Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2018: Peste 2.400 de elevi din Alba susţin probele scrise, din 25 iunie. Modele de subiecte şi calendar


Publicat

examen

Peste 2.400 de elevi din Alba sunt înscrişi la probele scrise ale examenului de Bacalaureat 2018, ce încep din 25 iunie. Testările vor fi organizate în şapte centre de examen din judeţ, potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba. Primele rezultate vor fi cunoscute în 4 iulie, iar cele finale pe 9 iulie.

Citește și BACALAUREAT 2019: MODELE de SUBIECTE pentru examen, publicate de Ministerul Educaţiei. Testele oficiale

Din datele comunicate de IŞJ Alba, pentru sesiunea iunie-iulie (probele scrise) s-au înscris 2.491 de elevi. Mai sunt însă 143 de elevi corigenţi sau cu situaţie şcolară neîncheiată. Sunt organizate şapte centre de examen în judeţ, cu cinci subcomisii şi un centru de evaluare a lucrărilor.

Reamintim că, în acest an, examenul de Bacalaureat a fost împărţit în două etape. Probele orale au fost în februarie, iar cele scrise urmează în iunie.

Citeşte şi BACALAUREAT 2018 în ALBA. REZULTATE după probele orale, susţinute de peste 2.400 de candidaţi din judeţ

Citeşte şi REZULTATE Simulare BACALAUREAT 2018 în Alba. Elevii au obținut 47 de note de ZECE

Prima probă scrisă – Limba si literatura română – Ea) – va avea loc luni, 25 iunie. Proba la Limba si literatura maternă – Eb) este programată marți, 26 iunie, iar proba Ec) – proba obligatorie a profilului, miercuri, 27 iunie. Ultima probă scrisă – la alegere a profilului și specializării – proba Ed) – se va desfășura joi, 28 iunie.

Afișarea primelor rezultate are ca termen data de 4 iulie (până la ora 12:00) și e urmată de depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 16:00). Între 5 și 8 iulie vor fi soluționate contestațiile, în timp ce afișarea rezultatelor finale este prevăzută pentru data de 9 iulie.

Reguli pentru examen

Toate sălile de examen vor fi dotate cu camere funcționale de supraveghere video și audio. Activitatea de monitorizare a desfășurării examenului de bacalaureat prin intermediul camerelor de supraveghere se va desfășura în conformitate cu o procedură stabilită de Comisia Națională de Bacalaureat.

Comisiile de bacalaureat din centrele de examen verifică, prin sondaj, înregistrările audio-video din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen menționate, din centrul respectiv.

Dacă, în urma verificărilor menționate, se constată existența unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaților din examen. Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunță comisia de bacalaureat județeană, care propune eventualele măsuri de sancționare și anunță, după caz, Comisia Națională de Bacalaureat.

Se interzice candidaților la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop.

Candidații care refuză depozitarea obiectelor menționate în sala stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop nu sunt primiți în examen.

Se interzice candidaților la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea sau în băncile în care sunt așezați în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărți, dicționare, culegeri, formulare, memoratoare, notițe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidați etc., telefoane mobile, căști audio, precum și orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la rețele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alți candidați/asistenți din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaților la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

Candidații care încalcă regulile menționate sunt eliminați din examen, indiferent dacă materialele/ obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidații respectivi nu mai pot participa la probele următoare și sunt declarați „eliminați din examen”, fără posibilitatea recunoașterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale. Acești candidați nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidații „eliminați din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Înainte de examen, candidații semnează un proces-verbal în care se regăsesc prevederile amintite și mențiunea că știu că nerespectarea regulilor menționate.

Vezi integral: BACALAUREAT 2018: Regulile pentru probele de examen. Ce trebuie să ştie candidaţii

La unele probe, disciplinele sunt comune pentru toţi absolvenţii de liceu, iar la altele diferă în funcţie de profil şi specializare.

Astfel, toţi candidaţii vor susţine proba scrisă la limba şi literatura română (proba Ea). În cazul celor care au urmat liceul într-o limbă a minorităţilor naţionale, aceştia vor susţine şi proba scrisă de limbă maternă (proba Eb).

În ceea ce priveşte proba Ec), adică proba obligatorie a profilului, sunt deja primele diferenţieri.

Testare la Matematică vor da absolvenţii următoarelor profiluri şi specializări:

– Filiera Teoretică, profil Real, specializările: Matematică-informatică, Ştiinţele Naturii

– Filiera Vocaţională – Profilul Militar, specializarea Matematică-informatică; Profilul Pedagogic, specializarea Învăţător-educatoare

Filiera Tehnologică:

– Profil Servicii, specializările: Tehnician în turism, Tehnician în administraţie, Tehnician în activităţi de poştă, Tehnician în achiziţii şi contractări, Tehnician în hotelărie, Tehnician în activităţi de comerţ, Tehnician în gastronomie, Organizator banqueting, Coafor stilist

– Profil Resurse naturale şi protecţia mediului, specializările: Tehnician ecology şi protecţia calităţii mediului, Tehnician hidro-meteorolog, Tehnician chemist de laborator, Tehnician analize produse alimentare, Tehnician veterinar pentru animale de companie, Tehnician în prelucrarea lemnului, Tehnician în agricultură, Tehnician agro-montan, Tehnician veterinary, Tehnician în silvicultură şi exploatări forestiere, Tehnician în industria alimentară, Tehnician în agroturism, Tehnician agronom, Tehnician horticultor, Tehnician zootehnist, Tehnician în agricultură ecologică, Tehnician în prelucrarea produselor de origine animală, Tehnician în morărit, panificaţie şi produse făinoase, Tehnician în industria alimentară fermentativă şi în prelucrarea legumelor şi fructelor, Tehnician în industria alimentară extractivă, Tehnician pentru animale de companie, Tehnician proiectant produse finite din lemn, Tehnician designer mobilă şi amenajări interioare.

– Profil Tehnic, specializările: Tehnician în telecomunicaţii, Tehnician electronist, Tehnician electrotehnist, Tehnician operator tehnică de calcul, Tehnician în automatizări, Tehnician în instalaţii electrice, Tehnician electromecanic, Tehnician operator telematică, Tehnician operatori roboţi industriali, Tehnician mecatronist, Tehnician proiectant CAD, Tehnician mechanic pentru întreţinere şi reparaţii, Tehnician prelucrări mecanice, Tehnician transporturi, Tehnician prelucrări la cald, Tehnician metrolog, Tehnician aviaţie, Tehnician instalaţii de bord (avion), Tehnician desenator pentru construcţii şi instalaţii, Tehnician în industria materialelor de construcţii, Tehnician în industria sticlei şi ceramicii, Tehnician instalator pentru construcţii, Tehnician în construcţii şi lucrări publice, Tehnician producţie film şi televiziune, Tehnician audio-video, Tehnician operator procesare text imagine, Tehnician poligraf, Tehnician producţie poligrafică, Tehnician în chimie industrial, Tehnician designer vestimentar, Tehnician în industria textilă, Tehnician în industria pielăriei, Tehnician electrician electronist audio, Tehnician energetician, Tehnician prelucrări de maşini cu comandă numeric, Tehnician construcţii navale.

Testare la Istorie vor da absolvenţii următoarelor profiluri şi specializări:

– Filiera Teoretică, Profil Umanist, specializările: Filologie, Ştiinţe Sociale

– Filiera vocaţională:

Profil Artistic, specializările: Arhitectură, arte ambientale şi design, Arte plastice şi decorative, Coregrafie, Muzică, Arta actorului

Profil Pedagogic, specializările: Bibliotecar-documentarist, Instructor-animator, Instructor pentru activităţi extraşcolare

Profil Educaţie fizică şi sport, specializările: liceu program sportiv

Profil Teologic, specializările: Teologie ortodoxă, Patrimoniu cultural, Teologie Romano-Catolică, Teologie Greco-catolică, Teologie Baptistă, Teologie penticostală, Teologie Adventistă, Teologie unitariană, Teologie reformată, Teologie musulmană.

Vezi integral: BACALAUREAT 2018: LISTA materiilor la examen, în funcţie de profil şi specializare

CALENDAR prima sesiune a examenului de Bacalaureat 2018

29 ianuarie – 2 februarie: înscrierea candidaților

12-13 februarie – evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

14-15 februarie: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

16, 19-20 februarie: evaluarea competențelor digitale – proba D

21-22 februarie: evaluarea competențelor lingvistice într-o limba de circulație internațională – proba C

25 mai – încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a / a XIII-a

25 iunie: limba și literatura română – proba Ea) – proba scrisă

26 iunie: limba și literatura maternă – proba Eb) – proba scrisă

27 iunie: proba obligatorie a profilului – proba Ec) – proba scrisă

28 iunie: proba la alegere a profilului și specializării – proba Ed) – proba scrisă

4 iulie: afișarea primelor rezultate (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 16:00)

5-8 iulie: rezolvarea contestațiilor

9 iulie: afișarea rezultatelor finale



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Fondul „Locuinţe pentru tinerii români”, cu bani de la firme de construcții și imobiliare, aprobat de Senat. Condiții

Publicat

Senatul a adoptat, miercuri, în calitate de primă Cameră sesizată, propunerea legislativă pentru înfiinţarea Fondului de solidaritate „Locuinţe pentru tinerii români”, constituit din sumele deductibile în cuantum de 1% din profitul brut de minimum 1 milion de lei, transferate de firme de dezvoltare imobiliară şi lucrări în construcţii.

Au fost înregistrate 76 de voturi „pentru”, 30 „împotrivă” şi 21 „abţineri”.

Propunerea legislativă, iniţiată de un grup de parlamentari PSD şi ALDE, prevede că Fondul de Solidaritate locuinţe pentru tinerii români este menit să finanţeze avansul necesar achiziţionării unei locuinţe de către tinerii sub 35 de ani, căsătoriţi, care au posibilitatea de a achita ratele ulterioare obţinerii creditului, însă nu au posibilitatea de a achita avansul.

„Programul de finanţare a avansului necesar achiziţionării unei locuinţe se adresează tinerilor care au posibilitatea de a achita ratele ulterioare obţinerii creditului şi va fi destinat acelor persoane care îndeplinesc condiţiile de creditare presupuse de programul de finanţare ‘O familie, o casă’ sau pe cele presupuse de creditare directă, prin bancă”, se stipulează în propunerea legislativă.

Senatorul PSD Radu Oprea, unul dintre iniţiatorii proiectului de act normativ, a subliniat că proiectul este menit ca prin sprijinirea tinerilor să-i determine pe aceştia să rămână în ţară.

„Dezvoltatorii imobiliari care au afaceri peste un milion de euro să fie solidari cu tinerii şi să se constituie sursă la acest fond de solidaritate”, a afirmat Oprea la dezbaterile din plenul Senatului.

Potrivit unui amendament adoptat de Senat, societăţile ale căror activităţi sunt încadrate la „dezvoltare imobiliară” şi „lucrări în construcţii în cazul clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale” care, la finalul ultimului an fiscal, au avut un profit brut minim de un milion de lei vor transfera 1% din acesta către Fondul de Solidaritate locuinţe pentru tinerii români. Sumele transferate sunt cheltuieli deductibile.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

Condiții

Din Fondul de Solidaritate, tinerii vor beneficia de plata avansului de până la 15% din valoarea locuinței, dar nu mai mult de 15.000 de euro, la cumpărarea acesteia. Vor avea prioritate cuplurile de medici, profesori, zootehniști, agronomi, absolvenți de teologie care se mută la sate, precum și cuplurile cu copii.

Lege privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului de Solidaritate “Locuinţe pentru tinerii români”

Art. 1 – (2) Fondul de Solidaritate “Locuinţe pentru tinerii români” este destinat tinerilor sub 35 de ani, căsătoriti, care vor să îsi achiziţioneze o locuinţă în rate, dar nu au posibilitatea de a achita avansul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Modificări importante în drepturile grefierilor și a personalului auxiliar din Justiție. Cine va beneficia de pensie de serviciu

Publicat

Senatul va dezbate un proiect de modificare a legilor din justiție privind reglementarea carierei, a drepturilor şi obligaţiilor grefierilor, precum și prevederi referitoare la beneficiarii pensiilor de serviciu din categoria personalului auxiliar.

Propunerile de reglementare publicate de legestrat.ro vizează, în principal, următoarele aspecte:

  • Eliminarea sintagmei auxiliar pentru grefieri, având în vedere pregătirea eminamente juridică, precum și desfășurarea activității în mod direct împreună cu judecătorii şi/sau procurorii – categoria grefierilor se va numi „personal de specialitate”;
  • Repartizarea și recrutarea absolvenţilor Şcolii Naţionale de Grefieri prin concurs (nu prin numire, cum este acum), doar la nivelul unităţilor de bază ale sistemului (judecătorii, respectiv parchete de pe lângă judecătorii;
  • Reglementarea condiţiei de studii superioare juridice la numirea în funcţia de grefier;
  • Acordarea concediului anual de odihnă de 35 de zile lucrătoare;
  • Reglementarea posibilităţii sprijinirii acestei categorii profesionale pentru achiziţionarea unei locuinţe;
  • Completarea art. 93 din lege care defineşte noţiunea de vechime în specialitate;
  • Modificarea dispoziţiilor referitoare la dreptul personalului de specialitate judiciară şi al personalului care ocupă alte funcţii de specialitate la pensia de serviciu, acordarea unei pensii speciale de invaliditate şi de boală profesională pentru personalul anterior menţionat care şi-a pierdut total sau parţial capacitatea de muncă, precum şi reglementarea situaţiei juridice a pensiei de urmaş care în actuala formă legislativă nu este reglementată.

Concret, prevederea nouă propusă, referitoare la pensia de serviciu se adresează pentru personalul de specialitate din instanţe şi parchete cu o vechime de cel puţin 25 de ani în specialitate, din care cel puţin 15 ani în funcţie, la împlinirea vârstei de 55 de ani.

Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea

Titlul legii se modifică şi va avea următorul cuprins:

“Lege privind statutul personalului de specialitate judiciară, al personalului care ocupă alte funcţii de specialitate şi al personalului conex din cadrul instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea precum şi al personalului care funcţionează în cadrul institutului National de Expertize Criminalistice”

a) Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

“Art.1 Prezenta lege reglementează statutul personalului de specialitate judiciară, al personalului care ocupă alte funcţii de specialitate şi personalului conex din cadrul instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, precum şi al personalului de specialitate criminalistică şi al personalului care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică din cadrul Institutului Naţional de Expertize Criminalistice.”

La articolul 38, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins

“Art.38 – (1) Poate fi numită în funcţia de grefier arhivar sau grefier registrator persoana care are studii medii sau studii superioare şi îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 33 alin. (1) lit. a)-d).”

La articolul 38, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (l1), cu următorul cuprins:

“(l1) Poate fi numit în funcţia de agent procedural, aprod sau şofer persoana care are studii medii şi îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 33 alin. (1) lit. a)-d).”

La articolul 38, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

Art.38 – (2) Numirea pe posturile prevăzute la alin. (1) şi (l1) se face pe bază de concurs.

La articolul 65, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 65 – (1) Personalul prevăzut la art. 3 beneficiază anual de un concediu de

odihnă plătit de 35 de zile lucrătoare.”

Articolul 67 alin. (2) se modifică şi va avea următorul conţinut:

Art. 67 – (2) Condiţiile de acordare în mod gratuit a asistenţei medicale, a medicamentelor şi protezelor sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului. Aceste drepturi nu au caracter salarial şi nu se impozitează.

La art. 685, alineatele (l)-(28) şi (10) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

“Art.685 – (1) Personalul de specialitate judiciară şi cel care ocupă alte funcţii de specialitate, prevăzut la art. 3 alin. (2) şi (3), personalul de specialitate criminalistică şi personalul care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică prevăzut la art. 31 precum şi tehnicienii criminalişti din cadrul parchetelor, cu o vechime de cel puţin 25 de ani în specialitate, din care cel puţin 15 ani în funcţie, beneficiază de pensie de serviciu, la împlinirea vârstei de 55 ani, în cuantum de 80% din baza de calcul reprezentată de media salariilor de bază brute lunare realizate, inclusiv sporurile, corespunzătoare ultimelor 12 luni de activitate anterioare lunii în care se depune cererea de pensionare.

(2) De pensia de serviciu prevăzută la alin. (1) beneficiază, la împlinirea vârstei de 55 de ani, şi personalul de specialitate judiciară şi cel care ocupă alte funcţii de specialitate, prevăzut la art. 3 alin. (2) şi (3), personalul de specialitate criminalistică şi personalul care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică, precum şi tehnicienii criminalişti din cadrul parchetelor, cu o vechime în specialitate între 20 şi 25 de ani, din care 15 ani în funcţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) şi (3), în acest caz cuantumul pensiei fiind micşorat cu 1% din baza de calcul prevăzută la alin. (1) pentru fiecare an care lipseşte din vechimea în specialitate integrală.

(10) Pensiile de serviciu ale personalului de specialitate judiciară şi ale personalului care ocupă alte funcţii de specialitate, precum şi pensiile de urmaş prevăzute la art. 685 alin. (9) şi (91) se actualizează ori de câte ori se majorează salariul de încadrare brut lunar a personalului din activitate, în condiţii identice de funcţie, vechime şi grad al instanţei sau parchetului, cu luarea în considerare, în procent, a sporurilor intrate în baza de calcul la acordarea pensiei de serviciu, precum şi a sporului de vechime. Dacă în urma actualizării rezultă o pensie de serviciu mai mică, personalul îşi poate păstra pensia aflată în plată.”

sursa: legestart.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Hartă interactivă cu date despre calitatea apei, online, pe site-ul INSP. Proiectul a fost aprobat de Senat

Publicat

sursa-apa-izvor

Senatul a adoptat, miercuri, în plen, o propunere legislativă care prevede că pe pagina web a Institutului Naţional de Sănătate Publică va fi implementată o aplicaţie de tip portal, prin care consumatorii vor avea acces la o hartă interactivă cu valorile analizelor de laborator colectate de la sursele de apă potabilă.

S-au înregistrat voturi 126 de voturi „pentru” şi o abţinere.

Propunerea legislativă, iniţiată de un grup de parlamentari de la USR, vizează modificări ale Legii 458/2002 privind calitatea apei potabile şi a Legii apelor 107/1996 pentru instituirea unor măsuri pentru îmbunătăţirea modului de informare a publicului cu privire la calitatea apelor potabile şi de îmbăiere.

„În scopul informării consumatorilor, Ministerul Sănătăţii, prin Institutul Naţional de Sănătate Publică, va implementa o aplicaţie de tip portal pe pagina web a instituţiei, prevăzută cu o hartă interactivă în format sistem informatic geografic (GIS), prin care va pune la dispoziţia publicului larg valorile analizelor de laborator efectuate în cadrul programelor de monitorizare pentru apa potabilă. Direcţiile de Sănătate Publică Judeţene, respectiv a Municipiului Bucureşti vor colecta de la producătorul şi/sau distribuitorul de apă potabilă prin sisteme publice sau private de aprovizionare cu apa potabilă a populaţiei rezultatele monitorizării operaţionale”, se arată în propunerea legislativă.

De asemenea, direcţiile de sănătate publică vor trimite INSP toate rezultatele pe care le colectează în legătură cu sursele ce asigură apa potabilă în mediul rural, în termenele stabilite prin normele de aplicare.

„Ministerul Sănătăţii, prin Institutul Naţional de Sănătate Publică, va publica pe aplicaţia tip portal valorile parametrilor analizelor de laborator în termenele stabilite prin normele de aplicare. Publicarea se face utilizând un sistem informaţional geografic care identifică geolocaţia punctelor de prelevare a probelor de apă şi de la care vor fi colectate informaţii adecvate privind valorile parametrilor de calitate ai apei potabile obţinute în urma analizelor de laborator”, mai stipulează proiectul de act normativ.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

UPDATE: ACCIDENT rutier în Blaj. Trei persoane rănite după ce două autoturisme s-au lovit, într-o intersecție

Publicat

Trei persoane au fost rănite într-un accident rutier petrecut miercuri după-amiaza în municipiul Blaj.

Din primele date, accidentul s-a petrecut în intersecția străzilor Mitropolit Vancea și Iuliu Maniu.

Au fost implicate două autoturisme.

Potrivit IPJ Alba, cauza probabilă de producere a accidentului este neacordarea de prioritate.

UPDATE: 

La data de 30 septembrie 2020, în jurul orei 15.30, un bărbat de 30 de ani, din Blaj, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Mitropolit Ioan Vancea, la intersecția cu strada Iuliu Maniu, nu ar fi acordat prioritate de trecere unui alt autovehicul, condus de un un tânăr de 20 de ani, din Blaj, intrând în coliziune cu acesta.

Reprezentanții IPJ Alba au transmis că, în urma accidentului rutier, cei doi conducători auto și un tânăr de 19 ani, din comuna Cergău, pasager în cel de-al doilea autoturism, au suferit leziuni corporale ușoare și au fost transportați la spital.

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate