Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

AUTOSTRADA SEBEȘ-TURDA costă 8,87 milioane euro/ km. Comisia Europeană a declarat proiectul admisibil pentru finanțare


Publicat

lucrari  autostradaComisia Europeană a declarat admisibil spre finanţare proiectul major „Construcţia autostrăzii Sebeş Turda“. Proiectul presupune construcţia a 70 de km de autostradă, cu un buget total de 621,5 milioane de euro, adică 8,87 milioane de euro pe kilometru. Preţul este dublu faţă de standardele de cost la această categorie de autostrăzi.

Viitorul trinson de autostradă va asigura „o legătură directă între Autostrada A1, Sibiu – Sebeş – Orăştie – Deva – Timişoara – Arad – Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European şi Autostrada A3, Braşov – Făgăraş – Târgu Mureş – Turda – Cluj Napoca – Oradea – Borş, numită şi Autostrada Transilvania“, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor

Citește și FOTO-VIDEO| AUTOSTRADA Orăștie-Sibiu: INAUGURARE FORȚATĂ pentru tronsonul Cunța -Săliște înainte de turul doi al prezidențialelor

Fazare pe două exerciţii bugetare

Bugetul total al proiectului este de 621.519.594,92 euro, din care bugetul primei faze a proiectului, transmisă către Comisia Europeană, este de 221.151.841,70 euro.

Din această valoare, contribuţia din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Sectorial „Transport” 2007-2013 (POST) este de 152.998.942,98 euro.

Faza a doua a proiectului, în valoare totală de aproximativ 400 milioane euro va fi finanţată în cadrul perioadei de programare 2014-2020, ceea ce înseamnă o fazare a bugetelor, invocată în repetate rânduri ca soluţie de absorbţie a fondurilor europene.

Citește și Planurile autorităților pentru 2015: 17 km de AUTOSTRADĂ. În acest an s-au inaugurat mai puțini kilometri decât în 2013

Rambursarea, aprobată pentru CNADNR

Ca urmare a declarării admisibilităţii de către Comisia Europeană, Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial „Transport” 2007-2013 va emite Ordinul privind aprobarea depunerii cererilor de rambursare de către CNADNR SA în cadrul proiectului major.

Acest proiect a fost depus în cadrul Axei Prioritare nr. 1, Domeniul major de intervenţie 1.1 „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii rutiere de-a lungul Axei Prioritare TEN-T 7 şi conectată cu aceasta”.

Perioada aferentă execuţiei lucrărilor este septembrie 2014 – iunie 2016, conform calendarului estimat privind implementarea proiectului, din cererea de finanţare.

Primele lucrări pe Autostrada Sebeş-Turda au început dinspre judeţul Cluj. Şoferii care au circulat, la sfârşitul lunii iulie pe DN1 în zona Turda au putut vedea deja utilaje pe sectorul până la Decea, “ocupate” cu decopertări. Traficul deosebit de aglomerat pe tronsonul dintre Sebeş – Alba Iulia şi Turda ar putea fi decongestionat prin construirea acestei autostrăzi, iar autorităţile au subliniat deja de mai multe ori şi oportunitatea dezvoltării economice a zonei, odată cu finalizarea acestui tronson.

Proiectul autostrăzii a fost inițiat de Consiliul Județean Alba care a reactivat un proiect ținut mulți ani la sertar care prevedea construcția unui DRUM EXPRES între Sebeș și Turda. În 2013 a fost inclus de guvernarea USL pe lista marilor proiecte și inclus în programele de finanțare. Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda a fost scoasă la licitație în luna iulie, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Pentru construirea celor patru loturi de autostradă au fost depuse 43 de oferte. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern și este împărțită în patru loturi. Proiectul este finanțat 85% din Fondul de Coeziune și 15% din bugetul de stat. Având în vedere relieful zonei, contractul presupune realizarea mai multor lucrări de artă (poduri, viaducte etc), precum și cinci traversări peste râul Mureș.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. Durata de construcție a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ – TURDA: Lista proprietarilor vizaţi pentru EXPROPRIERE pe traseul celor patru loturi

Citește și AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Ce trebuie să facă proprietarii nemulţumiţi de banii primiţi de la stat pentru imobilele expropriate

Curtea de Apel Bucureşti a respins, în 22 octombrie plângerea formulată de RCM Construzioni, în calitate de lider al asociaţiei de 10 firme constructoare, pentru lotul 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda, zona Alba Iulia – Teiuş – Aiud. Decizia instanţei este definitivă, astfel că pentru acest tronson ar putea fi semnat contractul cu asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL. Între timp, pe loturile 3 şi 4, zonele Aiud – CIumbrud – Decea – Turda se lucrează, iar pentru lotul 1, zona Sebeş, instanţa ar urma să se pronunţe pe 27 o ctombrie.

Soluţia pe scurt a instanţei arată că decizia luată cu majoritate a fost “Respinge plângerea ca neîntemeiată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 22.10.2014.”.

Apare şi precizarea “cu opinie separată: Admite plângerea. Anulează Decizia atacată. Obligă Autoritatea Contractantă la continuarea procedurii prin reanalizarea ofertelor. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică.”

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins, în 1 septembrie 2014, contestaţiile depuse pentru loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş-Turda, a admis cererile companiilor câştigătoare ale licitaţiilor şi a dispus continuarea procedurii de achiziţie publică.

Deciziile au fost contestate în instanţă, Curtea de Apel Bucureşti urmând să se pronunţe şi pe 27 octombrie în procesul pentru lotul 1 deschis de Salini Impregilo Spa, în opoziţie cu Impresa Pizzaroti şi CNADNR. Salini a câştigat licitaţia organizată de CNADNR în decembrie 2013, pentru lotul 1, cu oferta de preţ de 539.488.704 lei.

Contestaţiile la CNSC privind loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş-Turda, “restante” la capitolul începere lucrări, au fost depuse de italienii de la Salini Impregilo (lotul 1, înregistrată la CNSC în 7 iulie) şi RCM Costruzioni (lotul 2, înregistrată la CNSC pe 1 august), în calitate de lider al asociaţiei RCM Costruzioni SRL – Imob Lux Construct SRL – Consinit SRL – Societatea de Construcţii Napoca SA – Impresa Ferrara SNC Di Angela & Rossella Ferrara – T Dancor Rom Construct SRL – Shelter Construct SRL – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna ScpA – Schiavo & C SpA – Eurocerad International SRL.

Pentru lotul 2, RCM Costruzioni a solicitat în contestaţia la CNSC anularea deciziei autorităţii contractante prin care, ulterior reevaluării ofertelor, oferta asocierii Aktor SA – SC Euroconstruct Trading 98 SRL a fost desemnată câştigătoare, respectiv oferta contestatoarei a fost declarată inacceptabilă şi neconformă, precum şi a oricăror acte interne anterioare şi/sau subsecvente şi conexe acesteia emise de către autoritatea contractantă în cadrul procedurii de atribuire (raportul procedurii de atribuire, deciziile / adresele comunicării privind rezultatul procedurii de atribuire etc.) A cerut de asemenea obligarea autorităţii contractante la continuarea procedurii de atribuire, în sensul reluării acesteia prin reanalizarea şi evaluarea ofertelor, cu respectarea dispoziţiilor legale în material achiziţiilor publice, cu consecinţa stabilirii ofertei câştigătoare dintre ofertele admisibile, conform criteriului de atribuire stabilit prin documentaţia de atribuire.

După ce CNSC a respins contestaţia, RCM Construzioni a formulat plângere la Curtea de Apel Bucureşti.

Lotul 2 are 24,25 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv nodul rutier Teiuş la km 26 și bretele de acces. CNADNR a declarat câştigătoare pentru acest lot, în decembrie anul trecut, asocierea RCM Construzioni, la preţul de 460.019.270 lei, însă a urmat o perioadă îndelungată de contestaţii la CNSC şi în instanţă.

Reamintim că pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, tronsonul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei fără TVA. Lucrările propriu-zise au început din octombrie, cu excepții pe unele tronsoane din zona Aiud-Ciumbru, convenite între constructor și autoritățile locale pentru a da posibilitatea fermierilor să-și recupereze recolta de pe terenurile vizate, până la începutul lunii noiembrie. Contractul are termen de finalizare 20 martie 2016.

Pe lotul 4, cu o lungime de 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda, Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH a început lucrările în teren, dinspre Turda, din octombrie. Lucrarea costă costă 470.004.894,83, lei cu dată de finalizare 20 martie 2016.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Un sfert dintre românii care muncesc de acasă spun că starea lor emoțională s-a înrăutățit. Studiu

Publicat

Aproape jumătate dintre românii (48%) care muncesc de acasă apreciază faptul că nu mai petrec timp în trafic, însă, pe de altă parte, mai bine de un sfert dintre ei (26%) spun că starea lor emoţională s-a înrăutăţit, reiese din datele unui studiu de specialitate, publicat luni.

Conform cercetării realizate de Reveal Marketing Research, în ceea ce priveşte avantajele resimţite când vine vorba despre „work from home”, 45% dintre cei chestionaţi se bucură de programul de lucru mai flexibil, iar 42% indică drept avantaj major faptul că pot petrece mai mult timp cu familia.

Cu toate acestea, un sfert dintre români simt că nu au intimitate atunci când lucrează, iar 26% dintre ei spun că starea lor emoţională s-a înrăutăţit.

Studiul de specialitate arată că, deşi 79% dintre români, consideră că sunt la fel de eficienţi sau mai eficienţi decât atunci când lucrau de la birou, 44% dintre respondenţi au declarat că muncesc mai multe ore zilnic.

De asemenea, pentru aproape jumătate dintre respondenţi telemunca oferă confort din anumite puncte de vedere, însă 56% din totalul participanţilor la studiu au indicat faptul că nu lucrează într-un mediu potrivit, nu au un birou sau un scaun confortabil, iar 36% consideră că un monitor mai mare le-ar oferi o experienţă de muncă îmbunătăţită.

Datele cercetării de Reveal Marketing Research, realizate pentru LG Electronics în România, arată că aproape jumătate dintre români aleg să lucreze de pe canapea sau la masa din bucătărie, dar specialiştii atenţionează asupra faptului că o poziţie incorectă în faţa laptopului poate fi o povară mare pentru corpul nostru – deşi cei mai mulţi dintre noi sunt conştienţi de acest lucru, tindem să uităm atunci când lucrăm din confortul casei noastre şi cedăm tentaţiei de a lucra de pe canapea.

În plus, experţii menţionează faptul că, pentru a preîntâmpina efectele psihologice negative cât timp lucrăm de acasă, un instrument de refugiu ar fi jocurile video. În acest context, 86% dintre participanţii la studiu au afirmat că gaming-ul îi ajută să se relaxeze în această perioadă.

„Gaming-ul oferă o modalitate rapidă şi uşor accesibilă de a te conecta cu o comunitate şi de a ne exercita spiritul competitiv. Prin intermediul jocurilor online putem rămâne în legătură cu prietenii, persoanele dragi şi chiar să ne facem cunoştinţe noi – pe unu din patru respondenţi gaming-ul l-a ajutat să menţină legătura cu prietenii în perioada pandemiei” susţin specialiştii.

Studiul a fost realizat în octombrie 2020, pe un eşantion de 600 de persoane cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban mare, care lucrează parţial sau integral de acasă.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Armata, implicată în campania de vaccinare. MApN a anunțat centrele regionale în care va fi depozitat vaccinul anti-Covid

Publicat

Armata este implicată în Campania de vaccinare anti-Covid. MApN a anunțat luni, într-un comunicat de presă, centrele în care vor fi depozitate vaccinurile, după ce vor ajunge în țară.

”În cadrul şedinţei de luni, 23 noiembrie, cu tema „Campania de vaccinare anti-COVID-19, problemă de securitate naţională” desfăşurată la Palatul Cotroceni şi condusă de Preşedintele României, Klaus Iohannis, a fost subliniat că Ministerul Apărării Naţionale are un rol foarte important de sprijin al efortului interinstituţional în campania de vaccinare anti-COVID-19, revenindu-i responsabilităţi de asigurare, prin structurile de specialitate, a logisticii necesare desfăşurării acestei campanii la nivel naţional.

Vezi și Agenţia Europeană pentru Medicamente a anunțat când ar putea aproba primele vaccinuri împotriva COVID

Au fost identificate centrele de depozitare în condiţii speciale a dozelor de vaccin care necesită condiţii de stocare la temperatura de -80°C, centrul principal fiind Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino”, iar şase spitale militare de urgenţă (de la Timişoara, Craiova, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi şi Constanţa) au fost desemnate drept centre regionale de depozitare.

Totodată, MApN va asigura transportul dozelor de vaccin cu mijloace terestre şi aeriene, de la sosirea în ţară a acestora către centrele regionale de depozitare şi va sprijini distribuţia către centrele vaccinare din ţară şi echipele de vaccinare cu resursă umană calificată.

În urma şedinţei de coordonare, a reieşit foarte clar că succesul campaniei va depinde nemijlocit de o colaborare foarte bună şi coerentă a tuturor instituţiilor responsabile de elaborarea şi implementarea strategiei de vaccinare. De asemenea a fost subliniat, încă o dată, că partea de comunicare reprezintă aspectul foarte important care asigură îndeplinirea cu succes a misiunii pe care Ministerul Apărării Naţionale şi-a asumat-o în cadrul acestui demers naţional de o importanţă strategică pentru România”, precizează MApN în comunicat.

Klaus Iohannis a anunțat luni că strategia de vaccinare anti-Covid va fi aprobată în perioada imediat următoare, de CSAT.

Președintele a reamintit că din grupurile prioritate la vaccinare fac parte tot personalul din domeniul sănătății, cel din centre rezidențiale și medico-sociale și populația cu risc ridicat și personalul din domenii-cheie, esențiale bunei funcționări a societății.

Vezi LIVE VIDEO: Declarații Klaus Iohannis, despre campania de vaccinare anti-COVID. Precizări oficiale

Potrivit sursei citate, vaccinarea se va face etapizat, în funcție de aprobarea, producția și alocarea de vaccinuri către fiecare țară. Aceasta se va realiza la locul de muncă pentru personalul din domeniul sănătății, centre de vaccinare fixe și mobile, echipe mobile, rețeaua de medici de familie și centre drive-thru pentru celelalte categorii de populație.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Senatorii și deputații USR au decis să își dea DEMISIA din Parlament. NU vor putea beneficia de PENSII SPECIALE

Publicat

Toți senatorii și deputații USR își vor da marți demisia din Parlament, pentru a nu beneficia de pensii speciale. USR are 38 de parlamentari: 25 de deputați și 13 senatori.

Decizia a fost luată după ce inițiativa USR de eliminare a pensiilor speciale nu s-a materializat, potrivit unor surse citate de Hotnews.ro

Vezi și Pensiile vor fi recalculate în 2021: Cine sunt cei care vor avea de pierdut dacă nu îndeplinesc anumite condiții

Un parlamentar poate beneficia de pensie specială cu condiția ca mandatul acestuia să fie complet. În cazul deputaților și senatorilor USR, aceștia se află la primul mandat. Dacă mandatul nu este complet nu vor mai putea beneficia de pensia specială.

USR a avut un proiect de eliminare a pensiilor speciale care nu a trecut de parlament. La fel s-a întâmplat cu propunerea de impozitare.

Programul de guvernare prezentat de USR-PLUS prevede eliminarea pensiilor speciale și calcularea tuturor pensiilor după același sistem. „Egalitatea românilor în fața pensiei înseamnă la contribuție egală, pensie egală.

Eliminarea tuturor pensiilor speciale și recalcularea lor, în cazul categoriilor profesionale (exemplu: militari) care nu au avut contribuții, pe baza unei contribuții implicite la veniturile pe care le-au avut de la Stat.

În cazul în care unele nu se pot elimina, se va aplica impozitarea cu 90% a tuturor pensiilor speciale peste pragul de cinci pensii minime cumulate”, se arată în programul de guvernare propus de USR-PLUS.

Cât este pensia specială a unui parlamentar

Peste  750 de foști senatori și deputați sunt beneficiari de pensii speciale în valoare de peste 10 milioane de euro pe an. Pensia medie a unui parlamentar este de 5.843 de lei pe lună.

Cea mai mică pensie specială este de 2000 de lei, iar cea mai mare de 12.000 de lei. Cele 768 de pensii speciale ale parlamentarilor costă cât 3.268 de pensii medii ale românilor de rând. de menționat că pensia specială se adaugă la pensia normală pe baza contributivității pe care o obțin  în urma locurilor de muncă înafara mandatului de parlamentar.

După patru ani de mandat pensia specială este de 2.000 de lei pe lună, în vreme ce un român de rând primește, în medie, 1.373 de lei pe lună după 35 de ani de muncă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vânzările de autoturisme ”verzi” au crescut cu peste 15% în România. Ce modele au fost cumpărate

Publicat

masini electrice

Vânzările de maşini ecologice noi au crescut în România, în primele zece luni ale anului, cu 15,15%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2019, până la 6.385 de unităţi, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

La 31 octombrie 2020, ponderea autoturismelor electrice şi hibride noi în totalul pieţei auto locale ajunsese la 6,6%, peste nivelul perioadei similare din 2019, când aceasta a fost de 4,2%.

Conform datelor centralizate de APIA, în intervalul ianuarie – octombrie 2020, cele mai multe achiziţii noi au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 3.950 de exemplare, în scădere cu 3,5%, comparativ cu primele zece luni din anul precedent.

De asemenea, vânzările de autoturisme electrice au înregistrat un salt de 54,4%, până la 1.780 de unităţi, în timp de modelele plug-in au consemnat 655 de exemplare, mai mult cu 119,1%, raportat la perioada de referinţă.

Statistica de specialitate relevă faptul că, în topul celor mai comercializate autoturisme 100% elecrice, conduce, la finalul primelor zece luni din an, Renault – cu 475 de unităţi, urmată de Skoda (331 unităţi), Volkswagen (274), Hyundai (191), BMW (89), smart (74), Nissan (71), Peugeot (67), Tesla (51) şi Opel (37).

În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota – cu 3.387 de unităţi, Lexus (157), Hyundai (140), Honda (127), Ford (93), Kia (30) şi Subaru (16).

În topul vânzărilor de autoturisme plug-in, pe primul loc se află, la zece luni, BMW – cu 98 de exemplare, urmată de Volvo (94), Mercedes-Benz (88), Ford (80), Mitsubishi (75), Porsche (58), Hyundai (43), Skoda (34), Toyota (19) şi Mini (18).

La nivelul lunii octombrie, în România s-au comercializat 996 de autoturisme ecologice, în creştere cu 20,43% comparativ cu luna septembrie, când se vânduseră 827 de unităţi noi, iar ponderea în total piaţă a crescut la 8%, de la 7,7%.

La începutul lunii noiembrie, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, anunţa că prin Programul „Rabla Plus” au fost rezervate peste 4.000 de maşini electrice. De asemenea, întrucât bugetul acestui program s-a epuizat cu mult înainte de finalul anului, s-a aprobat o suplimentare a acestuia de la 140 de milioane de lei la 200 de milioane de lei.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate