Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Daniel Breaz, atac la PSD Alba: „Și-a pierdut busola, a excelat la satisfacerea intereselor personale”. Ce spune despre USR-PLUS


Publicat

Senatorul de Alba, Daniel Breaz, lansează un nou atac la PSD Alba, fostul său partid, și în același timp încearcă o poziționare în contextul politic local. Într-o postare făcută luni dimineața pe rețeaua de socializare Facebook, acesta susține că în prezent „PSD Alba și-a pierdut busola” și că partidul nu mai are „niciun filtru de selecție, de recrutare a oamenilor care pot aduce plus-valoare în societate”.

Despre cei de la USR-Plus, Breaz spune că „încearcă să lovească în orice proiect constructiv doar pentru că nu a fost ideea lor”. 

„Din momentul în care am ales să fac pasul în lumea politică am știut că peisajul nu este tocmai unul colorat în nuanțe plăcute. Pentru că majoritatea personajelor care îl alcătuiesc au mereu câte o agendă ascunsă care primează, în detrimentul celei care ar trebui sa existe, non-stop, pe masa omului politic: agenda cetățeanului. Nu exagerez dacă spun că simt, uneori, că am intrat în lumea picturilor lui Hyeronimus Bosch. Însă valorile cu care am plecat la drum, în lumea politicii, nu mi le poate clinti absolut nimeni – cred cu tărie că politica trebuie să fie făcută, exclusiv, pentru a aduce bunăstare în societate, în familiile fiecărui român. Și asta am și făcut. Atât din postura de senator, cât și din onoranta demnitate de ministru. Cu bun simț, bune intenții și cu multă energie pozitivă poți înlătura nuanțele gri specifice politicianismului și poți construi proiecte sănătoase, în beneficiul cetățenilor.

Pentru a realiza toate acestea este nevoie de echipe, de oameni care au același crez al politicii în beneficiul cetățeanului. Ori, în prezent, PSD Alba și-a pierdut busola, a eșuat lamentabil la acest capitol, excelând, cu mari performanțe, la satisfacerea intereselor personale, la generarea unor conflicte nu în jurul marilor idei, a proiectelor de dezvoltare, ci pentru accederea în diverse funcții. Pentru a dobândi putere cu scopul de a-și îndeplini propriile agende ascunse atât de îndepărtate de cele ale societății, ale cetățeanului de rând.

PSD Alba nu mai are, în prezent, niciun filtru de selecție, de recrutare a oamenilor care pot aduce plus-valoare în societate. Astfel că nu au avut nici măcar capacitatea de a promova candidați în toate UAT-urile din județ. Ori, cu astfel de organizații lipsite de viziune, fără contact cu realitatea, cu nevoile cetățeanului de rând, nu ai cum să construiești și să aduci bunăstare în societate.

Convingerea mea personală este că cea mai bună cale către promovarea politicilor publice este prin intermediul dialogului civilizat, al bunelor relații. Prin parteneriate care au drept scop binele cetății. De-a lungul celor nouă ani, de când sunt Rector al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, am promovat cultura dialogului și am crezut / cred, cu tărie, că liantul tuturor celor participă la viața urbei este bunăstarea cetățeanului și dezvoltarea armonioasă a orașelor, comunelor, satelor. Însă, de foarte multe ori am observat cum unii politicieni folosesc limbajul agresiv pentru a se impune în fața celui pe care îl consideră dușman (pentru că reprezintă altă formațiune politică), nu partener de dialog. Alții, foști colegi de partid au încercat prin diverse mijloace și căi să pună piedici doar pentru că se aflau în goană după poziții călduțe, funcții sau diverse alte interese personale și respingeau orice idee care are legătură cu bunăstarea orașului și a cetățenilor. Cei de la USR Alba, care se prezintă cu măștile de oameni noi în politică, buimaci de la atâtea peripluri prin partide și cu multe frustrări acumulate din cauza respingerilor succesive, încearcă să lovească în orice proiect constructiv doar pentru că nu a fost ideea lor. Aceeași strategie pe care au adoptat-o și în cadrul partidelor din care au făcut parte înainte, chiar dacă acum încearcă să se vopsească în USR Plus.

Ori în politică nu trebuie să primeze dușmănia, ci parteneriatul și competiția onestă. Astfel pot spune că am întâlnit și surprize plăcute in administratia locala din Alba Iulia. Oameni care au înțeles că universitatea reprezintă un spațiu la care ar trebui să contribuie toți cei care conduc destinele județului tocmai pentru că există un bazin bun de recrutare pentru viitori lideri ai urbei / judetului: ingineri, profesori, antreprenori, cercetători etc. Consider că cei care ocupă demnități în cadrul aparatului administrativ local și județean trebuie să fie aplecați spre fiecare aspect al societății și să reprezinte interesele tuturor celor care compun micro-societatea. Cu un leadership curat, onest si centrat pe dezvoltare, atragere de investitori, pe educație și cercetare, cred că Alba Iulia își va menține locul binemeritat pe harta orașelor și județelor cu performanțe notabile.

Oamenii politici și, în special, cei care își asumă conducerea unui oraș, trebuie să aibă o viziune pe termen lung. Prea mult timp România a fost condusă cu proiecte făcute pe genunchi, de la o zi la alta. Alba Iulia a dat dovadă că a avut lideri care privesc în viitor și nu gândesc în paradigma celor 4 săptămâni de campanie, ci strict în cea de 4 ani, când trebuie să faci tot ce poți pentru a îndeplini programul promis. Iar încrederea pe care o au albaiulienii în demnitarii aleși reprezintă exemple clare că atunci când respecți ce promiți, când livrezi tot ce ai gândit în planurile de dezvoltare și îți pasă de cetățeni, poți avea o imagine impecabilă în ochii cetățenilor și implicit, susținerea lor”, a scris luni dimineața Daniel Breaz, pe pagina de Facebook.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

    Lasă un comentariu

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


    Publicitate

    ACTUALITATE

    Un miliard de euro pentru IMM-uri, PFA și ONG. Peste 22.000 de aplicanți sunt înregistrați în platforma online

    Publicat

    Peste 22.000 de potențiali aplicanți s-au arătat interesați de ajutoarele de stat în valoare totală de 1 miliard de euro pentru firmele mici și mijlocii (IMM), persoanele fizice autorizate (PFA), organizațiile neguvernamentale (ONG) și cabinetele medicale individuale implicate în lupta anti-COVID-19.

    Aceștia s-au înregistrat pe platforma online, cu user și parolă, în aproape o saptămână, potrivit datelor oficiale de la Ministerul Economiei.

    https://granturi.imm.gov.ro/ (fără www) este platforma online deschisă de Ministerul Economiei în 15 septembrie și gestionată tehnic de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Prima etapă este cea a preînregistrării datelor potențialilor beneficiari ai schemelor de microgranturi, granturi pentru capital de lucru şi pentru investiţii, potrivit startupcafe.ro.

    Ministerul Economiei a publicat în consultare publică proiectele de proceduri pentru primele două măsuri de fonduri europene POC:

    Măsura 1 – microgranturi de 2.000 Euro – cheltuielile eligibile

    – fonduri de 100 de milioane de euro

    – vor fi acordate microgranturi de câte 2.000 de euro fiecare unor beneficiari: microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM) care nu au avut angajați anul trecut, PFA, ONG-uri și cabinete medicale individuale care au implicate în lupta anti-COVID-19

    – finanțarea în ordinea primul venit – primul servit.

    – categorii eligibile pentru finanțare: cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari; datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate; cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat; cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă; cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2; cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente; cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității; cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.

    Firmele aplicante trebuie să fie din domeniile din anexa 1 a OUG 130/2020.

    Măsura 2 – granturi de capital de lucru de 2.000-150.000 Euro

    – beneficiari eligibili IMM-uri (inclusiv microîntreprinderi) din lista de la anexa 2 a OUG 130/2020, plus ONG-urile de educație

    – buget de 350 milioane euro; 307,5 milioane de euro reprezintă finanțarea nerambursabilă prin schema de ajutor de stat

    – se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr de 10.000 de beneficiari cu sume cuprinse între 2.000 și 150.000 euro fiecare

    – banii vor fi acordați în ordinea primul venit-primul servit

    – domenii de activitate: restaurante, hoteluri, cafenele, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia, servicii din domeniul transporturilor, agențiilor de turism, editurilor/librăriilor/ bibliotecilor, industriilor creative, precum și al organizărilor de evenimente a căror activitate curentă a fost afectată de răspândirea virusului SARS-CoV-2 sau a căror activitate a fost interzisă ori redusă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență și/sau pe perioada stării de alertă.

    Valoarea granturilor de capital de lucru pentru IMM se va calcula astfel:

    pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 5.000 și 13.500 euro, valoarea grantului este de 2.000 euro;

    pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 13.501 și 1.000.000 euro, valoarea grantului se stabilește în procent de 15% din cifra de afaceri și nu poate depăși suma de 150.000 euro.

    Pentru IMM-urile cu cifra de afaceri cu echivalentul în euro de peste 1 milion de euro, valoarea maximă a ajutorului este de 150.000 euro.

    Dacă un beneficiar de ajutor de stat face parte din categoria întreprinderilor legate și a depus mai multe cereri de finanțare pentru obținerea grantului necesar capitalului de lucru, valoarea cumulată a grantului pentru capital de lucru care urmează a fi acordat nu poate depăși 250.000 euro echivalent în lei la data plății grantului pentru capital de lucru.

    AICI, mai multe detalii despre finanțări.

    surse: startupcafe.ro, imm.gov.ro

    Citeste mai mult
    Publicitate

    ECONOMIE

    Noi localități în care se reduce vârsta de pensionare. Modificări în vigoare din 21 septembrie

    Publicat

    pensionari

    Legea potrivit căreia beneficiază de reducerea vârstei standard de pensionare cu 2 ani, fără penalizare, persoanele care au locuit cel puţin 30 de ani în unele zone afectate de poluarea remanentă, precum şi pe o rază de 8 km în jurul acestora, a intrat în vigoare de astăzi.

    Este vorba despre Legea nr. 207/2020 – modificarea alin. (5) al art. 65 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice care a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 858 din 18 septembrie 2020.

    Potrivit acesteia, de reducerea vârstei standard de pensionare cu doi ani beneficiază „persoanele care au locuit cel puţin 30 de ani în zonele afectate de poluarea remanentă din cauza extracţiei, preparării şi arderii cărbunelui sau a şisturilor bituminoase, a extracţiei şi preparării minereurilor de uraniu, a extracţiei şi prelucrării minereurilor feroase şi neferoase cu conţinut de praf sau de emisii de gaze cu efect de seră, de amoniac şi derivate de cupru, plumb, sulf, cadmiu, arseniu, zinc, mangan, fluor, clor, feldspat şi siliciu ori de radiaţii din minereuri radioactive, hidrogen sulfurat, crom trivalent, crom hexavalent, cianuri, de pulberi metalice şi/sau de cocs metalurgic” din mai multe localităţi, pe o rază de 8 km în jurul acestora.

    Localităţile menţionate în lege sunt:

    Abrud, Baia de Arieş, Lupşa, Roşia Montană şi Zlatna din judeţul Alba;

    Baia Mare, Călăraşi, Copşa Mică, Drobeta-Turnu Severin, Slatina, Târgu Mureş, Târnăveni, Turnu Măgurele şi Aninoasa, Baia de Criş, Băiţa, Brad, Călan, Certej, Criscior, Deva, Ghelari, Hunedoara, Lupeni, Orăştie, Petrila, Petroşani, Şoimuş, Teliuc, Uricani, Veţel, Vulcan din judeţul Hunedoara.

    Alte localităţi incluse în listă sunt:  Slobozia din judeţul Ialomiţa; Iacobeni şi Vatra Dornei din judeţul Suceava; Margina, Nădrag şi Tomeşti din judeţul Timiş; Berbeşti şi Râmnicu-Vâlcea din judeţul Vâlcea.

    surse: agerpres.ro, businessmagazin.ro

    Citeste mai mult
    Publicitate

    EDUCAȚIE

    Condițiile de concurs pentru 500 de posturi suplimentare în învățământ, publicate în Monitorul Oficial. Cum va fi proba scrisă

    Publicat

    examen profesor

    Cei care vor dori să ocupe unul din cele 500 de posturi ce vor fi scoase la concurs în sistemul de învățământ, aprobate suplimentar de Guvern, vor trebui să susțină o probă scrisă.

    Condițiile de desfășurare a concursurilor au fost aprobate de Ministerul Educației prin ordinul nr. 5574/2020 și publicate luni în Monitorul Oficial.

    Proba scrisă va fi data de școală, cu subiecte făcute de unitatea de învățământ. Evaluarea va fi făcută tot de școala angajatoare.

    “Proba scrisă se susține pe baza subiectelor elaborate de comisia de elaborare a subiectelor/baremelor de evaluare și de evaluare a lucrărilor scrise, constituită la nivelul unității de învățământ/consorțiului școlar/grupului de unități de învățământ care s-au asociat temporar, în concordanță cu programele specifice pentru concurs în vigoare, aprobate prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, și se evaluează prin note de la 10 la 1. Comisiile de elaborare a subiectelor/baremelor de evaluare și de evaluare a lucrărilor scrise asigură, la cererea candidaților, și traducerea subiectelor în limbile minorităților naționale”, potrivit Ordinului citat de edupedu.ro.

    Concursul se va da pe baza Metodologiei din 2 septembrie 2013 de organizare şi desfăşurare a concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului şcolar în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin OMEN 4.959/2013.

    Angajarea va fi pe perioadă determinată, iar pentru a fi admiși, candidații trebuie să obțină minimum nota 5 la proba scrisă.

    “Înscrierea candidaților la concurs/testare și înregistrarea contestațiilor la proba scrisă se pot realiza și electronic, conform procedurilor stabilite la nivelul unităților de învățământ avizată de inspectoratul școlar, pe care le comunică persoanelor interesate inclusiv prin afișare pe saitul Inspectoratului școlar. Prin procedurile stabilite sunt adaptate modalitățile de înscriere și de preluare și înregistrarea contestațiilor, în situația în care aceste activități se organizează și se desfășoară în sistem online”, prevede actul normativ.

    La înscrierea la concurs/testare, candidații prezintă obligatoriu și cazierul judiciar, prevede documentul.

    Candidații la școli care au clase cu predare în alte limbi vor da și o probă orală:

    Interviul și probele orale pot fi susținute online după încetarea stării de alertă:

    “Unitățile de învățământ stabilesc proceduri specifice avizată de inspectoratul școlar, astfel încât la încetarea stării de alertă, probele practice sau orale din inspecțiile și inspecțiile din cadrul concursului, precum și interviul din cadrul testării personalului fără studii corespunzătoare postului se poate fi susținute și în sistem online”

    Guvernul a aprobat, în ședința de joi, 10 septembrie 2020, suplimentarea cu 500 a numărului de posturi în unitățile din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021. Măsura are drept obiectiv “să nu fie prejudiciat dreptul la educație al elevilor” în anul școlar care începe cu stare de alertă.

    sursă: edupedu.ro

    Citeste mai mult
    Publicitate

    EVENIMENT

    MARȚI: Majorarea pensiilor cu 40% și creșterea salariilor începând din acest an, pe ordinea de zi a Parlamentului reunit

    Publicat

    p

    Camera Deputaților și Senatul se reunesc marți, 22 septembrie, începând cu ora 13:00, pentru a dezbate, printre altele, modificarea ordonanței de urgență privind rectificarea bugetară în sensul majorării pensiilor cu 40% începând cu 1 septembrie și a creșterii salariilor profesorilor din acest an. 

    Reamintim că Guvernul a redus anterior, prntru-o OUG, majorarea pensiilor la 14%, și amânase pentru anul viitor creșterea salariilor profesorilor, motivând prin vocea ministrului de Finanțe, Florin Cîțu, că aplicarea promisiunilor PSD ar duce România într-o criză profundă.

    Amendamentele privind pensiile și salariile profesorilor au fost introduse săptămâna trecută de către Comisiile reunite de buget-finanțe ale Camerei Deputaților și Senatului.

    Astfel, PSD a propus și a obținut votarea abrogării articolului 42 din ordonanța de rectificare bugetară, cel care prevede că, începând cu data de 1 septembrie 2020, punctul de pensie este în valoare de 1.442 lei, în loc de 1.772 lei, cât prevedea legea adoptată tot de PSD anul trecut.

    Cu alte cuvinte, în Comisii a fost aprobată revenirea la majorarea cu 40% a pensiilor, în loc de doar 14%, cum decisese guvernul.

    Deși parlamentarii PNL și USR s-au opus, amendamentul referitor la pensii a fost admis cu 20 de voturi ”pentru”.

    În acest context, președintele PSD, MArcel Ciolacu, a plusat: a mai spus că Parlamentul va adopta legea prin care profesorii vor primi un spor de COVID de 500 de euro.

    Citeste mai mult
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate
    Publicitate