Eveniment
FOTO Sloganurile „bătăliei electorale” din Alba, la europarlamentare. Cu ce imagini au ieșit partidele în lupta pentru voturi
Au mai rămas 20 de zile până la alegerile europarlamentare din 25 mai, iar în ultima săptămână, de când a început campania electorală, partidele și-au expus afișele și sloganurile cu care speră să obțină cât mai multe din voturile românilor.
Pentru a-și maximiza scorurile, aceștia au apelat la diverse metode, printre care fețe de oameni cunoscuți ai partidelor, de pe plan local sau național, cu toate că nu toți sunt și candidați, monumente celebre din România, proiecte încă nerealizate sau sloganuri cu trimiteri la oponenții politici.
O bună parte dintre afișele cu care partidele au intrat în campania alegerilor europarlamentare arată clar că aceștia se pregătesc intens și pentru alegerile prezidențialele din toamnă, pentru care europarlamentarele sunt un prilej perfect de popularizare. Elena Udrea, Victor Ponta, Crin Antonescu sau Klaus Johannis sunt doar câteva dintre personajele care ar avea dublul rol de a ridica rezultatele, chiar dacă nu țintesc un fotoliu în Parlamentul European, dar și de a se menține în „ochii” alegătorilor, în eventualitatea unei candidaturi la președinție.
Și pe plan local există astfel de prezențe pe panourile electorale. Primarul Alba Iuliei, Mircea Hava, și-a făcut obiectivul clar de luni de zile, și anume că nu dorește să părăsească Primăria Alba Iulia pentru a deveni parlamentar la Bruxelles, ci speră ca prin imaginea pe care o are, să ridice procentele pe care le va obține partidul.
Pentru a fi și mai sigur că oamenii vor vota PDL la europarlamentare, și președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, apare pe panouri alături de Mircea Hava, ambii fiind figuri „grele” ale democrat-liberalilor din Alba.
Iată cum speră partidele politice să atragă voturi:
PSD
Social-democrații din România și-au lansat campania electorală pentru alegerile europarlamentare cu sloganul „Mândri că suntem români”. Acesta a generat deja comentarii privind „legătura” mesajului cu ilustrațiile de campanie, niște fotografii cumpărate din Belarus și Polonia, deconspirate de internauții români. Pe fotografiile respective sunt trecute și câteva mini-caracterizări ale României, cum ar fi „Grânarul Europei” sau „România are cea mai mare creștere economică din Europa”.
Prin Alba Iulia, pe panourile electorale PSD apare președintele PSD, premierul Victor Ponta și citatul „Trimitem la Bruxelles oameni mândri că sunt români, care vor apăra România”.
De asemenea, în „consens” cu mesajul electoral, pe afișe apar și câteva simboluri ale României, cum ar fi Coloana Infinitului (pe același afiș în care apare Victor Ponta) sau Mihai Viteazul.
PSD Alba nu și-a pus niciun candidat pe afișele electorale din Alba Iulia. În loc de Victor Negrescu și Vera Cristescu, singurii candidați ai organizației din Alba aflați pe lista partidului, aceștia au păstrat un panou întreg statuii lui Mihai Viteazul din Cetatea Alba Iulia.
PNL
Sloganul ales de PNL pentru această campanie electorală pentru alegerile europarlamentare este „EuroCampionii”. În Alba Iulia, candidatul PNL Alba și-a creat propriul concept electoral.
Florin Roman a „atacat” campania electorală cu un proiect la care susține că a contribuit, și anume autostrada Sebeș-Turda, pentru care s-au finalizat recent procedurile de licitație, urmează să înceapă lucrările iar termenul de finalizare este anul 2016. „Autostradă pentru locuri de muncă” sau „Autostrăzi pentru locuri de muncă” scrie pe afișele electorale ale lui Roman.
La nivel național, PNL îi aduce în fața românilor pe lângă candidații la europarlamentare, și pe liderii de partid, posibili candidați la prezidențialele din toamnă. Așa se face că, pe câteva afișe, „EuroCampionii” sunt președintele PNL Crin Antonescu și prim-vicepreședintele partidului, Klaus Johannis. PNL are și afișe personalizate cu unii dintre candidați, prezentându-le pe Adina Vălean drept „campioana tarifelor scăzute la roaming în UE” și pe Norica Nicolai drept „campioana demnității românilor”.
PDL
Dacă la alegerile din 2012 PDL nu a mai folosit „portocaliul” ca și culoare electorală ci au mers sub sigla „ARD”, de această dată aceștia au revenit la culoarea care îi definește. Pentru alegerile europarlamentare, ei au ales sloganul „Europa în fiecare casă” și o au ca „imagine” pe Monica Macovei, cea care deschide lista candidaților pentru Parlamentul European, cu mini-sloganurile „Împotriva corupției. Împotriva sărăciei”.
Pe plan local, PDL i-a ridicat pe panouri pe „greii” locali, Mircea Hava și Ion Dumitrel, cu toate că doar primul este candidat și până și acesta „pentru a ridica scorul partidului”.
Cei doi și-au ales ca slogan „Performanță locală. Recunoaștere europeană”, referindu-se, printre altele, la Cetatea Alba Carolina, care a primit o nouă înfățișare în urma lucrărilor de reabilitare finanțate din fonduri europene.
Pe afișul PDL cu Mircea Hava și Ion Dumitrel mai scrie „Susținem cea mai bună echipă pentru România”.
Forța Civică, partidul condus de Mihai Răzvan Ungureanu și care o are ca și candidată pentru județul Alba pe Diana Pavelescu din Sibiu, este nou pe scena europarlamentarelor din România. Pentru a-și promova campania, aceștia nu au ales, ca slogan, vreun proiect sau vreun obiectiv care să îi ajute să își obțină funcțiile dorite la Bruxelles, ci s-au orientat mai degrabă spre „ceilalți”candidați sau ocupanți români ai fotoliilor din PE. „Schimbă-i cu FORȚA” este mesajul cu care FC speră să convingă electoratul să îi voteze.
Pe panourile electorale din Alba Iulia, au fost lipite și câteva afișe ale Partidului Mișcarea Populară. „Cap de afiș” al PMP este Elena Udrea, cea mai cunoscută membră a acestui partid nou, cu toată că nu este candidată la alegerile europarlamentare. După cum au tot spus că își doresc să iasă din tiparele clasice ale comunicării de campanie, PMP-iștii și-au conceput afișul în stil „cinema”, comercial, în plină „mișcare”. „Mișcarea face schimbarea. Ridicăm România” este sloganul cu care PMP speră să obțină cât mai multe din voturile românilor la Europarlamentare
Verzii, pe panouri în Alba Iulia
O prezență mai puțin mediatizată pe scena politică românească, dar care apare și pe panourile electorale din Alba Iulia sunt „Verzii”. „Partidul Verde – Membru al Verzilor Europeni” transmit electoratului, prin afișe, „Ajunge! Să terminăm cu uscăturile! Votați Verzii. Se poate și altfel pentru o Românie nouă!”.
UDMR
Pe panourile din Alba Iulia apar și câteva afișe ale Uniunii Democrate Maghiare din România. Sloganul acestora este „Erdélyit Európába”, adică „Adrealul în Europa”.
Citește și Ioan Dîrzu, iniţiatorul unei legi care permite funcţionarilor parlamentari să primească bani de la regii, companii de stat şi autorităţi publice
Citește și Conducerea PSD Alba va fi SCHIMBATĂ dacă obține rezultate slabe la ”europarlamentare”. Vezi cine așteaptă căderea lui Dârzu
Citește și Europarlamentare 2014: Candidatul care propus reducerea TVA la PREZERVATIVE. Este vicepreședinte la filiala unui partid din Alba
Citește și Veniturile lui Victor Negrescu, candidatul cu care PSD Alba se mândrește că l-a introdus în lista pentru Parlamentul European
Citește și PSD, pe primul loc în sondajele pentru europarlamentare. Ce-au promis la Alba Iulia și ce-au făcut candidații după alegerile din 2009
Citește și SONDAJ Alba24: A început campania electorală pentru EUROPARLAMENTARE. Cu ce partid ați vota dacă mâine ar fi alegeri?
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
marian
luni, 05.05.2014 at 15:41
pai si din partea PSD-USD-USL ca nici nu mai stiu ce candidat este pentru ca peste tot este doar chipul lui ponta.pai ce ponta candideaza la europarlamentare?da poate prin daciana.daca privim atent cv-urile celor candidati de aici din zona vom vedea ca cel al doamnei pavelez este cel mai interesant.asa ca eu zic sa fim mai atenti cand votam si sa ne uitam mai atent pe experienta si pe pregatirea candidatilor.sa votam oameni si nu partide.
Teo
marți, 06.05.2014 at 11:56
imi place mesaju lui MRU pare sincer, realizabil si cel mai necesar, cred ca la ora actuala cel mai important e sa-i schimbam pe mandrii astia din actuala clasa politica corupta si hotomana.