ACTUALITATE
FOTO Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș-Turda. Situația lucrărilor, la jumătatea lunii ianuarie
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat marți, 16 ianuarie, imagini cu lucrările în desfăşurare pe Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș – Turda. Sunt evidenţiate, printre altele, operaţiuni de montare a parapeților, a camerelor de supraveghere și de execuție a drumului tehnologic. Tronsonul aflat între Decea și Turda ar putea fi recepționat, potrivit informațiilor transmise pentru Alba24.ro de companie, în luna februarie.
La începutul acestui an, reprezentanții CNAIR au transmis că lucrările de pe cei 16 kilometri ai lotului 4, între Decea și Turda, ar urma să fie recepționate în luna februarie. „Pentru lotul 4 se preconizează întrunirea Comisiei în a doua parte a lunii februarie, în funcţie de condiţiile meteorologice”, au transmis reprezentanții CNAIR.
În ceea ce priveşte lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, potrivit celor mai recente declaraţii oficiale, inaugurarea a fost amânată până în primăvară.
La verificarea în teren a lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, în vederea recepţiei acestora, din 9 ianuarie, CNAIR a precizat că unele neconformităţi, descoperite în noiembrie, se regăsesc încă pe tronson. Întrebat despre o dată estimată pentru deschiderea circulaţiei, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat că în luna martie, cel târziu.
„S-a respins receptia sau, mai bine-zis, s-a amânat preluarea amplasamentului cu 90 de zile. Principalele neconformitati care trebuie remediate sunt legate de rugozitatea, planeitate, soluțiile tehnice folosite de constructor pe pod nu corespund proiectului tehnic, iluminatul pe lampi cu sodiu trebuie înlocuit cu iluminat cu led, mai economic. În functie de cum va permite si vremea, constructorul are 90 de zile sa remedieze aceste aspecte”, a delcarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
Amânarea repetată a deschiderii acestui tronson a generat numeroase discuţii în mediul public. La modul în care se lucrează pe şantierele de autostradă şi datele la care ar trebui finalizate s-a referit şi premierul Mihai Tudose.
Acesta a declarat, la Realitatea TV, în contextul în care şefii de la autostrăzi i-au prezentat evoluţia lucrărilor de infrastructură în tronsoane:
„Eu nu vorbesc în tronsoane. Le-am spus colegilor mei că nu sunt sănătoşi la cap, o autostradă pleacă dintr-un oraş şi se duce în alt oraş, nu-i autostradă un tronson care pleacă de la kilometrul cutare şi ajunge la kilometrul cutare. Am zis că dacă-l prind pe vreunul la o astfel de inagurare, îl dau afară.”
Stadiul lucrărilor în decembrie 2017, pe loturi, pentru Autostrada Sebeş-Turda (sursa forum peundemerg.ro, care citează CNAIR)
Lotul 1 (17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, ieşire din Alba Iulia) – stadiu lucrări: 39.5% (comparativ, în noiembrie, 39%)
Pe acest tronson lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. În octombrie 2017, s-a dat autorizarea pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″)
Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor: noiembrie 2019.
Lotul 2 (24,25 km, de la ieşirea din Alba Iulia – Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250) – stadiu lucrări: 44% (comparativ, în noiembrie, 43,10%).
Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.
Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, octombrie 2018.
Lotul 3 (12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea; km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 99% (comparativ, în noiembrie, 97,50%).
Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).
Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.
Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, ianuarie 2018.
Lotul 4 (16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 94% (comparativ, în noiembrie, 90%).
A a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).
Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, mai 2018.
Foto: facebook
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.