Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Despăgubiri pentru proprietarii din Blocul Turturica: 31 de persoane vor primi în total peste 70.000 euro


Publicat

Primăria Alba Iulia pregăteşte terenul pentru eliberarea tuturor garsonierelor din Blocul G2 „Turturica”, de pe strada Arnsberg, imobilul urmând să fie demolat. În şedinţa Consiliului Local din 24 noiembrie, sunt la aprobat 23 de proiecte cu condiţiile în care vor fi achiziţionate, de către primărie, tot atâtea locuinţe din acest bloc, de la proprietari. Aceştia urmează să primească „despăgubiri” între 2.360 euro şi 3.980 de euro, pentru garsonierele de 11,34 mp pe care le deţin.

În total, pe „lista” prezentată consilierilor se află 31 de persoane, având în vedere că unele locuinţe au coproprietari. Sumele diferă, având în vedere starea în care se află garsonierele. Unele au podea de lemn, altele au pe jos linoleum, unele au sau nu au faianţă în băi, uşi de lemn sau metal, geamuri termopan etc.

Lista proprietarilor şi sumele maxime propuse pentru cumpărarea garsonierelor:

Lucreţia Lăcătuş: 2.970 euro (13.600 lei)

Barsony Marcela: 3.300 euro (15.100 lei)

Ioan Irimie: 2.810 euro (12.930 lei)

Cornel Stoica: 3.160 euro (14.500 lei)

Dumitru Stescu: 3.230 euro (14.800 lei)

Corina Bălgrădean: 2.940 euro (13.470 lei)

Maria Petric: 3.840 euro (17.660 lei)

Constantin Diaconu: 3.980 euro (18.310 lei)

Monica Narcisa şi Dănuţ Şeica: 3.000 euro (13.670 lei)

Maria Nandrea: 3.090 euro (14.200 lei)

Adriana Notar, Rusalin Iancu: 3.090 euro (14.200 lei)

Grigorina Simona Moga: 2.360 euro (10.830 lei)

Elvira şi Teodor Oltean: 2.830 euro (13.000 lei)

Gheorghina Mureşan: 2.810 euro (12.900 lei)

Paulina Rodica Varga: 2.940 euro (13.480 lei)

Georgeta Carmen şi Lazlo Codrin Moldovan: 2.870 euro (13.150 lei)

Marcel Titel Jurca: 2.820 euro (12.930 lei)

Ioan Anghel şi Estera Loredana Marton: 3.300 euro (15.130 lei)

Adriana Laura Biriş. 3.130 euro (14.390 lei)

Ioan Petru Marcu: 2.860 euro (13.150 lei)

Ileana Crinela şi Mircea Adam: 3.130 euro (14.390 lei)

Toni Alexandru şi Ramona Daniela (Szilagy) Stoica: 3.290 euro (15.130 lei)

Elisabeta şi Nicolae Marica: 3.130 euro (14.390 lei)

Blocul G2 de pe strada Arnsberg (parter şi patru etaje) a fost construit în 1971, cu destinaţia iniţială de cămin de nefamilişti. Acum este bloc de locuinţe confort IV.

Reprezentanţii Primăriei motivează că imobilul, ce se învecinează cu alte blocuri de locuinţe şi case particulare, este insalubru, neigienizat, degradat, fiind posibil ca structura sa de rezistenţă să fie afectată, din cauza igrasiei şi infiltraţiilor.

Nu este racordat la reţeaua de alimentare cu gaze naturale şi în spaţiile din acesta este “un miros pestilenţial din cauza mizeriei, fiind condiţii de înmulţire a insectelor şi rozătoarelor”, potrivit precizărilor din proiecte.

Blocul are în total 105 locuinţe, însă doar aceşti proprietari au mai rămas în garsoniere, ceilalţi fiind evacuaţi, în 10 octombrie, după ce nu şi-au plătit chiriile timp de opt ani şi nici facturile la utilităţi.

În total, au fost evacuate 67 de garsoniere, din cele 105 din imobil.

Citește și FOTO-VIDEO: Reportaj de la evacuarea forțată a familiilor din ”Turturica”. Tragedie pentru unii, ușurare pentru alții

Ulterior, administraţia locală a municipiului Alba Iulia a făcut demersuri care să vină în ajutorul persoanelor evacuate din Blocul G2 “Turturica”. A propus modificări în regulamentele locale, astfel încât să fie acordate ajutoare financiare de urgenţă pentru familiile scoase din locuinţe. De asemenea, sunt planuri pentru construirea unui ansamblu de locuinţe sociale, în zona “Talcioc”.

Cei evacuaţi vor putea primi un ajutor de 400 de lei, lunar (o familie sau persoană fizică), bani destinaţi pentru închirierea unei locuinţe de către aceştia. Plata chiriei va fi suportată de primărie pentru o perioadă pe maximum 6 luni, iar ajutorul social se acordă o singură dată.

Vezi Evacuații din ”Turturica” vor primi 400 lei lunar, AJUTOR pentru CHIRIE, de la Primăria Alba Iulia

Citeşte şi CL ALBA IULIA: Evacuații din ”Turturica” vor primi bani de chirie pe baza unei declarații notariale



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță, în SPV

Publicat

anaf

ANAF anunță că a extins seria documentelor acceptate pentru aprobarea înregistrării în Spațiul Privat Virtual (SPV), serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:

1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)

2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)

3. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

4. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017).

Rămân valabile și următoarele documente:

a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013

b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013

c) somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.

d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual poate fi direct din site-ul www.anaf.ro și este gratuit.

SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu, precizează ANAF.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile  ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.

Obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.

Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Termen limită 15 iunie pentru depunerea cererilor unice de plată, fără penalități

Publicat

terenuri agricole

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reamintește beneficiarilor că data limită de depunere, fără penalități, a cererilor unice de plată aferente Campanie 2020 este 15 iunie 2020.

APIA primește cererile unice de plată prin mijloace electronice (telecomunicații). Până marți, au fost depuse 746.625 cereri, pentru o suprafață de 7.277.670,64 ha.

Completarea Cererilor unice de plată se realizează pe site-ul APIA www.apia.org.ro, accesând link-ul aplicației IPA-Online http://lpis.apia.org.ro, iar descrierea amănunțită a utilizării aplicației se găsește în ghidul de utilizare al acesteia care poate fi accesat la butonul Asistență, transmite APIA.

Documentele care se atașează la dosarul Cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit de către fermieri, prin mijloace electronice, către Centrele județene/locale APIA de care aparțin.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: ACCIDENT RUTIER pe DN 1, între Sântimbru și Teiuș, provocat de un tânăr de 25 de ani din Aiud

Publicat

politie noaptea

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 21.20, pe DN 1, sensul de mers Sântimbru-Teiuș, la kilometrul 389+800. Traficul este îngreunat în zona accidentului. 

UPDATE 21.50: Traficul a fost reluat, informează reprezentanții IPJ Alba.

UPDATE 21.30: Un tânăr de 26 de ani, din Aiud, ar fi intrat în depășire și a ajuns pe contrasens, și a intrat în coliziune cu un autotren care vinea din sens opus. Potrivit IPJ Alba, în urma incidentului s-au înregistrat doar pagube materiale.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reguli noi la pescuit: 10 metri distanță între pescari, iar consumul de alcool și gratarele sunt interzise

Publicat

Pescarii amatori sunt nevoiți să respecte o serie de reguli când ies la pescuit, potrivit noilor reglementări, pe toată perioada stării de alertă. 

Potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial, pescarii trebuie să păstreze o distanța de 10 metri între ei, nu au voie să facă gratare sau să consume băuturi alcoolice.

Mai mult, la intrarea în zona de pescuit acestora li se va lua temperatura.

Ce reguli trebuie să respecte pescarii dar și administratorii zonelor de pescuit

asigurarea unui flux de deplasare care să respecte distanțarea socială;

măsurarea temperaturii la intrarea pe baltă;

asigurarea de măști de protecție și substanțe dezinfectante pentru mâini și echipamentul de pescuit;

sunt interzise grătarele și consumul de băuturi alcoolice; cel mult două persoane pe același stand de pescuit cu o distanță de 10 metri între pescari;

pontoanele vor fi dezinfectate de administratori;

pescarii sunt obligați să poarte masca până la locul de pescuit;

pescarii nu au voie să socializeze între ei;

după purtare, masca se aruncă imediat, într-un coș de gunoi sau spațiu destinat în acest sens, preferabil cu capac, urmată de igienizarea mâinilor.

sursă: liberatatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate