Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Încep reducerile de personal în administrație: La Consiliul Județean Bihor jumătate din angajați vor fi dați afară


Publicat

Noul președinte al Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, fostul primar al Oradiei, a anunțat în prima conferință de presă restructurări masive în cadrul instituției. 

Mai exact, Bolojan a anunțat că de la 1 decembrie vor mai lucra în instituție doar 88 de angajați, din cei 174 deoarece 86 vor fi concediați. 

La Consiliul Județean Alba sunt pe statele de plată ale instituției 180 de angajați, potrivit transparenței veniturilor salariale din luna septembrie.

Potrivit ebihoreanul.ro noul Ilie Bolojan a afirmat că multe persoane plătite de CJ efectiv nu aveau „obiectul muncii”, dar primeau lefuri mari, fondurile de salarizare cumulând 270.000 euro lunar, ba şi bonusuri de până la 50% pentru participarea în număr mare la proiecte europene cu mize mici.

”La Consiliul Judeţean trebuie să facem din mers două lucruri: pe de o parte o schimbare de curs, o nouă orientare care să însemne reorganizarea activităţii instituţiei, aşa încât să economisim banii bihorenilor, stoparea rispiei şi orientarea CJ spre bihoreni, în paralel cu încercarea de a face tot ce ţine de noi pentru dezvoltarea economică a judeţului şi creşterea nivelului de trai al bihorenilor”, a spus noul preşedinte al CJ Bihor, Ilie Bolojan, marţi, în prima sa conferinţă de presă susţinută în această funcţie, pe care a preluat-o cu o săptămână în urmă.

Consecvent celor anunţate încă din campania electorală, când a comparat CJ cu o maşină care consumă mult şi numai pentru propriile necesităţi, Bolojan a afirmat că „suntem nevoiţi să reorganizăm instituţia” şi „să depolitizăm activitatea CJ”.

Concret, Bolojan a spus că în prima şedinţă a CJ după alegerile din 27 septembrie, care va avea loc joia aceasta, va supune votului (şi având în vedere că grupul PNL deţine majoritatea simplă necesară, proiectul va fi şi votat) reducerea organigramei aparatului propriu al instituţiei.

Asta înseamnă „reducerea personalului de la 174 de posturi (n.r. – efectiv ocupate din cele 195 existente în organigramă), aşa încât din 1 decembrie ne propunem să rămânem cu 88 de angajaţi”.

Bolojan le-a spus jurnaliştilor că a făcut o analiză „cantitativă” a muncii personalului CJ şi „am constatat câteva chestiuni care nu pot fi contestate”, prima fiind faptul că „în aproape toate compartimentele schema de personal era supraîncărcată”, iar o alta că „sunt structuri întregi fără obiect de activitate”, dând ca exemplu structura care, scriptic, se ocupa de gestionarea ariilor protejate, în condiţiile în care „de peste doi ani gestionarea acestora o face o autoritate a statului, iar angajaţii structurii aveau în realitate alte însărcinări”.

Noul preşedinte al CJ Bihor a spus că, în unele cazuri, oamenii nici nu au spaţiu corespunzător în birouri, fiind prea mulţi.

De asemenea, Bolojan a arătat că a găsit un adevărat CJ paralel, adică „o direcţie de turism vizavi de teatru (n.r. – Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică)”, dar şi o alta vizavi de Primărie (n.r. – Agenţia pentru Managementul Destinaţiei), ironizând că „de aceea nu s-au terminat lucrările în Piaţa Ferdinand la timp că erau cozi de turiști” de care se ocupau aceste structuri.

Pe de altă parte, Bolojan a spus că a identificat şi „direcţii care au fost scoase din aparatul propriu al CJ pentru a li se pierde urma”.

Citește toată știrea pe: ebihoreanul.ro

sursă foto: ebihoreanul.ro.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    marți, 27.10.2020 at 23:06

    Pai reteta asta este peste tot. Te uiti in organigrama Primariei si vezi sef de serviciu cu un singur subaltern. Oare de muncitori necalificati de ce au nevoie ? Salariatii iesiti la pensie ce mai cauta prin Primaire. La asta ne poate raspunde Stalin cel batran.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Carantina în Sibiu a fost prelungită cu 7 zile. Se va permite deplasarea la secţiile de vot

Publicat

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a decis prelungirea perioadei de carantină cu încă o săptămână pentru municipiul Sibiu, oraşele Cisnădie şi Tălmaciu şi comuna Şelimbăr şi instituirea carantinării în localitatea Mârşa, potrivit unui comunicat de presă al Prefecturii.

„Astăzi, 27 noiembrie a.c., a avut loc o şedinţă extraordinară a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Sibiu. În cadrul şedinţei, cu respectarea prevederilor art. 12 din Legea 136/2020 s-au aprobat 4 hotărâri care vizează solicitarea către Centrul Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei de emitere a Ordinului Comandantului Acţiunii pentru prelungirea măsurii de carantină zonală a Municipiului Sibiu, localitatea Şelimbăr, cartierul Arhitecţilor (Cisnădie), oraşul Cisnădie şi oraşul Tălmaciu, precum şi instituirea măsurii de carantină zonală în localitatea Mârşa.

Circulaţia şi staţionarea în spaţiile publice a persoanelor sunt interzise, cu excepţia motivelor bine justificate, pe baza Declaraţiei pe proprie răspundere, iar pentru deplasarea în interes profesional, este necesară adeverinţa eliberată de angajator care trebuie să cuprindă următoarele date: nume, prenume, adresa locuinţei, date referitoare la identificarea locului de muncă, date referitoare la identificarea angajatorului (adresa punctului de lucru), domeniul activităţii profesionale, mijlocul de deplasare, precum şi itinerariul de deplasare pe raza zonei carantinate şi intervalul orar în care îşi desfăşoară activitatea”, precizează Prefectura Sibiu.

Prelungirea măsurii de carantină în municipiul Sibiu, localitatea Șelimbăr, cartierul Arhitecților (Cisnădie), orașul Cisnădie și orașul Tălmaciu va intra în vigoare în data de 30.11.2020, ora 05.00. Potrivit ultimelor raportări din data de 27 septembrie, rata de infectare cu virusul SARS-CoV-2 era de 11,22 cazuri la 1000 locuitori pentru municipiul Sibiu şi de 11,23 cazuri la 1000 locuitori pentru localitatea Şelimbăr, riscul epidemiologic fiind de o gravitate maximă.

Potrivit sursei citate, în zilele de sâmbătă şi duminică se închid doar magazinele nealimentare din centrele comerciale, însă magazinele de bricolaj nu îşi vor suspenda activitatea.

„Legitimaţia de serviciu nu mai este document doveditor pentru a justifica motivul deplasării. În data de 5 şi, respectiv, 6 decembrie sunt permise deplasările în vederea organizării alegerilor, precum şi a exercitării votului”, se mai menţionează în comunicat.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ADR Centru: Dezbatere online cu locuitorii din Alba și Sibiu despre protecția mediului. Cum pot transmite idei autorităților

Publicat

ADR Centru organizează online, prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru, o dezbatere pe teme de mediu pentru locuitorii din județele Alba și Sibiu. Aceștia vor putea transmite autorităților publice locale idei privind protecția mediului.

Evenimentul se va desfășura în 3 decembrie, de la ora 12.00.

Vreau un aer mai curat! Avem nevoie de mai multe spații verzi! Aș dori să fie mai multe piste de biciclete!. Am auzit aceste afirmații de la cetățenii din Regiunea Centru, transmise fie online fie direct în cadrul evenimentelor pe care le-am organizat.

În 3 decembrie 2020, începând cu ora 12.00 vă așteptăm la evenimentul online, o dezbatere pe tema protecției mediului ”Energie verde-mai mult verde în Regiunea Centru – acțiuni, proiecte și propuneri.

Alături de cetățenii din Alba și Sibiu, interesați de un mediu înconjurător mai curat, am invitat să participe la întâlnire și reprezentanții Agențiilor de Protecție a Mediului, pentru a ne prezenta informații despre calitatea mediului din județ, alături de reprezentanții autorităților publice locale, primării și consilii județene, ca să prezinte proiectele pe care le implementează și modul în care susțin reducerea poluării pentru un climat mai curat.

Pe lângă problemele punctuale care le puteți aborda, puteți propune celor prezenți noi proiecte sau puteți afla modul în care fiecare dintre noi poate contribui la păstrarea calității mediului prin soluțiile de economie circulară care vor fi prezentate”, transmite ADR Centru.

Pentru participare, completați formularul AICI

Prin Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, din 2007 și până în prezent, am semnat și finanțat la nivelul Regiunii Centru, peste 1.440 de contracte de finanțare doar din fondurile Programului Operațional Regional, la care se adaugă alte 800 de contracte pe care le-am gestionat prin Programul de Competitivitate, adică sunt peste 2.200 proiecte care au aplicat soluții pentru protecția mediului. Acestea s-au concretizat în echipamente tehnologice sau construcții noi, ce au generat consum de resurse de energie și noxe reduse, dar și spații verzi, parcuri, spații de agrement, reabilitare termică, înlocuirea unor sisteme învechite sau modernizarea infrastructurii, fiecare proiect aducând o contribuție la îmbunătățirea calității mediului. Vor vorbi însă punctual reprezentanții primăriilor despre aceste proiecte, sau alte inițiative prin care au pus în practică sau vor duce în următorii ani la localități ”mai verzi”, la o stare de bine pentru o viață de calitate destinată fiecăruia dintre noi”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Schimbările climatice și degradarea mediului sunt o amenințare reală pentru Europa și pentru întreaga lume. Pentru a susține un mediu înconjurător curat, condiție esențială pentru o un stil viață european, Uniunea Europeană și-a  propus ca până în 2050 să devină neutră ca impact asupra climei. Eforturile Comisiei Europene pentru un mediu mai curat, pentru creșterea numărului de spații verzi, pentru curățarea apelor, pentru reducerea consumului energetic și obligarea statelor europene să aplice măsuri de protecție a mediului, au primit un nou impuls, odată cu lansarea Pactului Verde European. Pactul Verde European este foaia de parcurs a UE pentru a ajunge la o economie durabilă, oferă un plan de acțiune menit să stimuleze utilizarea eficientă a resurselor prin trecerea la o economie circulară, mai curată, să dorește să refacă biodiversitatea și să reducă poluarea. Pentru a transforma acest angajament politic în obligație juridică, Comisia Europeană a propus o lege europeană a climei și susține, prin fonduri europene și prin reglementări specific, acțiuni în toate sectoarele economiei, inclusiv prin investiții în tehnologii ecologice, prin sprijin pentru inovare în sectorul industrial, prin introducerea unor forme de transport privat și public mai puțin poluante, mai ieftine și mai sănătoase, prin decarbonizarea sectorului energetic și prin îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor, potrivit sursei citate.

Evenimentul este organizat de Centrul Europe Direct Regiunea Centru din cadrul ADR Centru, cu susținerea Comisiei Europene. Prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru se desfășoară acțiuni de comunicare dedicate și adaptate cetățenilor din Regiunea Centru, obiectivul său fiind de promovare a priorităților și acțiunilor Comisiei, dar mai ales implicarea locuitorilor din cele șase județe.

Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru s-a preocupat și se preocupă constant de informarea cetățenilor în privința rezultatelor și beneficiilor aduse comunității noastre de proiectele europene, susținând toate inițiativele care au dus la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor. În decursul timpului, datorită fondurilor nerambursabile, împreună, am susținut atât investițiile publice, cât și pentru mediul privat, precum și pentru dezvoltarea și protecția mediului din Regiunea Centru.

O parte din fondurile coordonate de ADR Centru, în cadrul Politicii europene de Coeziune – fie că au fost încadrate în planuri generale, fie că au fost încadrate în priorități specifice de investiții – au fost investite în proiectele de reabilitare termică, pentru achiziționarea de mijloace nepoluante de transport public, pentru crearea de piste de biciclete, modernizarea parcurilor și a spațiilor verzi, precum și pentru implementarea de soluții inovatoare în domeniul eficientizării consumurilor de energie, atât în clădirile publice, cât și în clădirile rezidențiale. Fie prin POR, fie prin alte programe de finanțare, autoritățile publice locale au derulat proiecte care au vizat activitățile de protecția mediului direct sau în subsidiar.

Pentru ca un număr cât mai mare de oameni să cunoască aceste informații și rezultatele proiectelor, precum și pentru a discuta alte idei de proiecte ce se pot implementa la nivel local, sau exemplele de bune practici, ADR Centru, prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru, a propus organizarea unei dezbateri pe această temă, prin care se va realiza și o consultare a cetățenilor referitor la impactul și necesitățile pe tema mediului din fiecare județ al regiunii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Românii nu-și prea fac rezervări în avans, de Crăciun și Revelion. Cât ar fi dispuși să plătească pentru o noapte de cazare

Publicat

Românii nu ar renunța să călătorească de Crăciun și Revelion, dacă deplasările vor fi permise de autorități, însă sunt reticenți să-și facă rezervări ferme la unități de cazare. Sunt concluziile unui studiu realizat în noiembrie de o platformă de rezervări hoteliere.

Potrivit studiului, peste 55% dintre respondenți au intenția de a călători în preajma sărbătorilor de iarnă, însă din cauza situației incerte nu și-au făcut rezervări ferme.

Aproape jumătate dintre respondenți ar alege pentru vacanța de sărbători pensiunile și unitățile mici de cazare: cabane, apartamente, vile, bungalouri (26%), iar 24% dintre aceștia ar opta pentru o cazare la hotel. Cei mai mulți dintre românii care și-au rezervat vacanțe de sărbători au optat pentru vacanțe la munte sau în zone liniștite și retrase (76%), în timp de 18% au optat pentru vacanțe de relaxare în stațiuni balneo și sejururi de tip city break (6%), arată studiul Travelminit.ro.

„După introducerea noilor măsuri restrictive din ultimele luni, am observat o creștere exponențială a rezervărilor de tip last minute, turiștii simțindu-se mai în siguranță dacă nu își rezervă vacanțele cu mult timp în avans. De aceea, lucrăm împreună cu toți hotelierii și partenerii noștri pentru a oferi românilor cele mai bune condiții de rezervare în această perioadă, și anume oportunitatea de a rezerva fără avans sau cu anulare gratuită. Ne bucurăm că putem oferi flexibilitate totală a rezervărilor pentru 4000 de proprietăți listate pe platforma noastră”, a declarat Rita Szilveszter, online marketing expert Travelminit.ro

Cei mai mulți dintre cei chestionați (56%) vor să aloce pentru vacanța de iarnă un buget mediu de 100-200 lei/cameră/noapte, în timp de 29% vor opta pentru unități de cazare unde prețul mediu per noapte este cuprins între 200 și 300 lei. De asemenea, printre factorii cei mai importanți în rezervarea unei vacanțe se numără măsurile de prevenție COVID-19 adoptate de unitatea de cazare, urmate de flexibilitatea rezervărilor, și anume rezervare fără avans sau anulare gratuită.

Alte facilități pe care le caută românii pentru vacanțele de iarnă sunt prețurile accesibile, pachetele cu mese incluse sau posibilitatea de a servi masa, unitatea de cazare să aibă serviciile de relaxare incluse, precum ciubăr, saună, jacuzzi sau posibilitatea de a închiria integral unitatea de cazare.

Peste 50% dintre respondenți vor călători alături de familie, în timp ce aproape 30% plănuiesc să aibă o vacanță în cuplu, iar 18% cu un grup de prieteni.

La sondaj au participat 1.385 de respondenți.

surse: digifm.ro, stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Imagini din „spitalul cărților” de la Alba Iulia. Etapele prin care se redă „sănătatea” cărților vechi și a manuscriselor

Publicat

În cadrul evenimentului Noaptea Cercetătorilor 2020, Alexandru Știrban, restaurator – șef secție și Codruța Leahu, chimist în cadrul Centrului Național de Conservare și Restaurare a Cărții Vechi din Alba Iulia au prezentat, timp de câteva minute, etapele principale prin care o carte veche sau un manuscris capătă din nou frumusețea pe care a avut-o în trecut.

Centrul Național de Conservare și Restaurare a Cărții Vechi a fost înființat în anul 1996, ca o continuare a activității de restaurare a cărții vechi desfășurată în vechea structură a Laboratorului de Restaurare – Conservare de la Muzeul Unirii Alba Iulia. În cadrul centrului funcționează următoarele compartimente: restaurare corp carte având ca suport hârtia şi pergamentul precum şi resturare legătură de carte, având ca suport pielea, pergamentul, lemnul şi elemente de cusătură.

„Centrul Național de Conservare și Restaurare a Cărții Vechi, acest <mic spital al cărții> cum ne place nouă să spunem, încearcă, prin o îmbinare a tehnologiilor vechi, a tehnologiilor mai noi precum și prin îndemânarea restauratorului, să redea, să dea viață cărților vechi. Acestea vin cu probleme de conservare, probleme de întreținere, de folosință și noi încercăm să le facem bine. Întocmim un dosar, facem tratamente, ca un dosar al oricărui pacient.

Una dintre etapele restaurării presupune și o curățire mecanică a cărții. Se face cu o pensulă moale, cu grijă, spre capătul cotorului, pentru a elimina murdăria, praful, depunerile care s-au acumulat datorită utilizării.
O altă etapă în procesul de restaurare a cărților vechi presupune curățirea învelitorilor din piele. Cartea veche beneficiază de elemente de protecție, scoarțe și învelitori din piele. Învelitorile din piele sunt cele care dau protecție, în același timp au și rol estetic, dar suportă și deteriorările cele mai frecvente și majore.

Într-o primă fază mergem pe o curățare a acestor învelitori, încercăm să luăm murdăria aderentă de pe suprafața lor. Sunt mișcări încete, fără să agreseze suprafața pielii.
La masa cu lumină, un dispozitiv care ne ajută să lucrăm prin transparență, încercăm să îndreptăm filele de carte care au diferite plieri.

Folosim un instrument numit de noi <osul>, un element foarte important în munca de restaurare. Este o prelungire a degetului, ne ajută să efectuăm operații de finețe fără să agresăm fila de carte.
Esențial în restaurarea scoarțelor din lemn și a învelitorilor din piele sunt completările pe care suntem obligați să le facem în zonele lipsă, în general partea de cotor sau în zona colțurilor, pentru că sunt cele mai expuse deteriorărilor.

Cotorul este cel care suportă mișcarea de deschidere, colțurile sunt cele care sunt puse în raft. Facem acea complectare cu piele tăbăcită vegetal, care ne dă posibilitatea să facem integrare cromatică, care este adusă la grosimea necesară, apoi se fac aceste complectări.
În cadrul Centrului Național de Conservare și Restaurare a Cărții Vechi există Departamentul de Investigații. În acest <mic spital al cărții> este esențial să stabilim un diagnostic pentru ca după aceea să putem aplica un tratament.

Una dintre cele mai importante faze sau etape în procesul de restaurare este obținerea de analize. Analize care sunt necesare pentru a putea vedea ce metode aplicăm, ce cerneluri s-au folosit, ce tip de hârtie există în filele de carte veche. Cu ajutorul investigației putem să dăm o notă științifică muncii de restaurare”, a explicat Alexandru Știrban, restaurator – șef secție.
„O parte importantă a procesului de investigare poate avea loc printr-o analiză vizuală. Pentru ceea ce nu se poate determina cu ochiul liber recurgem la microscoape optice prin care putem determina mai bine structura, proprietăți morfologice, anumite semnături, sesizarea anumitor culori, partea de scriere, diverse cerneluri sau stratul de cerneluri aplicat”, a transmis Codruța Leahu, chimist.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate