Connect with us
Advertisement

Economie

AUTOSTRADA SEBEŞ – TURDA: CNADNR a început procedura de EXPROPRIERI. Contracte de 1,6 milioane euro pentru documentaţii tehnice

Publicat

Autostrada Sebes Turda Loturi CNADNR va contracta servicii estimate până la 1,6 milioane euro, cu TVA, de realizare a documentaţiei tehnice pentru exproprieri necesare construcţiei autostrăzii Sebeş – Turda, cu o lungime de 70 de kilometri şi o valoare totală a lucrărilor de execuţie de peste jumătate de miliard de euro.

Citește și FOTO-VIDEO | Autostrada Sebeș Turda: Vezi pe unde va trece noua șosea, ce va fi finalizată în 2016

Contractul vizează servicii pentru întocmirea documentaţiei tehnice în vederea dobândirii prin expropriere/ transfer a imobilelor necesare executării lucrărilor de construcţie ale autostrăzii Sebeş Turda, în localităţile Sebeş, Alba Iulia, Ciugud, Sîntimbru, Galda de Jos, Teiuş, Aiud, Rădeşti, Mirăslău şi Unirea (judeţul Alba), respectiv Moldoveneşti, Mihai Viteazu şi Călăraşi (judeţul Cluj).

Valoarea estimată a acordului, la care se vor raporta ofertanţii în elaborarea propunerii financiare este de 3,93 milioane lei, fără TVA. CNADNR poate opta ulterior pentru achiziţionarea unor servicii similare de 1,96 milioane lei, astfel încât valoarea totală a proiectului poate ajunge până la 5,9 milioane lei, fără TVA.

CNADNR a identificat 4.720 de imobile, suprafaţa totală afectată fiind de 9 milioane de metri pătraţi, potrivit anunţului lansat în vederea selecţiei furnizorului. În Monitorul Oficial din 2 iunie a fost publicată lista persoanelor vizate pentru expropriere pe traseul autostrăzii Sebeş-Turda. Aceasta cuprinde proprietari de 4.312 imobile de pe raza localităţilor Alba Iulia, Sebeş, Ciugud, Sîntimbru, Galda, Teiuş, Gârbova, Sîncrai, Ciumbrud, Rădeşti, Aiud şi alte zone de pe tronsonul vizat de lucrări.

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ – TURDA: Lista proprietarilor vizaţi pentru EXPROPRIERE pe traseul celor patru loturi

Citește și EXPROPRIERI pe traseul autostrăzii Sebeș-Turda: În jur de 5.000 de terenuri agricole și clădiri evaluate pentru despăgubiri

Contractul, finanţat cu fonduri bugetare, va avea o durată de 18 luni de la data atribuirii.

Furnizorul serviciilor va fi contractat prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, iar termenul limită de depunere a ofertelor a fost stabilit pentru 22 ianuarie.

Autostrada însumează 70 de kilometri, iar proiectul a fost împărţit în patru loturi.

CNADNR a selectat în aprilie constructorii loturilor 3 şi 4, contractele pentru primele două fiind semnate în noiembrie.

Licitaţia pentru lucrările la lotul 1, de 17 kilometri, a fost câştigată de asocierea Impresa Pizzarotti (Italia) şi SpA & Pomponio Construcţii, care va încasa 541,7 milioane lei fără TVA, iar lucrările pentru lotul 2, de 24,2 kilometri, au fost adjudecate de asocierea Aktor (Grecia) – Euroconstruct Trading 98 pentru 549,3 milioane lei fără TVA.

Acordul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua şi are o valoare de 420,5 milioane lei, fără TVA, iar al patrulea tronson, de 16,3 km, va fi construit de PORR Construct – PORR Bau (Austria) în baza unui contract de 470 milioane lei, fără TVA.

Citește și FOTO – VIDEO| AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: S-au SEMNAT CONTRACTELE pentru loturile Sebeş – Alba Iulia până la Aiud. Se circulă din 2016

Întrebat când se va circula pe această autostradă, şeful CNADNR, Narcis Neaga, afirma la jumătatea lunii noiembrie că în 2016 „se va circula, cu siguranţă, în totalitate”, iar în martie – aprilie vor începe lucrările pe loturile 1 şi 2. Potrivit lui Neaga, pe celelalte loturi ale autostrăzii a fost amânată faza de execuţie la cererea fermierilor care au solicitat să fie lăsaţi să îşi strângă recolta.

sursa: mediafax

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement