Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

AUTOSTRADA SEBEŞ – TURDA: Contract de 1,5 milioane euro atribuit de CNADNR pentru supervizarea lucrărilor între Alba Iulia şi Aiud


Publicat

Autostrada Sebes Turda LoturiUn contract de 7 milioane lei (1,57 milioane euro), cu TVA a fost atribuit de CNADNR, la începutul acestei săptămâni, pentru servicii de supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor la lotul 2 – între Alba Iulia şi Aiud, de 24,25 kilometri, al Autostrăzii Sebeş – Turda.

Contractul a fost adjudecat, la 5 ianuarie, de asocierea Kappa – Architects & Engineers – Salfo & Associates, în urma unei licitaţii deschise, unde au fost admise cinci oferte, potrivit unui anunţ al CNADNR.

Proiectul va fi finanţat cu bani de la buget şi fonduri europene.

Compania de Drumuri a lansat la finele anului trecut şi o procedură pentru contractarea unor servicii de realizare a documentaţiei tehnice pentru exproprieri necesare construcţiei autostrăzii Sebeş – Turda. Termenul de depunere a ofertelor pentru acest contract a fost stabilit pentru 22 ianuarie, acordul având o valoare estimată de până la 1,6 milioane euro, cu TVA.

Autostrada Sebeş – Turda însumează 70 de kilometri şi va costa peste jumătate de miliard de euro, proiectul fiind împărţit în patru loturi.

CNADNR a selectat în aprilie 2014 constructorii loturilor 3 şi 4, contractele pentru primele două fiind semnate în noiembrie.

Licitaţia pentru lucrările la lotul 1, de 17 kilometri, a fost câştigată de asocierea Impresa Pizzarotti (Italia) şi SpA & Pomponio Construcţii, care va încasa 541,7 milioane lei fără TVA, iar lucrările pentru lotul 2, de 24,25 kilometri, au fost adjudecate de asocierea Aktor (Grecia) – Euroconstruct Trading 98 pentru 549,3 milioane lei fără TVA.

Acordul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua şi are o valoare de 420,5 milioane lei, fără TVA, iar al patrulea tronson, de 16,3 km, va fi construit de PORR Construct – PORR Bau (Austria) în baza unui contract de 470 milioane lei, fără TVA.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor).

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16. Constructor: Impresa Pizzarotti & C SPA – Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137 lei

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş. Constructor: Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, 549.332.493 lei

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta). Constructor: asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, 420.511.921 lei; lucrări în desfăşurare, data de finalizare contractuală: 20.03.2016.

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375. Constructor: Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, 470.004.894,83, lei; lucrări începute în octombrie, cu dată de finalizare 20 martie 2016.

Primele lucrări pe Autostrada Sebeş-Turda au început dinspre judeţul Cluj. Şoferii care au circulat, la sfârşitul lunii iulie pe DN1 în zona Turda au putut vedea deja utilaje pe sectorul până la Decea, “ocupate” cu decopertări. Traficul deosebit de aglomerat pe tronsonul dintre Sebeş – Alba Iulia şi Turda ar putea fi decongestionat prin construirea acestei autostrăzi, iar autorităţile au subliniat deja de mai multe ori şi oportunitatea dezvoltării economice a zonei, odată cu finalizarea acestui tronson.

Proiectul autostrăzii a fost inițiat de Consiliul Județean Alba care a reactivat un proiect ținut mulți ani la sertar care prevedea construcția unui DRUM EXPRES între Sebeș și Turda. În 2013 a fost inclus de guvernarea USL pe lista marilor proiecte și inclus în programele de finanțare. Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda a fost scoasă la licitație în luna iulie, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Pentru construirea celor patru loturi de autostradă au fost depuse 43 de oferte. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern și este împărțită în patru loturi. Proiectul este finanțat 85% din Fondul de Coeziune și 15% din bugetul de stat. Având în vedere relieful zonei, contractul presupune realizarea mai multor lucrări de artă (poduri, viaducte etc), precum și cinci traversări peste râul Mureș.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcție a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

Citeşte şi FOTO – VIDEO| AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: S-au SEMNAT CONTRACTELE pentru loturile Sebeş – Alba Iulia până la Aiud. Se circulă din 2016

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ – TURDA: Lista proprietarilor vizaţi pentru EXPROPRIERE pe traseul celor patru loturi

Citește și AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Ce trebuie să facă proprietarii nemulţumiţi de banii primiţi de la stat pentru imobilele expropriate

sursă: mediafax



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Aproape 700 de persoane imunizate anti-COVID, luni, în județul Alba. Nu au apărut reacții adverse și nu s-au irosit doze

Publicat

Luni, 18 ianuarie, în județul Alba au fost imunizate anti-COVID în total 690 de persoane, potrivit reprezentanților DSP Alba.

540 de cetățeni u fost vaccinați în centrele fixe din județ amenajate pentru faza II (240 la Alba Iulia, 66 la Aiud, 60 la Sebeș, 60 la Blaj, 60 la Cugir, 54 la Câmpeni).

Alte 102 de persoane au fost vaccinate în centrele din faza I (72 cadre medicale imunizate la Centrul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia și 30 de cadre medicale imunizate la Centrul Spitalului Municipal Sebeș).

De asemenea, 48 de persoane au fost imunizate de echipele mobile în centre rezidențiale din județ.

Nu au fost raportate pierderi de vaccin și nici nu au fost semnalate reacții adverse imediate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Uniunea Europeană a început discuțiile cu privire la certificatele de vaccinare anti-Covid pentru călători

Publicat

Țările membre ale Uniunii Europene au început, luni, să discute dacă cei care se vaccinează anti-Covid ar trebui să aibă o libertate de mișcare mai mare vara aceasta față de restul populației, transmite Reuters.

Miniștrii celor 27 de state membre au discutat și despre o coordonare mai bună pentru distribuția vaccinurilor după ce mai multe ţări au spus că primesc stocuri de vaccinuri pentru Covid-19 mai mici decât se aşteptau şi s-au plâns de incertitudinea privind livrările viitoare, însă, subiectul va fi reluat la sfârșitul acestei săptămâni.

Păreri împărțite din partea liderilor țărilor UE despre existența certificatelor de vaccinare

Săptămâna trecută, ministrul de externe al Greciei, Kyriakos Mitsotakis, a propus ideea unui certificat european de vaccinare, care să permită deținătorilor să reia călătoriile transfrontaliere care au fost grav afectate de pandemie și astfel, să ajute la revitalizarea turismului.

Totodată, ministrul german de externe, Heiko Maas, a susținut că persoanele vaccine ar trebui să revină curând în restaurante și cinematografe, în timp ce alți miniștri au criticat acest punct de vedere.

La rândul său, vicepreședintele Comisiei Europene, Maros Sefcovic, a declarat că este foarte important să se sublinieze faptul că vaccinarea este voluntară și astfel fiecare alege dacă vrea sau nu să fie vaccinat. De asemenea, a mai adăugat că persoanele care nu pot sau nu doresc să se vaccineze nu ar trebui să aibă drepturi limitate.

Cu toate acestea, vaccinarea ar putea deveni o condiție pentru călătorie, la fel cum este în momentul de față cu testele Covid.

„Vor exista diferite opțiuni pentru modul în care ne ocupăm de călătorie, s-ar putea adăuga posibilitatea certificatului electronic de vaccinare”, a mai spus președintele Comisiei Europene.

În ce măsură pot transmite virusul cei vaccinați?

Pe de altă parte, reprezentantul Germaniei, Michael Roth, a susținut că este foarte important să se stabilească dacă persoanele vaccinate pot transmite sau nu virusul altor persoane.

Pentru moment, UE lucrează pentru a se asigura că datele privind vaccinarea pot fi colectate electronic într-o formă comună. Centrul European pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor va începe să colecteze date din această săptămână cu privire la vaccinurile livrate şi vaccinările pe ţară.

Totodată, Sefcovic a spus că ţările UE trebuie să se sincronizeze într-o mai mare măsură pentru a ajuta la menţinerea deschiderii pieţei sale unice, care permite libertatea de circulaţie a persoanelor şi a lucrătorilor.

sursa: reuters.com, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Un angajat din doi ia în calcul schimbarea locului de muncă în acest an. Care sunt motivele

Publicat

Mai mult de jumătate dintre angajaţii români (54%) spun că se gândesc să-şi schimbe locul de muncă anul acesta, iar 28% au făcut chiar paşi concreţi în această direcţie, potrivit unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.

„Chiar dacă 2020 a fost plin de provocări din punct de vedere profesional, cu mult efort şi stres, numărul celor care iau în calcul o schimbare de job este mai mic decât la începutul anului trecut, când şase din zece angajaţi români se declarau nemulţumiţi de situaţia lor profesională şi se gândeau să-şi schimbe locul de muncă”, susţin autorii sondajului.

Aproape 29% dintre respondenţii la sondajul BestJobs afirmă că aveau în plan să-şi schimbe locul de muncă de dinainte de pandemie, pentru că îşi doresc o nouă provocare în carieră, deşi perspectivele salariale rămân în continuare principalul criteriu în funcţie de care cei mai mulţi angajaţi români (39%) aleg un job sau altul.

Pentru 27%, însă, principalul motiv pentru care schimbarea jobului a devenit o prioritate în noul an este că nu consideră că au suficiente oportunităţi de dezvoltare profesională la actualul loc de muncă.

Totodată, mai mult de 15% dintre respondenţi analizează chiar opţiunea de a-şi schimba complet domeniul de activitate, iar 19% se gândesc acum mai mult decât înainte de pandemie la perspectiva unui job în străinătate.

Potrivit sondajului, în privinţa beneficiilor extrasalariale, cei mai mulţi angajaţi îşi doresc ca angajatorul să le ofere în acest an bonusuri de performanţă (58%) şi programe de dezvoltare profesională (48%), dar contează pentru mulţi dintre ei şi asigurările de sănătate private (24%), pensiile private (22%) sau programele de mentorat şi de dezvoltare personală (21%).

Cea mai mare temere a angajaţilor români în ceea ce priveşte situaţia profesională în 2021 este că le vor scădea veniturile (28%), în timp ce 27% se tem că ar putea prelua mai multe responsabilităţi din cauza lipsei de personal.

„Dacă în acest moment angajatorul i-ar anunţa că urmează să le scadă salariul, aproape 57% dintre respondenţii la sondajul BestJobs spun că ar accepta, dar şi-ar căuta imediat un alt job. Doar puţin peste 15% dintre angajaţii intervievaţi afirmă că şi-ar da demisia pe loc”, se menţionează în comunicat.

Sondajul a fost efectuat în perioada 5 – 12 ianuarie, pe un eşantion de 1.171 de utilizatori de internet.

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experienţă de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea şi inovarea industriei de recrutare online şi integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generaţie pentru a oferi cele mai eficiente soluţii de angajare.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Oglas Advertising din Sebeș oferă consultanță gratuită pentru cei care vor să-și mute afacerea în online! (P)

Publicat

Oglas Advertising din Sebeș oferă consultanță gratuită pentru cei care vor să-și mute afacerea în online.

În vreme de criză când majoritatea conducătorilor de afaceri își puneau semne de întrebare legate de supraviețuirea business-ului lor, echipa Oglas a oferit răspunsurile potrivite.

Anul care a trecut a scos în evidență mai mult ca oricând nevoia de a fi prezent în lumea online și de a elimina barierele de a te conecta cu publicul tău țintă.

Vrem să încurajăm toate afacerile să facă pasul spre mediul online pentru că, inevitabil, acolo este soluția salvatoare.

Știm, e ironic să fii nevoit să faci investiții într-o perioadă atât de grea, însă este nevoie să faci tot ceea ce-ți stă în putință pentru a deveni cel mai bun.

Noi te putem ajuta, ne dorim să-ți transmitem povestea mai departe și vrem ca toată lumea să facă cunoștință cu afacerea ta.

”Îmi doresc ca toți antreprenorii să afle exact care sunt costurile asociate cu deschiderea unui website, dar și cele legate de instrumentele de marketing necesare pentru a-l promova și a-l face cunoscut. În urma colaborării cu companiile din portofoliu Oglas, care acum au rezultate notabile in online, am aflat multe secrete pentru a-ți pune afacerea în lumina reflectoarelor. Abia aștept să răspund la toate întrebările pe care le ridică prezența în lumea online, dar și să ofer informații utile care dau rezultate. ” – Mirela Bîscă, Director de Marketing & PR

Care sunt serviciile oferite de Oglas?

  • Web Design
  • Magazin Online
  • Marketing Online:
    • Administrare Social Media (Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest)
    • Facebook & Google ADS
    • Copywriting (Descriere produse, articole de blog, comunicate de presă)
    • Email Marketing
  • Influencer Marketing
  • Branding:
    • Design de Produs
    • Logo Design
    • Prezentare vizuală
    • Cărți de vizită
  • Comunicare și PR
  • Foto & Video Marketing

Contactează-ne

Ne dorim ca povestea ta să fie cunoscută. Abia așteptăm să ne cunoaștem.

Ne găsești în Sebeș, strada Decebal, nr 4 – lângă Carrefour Market – la numărul de telefon 0743190745/ 0372916549 sau pe pagina noastră de facebook. În plus, ne poți lăsa un mesaj la adresa de email contact@oglas.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate