Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

JOI: Ședință a Consiliului Local Alba Iulia. Cinci titluri de cetățean de onoare, investiții și finanțări. Ordinea de zi

Publicat

sediu primarie drona

Consilierii locali sunt convocați joi, 27 mai, de la ora 13.00, în ședință ordinară, cu 42 de proiecte pe ordinea de zi.

Vor avea de aprobat, printre altele, acordarea titlului de ”cetățean de onoare” pentru cinci albaiulieni, finanțări pentru CS Unirea Alba Iulia, Universitatea ”1 Decembrie 1918”, criterii pentru repartizarea locuințelor sociale, scutiri de chirii sau redevențe.

Proiectul ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre privind alocarea unor sume de bani pentru susținerea și promovarea culturii scrise

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării unui sprijin financiar Clubului Sportiv Unirea Alba Iulia

3. Proiect de hotărâre privind alocarea unor sume de bani Universității 1 Decembrie 1918 Alba Iulia în vederea susținerii realizării volumului Alba Iulia – MEMORIA URBIS în limba engleză

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea unui acord de colaborare și parteneriat între Municipiul Alba Iulia și Asociația pentru educație informală

5. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 102/2021 privind acordarea de înlesniri la plată unor persoane

6. Proiect de hotărâre privind acordarea de înlesniri la plată unor persoane fizice

7. Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de „Cetăţean de onoare al municipiului Alba Iulia” – Drăgoi Simion

8. Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de „Cetăţean de onoare al municipiului Alba Iulia” – Babițchi Mihai

9. Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de „Cetăţean de onoare al municipiului Alba Iulia” – Stanciu Nicolae – Claudiu

10. Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de „Cetăţean de onoare al municipiului Alba Iulia” – Bocșa Ioan

11. Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de „Cetăţean de onoare al municipiului Alba Iulia” – Furdui Iancu Nicolae

Vezi și Nicolae Furdui Iancu, Ioan Bocșa, Mihai Babițchi, Simion Drăgoi, Nicușor Stanciu, cetățeni de onoare ai Municipiului Alba Iulia

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor pentru repartizarea locuințelor sociale din municipiul Alba Iulia

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării la finanțarea obiectivului ”Extindere rețele electrice de distribuție pe strada Alcala de Henares, din municipiul Alba Iulia” și aprobarea indicatorilor tehnico-economici

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ”Realizare podeț peste canalul de Gardă la Intersecția străzilor Nada Florilor și Constantin Noica, municipiul Alba Iulia”

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici actualizați pentru realizarea obiectivului de investiții ”Conservarea, restaurarea și valorificarea durabilă a ”Palatului principilor din Alba Iulia” – centru expozițional corp principal E”

16. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 351/2019 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării la finanțarea obiectivului ”Extindere rețele electrice de distribuție pe str. Turnătoriei și str. Minerva, din municipiul Alba Iulia” și aprobarea indicatorilor tehnico-economici

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea planului urbanistic zonal ”Elaborare PUZ în vederea completării reglementărilor urbanistice aprobate în zonă pentru agrement și sport”

19. Proiect de hotărâre privind prelungirea planului urbanistic de detaliu: ”Schimb de destinație și extindere pe verticală pentru birouri și servicii prin modificare PUD aprobat cu HCL nr. 214/2013, art. 9”

20. Proiect de hotărâre privind avizarea planului urbanistic zonal: ”Elaborare PUZ pentru modificare zone funcționale (zona de locuințe L3A și zona DA) în zona locuintelor colective medii”

21. Proiect de hotărâre privind aprobarea planului urbanistic zonal: ”Elaborare PUZ pentru reglementare stradă, construire locuințe (P+3E+4R) – modificare reglementări aprobate cu HCL nr. 108/2008”

22. Proiect de hotărâre privind avizarea planului urbanistic zonal: ”Elaborare PUZ – parcelare, construire locuințe individuale și reglemantare strada acces”

23. Proiect de hotărâre privind aprobarea planului urbanistic de detaliu: ”Construire locuințe semicolective”

24. Proiect de hotărâre privind avizarea planului urbanistic zonal: ”Elaborare PUZ pentru construire locuințe individuale și regelementare strada acces”

25. Proiect de hotărâre privind aprobarea planului urbanistic zonal: ”Elaborare PUZ – completare și modificare parțială, regelementari urbanistice Isb aprobate cu HCL nr. 195/2013, reglementare detaliată ansamblu rezidențial cu funcțiuni mixte”

26. Proiect de hotărâre privind avizarea planului urbanistic zonal: ” Elaborare PUZ – modificare zonă funcțională, realizare parcări, modernizare tramă stradală și împrejmuire”

27. Proiect de hotărâre privind avizarea planului urbanistic zonal: ” Elaborare PUZ pentru modificare reglementări urbanistice aferente PUZ aprobat cu HCL nr. 108/2008”

28. Proiect de hotărâre privind avizarea planului urbanistic zonal: ”Elaborare PUZ reglementare zonă de locuințe individuale și realizare acces”

29. Proiect de hotărâre privind avizarea planului urbanistic zonal: ”Elaborare PUZ în scopul construirii de locuințe individuale în zona L3P și reglementare stradă”

30. Proiect de hotărâre privind avizarea planului urbanistic zonal: ” Elaborare PUZ pentru repoziționare strada Orizont 1”

31. Proiect de hotărâre privind respingerea plângerii prealabile înregistrate la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia sub nr. 36530/01.04.2021 și 4362/16.04.2021, formulate de Muntean Ana și Dudciuc Călin Nicolae și Dudciuc Larisa Monica, ca urmare a faptului că actul administrativ care face obiectul plângerilor prealabile numai poate fi revocat, la momentul actual, de către autoritatea publică emitentă, întrucât a intrat în circuitul civil și a produs efecte juridice

32. Proiect de hotărâre privind acordul de principiu cu privire la transmiterea imobilului în care își desfășoară activitatea Palatul Copiilor Alba Iulia din domeniul public al Municipiului Alba Iulia în domeniul public al Statului și administrarea Ministerului Educației prin Inspectoratul Școlar Județean Alba și Palatul Copiilor Alba Iulia

33. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii termenului contractului de concesiune nr. 10184/1996 încheiat între municipiul Alba Iulia și SC Reflex SRL

34. Proiect de hotărâre privind acceptarea donaţiei făcute municipiului Alba Iulia asupra unui imobil (drum), situat în Alba Iulia, strada Orizont 18

35. Proiect de hotărâre privind acceptarea donaţiei făcute municipiului Alba Iulia asupra unui imobil (drum), situat în Alba Iulia, strada Poiana Vadului

36. Proiect de hotărâre privind acceptarea donaţiei făcute municipiului Alba Iulia asupra unui imobil (drum), situat în Alba Iulia, strada Nopții

37. Proiect de hotărâre cu privire la propunerea de atribuire prin ordin al prefectului a cotei de 15/270 mp teren intravilan înscris în CF.nr.73363 – C1-U9 Alba Iulia cu nr.topo. 2308/1/56/XVIII situat în Alba Iulia, str.Arieșului nr.43 , Bl.241, Ap.18, Jud. Alba în favoarea  Petridean Ioan și soția Petridean Mariana

38. Proiect de hotărâre cu privire la propunerea de atribuire prin ordin al prefectului a cotei de 13/540 mp teren intravilan înscris în CF.nr.73099 – C1-U24 Alba Iulia cu nr.topo. 3669/3/2/XXI situat în Alba Iulia, str.Gladiolelor nr.19 , Bl.V7, Ap.21, Jud. Alba în favoarea Lojigan Ioan și soția Lojigan Daniela

39. Proiect de hotărâre privind neînsușirea raportului de expertiză tehnică extrajudiciară efectuată în Dosar nr.2718/176/2021 aflată pe rol la Judecătoria Alba Iulia

40. Proiect de hotărâre privind parcelarea unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, zona Pâclișa

41. Proiect de hotărâre privind încheierea unui act adițional la contractul de administrare nr. 119588/15.12.2016 încheiat între Municipiul Alba Iulia si Club Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia

42. Proiect de hotărâre privind exonerarea, totală sau parțială, a obligației de plată a chiriilor și redevențelor aferente contractelor de închiriere, concesiune și asociere având ca obiect bunuri proprietate publică sau privată a municipiului Alba Iulia, în care se desfășoară activități suspendate sau restrânse în baza actelor emise de autoritățile publice centrale și/sau locale

43. Diverse

a) Procedură prealabilă nr. 50874/06.05.2021, 50877/06.05.2021 și 52231/10.05.2021 cu privire la Hotărârea nr. 271/2020 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

b) Plângere prealabilă nr. 49337/29.04.2021 cu privire la Hotărârea nr. 125/30.03.2021 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    luni, 24.05.2021 at 10:58

    Cea mai mare tampenie, pe care cred ca nici batranul Stalin nu era un stare sa o faca. Ce cauta securistii pe aceasta lista. S-au lista a venit tot de la ei si Plesa baiat cuminte se executa ca doar ordinul se executa, nu se discuta. Rusinea-i pe Alba Iulia, mai Plesa, ghiocel de primavara ce esti.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Probleme la Programul Casa Verde Fotovoltaice. Prețurile nu au fost actualizate. Cu cât trebuie să plătească mai mult beneficiarii

Publicat

Sunt probleme la Programul Casa Verde Fotovoltaice. Bugetul programului este raportat la anul 2019, iar creșterile de prețuri din ultima perioadă au fost ignorate, astfel că beneficiarii sunt în situația de a plăti cu peste 30% mai mult contribuția. 

Suma de plată pentru Casa Verde Fotovoltaice a ajuns la 50%, iar valoarea instalației trebuie să fie de minimum 22.000 de lei. Astfel, pentru fiecare locuință în care se instalează panouri fotovoltaice suma minimă de plată pentru cofinanțare este de minim 2.000 de lei.

Reprezentanții Administrației Fondului de Mediu (AFM) au transmis că au un proiect de implementat și nu au spus când se va rezolva problema bugetului, potrivit Antena 3.

„Din păcate în întâlnirea pe care am avut o cu unul dintre instalatorii agreați contribuția mea a crescut de la 2.000 cât era acum doi ani la peste 7.000 de lei, motivația fiind creșterea foarte mare a preţurilor pe piaţă în ceea ce privește sistemul fotovoltaic”, spune Ion Bogdan, beneficiar program.

Programul Casa Verde Fotovoltaice 2022: un program scurtcircuitat

Persoanele fizice interesate de program s-au înscris în decembrie pe platforma Administraţiei Fondului de Mediu (AFM), care a devenit ulterior inactivă.

Înscrierile au fost suspendate, dosarele depuse au fost anulate și după noi intervenții la sistem şi o nouă simulare, lansarea a reprezentat un eşec.

Potrivit reprezentanților firmelor de panouri fotovoltaice, oamenii sunt interesați de energia verde, au renunţat la așteptări şi la co-plată.

„Din fonduri proprii vorbim, sună telefonul non-stop, continuu, de dimineața până seara, inclusiv pe Facebook sunt foarte multe întrebări”, spune Vicenţiu Văduva, key account Gentle Electric.

Până acum doar 3% dintre cei care au depus dosarul la AFM au primit finanțare, rămânând aproximativ alte 43.000 de oameni care așteaptă și care vor plăti mai mult.

Reprezentanții AFM spun că până la acest moment au fost finanțate aproximativ 11.411 cereri de decontare, în procent de 84,80%.

Restul de cereri sunt în curs de finanțare dintr-un total de peste 44.000 solicitări de finanțare.

Totodată, conform AFM, la momentul actual se află în procedură de elaborare un proiect de modificare a ghidului de finanțare, ceea ce înseamnă un nou ghid, alte proceduri.

Programul a fost oprit deja de două ori în 2019 și în 2021.

„Estimez că undeva în luna iunie va porni programul cu noua metodologie și, după ce programul va porni, ține de instalatori cât de repede vor reuși să instaleze panourile pe fiecare gospodărie în parte.

Toate cererile care au fost depuse și vor fi declarate eligibile, AFM le va finanța, chiar dacă va depăși un pic bugetul alocat.Noi am mers pe o contractare de 150%, vom finanța absolut toate cererile care au fost depuse”, declara la sfârșitul lunii mai președintele AFM Laurențiu‑Adrian Neculaescu.

Programul Casa Eficientă Energetic- neclarități cu privire la diiferențele de preț provocate de scumpiri

Nici la programul Casa Eficientă Energetic, lucrurile nu sunt roz. Beneficiarii aprobati în program se plâng că nu au pe cine întreba pentru clarificarea unor probleme apărute din cauza întârzierii cu aproape doi ani a programului și din cauza scumpirilor.

Aceștia spun că prețurile la materiale, estimate în septembrie 2020- atunci când s-au înscris în program- aproape s-au dublat. Contractele pentru proiectele aprobate au început să le primească abia la începutul anului 2022, iar prețurile la materiale au explodat.

Acum pentru materialele de cu prețuri totale de 50.000 vor trebui să plătească aproape dublu. În același timp și manopera s-a scumpit. Nu există nicioun ”telVerde” pentru informații și clarificări. Beneficiarii au ajuns, în lipsa unor informații și clarificări oficiale să își împărtășească experiențele pe un grup de facebook.

Condiții și finanțare pentru Casa Verde Fotovoltaice 2022

Prin Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, AFM acordă facilităţi de finanţare de panouri solare în limita sumei de 20.000 lei şi respectiv de 25.000 de lei în cazul locuinţelor izolate.

Cheltuielile care pot fi acoperite cu aceşti bani sunt:

  • cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp (sistemul de panouri fotovoltaice, invertor, conexiuni, tablou electric)
  • cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice (15% din costurile echipamentelor şi instalaţiilor electrice)
  • TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Suma reprezintă 90% din valoarea totală a unui astfel de sistem, iar restul de 10% trebuie plătit de către beneficiarul sistemului.

De exemplu, în situaţia unei investiţii cu valoarea totală de 22.230 lei, finanţarea acordată este de 20.000 lei, iar contribuţia proprie a persoanei fizice este de 2.230 lei.

 Cheltuielile eligibile în cadrul programului Casa Fotovoltaice 2022

a) cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp, având ca principale părţi componente: panouri fotovoltaice; invertor/invertoare; structura de susținere a sistemului; tablou electric curent continuu/curent alternativ;

b) cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice;

c) TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă încheiat între beneficiarul final şi Autoritate.

Înscrierea solicitantului persoană fizică se va face la unul dintre instalatorii validaţi care au încheiat contract de participare cu AFM, în limita procentului stabilit prin dispoziția președintelui AFM, raportat la sumele alocate regiunii în care se află imobilul pe care se implementează proiectul.

Administrația Fondului pentru Mediu analizează documentele depuse de persoanele fizice la momentul înscrierii și introduse de instalator în aplicația informatică și  publică pe site-ul propriu listele cu persoanele fizice aprobate.

Eliminarea obligativității prezentării Avizului tehnic de racordare, rămânând obligația depunerii certificatului de racordare.

Implementarea proiectului se realizează în termen de cel mult 12 luni de la semnarea contractului de finanțare nerambursabilă, termen în care trebuie realizată instalația și încheiate formalitățile privind recepția sistemului de panouri fotovoltaice și obținerea certificatului de racordare.

Monitorizarea finanţării acordate în cadrul programului, a investiţiilor realizate, precum şi a respectării condiţiilor prevăzute în prezentul ghid se face de către AFM, pe o perioadă de 6 ani de la data obţinerii de către beneficiarul final a certificatului de racordare.

sursa: Antena 3, economedia.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vacanță în Spania 2022: Au crescut amenzile pentru turiștii care nu respectă regulile în stațiuni și pe plaje. LISTA

Publicat

Mai multe regiuni din Spania au impus diferite reguli și amenzi pentru turiști și nu numai. Aceste lucruri este bine să fie cunoscute pentru ca vacanța să nu afecteze suplimentar bugetul familiei, prin plata unor amenzi.

Autoritățile spaniole au fixat amenzi pentru  ocuparea șezlongurilor cu un prosop, fumat și alcool pe plajă, nudism pe plajele non-nudiste, picnic sau grătare,  plimbatul în bikini sau fără tricou, picnic pe plajă, plimbatul cățeilor și chiar înotul la ore nepermise sau practicarea de sporturi în zone interzise.

Regulile și amenzile nu ar trebui să afecteze turiștii cu cei șapte ani de acasă, dar sunt și aspecte care nu țin de comportamentul oamenilor, ci mai mult pentru a limita consumul de băuturile alcoolice în stațiunile spaniole.

Potrivit blogului healthplanspain.com, cea mai mare amendă este pentru grătarul pe plajă: 3000 euro și pentru dormitul pe plajă: 1500 euro.  Și celelalte amenzi sunt importante.

Duș cu săpun și șampon – 720 euro

Motivul pentru această amendă este că substanțele chimice din aceste produse sunt dăunătoare vieții marine și au fost declarate ilegale.

Ocuparea șezlongului cu un prosop: 30 euro

Cei prinși încercând să rezerve un loc pe plajă cu un prosop vor fi, de asemenea, amendați în temeiul regulamentului care a intrat în vigoare pe 18 iulie.

În plus, autoritățile pot  confisca bunurile lăsate până la plata amenzilor.

Grătar pe plajă – 3000 de euro

În Salobrena, amenda pentru grătar pe plajă este de până la 3000 de euro.

Sunt zone în care se poate face picnic, sau foc de tabără, fiecare regiune are regulile sale.

Dormi pe plajă – 1500 de euro

În multe zone din Spania, precum Valencia, sau San Pedro de Pinaltar, este interzis să dormi sau să campezi pe plajă, să faci picnic sau foc de tabără.

Nudism pe plajă

Pentru nudism pe o plajă non-nudistă, amenda este de 750 de euro.

Fumatul pe plajă – 30 euro

Din iulie, plajele și zonele fără fumat includ locații din Galicia, Murcia, Catalonia, Andaluzia, Asturias, Insulele Canare și Insulele Baleare.

Consiliul municipal din Barcelona spune că programul pilot de anul trecut a redus semnificativ numărul fumătorilor de pe plajă și mucurile de țigară din nisip.

Nici alcoolul nu este privit cu ochi buni pe plajele Spaniei.

Limită la alcool la hotelurile All Inclusive din insulele baleare

Turiștii sunt limitați la  numai șase băuturi alcoolice în resorturile All Inclusive din insulele Baleare. Aici s-a interzis din ianuarie, vânzarea de alcool în magazine între orele 21:30 și 8:00, ofertele de băuturi două la preț de una și happy hour în anumite locuri din Magaluf, El Arenal și Playa de Palma din Mallorca și Sant. Antoni de Portmany în Ibiza.

La fel și Mallorca și Ibiza au fixat o limită de doar șase băuturi pe zi pentru concediile all inclusive.

Numărul de băuturi în vacanțele cu totul inclus a fost limitat la șase:  trei la prânz și trei la cină. Restul se achită.

Mersul pe stradă în bikini sau fără tricou: 300 euro

În Barcelona, Malaga și în Palma de Mallorca turiștii nu au voie să se plimbe prin oraș și pe lângă plajă în costume de baie, sau în pantalonii de plajă, fără tricou în cazul bărbaților.

Playa de Palma a introdus un cod vestimentar pentru a intra în baruri și restaurante: fără bikini, fără tricouri sportive,  fără costume de baie sau pălării-umbrelă.

Câini pe plajă

În majoritatea orașelor din Spania nu este permisă plimbarea cățeilor pe plajă, cel puțin nu după orele dimineții.

Urinatul pe plajă sau în apa mării: 750 euro amendă

În mai multe zone din Spania, cei care sunt prinși urinând pe plajă sau în mare vor primi amenzi de până la 750 de euro.

Barcelona: limitare la tururile pietonale

Numai 24 de străzi și piețe pot fi vizitate, iar turul va fi ”one way”: se începe într-un loc și se finalizează în altul.

În unele zone din Barcelona, precum Ciudad Vella, tururile ghidate nu vor avea mai mult de 15 participanți (înainte erau 30), iar opririle trebuie să se facă în locuri fără aglomerație, pentru a nu afecta traficul pietonilor.

În anumite zone turistice  nu pot fi grupuri mai mari de 3-8 vizitatori.

Chipiona, Cadiz: 300 euro amendă pentru aruncarea de gunoi pe plajă

Pentru aruncarea de mucuri de țigară, resturi de semințe amenda este 300 euro. Folosirea instrumentelor muzicale gălăgioase poate ajunge la o amendă de 900 de euro.

Alte interdicții pe plajele din Spania

În anumite zone ale plajelor jocul cu mingea sau alt echipament sportiv este permis doar în zonele special desemnate. În zona Malaga practicarea sportului pe plajă este permisă doar la 6 metri de alți turiști.

În regiunea Benidorm, dar și în alte zone din Spania,  sunt restricții privind înotul sau mersul pe plajă între orele 23 și 7 dimineața, regula fiind impusă din motive de siguranță, dar și pentru curățarea plajelor.

sursa: site healthplanspain, sursa foto: arhivă

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Un nou pas în proiectul de reabilitare și revitalizare a Parcului Arini din Sebeș. Cum va arăta zona

Publicat

Un nou pas a fost făcut recent în proiectul de amenajare a Parcului Arini din municipiul Sebeș. Zona urmează să fie transformată într-un parc modern, cu alei, piste de biciclete, puncte de belvedere, cascade, locuri de joacă și zone pentru activități sportive și de petrecere a timpului liber.

Primăria Sebeș a lansat miercuri, 29 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de verificare tehnică a proiectării pentru obiectivul „Reabilitare și revitalizare Parc Arini”. 

Valoarea totală este estimată la 59.500 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, pentru ca proiectul să poată fi implementat cu succes este necesară realizarea verificării tehnice a documentației tehnice de execuție faza PAC, PT, DE, de către verificatori de proiect legal atestați pe specialități. Durata maximă de verificare a documentațiilor este de 20 de zile calendaristice.

Primăria Sebeș a contractat serviciile de proiectare faza PT, DE, PAC și asigurarea asistenței tehnice din partea proiectantului pe perioada de execuție a lucrărilor, în prezent fiind în curs de elaborare proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construire.

Proiectul „Reabilitare și revitalizare Parc Arini” prevede, printre altele:

În prima etapă se vor amenaja aleile, pistele de biciclete și spațiile funcționale:

  • refacerea și modernizarea accesului principal existent
  • refacerea și modernizarea acceselor secundare existente
  • construirea acceselor auto
  • reamenajarea/modernizarea parcărilor existente și construirea unor parcări noi
  • reabilitarea circulației carosabile existente
  • realizarea unor alei carosabile noi
  • introducerea conductei de canalizare sub circulația carosabilă existentă
  • construirea unor alei pietonale
  • construirea unor piste de biciclete

În etapa a doua va avea loc amenajarea vegetației și a cursurilor de apă:

  • săpătură trasee curs de apă și regularizare traseu existent
  • sistem îndiguire cu gabioane a râului Sebeș
  • amenajarea de cascade din lespezi de piatră de dimensiuni mari
  • defrișarea/fasonarea/toaletarea vegetației existente
  • plantarea de vegetație

În etapa a treia se vor construi două locuri de joacă, se vor realiza instalații, se vor amplasa dotările prevăzute în proiect și mobilierul urban:

  • construirea a două locuri de joacă pentru copii
  • construirea unui skate park
  • amenajarea unei zone de fitness
  • construirea unui spațiu dedicat animalelor de companie
  • construirea unui amfiteatru
  • construirea a două spații recreaționale – șah + fântână
  • construirea a trei puncte de belvedere – în apropierea apeductului
  • construirea a trei puncte de belvedere – în zona râului Sebeș
  • amenajare spații dedicate picnicului
  • amenajare spații food court-uri
  • recondiționare mobilier urban existent
  • recondiționare jardiniere existente
  • recondiționare mese și scaune de piatră
  • realizarea unui sistem de irigații
  • implementarea unui sistem de iluminat nou și recondiționarea sistemului de iluminat existent
  • realizarea unui sistem dotat cu panouri cu prize
  • realizarea unui sistem de supraveghere și sistem wi-fi

De asemenea, vor fi amplasate 90 de bănci, 90 de coșuri de gunoi, 24 de toalete ecologice și 3 toalete metalice, 20 de aparate de fitness, 3 ansambluri tematice (locuri de joacă), 100 pergole, 5 bariere de acces și 10 grătare.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Modificări în legislaţia vânzării terenurilor agricole situate în extravilan. Noi reglementări privind tranzacțiile cu terenuri

Publicat

În şedinţa Guvernului de joi a fost aprobată o OUG ce modifică şi completează Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor de deţin terenuri publice.

Guvernul a modificat legislaţia vânzării terenurilor agricole situate în extravilan, iar noul act normativ aduce clarificări în ce priveşte aspectele referitoare la obligaţia calculării, reţinerii, virării şi declarării impozitului de 80% instituit în cazul intenţiei de revânzare a terenurilor înaintea împlinirii termenului de 8 ani de la cumpărare.

Astfel, se completează dispoziţiile referitoare la încadrarea impozitului de 80% instituit în cazul intenţiei de revânzare a terenurilor înaintea împlinirii termenului de 8 ani de la cumpărare, ca sarcină fiscală suplimentară faţă de dispoziţiile Codului fiscal.

Totodată, se instituie modului de calcul, încasare, declarare şi virarea a impozitului menţionat anterior, inclusiv a cotelor procentuale care se fac venit la bugetul de stat şi local.

Prin modificările aduse Legii 17/2014 se corelează prevederile referitoare la categoria preemptorilor de rang I, în sensul stabilirii gradului de rudenie pentru dobândirea calităţii de preemptori şi se pun în aplicare procedurile de notificare a acestei categorii. De asemenea, se clarifică aspectele referitoare la valabilitatea si încetarea valabilităţii avizelor emise.

Actul normativ aprobat astăzi reglementează emiterea unui act de constatare a derulării procedurii pentru situaţiile în care se solicită pronunţarea unui hotărâri care ţine loc de act de vânzare şi stabileşte normele tranzitorii pentru soluţionarea procedurilor aflate în curs de derulare, cât si pentru aplicabilitatea impozitului.

Cum se pot înstrăina terenurile din extravilan

Economica.net a explicat modificările din proiectul de lege: Astfel terenurile agricole situate în extravilan se pot înstrăina, prin vânzare, înainte de împlinirea a 8 ani de la cumpărare, cu obligaţia plăţii de către vânzători a unui impozit în cotă de 80% aplicată asupra diferenţei dintre valoarea terenurilor agricole de la data vânzării și cea de la data cumpărării.

Diferența se determină  conform  valorii orientative stabilită prin expertiza întocmită de camera notarilor publici sau a valorii minime stabilită prin studiul de piață realizat de către camerele notarilor publici, după caz, din respectiva perioadă.

Acum, diferența se stabilește în baza grilei notarilor din respectiva perioadă.

Ce se întâmplă dacă ternul este deținut de persoane juridice

În cazul în care terenul este deținut de persoane juridice, și se vinde pachetul de control al persoanelor juridice care au în proprietate unul sau mai multe terenuri agricole situate în extravilan și care reprezintă mai mult de 25% din active, vânzătorul , fie el persoană fizică sau juridică,  are obligația de a plăti un impozit în cotă de 80% aplicată asupra diferenței pozitive dintre valoarea existentă la momentul înstrăinării pachetului de control și cea de la momentul dobândirii terenului.

Diferența se determină potrivit valorii orientative stabilită prin expertiza întocmită de camera notarilor publici sau a valorii minime stabilită prin studiul de piață realizat de către camerele notarilor publici, după caz, din respectiva perioadă.

În situația în care persoana juridică are în proprietate mai multe terenuri agricole situate în extravilan, cota de 80% se aplică asupra valorii totale calculate prin însumarea diferențelor pozitive aferente terenurilor dobândite cu cel mult 8 ani înainte de înstrăinarea pachetului de control, fără a lua în calcul diferențele negative, diferențe determinate potrivit prezentului alineat.

Cum poate fi înstrăinat un teren înainte de împlinirea a 8 ani de la cumpărare

Acum, în cazul înstrăinării directe sau indirecte, înainte de împlinirea a 8 ani de la cumpărare, a pachetului de control al societăţilor care au în proprietate terenuri agricole situate în extravilan şi care reprezintă mai mult de 25% din activele acestora, vânzătorul va avea obligaţia de a plăti un impozit de 80% din diferenţa de valoare a terenurilor respective calculată pe baza grilei notarilor între momentul dobândirii terenurilor şi momentul înstrăinării pachetului de control.

În acest caz, impozitul pe profit privind diferenţa de valoare a acţiunilor sau părţilor sociale vândute se aplică la o bază redusă proporţional cu procentul ponderii terenurilor agricole respective în activele fixe, orice dublă impozitare fiind interzisă.

Potrivit proiectului, în situația în care persoana juridică deține în proprietate terenuri agricole situate în extravilan ca urmare a unui aport în natură adus de persoana care înstrăinează pachetul de control, verificarea condiției legate de înstrăinare înainte de împlinirea a 8 ani de la dobândirea terenurilor  se extinde și la perioada deținerii de către acționarul/asociatul care a realizat acest aport în natură.

În cazul în care nu se respectă condițiile prezentate anterior, tranzacția este lovită de nulitate.

Cine va avea prioritate la achiziții

Potrivit proiectului de OUG,  în cazul exercitării dreptului de preempțiune de către proprietarii imobilelor vecine, cu respectarea condițiilor prevăzute la alin. (2), prioritatea la cumpărarea terenurilor agricole situate în extravilan se stabilește astfel:

  •  proprietarul imobilului vecin care are hotarul comun cu latura cea mai mare a terenului ce face obiectul ofertei de vânzare;
    în cazul în care terenul ce face obiectul ofertei de vânzare are două laturi mari ori toate laturile egale, prioritate la cumpărarea acestui teren are
  • proprietarul imobilului vecin, tânăr fermier, care are domiciliul/reședința situat/situată pe teritoriul național pe o perioadă de cel puțin un an anterior înregistrării ofertei de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan;
  • proprietarii imobilelor vecine care au hotarul comun cu terenul ce face obiectul ofertei de vânzare, în ordinea descrescătoare a lungimii hotarului comun cu terenul în cauză;
  • în cazul în care latura mare sau una dintre laturile egale ale terenului ce face obiectul ofertei de vânzare are hotarul comun cu un teren situat pe raza altei unități administrativ- teritoriale, prioritate la cumpărarea terenului are proprietarul imobilului vecin cu domiciliul/reședința în raza unității administrativ-teritoriale unde este amplasat terenul.”

Modificarea se referă la faptul că  și proprietarii imobilelor vecine care au hotarul comun cu terenul ce face obiectul ofertei de vânzare vor avea prioritate la cumpărare. Până acum, prioritate aveau proprietarii de teren agricol vecin care au hotarul comun cu terenul ce face obiectul ofertei de vânzare, în ordinea descrescătoare a lungimii hotarului comun cu terenul în cauză.

Ce se întâmplă dacă titularii dreptului de preempțiune nu își manifestă intenția de a cumpăra

În cazul în care titularii dreptului de preempțiune nu își manifestă intenția de a cumpăra terenul, înstrăinarea prin vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan se poate face către persoanele juridice cu respectarea următoarelor condiții cumulative:

  • să aibă sediul social şi/sau sediul secundar situat pe teritoriul naţional pe o perioadă de cel puţin 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare;
  • să desfăşoare activităţi agricole pe teritoriul naţional pe o perioadă de cel puţin 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan;
  • să prezinte înscrisurile din care să reiasă că, din venitul total al ultimilor 5 ani fiscali, minimum 75% reprezintă venit din activităţi agricole, aşa cum sunt prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, clasificate conform codului CAEN prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale;
  • asociatul/acţionarul care deţine controlul societăţii să aibă domiciliul situat pe teritoriul naţional pe o perioadă de cel puţin 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan;
  • în cazul în care în structura persoanelor juridice, asociaţii/acţionarii care deţin controlul societăţii sunt alte persoane juridice, asociaţii/acţionarii care deţin controlul societăţii să facă dovada domiciliului situat pe teritoriul naţional pe o perioadă de cel puţin 5 ani anterior înregistrării ofertei de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan.

Cum se vor putea vinde terenurile, înainte de împlinirea a 8 ani de la cumpărare

Conform proiectului, terenurile agricole situate în extravilan se pot înstrăina, prin vânzare, înainte de împlinirea a 8 ani de la cumpărare, cu obligaţia plăţii de către vânzători a unui impozit în cotă de 80% aplicată asupra diferenţei dintre valoarea terenurilor agricole de la data vânzării și cea de la data cumpărării.

Diferența se determină  conform  valorii orientative stabilită prin expertiza întocmită de camera notarilor publici sau a valorii minime stabilită prin studiul de piață realizat de către camerele notarilor publici, după caz, din respectiva perioadă.

Până acum, diferența se stabilea în baza grilei notarilor din respectiva perioadă.

Cum se vinde un teren deținut de persoane juridice

În cazul în care terenul este deținut de persoane juridice, și se vinde pachetul de control al persoanelor juridice care au în proprietate unul sau mai multe terenuri agricole situate în extravilan și care reprezintă mai mult de 25% din active, vânzătorul , fie el persoană fizică sau juridică,  are obligația de a plăti un impozit în cotă de 80% aplicată asupra diferenței pozitive dintre valoarea existentă la momentul înstrăinării pachetului de control și cea de la momentul dobândirii terenului.

Diferența se determină potrivit valorii orientative stabilită prin expertiza întocmită de camera notarilor publici sau a valorii minime stabilită prin studiul de piață realizat de către camerele notarilor publici, după caz, din respectiva perioadă.

În situația în care persoana juridică are în proprietate mai multe terenuri agricole situate în extravilan, cota de 80% se aplică asupra valorii totale calculate prin însumarea diferențelor pozitive aferente terenurilor dobândite cu cel mult 8 ani înainte de înstrăinarea pachetului de control, fără a lua în calcul diferențele negative, diferențe determinate potrivit prezentului alineat.

Până acum, în cazul înstrăinării directe sau indirecte, înainte de împlinirea a 8 ani de la cumpărare, a pachetului de control al societăţilor care au în proprietate terenuri agricole situate în extravilan şi care reprezintă mai mult de 25% din activele acestora, vânzătorul avea obligaţia de a plăti un impozit de 80% din diferenţa de valoare a terenurilor respective calculată pe baza grilei notarilor între momentul dobândirii terenurilor şi momentul înstrăinării pachetului de control.

În acest caz, impozitul pe profit privind diferenţa de valoare a acţiunilor sau părţilor sociale vândute se aplică la o bază redusă proporţional cu procentul ponderii terenurilor agricole respective în activele fixe, orice dublă impozitare fiind interzisă.

Potrivit proiectului, în situația în care persoana juridică deține în proprietate terenuri agricole situate în extravilan ca urmare a unui aport în natură adus de persoana care înstrăinează pachetul de control, verificarea condiției legate de înstrăinare înainte de împlinirea a 8 ani de la dobândirea terenurilor  se extinde și la perioada deținerii de către acționarul/asociatul care a realizat acest aport în natură.

În cazul în care nu se respectă condițiile prezentate anterior, tranzacția este lovită de nulitate.

Cum plătesc impozit cei ce nu așteaptă opt ani să vândă un teren agricol în extravilan

Potrivit proiectului, impozitul stabilit în condițiile  se distribuie astfel:

  • o cotă de 60% se face venit la bugetul de stat;
  • o cotă de 40% se face venit la bugetul unităților administrativ-teritoriale pe teritoriul cărora se află terenurile agricole situate în extravilan ce au făcut obiectul înstrăinării.

Impozitul prevăzut reprezintă un impozit suplimentar față de impozitele datorate Codului fiscal, fiind un impozit instituit pentru a descuraja tranzacționarea în scop speculativ a terenurilor.

Totodată, se reglementează faptul că veniturile obținute de persoane nerezidente din tranzacțiile antemenționate nu fac parte din domeniul de aplicare a convențiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu alt stat;

În cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit, impozitul ape diferență reprezintă cheltuială nedeductibilă la determinarea rezultatului fiscal.

Procedura de calcul, încasare și plată a impozitului precum și obligațiile declarative se va aproba prin ordin comun al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și al ministrului finanțelor, cu consultarea Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

Veniturile obținute de persoane nerezidente nu fac parte din domeniul de aplicare a convențiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu alt stat.

Proprietarii terenurilor agricole situate în extravilan au obligația să le utilizeze exclusiv în vederea desfășurării activităților agricole de la data cumpărării, iar în situația în care pe terenul agricol există investiții agricole pentru culturile de pomi, viță-de-vie, hamei și irigații exclusiv private, se va păstra destinația agricolă a acestor investiții.

De ce s-a modificat legea

Schimbarea are loc  în condițiile în care actualul cadru normativ este neclar și a adus mari blocaje în piață.

Spre exemplu, potrivit analizei realizată de economica.net:

  • nu era clar modul de calcul și modul de încasare a impozitului pentru tranzacțiile cu terenurile agricole situate în extravilan;
  • apăreau blocaje în aplicarea legii în procedurile de control și verificare a finalizării etapelor procedurale și a condițiilor de a căror îndeplinire depinde eficacitatea drepturilor subiective civile și a obligațiilor corelative;
  • proprietarilor de terenuri agricole situate în extravilan le era imposibil să  exercite drepturile de dispoziție asupra bunurilor imobile deținute și încheierii contractelor de vânzare în formă autentică de către notarul public sau pronunţării de către instanţă a hotărârilor judecătoreşti care ţin loc de contract de vânzare.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax