Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Alegeri în Consiliile Şcolare ale Elevilor din judeţul Alba. Vezi cum poți să-ți depui candidatura și calendarul alegerilor


Publicat

Începând cu data de  25 septembrie 2012, Consiliul Judeţean al Elevilor Alba a dat startul alegerilor în Consiliile Şcolare ale Elevilor din judeţul Alba, se precizează într-un comunicat transmis de CJE Alba. Alegerile în Consiliul Elevilor reprezintă în primul rând posibilitatea elevilor de a se implica activ într-un proces electoral şi a învăţa ce înseamnă puterea votului democratic. Pe de altă parte şi cel mai important, alegerile în Consiliul Elevilor reprezintă de fapt alegerea noilor lideri din liceele judeţului Alba. Consiliul Elevilor este o şcoală a democraţiei dar şi una a liderilor, o şcoală a vieţii  din care fiecare elev are ceva de învăţat.

Astfel, până în data de 5 octombrie 2012 orice elev care studiază la unul dintre liceele din judeţul Alba îşi poate depune candidatura online pentru o funcţie în cadrul Consiliului Şcolar al Elevilor pe platforma www.wedu.ro. De asemenea, dosarul de candidatură trebuie listat şi predat în format fizic la comisia de concurs şi validare înfiinţată la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ. În perioada 8-12 octombrie se va desfăşura campania electorală în licee în care candidaţii au posibilitatea să-şi prezinte platforma şi să-şi convingă colegii că sunt cei mai buni, urmând ca în 16-18 octombrie să aibă loc alegeri în fiecare liceu din judeţul Alba unde elevii sunt chemaţi la urne pentru a-şi alege reprezentanţii.

Consiliul Judeţean al Elevilor Alba îi îndeamnă pe elevii judeţului să se implice activ în cea mai puternică structură de reprezentare a drepturilor elevilor din România şi din judeţul Alba, Consiliul Elevilor. Formarea profesională şi personală pe care o oferă Consiliul Elevilor este unică datorită faptului că este singura structură de tineret din România condusă în totalitate de elevi. Consiliul Elevilor este un loc ar responsabilizării, al formării şi al cunoaşterii dar este în acelaşi timp şi un loc al distracţiei prin învăţare non-formală.

Preşedinţii, vicepreşedinţii şi secretarii Consiliilor Şcolare ale Elevilor beneficiază anual de formări pe diverse teme precum leadership-ul, comunicarea, munca în echipă, inteligenţa emoţională, public speacking şi debate, şi managementul scrierii de proiect. De asemenea membrii Consiliului Elevilor au ocazia de a se întâlni la nivel judeţean, regional şi naţional în forumuri statutare şi de luarea a deciziilor în ceea ce privesc drepturile elevilor din România şi creşterea calităţii sistemului de învăţământ românesc.

Consiliul Naţional al Elevilor este structură consultativă, partener al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu rol  în procesul decizional. Consiliul Elevilor conlucrează pentru îndeplinirea obiectivelor cu autorităţile locale şi judeţene, cu Direcţiile de Sport şi Tineret şi nu în ultimul rând cu asociaţii care sprijină activitatea de tineret la nivel local, judeţean şi naţional.

Consiliul Judeţean al Elevilor Alba este în al 7-lea an de existenţă. Elevii din Alba care doresc să candideze pentru una din funcţiile vacante în CŞE pot obține mai multe informaţii  accesând www.consiliulelevilor.org sau consultând Consiliul Şcolar al Elevilor din liceul unde învață.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Pingback: Fii vocea colegilor tăi: S-a dat startul alegerilor în Consiliile Școlare ale Elevilor din Alba. Vezi cum poți candida | Junior Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Fondul „Locuinţe pentru tinerii români”, cu bani de la firme de construcții și imobiliare, aprobat de Senat. Condiții

Publicat

Senatul a adoptat, miercuri, în calitate de primă Cameră sesizată, propunerea legislativă pentru înfiinţarea Fondului de solidaritate „Locuinţe pentru tinerii români”, constituit din sumele deductibile în cuantum de 1% din profitul brut de minimum 1 milion de lei, transferate de firme de dezvoltare imobiliară şi lucrări în construcţii.

Au fost înregistrate 76 de voturi „pentru”, 30 „împotrivă” şi 21 „abţineri”.

Propunerea legislativă, iniţiată de un grup de parlamentari PSD şi ALDE, prevede că Fondul de Solidaritate locuinţe pentru tinerii români este menit să finanţeze avansul necesar achiziţionării unei locuinţe de către tinerii sub 35 de ani, căsătoriţi, care au posibilitatea de a achita ratele ulterioare obţinerii creditului, însă nu au posibilitatea de a achita avansul.

„Programul de finanţare a avansului necesar achiziţionării unei locuinţe se adresează tinerilor care au posibilitatea de a achita ratele ulterioare obţinerii creditului şi va fi destinat acelor persoane care îndeplinesc condiţiile de creditare presupuse de programul de finanţare ‘O familie, o casă’ sau pe cele presupuse de creditare directă, prin bancă”, se stipulează în propunerea legislativă.

Senatorul PSD Radu Oprea, unul dintre iniţiatorii proiectului de act normativ, a subliniat că proiectul este menit ca prin sprijinirea tinerilor să-i determine pe aceştia să rămână în ţară.

„Dezvoltatorii imobiliari care au afaceri peste un milion de euro să fie solidari cu tinerii şi să se constituie sursă la acest fond de solidaritate”, a afirmat Oprea la dezbaterile din plenul Senatului.

Potrivit unui amendament adoptat de Senat, societăţile ale căror activităţi sunt încadrate la „dezvoltare imobiliară” şi „lucrări în construcţii în cazul clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale” care, la finalul ultimului an fiscal, au avut un profit brut minim de un milion de lei vor transfera 1% din acesta către Fondul de Solidaritate locuinţe pentru tinerii români. Sumele transferate sunt cheltuieli deductibile.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

Condiții

Din Fondul de Solidaritate, tinerii vor beneficia de plata avansului de până la 15% din valoarea locuinței, dar nu mai mult de 15.000 de euro, la cumpărarea acesteia. Vor avea prioritate cuplurile de medici, profesori, zootehniști, agronomi, absolvenți de teologie care se mută la sate, precum și cuplurile cu copii.

Lege privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului de Solidaritate “Locuinţe pentru tinerii români”

Art. 1 – (2) Fondul de Solidaritate “Locuinţe pentru tinerii români” este destinat tinerilor sub 35 de ani, căsătoriti, care vor să îsi achiziţioneze o locuinţă în rate, dar nu au posibilitatea de a achita avansul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Modificări importante în drepturile grefierilor și a personalului auxiliar din Justiție. Cine va beneficia de pensie de serviciu

Publicat

Senatul va dezbate un proiect de modificare a legilor din justiție privind reglementarea carierei, a drepturilor şi obligaţiilor grefierilor, precum și prevederi referitoare la beneficiarii pensiilor de serviciu din categoria personalului auxiliar.

Propunerile de reglementare publicate de legestrat.ro vizează, în principal, următoarele aspecte:

  • Eliminarea sintagmei auxiliar pentru grefieri, având în vedere pregătirea eminamente juridică, precum și desfășurarea activității în mod direct împreună cu judecătorii şi/sau procurorii – categoria grefierilor se va numi „personal de specialitate”;
  • Repartizarea și recrutarea absolvenţilor Şcolii Naţionale de Grefieri prin concurs (nu prin numire, cum este acum), doar la nivelul unităţilor de bază ale sistemului (judecătorii, respectiv parchete de pe lângă judecătorii;
  • Reglementarea condiţiei de studii superioare juridice la numirea în funcţia de grefier;
  • Acordarea concediului anual de odihnă de 35 de zile lucrătoare;
  • Reglementarea posibilităţii sprijinirii acestei categorii profesionale pentru achiziţionarea unei locuinţe;
  • Completarea art. 93 din lege care defineşte noţiunea de vechime în specialitate;
  • Modificarea dispoziţiilor referitoare la dreptul personalului de specialitate judiciară şi al personalului care ocupă alte funcţii de specialitate la pensia de serviciu, acordarea unei pensii speciale de invaliditate şi de boală profesională pentru personalul anterior menţionat care şi-a pierdut total sau parţial capacitatea de muncă, precum şi reglementarea situaţiei juridice a pensiei de urmaş care în actuala formă legislativă nu este reglementată.

Concret, prevederea nouă propusă, referitoare la pensia de serviciu se adresează pentru personalul de specialitate din instanţe şi parchete cu o vechime de cel puţin 25 de ani în specialitate, din care cel puţin 15 ani în funcţie, la împlinirea vârstei de 55 de ani.

Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea

Titlul legii se modifică şi va avea următorul cuprins:

“Lege privind statutul personalului de specialitate judiciară, al personalului care ocupă alte funcţii de specialitate şi al personalului conex din cadrul instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea precum şi al personalului care funcţionează în cadrul institutului National de Expertize Criminalistice”

a) Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

“Art.1 Prezenta lege reglementează statutul personalului de specialitate judiciară, al personalului care ocupă alte funcţii de specialitate şi personalului conex din cadrul instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, precum şi al personalului de specialitate criminalistică şi al personalului care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică din cadrul Institutului Naţional de Expertize Criminalistice.”

La articolul 38, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins

“Art.38 – (1) Poate fi numită în funcţia de grefier arhivar sau grefier registrator persoana care are studii medii sau studii superioare şi îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 33 alin. (1) lit. a)-d).”

La articolul 38, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (l1), cu următorul cuprins:

“(l1) Poate fi numit în funcţia de agent procedural, aprod sau şofer persoana care are studii medii şi îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 33 alin. (1) lit. a)-d).”

La articolul 38, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

Art.38 – (2) Numirea pe posturile prevăzute la alin. (1) şi (l1) se face pe bază de concurs.

La articolul 65, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 65 – (1) Personalul prevăzut la art. 3 beneficiază anual de un concediu de

odihnă plătit de 35 de zile lucrătoare.”

Articolul 67 alin. (2) se modifică şi va avea următorul conţinut:

Art. 67 – (2) Condiţiile de acordare în mod gratuit a asistenţei medicale, a medicamentelor şi protezelor sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului. Aceste drepturi nu au caracter salarial şi nu se impozitează.

La art. 685, alineatele (l)-(28) şi (10) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

“Art.685 – (1) Personalul de specialitate judiciară şi cel care ocupă alte funcţii de specialitate, prevăzut la art. 3 alin. (2) şi (3), personalul de specialitate criminalistică şi personalul care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică prevăzut la art. 31 precum şi tehnicienii criminalişti din cadrul parchetelor, cu o vechime de cel puţin 25 de ani în specialitate, din care cel puţin 15 ani în funcţie, beneficiază de pensie de serviciu, la împlinirea vârstei de 55 ani, în cuantum de 80% din baza de calcul reprezentată de media salariilor de bază brute lunare realizate, inclusiv sporurile, corespunzătoare ultimelor 12 luni de activitate anterioare lunii în care se depune cererea de pensionare.

(2) De pensia de serviciu prevăzută la alin. (1) beneficiază, la împlinirea vârstei de 55 de ani, şi personalul de specialitate judiciară şi cel care ocupă alte funcţii de specialitate, prevăzut la art. 3 alin. (2) şi (3), personalul de specialitate criminalistică şi personalul care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică, precum şi tehnicienii criminalişti din cadrul parchetelor, cu o vechime în specialitate între 20 şi 25 de ani, din care 15 ani în funcţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) şi (3), în acest caz cuantumul pensiei fiind micşorat cu 1% din baza de calcul prevăzută la alin. (1) pentru fiecare an care lipseşte din vechimea în specialitate integrală.

(10) Pensiile de serviciu ale personalului de specialitate judiciară şi ale personalului care ocupă alte funcţii de specialitate, precum şi pensiile de urmaş prevăzute la art. 685 alin. (9) şi (91) se actualizează ori de câte ori se majorează salariul de încadrare brut lunar a personalului din activitate, în condiţii identice de funcţie, vechime şi grad al instanţei sau parchetului, cu luarea în considerare, în procent, a sporurilor intrate în baza de calcul la acordarea pensiei de serviciu, precum şi a sporului de vechime. Dacă în urma actualizării rezultă o pensie de serviciu mai mică, personalul îşi poate păstra pensia aflată în plată.”

sursa: legestart.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Hartă interactivă cu date despre calitatea apei, online, pe site-ul INSP. Proiectul a fost aprobat de Senat

Publicat

sursa-apa-izvor

Senatul a adoptat, miercuri, în plen, o propunere legislativă care prevede că pe pagina web a Institutului Naţional de Sănătate Publică va fi implementată o aplicaţie de tip portal, prin care consumatorii vor avea acces la o hartă interactivă cu valorile analizelor de laborator colectate de la sursele de apă potabilă.

S-au înregistrat voturi 126 de voturi „pentru” şi o abţinere.

Propunerea legislativă, iniţiată de un grup de parlamentari de la USR, vizează modificări ale Legii 458/2002 privind calitatea apei potabile şi a Legii apelor 107/1996 pentru instituirea unor măsuri pentru îmbunătăţirea modului de informare a publicului cu privire la calitatea apelor potabile şi de îmbăiere.

„În scopul informării consumatorilor, Ministerul Sănătăţii, prin Institutul Naţional de Sănătate Publică, va implementa o aplicaţie de tip portal pe pagina web a instituţiei, prevăzută cu o hartă interactivă în format sistem informatic geografic (GIS), prin care va pune la dispoziţia publicului larg valorile analizelor de laborator efectuate în cadrul programelor de monitorizare pentru apa potabilă. Direcţiile de Sănătate Publică Judeţene, respectiv a Municipiului Bucureşti vor colecta de la producătorul şi/sau distribuitorul de apă potabilă prin sisteme publice sau private de aprovizionare cu apa potabilă a populaţiei rezultatele monitorizării operaţionale”, se arată în propunerea legislativă.

De asemenea, direcţiile de sănătate publică vor trimite INSP toate rezultatele pe care le colectează în legătură cu sursele ce asigură apa potabilă în mediul rural, în termenele stabilite prin normele de aplicare.

„Ministerul Sănătăţii, prin Institutul Naţional de Sănătate Publică, va publica pe aplicaţia tip portal valorile parametrilor analizelor de laborator în termenele stabilite prin normele de aplicare. Publicarea se face utilizând un sistem informaţional geografic care identifică geolocaţia punctelor de prelevare a probelor de apă şi de la care vor fi colectate informaţii adecvate privind valorile parametrilor de calitate ai apei potabile obţinute în urma analizelor de laborator”, mai stipulează proiectul de act normativ.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

UPDATE: ACCIDENT rutier în Blaj. Trei persoane rănite după ce două autoturisme s-au lovit, într-o intersecție

Publicat

Trei persoane au fost rănite într-un accident rutier petrecut miercuri după-amiaza în municipiul Blaj.

Din primele date, accidentul s-a petrecut în intersecția străzilor Mitropolit Vancea și Iuliu Maniu.

Au fost implicate două autoturisme.

Potrivit IPJ Alba, cauza probabilă de producere a accidentului este neacordarea de prioritate.

UPDATE: 

La data de 30 septembrie 2020, în jurul orei 15.30, un bărbat de 30 de ani, din Blaj, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Mitropolit Ioan Vancea, la intersecția cu strada Iuliu Maniu, nu ar fi acordat prioritate de trecere unui alt autovehicul, condus de un un tânăr de 20 de ani, din Blaj, intrând în coliziune cu acesta.

Reprezentanții IPJ Alba au transmis că, în urma accidentului rutier, cei doi conducători auto și un tânăr de 19 ani, din comuna Cergău, pasager în cel de-al doilea autoturism, au suferit leziuni corporale ușoare și au fost transportați la spital.

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate