EVENIMENT
Înșelătoria în numele ALTEX face din nou victime. Ce spun reprezentanții companiei
„Felicitari! ALTEX v-a desemnat câștigătorul unui laptop LENOVO și suma de 10.000 Euro. Pentru informații apelați la acest nr. de telefon …”, asa sună un mesaj care ascunde o nouă metodă de escrocherie, avertizează compania Altex România.
Mai mulţi consumatori din România au primit în perioada recentă un mesaj de tipul: „Felicitări! ALTEX v-a desemnat câştigătorul unui laptop LENOVO şi suma de 10.000€. Pentru informaţii apelaţi la acest nr. de telefon”.
Altex România susţine însă că campania la care se face referire în mesaj nu este organizată de companie, fiind o campanie falsă, înşelătoare, derulată de escroci care folosesc cartele pre-pay şi astfel nu pot fi identificaţi.
Cazurile de fraude sau tentativele de tip phising făcute prin intermediul mesajelor trimise pe telefoanele mobile s-au înmulţit semnificativ în ultimii ani folosindu-se cartele pre-pay care nu permit identificarea apelantului. Pentru a părea credibile, cei care au asemenea tentative de înşelare a consumatorilor folosesc mesaje în numele unor companii, instituţii cunoscute sau chiar în numele unor furnizori sau autorităţi de stat.
Oficialii companiei îi îndeamnă pe oameni să nu apeleze acel număr de telefon, pentru a nu deveni victima înșelătoriei.
Comunicat Altex:
„Campania la care se face referire in mesaj nu este organizata de ALTEX Romania, fiind o campanie falsa, inselatoare, derulata de escroci care folosesc cartele pre-pay si astfel nu pot fi identificati chiar daca, de fiecare data cand astfel de cazuri de frauda au circulat in spatiul public, ne-am adresat organelor abilitate.
Cazurile de fraude sau tentativele de tip phising facute prin intermediul mesajelor trimise pe telefoanele mobile s-au inmultit semnificativ in ultimii ani folosindu-se cartele pre-pay care nu permit identificarea apelantului. Pentru a parea credibile, cei care au asemenea tentative de inselare a consumatorilor folosesc mesaje in numele unor companii, institutii cunoscute sau chiar in numele unor furnizori sau autoritati de stat.
In cazul in care se solicita returnarea apelului, numarul respectiv poate fi unul cu suprataxa folosit in scopul incarcarii notei de plata a utilizatorului in beneficiul persoanelor care deruleaza respectiva actiune de inselaciune. Astfel, se creeaza pagube insemnate persoanelor de buna credinta care devin victime ale acestei inselaciuni, pentru care nu putem lua masuri de prevenire in conditiile actuale de achizitie a cartelelor pre-pay.
Pentru protectia cetatenilor, consideram necesara inregistrarea cartelelor pre-pay la achizitia acestora in baza documentelor de identitate, aspect ce ar conduce la identificarea rapida de catre organele abilitate a persoanelor care deruleaza astfel de actiuni de inselatorie.
Facem un apel public catre operatorii de telefonie mobila de a se alatura in lupta impotriva inselaciunii, escrocheriei si phisingului prin intermediul cartelelor pre-pay care creeaza victime la nivelul societatii.
Apelam la operatori pentru a nu mai vinde cartele pre-pay decat in punctele autorizate de colectare a datelor personale, in acelasi regim cu abonamentele, contribuind astfel la eliminarea apelurilor si campaniilor frauduloase. Conform celui mai recent raport al GSMA, conditii similare pe piata telefoniei mobile, in ce priveste dovada identitatii utilizatorilor se inregistreaza in alte 16 tari la nivel european, printre care Marea Britanie, Irlanda, Suedia, Finlanda, Danemarca, Islanda, Portugalia, Cehia”.
Dan Ostahie,
CEO ALTEX ROMANIA”
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.