinătate, fiind expediate printr-o firmă de coletărie.

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia – Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, împreună cu procurori DIICOT – BT Sibiu au documentat activitatea infracțională a unor persoane bănuite de efectuare, fără drept, de operațiuni cu substanțe psihoactive.

La data de 26 noiembrie 2020, polițiștii Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, sub coordonarea procurorilor din cadrul DIICOT-BT Sibiu, au efectuat 7 percheziții domiciliare, în trei localități din județul Sibiu, la persoane bănuite că ar fi procurat, deținut și comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive.

De asemenea, au fost puse în aplicare 3 mandate de aducere, pentru persoanele bănuite de desfășurarea acestor activități.

Au fost ridicate aproximativ 700 de grame de masă vegetală, 2 comprimate, 2.450 de lei, 100 de lire sterline, 5 grindere, un cântar electronic, 9 telefoane mobile, 2 laptop-uri, un hard-disk, o râșniță și autocolante pentru inscripționat plicuri.

Din cercetări a reieșit că, de la sfârșitul anului 2019, membrii grupării ar fi comercializat substanțe cu efect psihoactiv unor persoane din județul Sibiu, tranzacțiile fiind efectuate stradal sau la locuințele persoanelor cercetate.

O parte din substanțele interzise ar fi fost procurate din străinătate, fiind expediate printr-o firmă de coletărie.

Acțiunea beneficiază de sprijinul echipelor de acțiuni speciale din cadrul inspectoratelor de poliție județene Sibiu și Alba.

Cercetările sunt în curs de desfășurare, pentru documentarea şi probarea întregii activităţi infracţionale.

Pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție

sursă: DIICOT

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO INTERVIU cu Ioan Lazăr, candidat Pro România la Camera Deputaților. Ce vrea să facă pentru Alba dacă va ajunge deputat (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Camera Deputaților, Ioan Lazăr, a fost prezent joi, în redacția alba24.ro pentru un interviu video. 

Politician din 1994, întreprinzător din 1991 și fermier de 12 ani, Ioan Lazăr a explicat cum a început interesul acestuia față de agricultură și viața omului de la țară din județul Alba, domeniu pe care se bazează campania sa electorală. Lazăr a prezentat și câteva propuneri de măsuri pentru dezvoltarea și promovarea agriculturii și turismului în județ.

Referitor la politică, Ioan Lazăr a explicat cum poate fi interpretată alianța cu Pro România, cum se regăsește în aceasta și cum este în prezent comunicarea nu noii colegi la nivel local.

De asemenea, Ioan Lazăr a prezentat cinci dintre obiectivele pe care acesta le are, în calitate de deputat, pentru județul Alba.

Nu în ultimul rând, întrebat dacă este pro sau anti vaccinare, Ioan Lazăr s-a abținut de la răspuns.

Comandat de partidul PRO România – Filiala Alba – cod unic mandatar financiar 11200008 – executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MĂSURI decise de CJSU Alba pentru localitățile Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis joi măsuri ce trebuie respectate în localitățile Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel, începând de vineri, 27 noiembrie, ora 00.00.

Decizia a fost luată în contextul evoluției situației epidemiologice.

HOTĂRÂREA nr. 75 din 26.11.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel

Vezi Hotărârea nr. 75 – CJSU ALBA din 26 noiembrie 2020

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 27.11.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate