Connect with us
Advertisement

Economie

Cardul de Energie: Cum pot fi plătite online facturile la gaze și electricitate fără a fi necesară deplasarea la oficiile poștale

Publicat

E.On a transmis instrucțiuni pentru plata facturilor la gaze cu cardul de energie primit de la Guvern. Compania precizează într-un comunicat transmis redacției Alba 24 că pentru clienții E.ON Energie România care au activată factura electronică pot achita online contravaloarea energiei consumate, fără a fi necesară deplasarea la oficiile poștale.

Unde și cum plătim facturile de consum cu cardul de energie emis de Guvernul României

  • Facturile pot fi achitate online accesând platforma Poștei Române AICI, direct la poștașul prezent la domiciliul beneficiarului sau la oficiul poștal, prin mandat;
  • Înregistrarea plăților efectuate online pe site-ul Poștei Române, respectiv, la ghișee, se realizează în medie în 7 zile lucrătoare;
  • Nu pot fi făcute plăți folosind cardul de energie la sediul sau în magazinele furnizorilor care au emis aceste facturi;

Consumatorii din România care dețin un card de energie pot face plata facturilor de consum pe 3 canale: online accesând platforma Poștei Române, la agentul poștal care vine la adresa beneficiarului sau într-o agenție poștală, prin mandat.

Citește și Din 1 aprilie, noi reguli la plata facturilor la gaze și energie electrică: Criteriile de încadrare pentru eşalonare

Indiferent de canalul de plată ales, sunt necesare factura de consum, cardul de energie și cartea de identitate în termen de valabilitate a titularului de contract.

Documentul transmis de E.ON poate fi văzut AICI: Plata factura EON Card Energie

Sumele achitate de clienți online pe site-ul Poștei Române, prin cardurile de energie, respectiv, cele efectuate la ghişeele Poştei Române au un termen de transfer, în medie, de 7 zile lucrătoare.

În ce condiții clienții E.ON pot achita facturile fără deplasarea la oficiile poștale

Clienții E.ON Energie România care au activată factura electronică pot achita online contravaloarea energiei consumate, fără a fi necesară deplasarea la oficiile poștale.

Citește și Hidroelectrica a anunțat când vin facturile pentru consumul din august 2022, pentru cei 500.000 de clienți

Acest lucru este posibil accesând platforma dezvoltată de Poșta Română, urmând pașii indicați în aplicație. Pentru completarea datelor este necesar ca beneficiarul să aibă la îndemână cardul de energie pe care sunt menționate date de identificare, cartea de identitate/buletin valid/neexpirat, precum și factura care urmează să fie achitată.

Ce facturi pot fi achitate online

Se pot plăti astfel facturi curente sau restante reprezentând consumul de energie electrică și/sau gaze naturale, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului.

Dacă ați plătit deja factura de consum utilizând alte modalități de plată, nu recomandăm utilizarea aceleiași facturi și pentru plata cu cardul de energie, întrucât în lipsa unei obligații de plată curente sau restante, furnizorul va fi nevoit să restituie sumele astfel decontate prin cardul de energie către Poșta Română.

Ce plăți se pot face cu cardul de energie

Cu un card se pot face mai multe plăți, către mai mulți furnizori până la epuizarea sumei, însă nu se pot face plăți în avans, adică sume mai mari decât valoarea de pe factură.

Vezi și Cum se citeşte corect indexul contorului electric. Care este codul pe baza căruia se emite factura

Totodată, dacă pe facturi există și alte servicii, de exemplu: rate la centrala termică, verificări/revizii gaz etc. acestea pot și trebuie achitate prin canalele tradiționale de plată, disponibile la furnizorul care a emis factura, ca și până acum. Pentru clienții E.ON modalitățile de plată sunt descrise AICI.

O altă modalitate de plată este achitarea directă la poștașul care a sosit la domiciliul beneficiarului. Cu ajutorul cititorului optic pentru codul de bare, poștașul scanează factura direct din contul E.ON Myline al beneficiarului și astfel factura este achitată.

Ce trebuie să faci dacă există neconcordanțe între datele de pe card și cele din factura de consum

În cazul în care există neconcordanțe între datele de identificare precizate pe cardul de energie și cele din factura de consum, clienții E.ON Energie România pot opera tot online aceste modificări accesând secțiunea dedicată de pe site-ul companiei AICI .

Și în acest caz este necesar un document eliberat de autorități privind modificarea adresei și cartea de identitate. După soluționarea solicitării, adresa locului de consum va fi actualizată pe următoarele facturi.

Pentru alte solicitări și pentru a evita aglomerația și timpii de așteptare, clienții care doresc să vină la magazinele companiei trebuie să își programeze vizita, telefonic la 0265.208.466 sau online https://www.eon.ro/programare-online, având în acest fel posibilitatea alegerii unei zile și a unui interval de timp optim pentru ei.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Crang Raluca

    miercuri, 26.04.2023 at 14:34

    Plata facturi online cu Cardul de energie este o gluma proasta.In atentia domnilor de la departamentul IT.Atata timp cat la ghiseu se cere o adeverinta din partea primariei cum ca domiciliatul X sta la adresa Y care nu este trecuta in B.I. vechi (bunica mea are 92 de ani si are buletin vechi)trebuia sa apara si rubrica pentru incarcarea acestui document justificativ.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement