Eveniment
EVALUARE NAŢIONALĂ 2017, clasa a VI-a: Peste 2.800 de elevi din Alba au participat la proba de Limbă şi comunicare. SUBIECTELE
Peste 2.800 de elevi clasa a VI-a din judeţul Alba au participat miercuri, 10 mai, la proba de Limbă şi comunicare, în cadrul Evaluării Naţionale.
Testările de la finalul clasei al VI-a sunt interdisciplinare. Testul de limba si comunicare cuprinde Limba şi literatura română şi Limba modernă, iar testul de Matematică şi ştiinţe cuprinde Matematică, Fizică şi Biologie.
Potrivit datelor comunicate pentru Alba24 de către inspectorul şcolar Daniela Coş, la proba de Limbă şi comunicare, dintre cei 3.068 de elevi de clasa a VI-a din judeţul Alba, au participat 2.854, dintre care 25 cu cerinţe educaţionale speciale. 214 elevi au absentat de la testare.
SUBIECTE Evaluare Naţională clasa a VI-a, 2017, publicate de Ministerul Educaţiei:
EN_VI_2017_Limba_comunicare_test_1_engleza
EN_VI_2017_Limba_comunicare_test_2_engleza
EN_VI_2017_Limba_comunicare_test_1_franceza
EN_VI_2017_Limba_comunicare_test_2_franceza
EN_VI_2017_Limba_comunicare_test_1_germana
EN_VI_2017_Limba_comunicare_test_2_germana
EN_VI_2017_Limba_comunicare_test_1_italiana
EN_VI_2017_Limba_comunicare_test_2_italiana
EN_VI_2017_Limba_comunicare_test_1_spaniola
EN_VI_2017_Limba_comunicare_test_2_spaniola
Proba de Matematică şi ştiinţe se desfăşoară joi, 11 mai.
MODELE de teste pentru Evaluare Naţională 2017 – clasa a VI-a:
Matematică şi ştiinţe:
ENVI_2014_Model_2_Matematica_Stiinte_LRO
LRO_EN_VI_2014_Model_MS_Caietul_elevului
Cum se desfăşoară Evaluarea Naţională 2017 – clasa a VI-a
Potrivit metodologiei de desfăşurare a Evaluării Naţionale pentru clasa a VI-a, sălile în care se susţine testarea sunt, de regulă, cele în care elevii clasei îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul
planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice ce i-ar putea influenţa pe elevi pe parcursul administrării evaluării.
Elevii cu deficienţe, integraţi în învăţământul de masă sau şcolarizaţi în învăţământul special care parcurg curriculumul de masă adaptat, precum şi elevii cu cerinţe educaţionale speciale care parcurg curriculumul specific învăţământului special susţin evaluarea naţională, la solicitarea scrisă a părinţilor / reprezentanţilor legali ai elevului, prin adaptarea procedurii specifice de administrare a evaluării.
Testele se evaluează în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate.
Testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, unul cu specialitatea limba şi literatura română şi celălalt cu specialitatea limba modernă. În cazul elevilor care au urmat studiile într-o limbă a minorităţilor naţionale, echipa este formata din trei cadre didactice, doi având specializările menţionate anterior, iar al treilea având specialitatea limba şi literatura maternă.
Testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematică, al doilea cu specialitatea fizică, al treilea cu specialitatea biologie.
Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a instrucţiunilor cuprinse în Caietul cadrului didactic.
Rezultatele individuale obţinute la Evaluare Naţională nu se afişează, nu se comunică public şi nu se înregistreaza în catalogul clasei.
Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învatamânt prin:
– elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;
– informarea elevilor şi a părinţilor/ reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Rezultatele individuale, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/ dezvoltare/ orientare care cuprinde informatii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.
Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/ reprezentanţilor legali ai elevilor.
foto: arhivă
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News