Connect with us
Publicitate

Economie

E.ON a fost amendată de OPC după scandalul sistării gazelor naturale din Alba Iulia. Ce nu a respectat compania

Publicat

E.ON Energie România SA, a fost amendată de Protecția Consumatorilor, după scandalul sistării alimentării cu gaze naturale, de la sfârșitul lunii iulie 2020, din Alba Iulia. Atunci, mai multe persoane din oraș au simțit un miros puternic de mercaptan, iar la scurt timp au început să apară sesizările.

Echipele de la Del Gaz Grid au intervenit și au sistat alimentarea cu gaz în locațiile în care existau scăpări. În total, peste 3500 de consumatori au fost afectați, unii dintre ei au stat fără gaze naturale și două săptămâni.

E.ON, a fost amendată de Protecția Consumatorilor pentru că, potrivit Judecătoriei Alba Iulia, deși era obligată să își anunțe clienții să verifice instalațiile comune și, în caz contrar, să sisteze furnizarea gazului natural, nu a făcut acest lucru.

CITEȘTE ȘI: Patru zile fără gaz la Alba Iulia: aproape 2000 de apartamente afectate. Dușul cu apă caldă, un lux pe la prieteni

Protecția Consumatorilor a amendat E.ON cu 15.000 de lei, plătibili 1500 lei în 15 zile, dar compania a cerut anularea amenzii și un prim proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia.

În timpul procesului s-a stabilit că E.ON Gaz este furnizorul de gaze naturale și Delgaz Grid distribuitorul.

Cum a judecat instanța plangerea formulată de companie

Extras din motivarea Judedcătoriei Alba Iulia:

”(…) s-a constatat că în zilele de 26.07.2020 și 27.07.2020 mai mulți consumatori au sesizat miros de gaze în apartamente și pe scările blocurilor, motiv pentru care au apelat furnizorul de gaze menționat în facturile lunare pentru a interveni și remedia situația.

Din cauza identificării unor scăpări de gaze la instalațiile comune au fost închise (sigilate) robinetele de branșare de la scările blocurilor, fără a se întocmi documente în acest sens și fără a se informa consumatorii afectați.

CITEȘTE ȘI: Scandalul sistării gazului în Alba Iulia pare fără rezolvare. Ce spun cetățenii, instituțiile statului și firmele autorizate

În ceea ce privește instalațiile comune amplasate în scările blocurilor menționate de reclamanți, acestea nu au fost verificate, deși sunt proprietatea locatarilor și aceștia au obligația să efectueze verificările și reviziile tehnice prin intermediul unui operator economic autorizat ANRE.

Potrivit art. 5 din Ordinul nr. 179/2015 furnizorul de gaze naturale are obligația de a transmite clientului final o notificare cu privire la verificările și reviziile tehnice ale instalațiilor de utilizare.

Conform art. 12 din Ordinul nr. 179/2015 operatorul economic autorizat ANRE are obligația să țină evidența anuală în format electronic a tuturor verificărilor și reviziilor tehnice a instalațiilor de utilizare efectuate de clienții finali, informații la care are acces atât operatorul economic din sistemul de distribuție, cât și furnizorul de gaze naturale.

Societatea petentă și-a încălcat obligația care îi revenea de a notifica clienții finali cu privire la verificarea și reviziile tehnice ale instalațiilor de utilizare a gazelor și nu s-au făcut astfel de lucrări în privința instalațiilor comune de distribuire a gazelor naturale, singurele date existente confirmând efectuarea reviziilor și verificărilor numai în privința instalațiilor proprii de distribuire a gazelor naturale.

Furnizorul de gaze avea obligația somării beneficiarilor să verifice instalațiile comune și, în caz contrar, să sisteze furnizarea gazului natural, dar nu a făcut acest lucru și s-a ajuns la situația în care respectivele instalații au fost depistate ca având scurgeri de gaze”, se arată în motivarea instanței.

CITEȘTE ȘI: DELGAZ refuză să alimenteze cu gaze sutele de locuințe debranșate din Alba Iulia. Proprietarii trebuie să remedieze defecțiunile

Drept urmare, magistrații din Alba Iulia au considerat că E.ON nu și-a notificat beneficiarii, iar plângerea companiei de de înlocuire a sancțiunii este neîntemeiată și a respingerea acesteia.

Totuși, decizia din 23 noiembrie nu a fost definitivă și a putut fi atacată în termen de 30 de zile de la comunicare.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    duminică, 10.01.2021 at 13:48

    1 500 de lei. Pai asta este o bataie de joc. Se vede ca P.C-ul lucreaza cu marfa clientului. Penibil.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate