Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Flaviu Cozuc, noul prefect de Alba: Troc între Partidul Conservator și PSD pentru candidatura pe Colegiul Sebeș-Blaj a lui Ovidiu Jidveian


Publicat

Noul prefect de Alba este Flaviu Cozuc, nominalizat de Partidul Conservator şi numit în funcţie în şedinţa de miercuri a Guvernului. Are 39 de ani, este economist de profesie şi a fost angajat la compartimentul de audit din Primăria Sebeş.

„Nu face parte din niciun partid, însă este un simpatizant al PC. Este un om deosebit de serios”, susţine preşedintele PC Alba, Gheorghe Feneşer, care a precizat că l-a propus pentru funcţia de prefect încă de săptămâna trecută. Surse politice ne-au declarat că numirea lui Cozuc la șefia Prefecturii Alba este un troc între PC și PSD pentru candidatura la Camera Deputaților pe Colegiul Sebeș-Blaj a lui Ovidiu Jidveian – președintele PSD Alba Iulia. PC-ului i-a revenit acest colegiu în urma negocierilor la nivel central dintre partidele care fac parte din USL.

Flaviu Mircea Cozuc s-a născut la 28 ianuarie 1973, este absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Economice, la Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu. În perioada 1997 – 2001, a fost economist la SC „Transsat” SRL Alba Iulia, în 2001 – 2007, a fost economist la SC „Sedirom” SRL Vinerea, iar din 2007 până 2009 a fost director administrativ la aceeaşi firmă. Din iunie 2009, a fost angajat la Primăria Sebeş, la Compartimentul de Audit Public Intern, ca auditor  public intern.

A declarat, pentru Alba24.ro, că nu a fost implicat în vreun partid şi că i s-a comunicat telefonic că a fost aprobată în Guvern hotărârea de numire în funcţia de prefect.

Potrivit declaraţiei de avere, Flaviu Mircea Cozuc are un apartament de 47 mp, cumpărat în 2002 în Alba Iulia, o maşină Citroen (2002), credit bancar de 21.500 euro scadent în 2031. Veniturile din salariul de la primărie, anul trecut, au ajuns la 21.246 lei.

Este căsătorit şi are două fete. Soţia a obţinut venituri, anul trecut, de la „Holzindustrie Schweighofer” Sebeş.

Reamintim că Dan Coriolan Simedru și-a depus oficial demisia din funcția de prefect, marți, la Ministerul Administraţiei şi Internelor. Acesta a fost validat de către Delegaţia Permanentă a Comitetului Executiv al USL pentru candidatura la Camera Deputaţilor în Colegiul 3 Cugir-Zlatna. Decizia acestuia a fost luată în discuţie miercuri, în cadrul şedinţei de guvern.

Simedru a precizat, luni, că nu a făcut vreo propunere pentru un înlocuitor al său şi că „Guvernul României va numi ca prefect pe cine va considera că întruneşte condiţiile şi exigenţele pentru a ocupa această funcţie”.

Reamintim că unele surse politice îl avansau ca favorit pentru funcția de prefect de Alba pe Cornel Murg (subprefect), fost șef al organizației PSD Cugir. Președintele PSD Alba Iulia, Ovidiu Jidveian, a declarat într-una dintre emisiunile „Testul de Sinceritate” Alba24 că, la negocierile din interiorul USL, ce au avut loc imediat după formarea Guvernului Ponta, funcția de prefect al județul Alba ar fi fost obținută de PSD, dar s-a făcut o derogare de la regula stabilită, în favoarea PNL până după alegerile locale.

Liberalii ar fi solicitat atunci numirea unui prefect provenit din rândurile lor, pe Dan Coriolan Simedru, pentru a fi mai mult interes în susținerea candidaților USL la Consiliul Județean și la Primăria Alba Iulia, candidați care făceau parte din PNL. După alegerile locale, Dan Simedru urma să se retragă și să lase locul unui reprezentant al PSD.

Prefectul, care, deși prin atribuții și statut este apolitic, poate avea o contribuție, pentru partidul care l-a propulsat sau din care a provenit, în favoarea unor candidați la parlamentare. Funcția de prefect încă mai poate constitui un vector de influență la nivelul unor comunități, în care nu a dispărut mentalitatea că reprezentantul guvernului este un fel de șef al județului cu puteri mari asupra poliției, justiției sau instituțiilor de control cum ar fi Garda Financiară sau Direcția Finanțelor Publice.

Vă prezentăm comunicatul de presă transmis de Instituţia Prefectului de Alba, privind activitatea din mandatul lui Dan Coriolan Simedru:

“Timp de 6 luni, am fost prefectul judeţului Alba. Încă din prima zi, mi-am asumat cu responsabilitate exercitarea prerogativelor prevăzute de lege şi m-am raportat mereu la exigenţele mele. Indiferent de locul pe care l-am ocupat la un moment dat, am căutat mereu să îmi îndeplinesc atribuţiile fără să mă abat de la propriul meu sistem de valori.

Mandatul meu nu a fost unul perfect. În timpul acesta scurt, de la învestirea mea în funcţie şi până la demisie, nu aveam cum să îmi ating toate obiectivele. Cu toate acestea, m-am concentrat cu prioritate pe investiţia în oameni, locuitorii judeţului Alba, care au nevoie de autorităţi publice eficiente, dar care, în acelaşi timp, caută înţelegere, compasiune, sprijin moral. Mi-am implicat, în munca mea, toate resursele intelectuale şi cele sufleteşti, astfel că fiecare obiectiv pe care l-am atins a fost unul personal. Am avut zile care nu pot fi calculate decât in discuţii cu oamenii care au venit la uşa mea, dincolo de audienţe şi petiţii, dincolo de cerinţe şi doleanţe pe care legea le cere puse pe hârtie. Am avut şi zile dificile, în care am organizat alegeri, am făcut intervenţii la Guvernul României, am rezolvat situaţii de urgenţă care clamau intervenţie imediată, am studiat probleme şi am găsit soluţii pe termen scurt, mediu şi lung.

Este firesc, la final de mandat, să informez cetăţenii judeţului Alba asupra principalelor repere ale activităţii mele, în calitate de prefect. În timpul celor 6 luni, am avut peste 300 de audienţe şi petiţii, dintre care 40% au fost pe tema fondului funciar, 15% pe problematica ajutorului social şi a altor subvenţii, 15% pe cea a locuinţelor sociale, alte 15% au avut ca obiect locurile de muncă, 5% au vizat recalculări de pensii sau solicitări de stabilire a dreptului de pensie, 3% s-au constituit în reclamaţii privind munca fără forme legale, 3% s-au referit la nerespectarea regimului silvic, 2% la construcţii neautorizate, iar 2% au constituit alte solicitări şi reclamaţii.

Pe perioada mandatului meu, Instituţia Prefectului – Judeţul Alba a atacat 47 hotărâri adoptate de consiliile locale şi 16 dispoziţii ale primarilor, acţiuni ce au condus la revocarea sau modificarea actelor adoptate de autorităţile locale. 2.300 de dosare privind înmatricularea vehiculelor fără plata taxei de emisii poluante au fost înregistrate în aceste luni, circa 70% dintre acestea fiind soluţionate.

Am făcut intervenţii la Guvernul României, între care se remarcă cele pentru alocarea fondurilor necesare pentru reparaţiile capitale la Spitalul Orăşenesc Cugir, finalizarea lucrărilor la Biserica Ortodoxă a Parohiei Acmariu din comuna Blandiana, cea pentru lucrările necesare Parohiei Ortodoxe din comuna Rădeşti sau cea pentru obţinerea unor sume necesare aniversării la Alba Iulia a Zilei Naţionale a României şi a 94 de ani de la Marea Unire.

Am asigurat organizarea şi desfăşurarea în cele mai bune condiţii a alegerilor locale şi a referendumului şi am demarat, conform calendarului aprobat de Guvernul României, acţiunile de organizare a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor. O altă activitate prioritară s-a încadrat pe linia situaţiilor de urgenţă, sens în care, în cele 6 şedinţe ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, am luat măsuri pentru gestionarea eficientă a situaţiei identificate la o societate comercială, unde s-a depistat o cantitate de aproximativ 80 de tone de carne, intrată în putrefacţie, sau a celei referitoare la poluarea de la Cugir. Înainte ca seceta să afecteze teritoriul României şi al judeţului Alba implicit, aprobasem deja planul de măsuri împotriva secetei, astfel că am intervenit eficient şi la timp pentru a asigura potabilă în localităţile unde sursele de apă secaseră, iar incendiile de care, din păcate, nu am dus lipsă, au fost la rândul lor bine gestionate. Totodată, am făcut demersurile necesare pentru ca agricultorii din Alba să beneficieze de ajutorul de minimis, pentru compensarea efectelor secetei, astfel că 70% dintre ei şi-au depus cererile necesare, la Direcţia Judeţeană pentru Agricultură, până la data limită de 15 octombrie. Am considerat că pentru anii viitori, care e foarte probabil să fie lipsiţi de precipitaţii, e nevoie de măsuri preventive, astfel că, în cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, am solicitat să fie identificate sursele suplimentare de apă, ce pot asigura captarea apei şi construirea de baraje simple de-a lungul apelor curgătoare. Acestea vor putea servi, în opinia mea, şi pentru irigaţii, dar şi ca apărare în caz de inundaţii. Nu în ultimul rând, am asigurat şi pregătirea, din punctul de vedere al situaţiilor de urgenţă, a sezonului de iarnă 2012-2013, iar acestea sunt doar câteva dintre temele care au stat în atenţia mea, din acest punct de vedere.

Am dispus efectuarea a 11 controale care au avut ca obiect identificarea cazurilor de muncă nedeclarată, verificarea registrelor agricole din judeţ, identificarea modului de respectare a condiţiilor de muncă în domeniul construcţiilor şi verificări privind subvenţionarea locurilor de muncă pentru şomeri. De asemenea, am controlat agenţii economic care au ca obiect de activitate tăierea şi prelucrarea masei lemnoase, am verificat unităţile de învăţământ înaintea începerii anului şcolar şi, totodată, am iniţiat controlul pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale în ceea ce priveşte programul <Laptele şi cornul>.

Alba e judeţul în formă de inimă, de care am fost mereu legat. L-am promovat de câte ori am avut ocazia pentru că am încredere în potenţialul său. Trei ambasadori au trecut pragul Instituţiei Prefectului, pe perioada mandatului meu, cel al Africii de Sud, al Iranului şi al Coreei de Sus, şi toţi au plecat cu o impresie frumoasă despre un judeţ, a cărui principală valoare este dată, după părerea mea, în primul rând de oamenii calzi şi deschişi care îl locuiesc.

Motivul demisiei mele este deja cunoscut. Sunt convins că, din poziţia de deputat, îmi va fi şi mai uşor să rezolv problemele cetăţenilor Albei care rămân în continuare pe agenda mea zilnică. În ceea ce priveşte Instituţia Prefectului – Judeţul Alba, vreau să le mulţumesc celor cu care am colaborat în aceste 6 luni şi să le urez succes şi pe viitor.

Gândurile mele se îndreaptă spre cei care mă susţin, dar şi către cei care mă contestă. Tuturor le mulţumesc pentru faptul că îmi rezervă cel puţin un sentiment, ceea ce înseamnă că nu le sunt indiferent. Tuturor, le promit că, oriunde voi fi de acum înainte, voi rămâne acelaşi om, pentru care cuvântul rămâne cuvânt, iar oamenii, populaţia de rând, o investiţie cu prioritate.”



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Pingback: Primăria Sebeş rămâne fără auditor. Flaviu Cozuc a fost numit în funcţia de prefect al judeţului Alba | Sebes24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: O cometă descoperită în 2020 poate fi văzută în iulie pe cerul României. Imagini spectaculoase din Alba și din țară

Publicat

O cometă descoperită în martie 2020 poate fi văzută din România, în luna iulie. Se va afla la distanța minimă față de Pământ pe 23 iulie: 103 milioane de kilometri.

Cometa a fost observată prima dată de către telescopul spațial NEOWISE, în 27 martie 2020. Imagini cu cometa au fost postate pe rețeaua de socializare. Mai jos, cum s-a văzut pe cer la Cugir și în Bârlad.

sursă: Lucian Bodea – Facebook

Potrivit AstroInfo, cometa se află în constelația Puppis și avea magnitudinea 17.

La începutul lunii iunie cometa ajunsese la magnitudinea 7, iar la finalul lunii avea deja magnitudinea 3, când a întrat în câmpul LASCO C3 al telescopului solar SOHO. Cometa a trecut la periheliu pe 3 iulie 2020 la distanța de 43 milioane de km și a început să fie observată din 4 iulie, pe cerul dimineții, ajungând foarte strălucitoare.

sursă: Ciprian Vîntdevară

Cometa poate fi obervată cel mai bine dimineața sau seara. E nevoie de orizont cât mai coborât în zona nordică și nord-estică. Cometa e vizibilă cu ochiul liber, dar se recomandă utilizarea unui binoclu.

În această perioadă Luna va fi uneori pe cer în același timp cu cometa.

Perioada optimă de observare a cometei fără ca Luna să deranjeze prea tare este 15-25 iulie.

sursă imagini: Facebook – Lucian Nicolae, Astroinfo, Ciprian Vîntdevară

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: „LISTA ROȘIE” a activităților care ne pot îmbolnăvi de COVID-19. Care sunt cele mai periculoase locuri

Publicat

foto: Ezekiel J. Emanuel, James P. Phillips, Saskia Popescu

Lăcașurile de cult sunt, alături de restaurante, baruri, teatre, cinematografe, transportul în comun, transportul cu avionul și petrecerile în interior, cele mai periculoase locuri pentru transmiterea coronavirusului, susține dr. Ezekiel J. Emanuel, consilier special al directorului general al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

„Trebuie să știți care sunt riscurile și cât de mult sunteți dispus să vă asumați. De aceea, împreună cu prof. Saskia Popescu, un epidemiolog de la Universitatea din Arizona și dr. James P. Phillips, șeful medicinii în caz de dezastre la medicina de urgență GWU, am dezvoltat un index de risc COVID-19 pentru a vă ajuta să faceți acest lucru, pe baza a patru factori cheie: spațiu închis, durata interacțiunii, mulțimi (densitatea persoanelor și provocările pentru distanțarea socială), expirație forțată (strănut, țipăt, cântat, tuse)”, a explicat dr. Ezekiel J. Emanuel. 

Potrivit specialiștilor, cele mai reduse riscuri sunt reprezentate de:

  • statul acasă, singur sau cu familia
  • plimbările în aer liber, cu sau fără animale de companie
  • picnicuri împreună cu prieteni, cu respectarea distanțării sociale
  • preluarea alimentelor sau a cafelei
  • alergarea sau plimbările cu bicicleta, singur sau cu o altă persoană

Riscuri de nivel scăzut spre mediu:

  • sporturi distanțate în aer liber (exemplu tenis, golf, etc.)
  • cumpărături de alimente
  • cumpărături cu amănuntul

Riscuri de nivel mediu:

  • deplasarea la Unitățile de Primiri Urgențe (UPU)
  • vizita la cabinetele medicale
  • vizita la cabinetele stomatologice
  • mesele în aer liber
  • deplasarea cu taxiul sau cu serviciile de ride-sharing
  • vizitarea muzeelor

Riscuri de nivel mediu spre ridicat:

  • exercițiile la sală
  • în interiorul restaurantelor sau cafenelelor
  • lucrul în birou
  • frizerii, saloane de cosmetică

Cele mai ridicate riscuri sunt reprezentate de:

  • petrecerile în interior
  • baruri și cluburi de noapte
  • concerte
  • practicarea sporturilor de contact (exemplu: fotbal, baschet, volei, etc.)
  • transportul în comun
  • transportul cu avionul
  • participarea ca spectatori la competiții sportive
  • cinematografe, teatre
  • lăcașuri de cult

sursa: ezekielemanuel.com

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Conditiile din Programul „Noua casă”. Garanții de la stat de 60 % la credite de până la 100.000 de euro. PROIECT

Publicat

prima casa

Programul „Prima casă”, redenumit în acest an „O familie, o casă”, va deveni „Noua casă”, potrivit unui proiect de ordonanţă publicat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP).

Creditul pentru achiziţionarea unei locuinţe noi va fi de maxim 100.000 de euro, garantat de stat în procent de 60%, în timp ce pentru achiziţia unei alte categorii de locuinţe creditul va avea o valoare maximă de 70.000 de euro și va fi garantat de stat în procent de 50%, exclusiv dobânzile, comisioanele şi spezele bancare aferente creditului.

Potrivit proiectului, se va menţine avansul minim de 5% din preţul de achiziţie al locuinţei, acesta reprezentând diferenţa dintre preţul de achiziţie al locuinţei rezultat din antecontractul de vânzare-cumpărare şi finanţarea garantată.

Astfel, preţul de achiziţie a locuinţei este:

  • de maximum 100.000 de euro echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 95.000 de euro echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar, pentru achiziționarea de locuințe noi și locuințe supuse unor lucrări de intervenție în vederea consolidării și/sau reducerii riscului seismic recepționate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat;
  • de maximum 70.000 EUR echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 66.500 EUR echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar pentru achiziționarea altor categorii de locuințe.

Potrivit iniţiatorilor, prin stabilirea unor valori diferenţiate ale finanţărilor garantate, care cresc progresiv în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, s-a urmărit stimularea achiziţiei de locuinţe noi, superioare din punct de vedere calitativ, în vederea înnoirii şi creşterii calităţii fondului locativ, având ca rezultat implicit şi relansarea sectorului de construcţii. Acelaşi scop s-a urmărit şi prin diferenţierea procentelor de garantare în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, menţinându-se astfel politica legislaţiei actuale în vigoare de diferenţiere a procentelor de garantare în funcţie de această încadrare.

Prin noul proiect, autorităţile propun abrogarea unor dispoziţii din programul „O familie, o casă”, prevăzute de Legea nr. 40/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009. Este vorba despre cele referitoare la procentele diferenţiate de garantare de maximum 100% pentru toate categoriile de locuinţe achiziţionate de către persoanele care fac parte dintr-un grup vulnerabil definit conform art. 6 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, de maximum 50% pentru locuinţe noi şi consolidate, respectiv recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului şi de maximum 40% pentru celelalte tipuri de locuinţe.

Se propune eliminarea dispoziţiilor referitoare la limitele restrictive de venituri impuse beneficiarilor la data solicitării creditului garantat, individual sau ale beneficiarului împreună cu soţul sau soţia, după caz, care nu pot depăşi valoarea de 4.500 lei, respectiv nu pot depăşi valoarea veniturilor nete lunare ale familiei de 7.000 lei, pentru familiile cu unul sau mai mulţi copii, la data solicitării creditului garantat.

„Accentuarea caracterului social al programului „O familie, o casă” a ridicat unele probleme în ceea ce priveşte modalitatea în care poate fi acordat sprijinul statului pentru a facilita accesul la finanţări bancare pentru persoanele defavorizate şi a persoanele care fac parte din grupuri vulnerabile, persoane pentru care se acordă de regulă alte forme de sprijin şi intervenţii din partea statului. Ţinând cont de faptul că programul „Prima casă” a fost conceput ca un program de sprijin pentru populaţia activă, din clasa medie, capabilă să achiziţioneze o locuinţă în condiţiile pieţii şi să acceseze şi să susţină plata ratelor din împrumuturi bancare, este necesar resistematizarea funcţională a mecanismului de finanţare-garantare specific, astfel încât să poată fi create premise pentru atingerea obiectivelor şi pentru stimularea construcţiei şi achiziţionării de locuinţe noi. În contextul actual, caracterizat de manifestarea efectelor crizei economice pe fondul pandemiei de Covid-19, trebuie să fie utilizate programe şi mecanisme de finanţare-garantare care şi-au dovedit în timp funcţionalitatea şi eficienţa, atât în privinţa adresabilităţii, cât şi sub aspectul rezultatelor, aşa cum este cazul programului „Prima casă”. Un alt avantaj al utilizării unor mecanisme adaptate şi funcţionale este reprezentat de faptul că atât criteriile de eligibilitate, cât şi condiţiile de accesare şi de derulare a mecanismului de finanţare-garantare sunt consacrate şi extrem de cunoscute în piaţă, de către beneficiari, bănci, autorităţile şi organismele implicate, existând astfel premise ca noul Program va fi uşor de implementat. Modificările şi completările propuse prin prezentul proiect de ordonanţă de urgenţă sunt centrate pe reluarea şi consolidarea elementelor de bune practici din prevederile, în prezent abrogate, ale vechiului program „Prima casă”, precum şi pe utilizarea mandatarului specializat al statului în operaţiuni de garantare în numele şi în contul statului a creditelor destinate achiziţionării de locuinţe – FNGCIMM”, se mai arată în nota de fundamentare.

Pe de altă parte, iniţiatorii proiectului de act normativ precizează că noile valori garantate de stat au fost stabilite având în vedere indicatorul supraaglomerării şi calitatea locuirii.

Potrivit sursei citate, suprafaţa medie a unei locuinţe în UE-28 este de peste 100 metri pătraţi (mp) în timp ce în România suprafaţa medie utilă a unei locuinţe era de 47,7 mp la 31 decembrie 2019 (conform datelor publicate de INS în Studiul – Fondul de locuinţe la 31 decembrie 2019). Totodată, în comparaţie cu suprafaţa medie locuibilă de 34 mp pe persoană din Europa, România are o medie relativ scăzută pe persoană (20 m2).

„Supraaglomerarea şi aspectele legate de condiţiile de locuit sunt luate în considerare pentru crearea unui indicator mai complet al calităţii locuirii. Rata privării severe de locuinţă, definită ca fiind proporţia persoanelor care locuiesc într-o locuinţă considerată supraaglomerată, fiind afectate în acelaşi timp de probleme locative, trebuie îmbunătăţită prin politici publice de susţinere a accesului populaţiei la achiziţionarea de locuinţe superioare calitativ, cu o suprafaţă corespunzătoare. În aceste condiţii, în considerarea analizei de mai sus, propunem stabilirea următoarelor praguri valorice maxime pentru finanţările garantate în cadrul Programului Noua casă: 100.000 euro echivalent lei pentru locuinţele noi şi pentru cele supuse unor lucrări de intervenţie în vederea consolidării şi/sau reducerii riscului seismic recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat în înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă sunt asimilate locuinţelor noi, cu un procent de garantare de maximum 60%; 70.000 euro echivalent lei pentru celelalte categorii de locuinţe, cu un procent de garantare de maximum 50%”, se mai arată în nota de fundamentare.

Beneficiarii eligibili

Persoana fizică ce îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) la data solicitării creditului garantat, declară pe propria răspundere fie că nu deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia nicio locuinţă, indiferent de modul şi de momentul în care a fost dobândită, fie că deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia cel mult o locuinţă, dobândită prin orice alt mod decât prin Program, în  uprafaţă utilă mai mică de 50 mp;

b) achiziţionează o singură locuinţă, printr-un credit acordat şi garantat în condiţiile Programului;

c) are calitatea de împrumutat în raport cu finanţatorul.

Vezi AICI proiectul. 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Exemplu de educație: Un albaiulian a adunat împreună cu fiul său peste 60 de saci de gunoaie de pe malul râului Ampoi

Publicat

Un albaiulian a adunat joi dimineața, împreună cu fiul său în vârstă de 8 ani, peste 60 de saci cu PET-uri și deșeuri de pe malul râului Ampoi. Acesta trage un semnal de alarmă cu privire la situația gestionării gunoaielor în localitățile traversate de râu și roagă primarii din Zlatna, Meteș și Ighiu să facă ceva în acest sens. „Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi”, a mai transmis acesta. 

„Alături de fiul meu David, în vârstă de 8 ani, ne-am petrecut toată dimineața igienizând un mal al râului Ampoi, la limita administrativă cu comuna Ighiu. Am strâns în câteva ore peste 60 de saci de PET-uri și alte deșeuri aduse de viitură de după ultimele ploi.

E o acțiune pe care o fac în primul rând din raționament ecologic. Însă la fel de important mi se pare să îl învăț pe fiul meu că acest gen de atitudine este una corectă.

Am însă de spus un lucru, pentru că adevărul trebuie spus, dacă vrei ca situația să se îmbunătățească: râul Ampoi nu izvorăște din M-ții Pădurea Neagră, râul Ampoi izvorăște din Valea Dosului, adică puțin mai sus de Zlatna și astfel traversează trei unități administrativ teritoriale (UAT-uri), adică Zlatna, Meteș și Ighiu, cu trei primari, colegi de-ai mei, cărora vreau să le transmit că Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi de locuitorii acestor localități, pe care râul le traversează! Ampoiul nu este groapa de gunoi a mocanilor! Ei trebuie să își rezolve în mod civilizat acesta problemă a ridicării și gestionării deșeurilor din localități!

Fiecare viitură, fiecare umflare de râu aduce cu sine tone de deșeuri: în deosebi material plastic, din exact aceste localități și nu din altă parte!

Un rău care traversează o localitate este o binecuvântare prin toate beneficiile care le aduce! Dumnezeu a îmbogățit acestă țară cu sute de râuri care o străbat, iar noi le transformăm în purtătoare de gunoaie, asta din comoditate, inconștiență și prostie!

Rog insistent primarii și celelalte autorități din aceste localități să-și asume aceste scăpări majore și să facă ceva în sensul acesta. Îi văd adesea în presă cu alte realizări edilitare, dar începând de acum în colo nu mai pot ignora acesta latură a respectului față de mediu absolut vitală pentru noi!”, a transmis albaiulianul Rareș Buglea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate