Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

BACALAUREAT 2019: Marți, proba orală la limba și literatura română. CALENDARUL sesiunii de vară


Publicat

Sesiunea de vară, a bacalaureatului 2019 a început, luni, 3 iunie cu prima probă: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română. Celelalte competențe verificate sunt la limba maternă, dacă este cazul, competențele digitale și competențele la o limbă străină modernă. 

Competențele nu s-au mai dat în iarnă, în timpul anului școlar, ci s-a revenit la sistemul vechi, unde sunt primele examinări în cadrul sesiunii din vară.

Citește și BACALAUREAT 2019: MODELE de SUBIECTE pentru examen, publicate de Ministerul Educaţiei. Testele oficiale

Potrivit calendarului aprobat prin ordin de ministru, proba orală de competențe lingvistice de la BAC 2019 la limba română va continua marţi, 4 iunie, şi va fi urmată de evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, miercuri şi joi (5-6 iunie).

În zilele de 7, 10 şi 11 iunie este programată evaluarea competenţelor digitale (proba D), iar în 12 – 13 iunie se va desfăşura evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională (proba C).

CALENDARUL examenului de Bacalaureat Național 2019, sesiunea iunie – iulie

CITEȘTE ȘI: BACALAUREAT 2019: CALENDARUL examenului în sesiunea de vară şi toamnă, reguli pentru candidaţi

27-31 mai 2019: înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

31 mai 2019: încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

3-4 iunie 2019: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

5-6 iunie 2019: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

7, 10*-11 iunie 2019: evaluarea competențelor digitale – proba D

(Candidații de altă confesiune decât cea ortodoxă, care, în data de 10 iunie 2019, sărbătoresc Rusaliile, pot fi programați pentru susținerea probei D în datele de 7 și 11 iunie 2019)

12-13 iunie 2019: evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

1 iulie 2019: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

2 iulie 2019: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

3 iulie 2019: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

4 iulie 2019: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

8 iulie 2019: afișarea rezultatelor (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12.00 – 16.00)

9-12 iulie 2019: rezolvarea contestațiilor

13 iulie 2019: afișarea rezultatelor finale

A doua sesiune a Bacalaureatului 2019 începe în 21 august, iar primele rezultate vor fi cunoscute în 3 septembrie.

CALENDARUL examenului de Bacalaureat Național 2019, sesiunea august – septembrie

15 – 19 iulie 2019: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen

26 iulie 2019: înscrierea candidaților care au promovat examenele de corigențe

21 august 2019: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

22 august 2019: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

23 august 2019: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

26 august 2019: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

27, 28 august 2019: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

 29 august 2019: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

30 august, 2 septembrie 2019: Evaluarea competențelor digitale – proba D

2 – 3 septembrie 2019: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

3 septembrie 2019: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00) și depunerea contestațiilor (orele 12.00 – 16.00)

3 – 6 septembrie 2019: Rezolvarea contestațiilor

7 septembrie 2019: Afișarea rezultatelor finale

La solicitarea comisiilor de bacalaureat județene/comisiei de bacalaureat a municipiului București sau din proprie inițiativă, Comisia Națională de Bacalaureat poate aproba în situații excepționale prelungirea perioadelor de susținere a probelor de evaluare a competențelor digitale sau lingvistice, de evaluare a lucrărilor scrise ori de afișare a rezultatelor, precum și reducerea perioadei de afișare a rezultatelor.

REGULI pentru EXAMEN

Comisiile de bacalaureat judeţene/a municipiului Bucureşti asigură dotarea cu camere de supraveghere video şi audio funcţionale a sălilor în care se desfăşoară activităţi specifice examenului de bacalaureat: susţinerea probelor, descărcarea şi multiplicarea subiectelor, predarea şi preluarea lucrărilor scrise, amestecarea, numerotarea şi introducerea în plicuri a lucrărilor, evaluarea acestora, depozitarea bagajelor.

În vederea asigurării desfăşurării corecte a examenului de bacalaureat, în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare, comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen menţionate.

Dacă se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen. Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi anunţă, după caz, Comisia Naţională de Bacalaureat.

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

– preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării;

– după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori;

– preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop.

Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate, în sala stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop, nu sunt primiţi în examen.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen:

– orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor

– telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale. Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea etapelor menţionate, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile în acest caz.

foto: arhiva Alba24



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Câte cazuri active de COVID mai sunt în județul Alba. ZERO cazuri noi în ultimele 24 de ore. Incidența pe localități

Publicat

DSP Alba a anunțat că în ultimele zile nu a mai fost înregistrat nici un caz nou de COVID, la nivelul județului. 

De la începutul pandemiei, 21379 de persoane din județul Alba au fost confirmate pozitiv. Dintre acestea, 20618 au fost declarate vindecate și s-au înregistrat 712 decese. Luni, in Alba au fost prelucrate 293 de teste, la SJU. Numarul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 225087.

Situația în data de 22 iunie arată bine în județ: incidența în județ a ajuns la 0,13 de cazuri noi la mia de locuitori, înregistrate în ultimele 14 zile.

În Alba mai sunt 48 de cazuri active.

LocalitateIncidențăCazuri noi
   
ŞPRING1.544
MOGOŞ1.301
CIUGUD1.234
GÂRDA DE SUS0.661
ORAŞ CÂMPENI0.554
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ0.532
CÂLNIC0.501
CRĂCIUNELU DE JOS0.471
BUCERDEA GRÂNOASĂ0.441
METEŞ0.351
ŞUGAG0.351
CETATEA DE BALTĂ0.331
MUNICIPIUL ALBA IULIA0.2116
VINŢU DE JOS0.181
IGHIU0.141
MUNICIPIUL SEBEŞ0.124
MUNICIPIUL BLAJ0.102
ORAŞ OCNA MUREŞ0.071
ORAŞ CUGIR0.041
ALBAC0.000
ALMAŞU MARE0.000
ARIEŞENI0.000
AVRAM IANCU0.000
BERGHIN0.000
BISTRA0.000
BLANDIANA0.000
BUCIUM0.000
CENADE0.000
CERGĂU0.000
CERU-BĂCĂINŢI0.000
CIURULEASA0.000
CRICĂU0.000
CUT0.000
DAIA ROMÂNĂ0.000
DOŞTAT0.000
FĂRĂU0.000
GALDA DE JOS0.000
GÂRBOVA0.000
HOPÂRTA0.000
HOREA0.000
ÎNTREGALDE0.000
JIDVEI0.000
LIVEZILE0.000
LOPADEA NOUĂ0.000
LUNCA MUREŞULUI0.000
LUPŞA0.000
MIHALŢ0.000
MIRĂSLĂU0.000
MUNICIPIUL AIUD0.000
NOŞLAC0.000
OCOLIŞ0.000
OHABA0.000
ORAŞ ABRUD0.000
ORAŞ TEIUŞ0.000
ORAŞ ZLATNA0.000
PIANU0.000
POIANA VADULUI0.000
PONOR0.000
POŞAGA0.000
RĂDEŞTI0.000
RÂMEŢ0.000
RIMETEA0.000
ROŞIA DE SECAŞ0.000
ROŞIA MONTANĂ0.000
SĂLCIUA0.000
SĂLIŞTEA0.000
SÂNCEL0.000
SÂNTIMBRU0.000
SĂSCIORI0.000
SCĂRIŞOARA0.000
ŞIBOT0.000
SOHODOL0.000
ŞONA0.000
STREMŢ0.000
UNIREA0.000
VADU MOŢILOR0.000
VALEA LUNGĂ0.000
VIDRA0.000

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă: PSD a pregătit și va promova un proiect de lege pentru sprijinirea familiilor cu copii

Publicat

”Partidul Social Democrat a pregătit și va promova un proiect de lege pentru sprijinirea familiilor cu copii, în contextul în care 2020 a fost anul în care s-au născut cei mai puțini copii din România, raportat la ultimii 100 de ani.

Dacă nu sprijinim familiile tinere, trendul descrescător al natalității se va menține și există riscul ca în 2050 populația țării să scadă sub 15 milioane de locuitori.

Proiectul PSD este primul pas dintr-un amplu program menit să determine creșterea natalității. În acest demers vital pentru România PSD s-a consultat și va colabora strâns cu organisme internaționale precum UNICEF, dar și cu cele mai reprezentative organizații din domeniu ale societății civile.
În județul Alba potrivit datelor oficiale, în 2019 au fost 3.124 de nașteri, în vreme ce în 2020 au fost 2.719 de nașteri. Depopularea este în plină expansiune, cu implicații si consecințe pe termen lung greu de evaluat.

PSD inițiază, prin acest prim proiect, un amplu program de combatere a declinului demografic și cheamă alături pe toți cei care, de bună credință, pot contribui, inclusiv partidele politice. Este momentul unui veritabil Pact Național pentru Redresare Demografică.

Prevederi esențiale ale proiectului PSD privind sprijinirea familiilor cu copii:

1) Creșterea alocației pentru copii – Acordarea de urgență a alocației de stat pentru copii la nivelul prevăzut de Ordonanța de urgență nr. 9/2019, respectiv 600 de lei pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani și 300 de lei pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 – 18 ani.

2) Creșterea deducerilor acordate salariaților care au copii – Deduceri consistente, de la 1000 până la 3000 de lei, funcție de numărul de copii, pentru angajații cu salarii mici și medii, de până la 5000 de lei brut.

Prin această măsură se asigură creșteri de venituri pentru 85% din salariați. Măsura reduce inechitățile salariale și riscul de sărăcie în rândul familiilor cu mulți copii.

3) Introducerea unui stimulent educațional pentru copiii din familiile defavorizate – Se acordă tichete sociale în valoare de 1000 de lei, pe lună, pentru copiii cu vârsta între 0 – 3 ani și de 1500 de lei, pe lună, pentru copiii cu vârsta între 3 – 6 ani, familiilor cu venituri lunare mai mici de 1000 de lei/lună/persoană.

Acordarea acestui stimulent educațional este condiționată de frecvența regulată la creșă ori grădiniță a copiilor din familiile beneficiare”, a transmis într-un comunicat de presă, Marcel Tuhuț, deputat PSD de Alba.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO: REZOLVAREA subiectelor de la Română, prima probă a examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2021

Publicat

Elevii care au terminat în acest an clasa a VIII-a au susținut marți proba scrisă la Limba și literatura română, în cadrul examenului de Evaluare Națională 2021.

Au avut la dispoziție cel mult două ore pentru a alege răspunsurile corecte la cerințe și a redacta lucrările pe format broșură.

Vezi și FOTO: EVALUARE NAȚIONALĂ 2021. SUBIECTELE la Limba și literatura română, prima probă de examen pentru elevii de clasa a VIII-a

Elevii au primit două texte la prima vedere, cu diferite cerințe. Fragmentele au fost din Sorin Titel „Pantera neagră” și Stela Giurgeanu „Falsa generozitate”, un articol publicat online.

Au avut de redactat și o compunere în care să motiveze dacă ar trebui să-și urmeze visul în orice condiții.

Au mai avut de asociat unul dintre textele primite cu cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând o asemănare și o deosebire de conținut dintre ele.

Vezi și MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

Proba a fost monitorizată audio-video.

REZOLVAREA SUBIECTELOR la Română – Evaluare Națională – 22 iunie 2021:

SUBIECTUL I

A.

1. Notează două cuvinte care arată timpul în care se desfășoară acțiunea din textul 1: ”după-amiază de duminică”, ”vară”
2. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1.

Gicoane intră în joc:

a) în prima repriză a meciului.
b) în a doua repriză a meciului.
c) în prelungirile meciului.
d) de la începutul meciului.

Răspuns corect b)

3. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 1. Gicoane are înălțimea de

a) 1 metru și 63 de centimetri.
b) 1 metru și 64 de centimetri.
c) 1 metru și 80 de centimetri.
d) peste doi metri.

Răspuns corect b)

4. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect, valorificând informațiile din textul 2. Deoarece a oferit prietenei sale din clasa a IV-a un obiect primit cadou, fetița crede

a) că va fi certată de bunica.
b) că va fi certată de părinți.
c) că va fi lăudată de bunica.
d) că va fi lăudată de părinți.

Răspuns corect a)

5. Notează „X” în dreptul fiecărui enunț pentru a stabili corectitudinea sau incorectitudinea acestuia, bazându-te pe informațiile din cele două texte. (corect/incorect)

Stadionul se afla la marginea orașului. – corect
Romică a suferit un accident în timpul meciului anterior – incorect
În meciul în desfășurare, Gicoane a purtat celebrul său tricou negru. – incorect
Familia își îndeamnă copilul să fie generos. – corect
În clasa a IV-a, fetița îi face cadou prietenei sale păpușa cea mai frumoasă. – incorect
Falsa generozitate înseamnă să le oferi altora ceea ce ție nu îți mai trebuie. – corect

6. Menționează, în câte un enunț, tiparul textual identificat în fiecare dintre fragmentele de mai jos.

a) „— Credeam că m-ai uitat. / — Cum era să te uit?”.

Răspuns: Tiparul textual este dialogat

b) „glasul lui Gicoane deveni foarte prietenos, primi acel timbru special pe care glasul unui bărbat nu-l capătă decât atunci când vorbește cu un prieten drag. Glasul lui Gicoane deveni aproape copilăros, de o puritate caldă, catifelată.” –

Răspuns: Tiparul textual este descriptiv

7. Prezintă, în cel puțin 30 de cuvinte, o legătură care se poate stabili, la nivelul conținutului, între fragmentul din „Pantera neagră” de Sorin Titel și fragmentul extras din „Falsa generozitate” de Stela Giurgeanu.

Răspuns posibil: Elementul comun al celor două texte îl reprezintă tema prieteniei.

În primul text, se observă sprijinul și încurajarea pe care Romică i le oferă prietenului său.

În textul al doilea, povestitoarea își amintește de acea situație în care a oferit unei prietene o cruciuliță pentru a o ajuta să depășească o situație dificilă și pentru a-i arăta că este alături de ea.

8. Crezi că ar trebui să îți urmezi visul în orice condiții? Motivează-ți răspunsul, în 50 – 90 de cuvinte, valorificând textul 1.

Răspuns posibil: Din punctul meu de vedere, este important să-ți urmezi visul în orice condiții.

Aşa cum se observă în primul text, în ciuda faptului că Gicoane crede că este dificil să fie portar, că ar o înălţime mică, continuă să fie portar şi îşi desfăşoară activitatea cu multă energie şi cu multă pasiune. Chiar spre finalul fragmentului puteţi vedea şi să vă folosiţi de acolo faptul că „are mişcări extraordinare”, „îi surprinde pe toţi”. În ciuda faptului că îşi pierde încrederea uneori, demonstrează că este un portar extraordinar. Puteţi face trimitere la aceste fragmente.

9. Asociază fragmentul din „Pantera neagră” de Sorin Titel cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o asemănare și o deosebire de conținut dintre ele.

Sugestii: Puteţi să asociaţi cu orice alt text care are tema prieteniei. De exemplu: Cireşarii, Dumbrava minunată, cu tema prieteniei dintre om şi animal, sau orice basm popular, Povestea adolescentului miop. Aveţi o mulţime de texte cu această temă. Dacă alegeţi o poveste cu prietenia dintre om şi animal, evident diferenţa este că această prietenie este cu un animal umanizat.

Subiectul 1. A. B. Gramatică

1. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Conțin diftong toate cuvintele din seria:

a) „speriată”, „picioare”.
b) „primei”, „dormeau”.
c) „trăgeau”,„scânteia”.
d) „voiam”, „niciodată”.
Răspuns corect c)

2. Scrie în casetă litera corespunzătoare răspunsului corect. Seria care conține doar cuvinte derivate este:

a) „accidentul”, „portar”.
b) „optzeci”, „orășelul”.
c) „părinților”, „prietenos”.
d) „portiță”, „fetiței”.
Răspuns corect d)

În actualizare

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2021

  • 22 iunie 2021 – Limba și literatura română, probă scrisă
  • 24 iunie 2021 – Matematică, probă scrisă
  • 25 iunie 2021 – Limba și literatura maternă, probă scrisă
  • 29 iunie 2021 (până la ora 14.00) – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
  • 29 iunie 2021 (orele 16.00 – ora 19.00) – 30 iunie 2021 (orele 8.00 – ora 12.00) – Depunerea contestațiilor
  • 30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor
  • 4 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

Un bărbat din Cugir nu mai are voie să se apropie de iubita sa, timp de cinci zile, după ce a bătut-o și a amenințat-o

Publicat

pixabay free

O femeie din Cugir a sunat la 112 după ce a fost agresată și amenințată de către bărbatul cu care are o relație. Bărbatul s-a ales cu dosar penal, pentru violență în familie și amenințare.

Potrivit IPJ Alba, la data de 21 iunie 2021, polițiștii din Cugir au fost sesizați, prin 112, de către o femeie, de 44 de ani, din oraș, cu privire la faptul că, în jurul orei 19.30, ar fi fost agresată și amenințată cu acte de violență, de către concubin.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de bărbatul de 47 de ani, polițiștii au emis un ordin de protecție, pe o perioada de 5 zile.

Față de acesta, polițiștii au întocmit și un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunilor de violență în familie și amenințare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate