Connect with us
Publicitate

CUGIR

Decizie finală pentru bărbatul din Cugir care a snopit în bătaie o bunică și pe nepotul ei: Închisoare cu SUSPENDARE


Publicat

curte de apel batuti

Decizie finală în cazul lui Alin Achim Târlea, bărbatul din Cugir care a snopit în bătaie un tânăr și pe bunica acestuia. Dacă Judecătoria Alba Iulia a hotărât amânarea pedepsei cumulate de 9 luni pentru loviri sau alte violențe, Curtea de Apel Alba Iulia a dispus ca tânărul să fie pedepsit tot cu 9 luni de închisoare, dar cu suspendare.

Prin urmare, bărbatul nu va face nici o zi de închisoare, în afară de cele 30 de zile de zile în care a stat în arest preventiv.

Pe 28 martie, Curtea de Apel Alba Iulia a dat sentința finală în cazul lui Târlea. Apelul la instanța superioară a fost făcut de către cele două părţi vătămate, care au atacat sentința de la Judecătoria Alba Iulia.

Pedeapsa dată de Curtea de Apel a fost tot de 9 luni, dar cu suspendare, pe un termen de 2 ani, în condițiile în care la Judecătoria Alba Iulia magistrații au decis amânarea pedepsei.

CITEȘTE ȘI: Bărbat care a INCENDIAT și snopit în bătaie o femeie de 75 de ani și pe nepotul ei, ELIBERAT din AREST de Judecătoria Alba Iulia

Reamintim că ambele victime ale agresorului au avut nevoie de multe zile de spitalizare. Bătrâna de 75 de ani a fost lovită cu picioarele în piept, tânârul a avut nasul rupt și mandibula disclocată.

Cum s-au petrecut faptele

Povestea lui Cătălin, un tânăr de 27 de ani din Cugir  și a familiei sale, pare desprinsă din filmele dramatice. Mama sa a suferit  un accident rutier grav pe o stradă din Italia și a rămas cu probleme de sănătate, probleme care nu îi mai permit să muncească, familia fiind întreținută de către el şi bunica lui, de 75 de ani.

„Plângeam și îl rugam să nu mai dea în el, că îl omoară”

În timp ce se întorcea de la muncă din schimbul 2, în jurul orei 23.00, Cătălin a fost atacat de la spate, când a coborât din mașina pe care o parcase în fața casei. A fost prins de păr și târât aproximativ 30 de metri pe stradă, timp în care era lovit cu picioarele de către un bărbat necunoscut.

CITEȘTE ȘI: Închisoare cu AMÂNARE pentru un bărbat din Cugir, care a snopit în bătaie o femeie de 75 de ani și pe nepotul ei

Bunica sa, care era în casă îngrijorată a primit un telefon de la o vecină, care i-a spus că „cineva îl omoară pe Cătălin în stradă”. Bătrâna a ieșit în pijamale și a încercat să îl oprească pe agresor, să nu îl mai lovească pe nepotul ei, plângând și strigând către cel care arunca o ploaie de pumni și picioare către tânăr să îl lase în pace, că îl omoară.

tanar batut

Bărbatul a lovit-o pe femeie cu pumnul și a trântit-o la pământ, după care a început să o lovească cu picioarele în piept. Apoi a scos o brichetă din buzunar și i-a dat foc părului din cap al femeii.

Cătălin s-a ridicat cu greu de la pământ și a strigat către bunica sa să fugă din calea agresorului, dar nici ea nu se putea ridica. Pentru a-și salva bunica, tânărul a mers spre cel care îi lovea și a devenit iar ținta loviturilor.

Între timp, Poliția a apărut și cu greu l-a imobilizat pe agresor. Cele două victime erau în stare de șoc, deoarece nu știau cine este agresorul. Singurul lucru pe care acesta l-a spus înainte să înceapă să îl lovească pe Cătălin a fost: „ Ce mai face mătușa ta?”.

Cătălin a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență Alba deoarece nu mai putea respira pe nas și avea fractură de mandibulă, bunica fiind internată la spitalul din Cugir.

Agresorul a fost dus la secția de Poliție și identificat. Numele său este Alin Achim Țârlea, în vârstă de 35 de ani, din Cugir. Provine dintr-o familie cu un trecut violent. În 2011, fratele său, Lucian, a omorât o femeie de 40 de ani în parcarea unei firme din oraș, deoarece el considera că femeia nu l-a ajutat într-o problemă legată de locul de muncă.

Lucian a fost diagnosticat cu schizofrenie paranoică și s-a constatat că nu a avut discernământ în momentul comiterii faptei.

Mama lui Alin obișnuia cu ani în urmă să facă curățenie prin casele oamenilor din Cugir, printre care și în casa familiei lui Cătălin.

Femeia avea o relație bună cu bunica și cea din urmă nu ezita să o ajute pe femeie, cunoscând situația fiului ei, Lucian.

tanar batut

Se pare că, prin ajutorul familiei, Alin Țârlea a ajuns să muncească în Germania, la un fast-food deținut de soțul mătușii lui Cătălin. Agresorul lucra ca bucătar și prepara salate, dar se pare că într-un acces de furie a provocat un scandal și l-a bătut pe un angajat. În urma conflictului, el a fost dat afară și s-a întors în țară.

Prima sentință a fost dată de Judecătoria Alba Iulia, în 20 de decembrie 2018.

”Admite apelurile formulate de părțile civile Rădulescu Cătălin Ioan și Barjuca Ileana, împotriva Sentinței penale nr. 664/2018 pronunțată la 20.12.2018, în dosarul nr. 4739/176/2018 al Judecătoriei Alba Iulia, pe care o desființează în parte, sub aspectul laturii penale și, procedând la o nouă judecare a cauzei: În baza art. 193 alin. 2 Cod penal, cu re?inerea prevederilor art. 396 alin. 10 Cod procedură penală, condamnă pe inculpatul Ţârlea Alin Achim, …, cetă?ean român, fără antecedente penale, la o pedeapsă de 6 luni închisoare pentru săvâr?irea infrac?iunii de lovire sau alte violen?e, (persoană vătămate Rădulescu Cătălin Ioan). În baza art. 193 alin. 2 Cod penal, cu reținerea prevederilor art. 396 alin. 10 Cod procedură penală, condamnă pe acela?i inculpat la o pedeapsă de 6 luni închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de lovire sau alte violențe, (persoană vătămate Barjuca Ileana).

În baza art. 371 Cod penal, cu re?inerea prevederilor art. 396 alin. 10 Cod procedură penală, condamnă pe acela?i inculpat la o pedeapsă de 3 luni închisoare pentru săvâr?irea infrac?iunii de tulburarea ordinii ?i lini?tii publice. În baza art. 38 alin. 2 Cod penal raportat la art. 39 alin 1 lit. b) Cod penal contopește pedepsele principale stabilite, aplicând inculpatului pedeapsa cea mai grea de 6 luni închisoare la care adaugă un spor de 1/3 din totalul celorlalte pedepse, respectiv 3 luni închisoare, urmând ca acesta să execute pedeapsa rezultantă de 9 luni închisoare.

În baza art. 91 alin. (1) Cod penal dispune suspendarea executării pedepsei sub supraveghere aplicate inculpatului pentru un termen de supraveghere stabilit în condi?iile art. 92 alin. 1 ?și 2 Cod penal de 2 ani. În temeiul art. 93 alin. (1) Cod penal obligă inculpatul ca pe durata termenului de supraveghere să respecte următoarele măsuri de supraveghere: a) să se prezinte la Serviciul de Proba?iune Alba, la datele fixate de acesta; b) să primească vizitele consilierului de proba?iune desemnat cu supravegherea sa; c) să anun?e, în prealabil, schimbarea locuinței și orice deplasare care depă?e?te 5 zile; d) să comunice schimbarea locului de muncă; e) să comunice informații și documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenta. În baza art. 93 alin. 2 lit. b) Cod penal pe durata termenului de supraveghere inculpatul va executa obliga?ia de a frecventa unul sau mai multe programe de reintegrare socială derulate de către serviciul de proba?iune sau organizate în colaborare cu institu?ii din comunitate.

În baza art. 93 alin. 2 lit. c) Cod penal pe durata termenului de supraveghere inculpatul se va supune măsurilor de control, tratament sau îngrijire medicală. În baza art. 93 alin. 3 Cod penal, pe parcursul termenului de supraveghere, inculpatul va presta o muncă neremunerată în folosul comunită?ii pe o perioadă de 60 de zile în cadrul Primăriei Orașului Cugir, jud. Alba, sau a SC Parcul Industrial Cugir SA. În temeiul art. 94 alin. 1 Cod penal, pe durata termenului de supraveghere, datele prevăzute de art. 93 alin. 1 Cod penal se comunică Serviciului de Proba?iune Alba. În baza art. 91 alin. 4 Cod penal, atrage aten?ia inculpatului asupra dispozi?iilor art. 96 alin. 1, 2, 4 Cod penal, în sensul că dacă, pe parcursul termenului de supraveghere, cu rea-credin?ă, nu respectă măsurile de supraveghere sau nu execută obliga?iile impuse sau stabilite de lege ori dacă până la expirarea termenului de supraveghere nu îndeplinește integral obligațiile civile stabilite prin hotărâre ori dacă pe parcursul termenului de supraveghere săvârșește o nouă infracțiune se va revoca suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ?i se va dispune executarea pedepsei.

Menține celelalte dispoziții ale sentinței penale apelate în măsura în care nu contravin prezentei decizii. În baza art. 276 alin. 1 Cod procedură penală obligă inculpatul la plata a câte 500 lei către fiecare dintre apelanții Rădulescu Cătălin Ioan și Barjuca Ileana, cu titlu de cheltuieli judiciare, reprezentând onorariu avocat. În baza art. 275 alin. 3 Cod procedură penală, cheltuielile avansate de stat vor rămâne în sarcina acestuia. Definitivă. Pronun?ată în ?edin?ă publică, azi 28.03.2019.”



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Ilie

    marți, 02.04.2019 at 05:49

    Celor ce consideră ca astfel de viețuitoare merita sa trăiască libere printre noi nu le doresc decât o dată în viață să aibă parte de aceleași tratamente din partea ăstora cum au avut si victimele. Justitie de c#cat

  2. dan

    marți, 02.04.2019 at 22:07

    Sunt curios cum proceda d-nul sau d-na judecator daca victimele le erau rude. Rusine domnilor judecatori, cretinul asta poate ca peste cateva zile sa omoare alt om ca si fratesu.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: O cometă descoperită în 2020 poate fi văzută în iulie pe cerul României. Imagini spectaculoase din Alba și din țară

Publicat

O cometă descoperită în martie 2020 poate fi văzută din România, în luna iulie. Se va afla la distanța minimă față de Pământ pe 23 iulie: 103 milioane de kilometri.

Cometa a fost observată prima dată de către telescopul spațial NEOWISE, în 27 martie 2020. Imagini cu cometa au fost postate pe rețeaua de socializare. Mai jos, cum s-a văzut pe cer la Cugir și în Bârlad.

sursă: Lucian Bodea – Facebook

Potrivit AstroInfo, cometa se află în constelația Puppis și avea magnitudinea 17.

La începutul lunii iunie cometa ajunsese la magnitudinea 7, iar la finalul lunii avea deja magnitudinea 3, când a întrat în câmpul LASCO C3 al telescopului solar SOHO. Cometa a trecut la periheliu pe 3 iulie 2020 la distanța de 43 milioane de km și a început să fie observată din 4 iulie, pe cerul dimineții, ajungând foarte strălucitoare.

sursă: Ciprian Vîntdevară

Cometa poate fi obervată cel mai bine dimineața sau seara. E nevoie de orizont cât mai coborât în zona nordică și nord-estică. Cometa e vizibilă cu ochiul liber, dar se recomandă utilizarea unui binoclu.

În această perioadă Luna va fi uneori pe cer în același timp cu cometa.

Perioada optimă de observare a cometei fără ca Luna să deranjeze prea tare este 15-25 iulie.

sursă imagini: Facebook – Lucian Nicolae, Astroinfo, Ciprian Vîntdevară

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: „LISTA ROȘIE” a activităților care ne pot îmbolnăvi de COVID-19. Care sunt cele mai periculoase locuri

Publicat

foto: Ezekiel J. Emanuel, James P. Phillips, Saskia Popescu

Lăcașurile de cult sunt, alături de restaurante, baruri, teatre, cinematografe, transportul în comun, transportul cu avionul și petrecerile în interior, cele mai periculoase locuri pentru transmiterea coronavirusului, susține dr. Ezekiel J. Emanuel, consilier special al directorului general al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

„Trebuie să știți care sunt riscurile și cât de mult sunteți dispus să vă asumați. De aceea, împreună cu prof. Saskia Popescu, un epidemiolog de la Universitatea din Arizona și dr. James P. Phillips, șeful medicinii în caz de dezastre la medicina de urgență GWU, am dezvoltat un index de risc COVID-19 pentru a vă ajuta să faceți acest lucru, pe baza a patru factori cheie: spațiu închis, durata interacțiunii, mulțimi (densitatea persoanelor și provocările pentru distanțarea socială), expirație forțată (strănut, țipăt, cântat, tuse)”, a explicat dr. Ezekiel J. Emanuel. 

Potrivit specialiștilor, cele mai reduse riscuri sunt reprezentate de:

  • statul acasă, singur sau cu familia
  • plimbările în aer liber, cu sau fără animale de companie
  • picnicuri împreună cu prieteni, cu respectarea distanțării sociale
  • preluarea alimentelor sau a cafelei
  • alergarea sau plimbările cu bicicleta, singur sau cu o altă persoană

Riscuri de nivel scăzut spre mediu:

  • sporturi distanțate în aer liber (exemplu tenis, golf, etc.)
  • cumpărături de alimente
  • cumpărături cu amănuntul

Riscuri de nivel mediu:

  • deplasarea la Unitățile de Primiri Urgențe (UPU)
  • vizita la cabinetele medicale
  • vizita la cabinetele stomatologice
  • mesele în aer liber
  • deplasarea cu taxiul sau cu serviciile de ride-sharing
  • vizitarea muzeelor

Riscuri de nivel mediu spre ridicat:

  • exercițiile la sală
  • în interiorul restaurantelor sau cafenelelor
  • lucrul în birou
  • frizerii, saloane de cosmetică

Cele mai ridicate riscuri sunt reprezentate de:

  • petrecerile în interior
  • baruri și cluburi de noapte
  • concerte
  • practicarea sporturilor de contact (exemplu: fotbal, baschet, volei, etc.)
  • transportul în comun
  • transportul cu avionul
  • participarea ca spectatori la competiții sportive
  • cinematografe, teatre
  • lăcașuri de cult

sursa: ezekielemanuel.com

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Conditiile din Programul „Noua casă”. Garanții de la stat de 60 % la credite de până la 100.000 de euro. PROIECT

Publicat

prima casa

Programul „Prima casă”, redenumit în acest an „O familie, o casă”, va deveni „Noua casă”, potrivit unui proiect de ordonanţă publicat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP).

Creditul pentru achiziţionarea unei locuinţe noi va fi de maxim 100.000 de euro, garantat de stat în procent de 60%, în timp ce pentru achiziţia unei alte categorii de locuinţe creditul va avea o valoare maximă de 70.000 de euro și va fi garantat de stat în procent de 50%, exclusiv dobânzile, comisioanele şi spezele bancare aferente creditului.

Potrivit proiectului, se va menţine avansul minim de 5% din preţul de achiziţie al locuinţei, acesta reprezentând diferenţa dintre preţul de achiziţie al locuinţei rezultat din antecontractul de vânzare-cumpărare şi finanţarea garantată.

Astfel, preţul de achiziţie a locuinţei este:

  • de maximum 100.000 de euro echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 95.000 de euro echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar, pentru achiziționarea de locuințe noi și locuințe supuse unor lucrări de intervenție în vederea consolidării și/sau reducerii riscului seismic recepționate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat;
  • de maximum 70.000 EUR echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 66.500 EUR echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar pentru achiziționarea altor categorii de locuințe.

Potrivit iniţiatorilor, prin stabilirea unor valori diferenţiate ale finanţărilor garantate, care cresc progresiv în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, s-a urmărit stimularea achiziţiei de locuinţe noi, superioare din punct de vedere calitativ, în vederea înnoirii şi creşterii calităţii fondului locativ, având ca rezultat implicit şi relansarea sectorului de construcţii. Acelaşi scop s-a urmărit şi prin diferenţierea procentelor de garantare în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, menţinându-se astfel politica legislaţiei actuale în vigoare de diferenţiere a procentelor de garantare în funcţie de această încadrare.

Prin noul proiect, autorităţile propun abrogarea unor dispoziţii din programul „O familie, o casă”, prevăzute de Legea nr. 40/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009. Este vorba despre cele referitoare la procentele diferenţiate de garantare de maximum 100% pentru toate categoriile de locuinţe achiziţionate de către persoanele care fac parte dintr-un grup vulnerabil definit conform art. 6 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, de maximum 50% pentru locuinţe noi şi consolidate, respectiv recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului şi de maximum 40% pentru celelalte tipuri de locuinţe.

Se propune eliminarea dispoziţiilor referitoare la limitele restrictive de venituri impuse beneficiarilor la data solicitării creditului garantat, individual sau ale beneficiarului împreună cu soţul sau soţia, după caz, care nu pot depăşi valoarea de 4.500 lei, respectiv nu pot depăşi valoarea veniturilor nete lunare ale familiei de 7.000 lei, pentru familiile cu unul sau mai mulţi copii, la data solicitării creditului garantat.

„Accentuarea caracterului social al programului „O familie, o casă” a ridicat unele probleme în ceea ce priveşte modalitatea în care poate fi acordat sprijinul statului pentru a facilita accesul la finanţări bancare pentru persoanele defavorizate şi a persoanele care fac parte din grupuri vulnerabile, persoane pentru care se acordă de regulă alte forme de sprijin şi intervenţii din partea statului. Ţinând cont de faptul că programul „Prima casă” a fost conceput ca un program de sprijin pentru populaţia activă, din clasa medie, capabilă să achiziţioneze o locuinţă în condiţiile pieţii şi să acceseze şi să susţină plata ratelor din împrumuturi bancare, este necesar resistematizarea funcţională a mecanismului de finanţare-garantare specific, astfel încât să poată fi create premise pentru atingerea obiectivelor şi pentru stimularea construcţiei şi achiziţionării de locuinţe noi. În contextul actual, caracterizat de manifestarea efectelor crizei economice pe fondul pandemiei de Covid-19, trebuie să fie utilizate programe şi mecanisme de finanţare-garantare care şi-au dovedit în timp funcţionalitatea şi eficienţa, atât în privinţa adresabilităţii, cât şi sub aspectul rezultatelor, aşa cum este cazul programului „Prima casă”. Un alt avantaj al utilizării unor mecanisme adaptate şi funcţionale este reprezentat de faptul că atât criteriile de eligibilitate, cât şi condiţiile de accesare şi de derulare a mecanismului de finanţare-garantare sunt consacrate şi extrem de cunoscute în piaţă, de către beneficiari, bănci, autorităţile şi organismele implicate, existând astfel premise ca noul Program va fi uşor de implementat. Modificările şi completările propuse prin prezentul proiect de ordonanţă de urgenţă sunt centrate pe reluarea şi consolidarea elementelor de bune practici din prevederile, în prezent abrogate, ale vechiului program „Prima casă”, precum şi pe utilizarea mandatarului specializat al statului în operaţiuni de garantare în numele şi în contul statului a creditelor destinate achiziţionării de locuinţe – FNGCIMM”, se mai arată în nota de fundamentare.

Pe de altă parte, iniţiatorii proiectului de act normativ precizează că noile valori garantate de stat au fost stabilite având în vedere indicatorul supraaglomerării şi calitatea locuirii.

Potrivit sursei citate, suprafaţa medie a unei locuinţe în UE-28 este de peste 100 metri pătraţi (mp) în timp ce în România suprafaţa medie utilă a unei locuinţe era de 47,7 mp la 31 decembrie 2019 (conform datelor publicate de INS în Studiul – Fondul de locuinţe la 31 decembrie 2019). Totodată, în comparaţie cu suprafaţa medie locuibilă de 34 mp pe persoană din Europa, România are o medie relativ scăzută pe persoană (20 m2).

„Supraaglomerarea şi aspectele legate de condiţiile de locuit sunt luate în considerare pentru crearea unui indicator mai complet al calităţii locuirii. Rata privării severe de locuinţă, definită ca fiind proporţia persoanelor care locuiesc într-o locuinţă considerată supraaglomerată, fiind afectate în acelaşi timp de probleme locative, trebuie îmbunătăţită prin politici publice de susţinere a accesului populaţiei la achiziţionarea de locuinţe superioare calitativ, cu o suprafaţă corespunzătoare. În aceste condiţii, în considerarea analizei de mai sus, propunem stabilirea următoarelor praguri valorice maxime pentru finanţările garantate în cadrul Programului Noua casă: 100.000 euro echivalent lei pentru locuinţele noi şi pentru cele supuse unor lucrări de intervenţie în vederea consolidării şi/sau reducerii riscului seismic recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat în înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă sunt asimilate locuinţelor noi, cu un procent de garantare de maximum 60%; 70.000 euro echivalent lei pentru celelalte categorii de locuinţe, cu un procent de garantare de maximum 50%”, se mai arată în nota de fundamentare.

Beneficiarii eligibili

Persoana fizică ce îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) la data solicitării creditului garantat, declară pe propria răspundere fie că nu deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia nicio locuinţă, indiferent de modul şi de momentul în care a fost dobândită, fie că deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia cel mult o locuinţă, dobândită prin orice alt mod decât prin Program, în  uprafaţă utilă mai mică de 50 mp;

b) achiziţionează o singură locuinţă, printr-un credit acordat şi garantat în condiţiile Programului;

c) are calitatea de împrumutat în raport cu finanţatorul.

Vezi AICI proiectul. 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Exemplu de educație: Un albaiulian a adunat împreună cu fiul său peste 60 de saci de gunoaie de pe malul râului Ampoi

Publicat

Un albaiulian a adunat joi dimineața, împreună cu fiul său în vârstă de 8 ani, peste 60 de saci cu PET-uri și deșeuri de pe malul râului Ampoi. Acesta trage un semnal de alarmă cu privire la situația gestionării gunoaielor în localitățile traversate de râu și roagă primarii din Zlatna, Meteș și Ighiu să facă ceva în acest sens. „Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi”, a mai transmis acesta. 

„Alături de fiul meu David, în vârstă de 8 ani, ne-am petrecut toată dimineața igienizând un mal al râului Ampoi, la limita administrativă cu comuna Ighiu. Am strâns în câteva ore peste 60 de saci de PET-uri și alte deșeuri aduse de viitură de după ultimele ploi.

E o acțiune pe care o fac în primul rând din raționament ecologic. Însă la fel de important mi se pare să îl învăț pe fiul meu că acest gen de atitudine este una corectă.

Am însă de spus un lucru, pentru că adevărul trebuie spus, dacă vrei ca situația să se îmbunătățească: râul Ampoi nu izvorăște din M-ții Pădurea Neagră, râul Ampoi izvorăște din Valea Dosului, adică puțin mai sus de Zlatna și astfel traversează trei unități administrativ teritoriale (UAT-uri), adică Zlatna, Meteș și Ighiu, cu trei primari, colegi de-ai mei, cărora vreau să le transmit că Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi de locuitorii acestor localități, pe care râul le traversează! Ampoiul nu este groapa de gunoi a mocanilor! Ei trebuie să își rezolve în mod civilizat acesta problemă a ridicării și gestionării deșeurilor din localități!

Fiecare viitură, fiecare umflare de râu aduce cu sine tone de deșeuri: în deosebi material plastic, din exact aceste localități și nu din altă parte!

Un rău care traversează o localitate este o binecuvântare prin toate beneficiile care le aduce! Dumnezeu a îmbogățit acestă țară cu sute de râuri care o străbat, iar noi le transformăm în purtătoare de gunoaie, asta din comoditate, inconștiență și prostie!

Rog insistent primarii și celelalte autorități din aceste localități să-și asume aceste scăpări majore și să facă ceva în sensul acesta. Îi văd adesea în presă cu alte realizări edilitare, dar începând de acum în colo nu mai pot ignora acesta latură a respectului față de mediu absolut vitală pentru noi!”, a transmis albaiulianul Rareș Buglea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate