Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE| Şedinţă la CJ Alba: Sediu nou pentru DNA, proiect Museikon, reparaţii capitale la două secții ale Spitalului Judeţean de Urgență


Publicat

Consilierii judeţeni s-au întâlnit, joi, 27 martie în şedinţă ordinară, cu 24 de proiecte pe ordinea de zi. Printre acestea se află transmiterea unui imobil de pe strada Bucureşti către Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru un sediu nou al DNA Alba, aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul „Reparaţie capitală Secţia chirurgie şi urologie a Spitalului Judeţean Alba şi acordul de asociere cu Transavia, constituirea echipei intersectoriale locale pentru prevenirea şi combaterea exploatării prin muncă a copiilor, proiectului „Museikon. Un nou muzeu al icoanei revitalizează o clădire monument istoric restaurată în Alba Iulia”. 

UPDATE: Toate proiectele au fost aprobate de consilierii judeţeni. Au fost introduse la vot şi aprobate alte două proiecte suplimentare.

Proiectul ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii imobilului situat în Municipiul Alba Iulia, strada Bucureşti, nr.16, din domeniul public al judeţului Alba şi din administrarea Consiliului Judeţean Alba, în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţei şi Justiţie, cu destinaţia de sediu Direcţia Naţională Anticorupţie – Serviciul Teritorial Alba Iulia (imobilul este compus din trei corpuri de clădire şi teren aferent în suprafaţă de 697 mp, dreptul de administrare asupra clădirii îl are Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, se propune încetarea dreptului din 15 aprilie, iar predarea-preluarea imobilului să se facă în termen de 30 de zile)

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării valorii de inventar a unor bunuri imobile, proprietate publică a judeţului Alba, aflate în administrarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, ca urmare a efectuării de lucrări de reparaţii capitale şi investiţii (cheltuieli din bugetul CJ pe 2013 de 1.360.961,19 lei pentru modernizări şi reparaţii capitale (reparaţie centrala termică, instalaţie încălzire şi apă caldă şi rece la Ambulatoriu – 85.944,65 lei; reparaţie capitală şi extindere UPU – 1.275.016, 54 lei)

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea trecerii din domeniul public în domeniul privat al Judeţului Alba a unor bunuri imobile aflate în administrarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, în vederea scoaterii din funcţiune şi casării acestora (imobile ce aparţin Secţiei Boli Infecţioase – sediul pe str. Decebal 20: vor fi dărâmate poarta şi zidul, gardurile, precum şi decantoarele secţiei, care sunt decolmatate)

4. Proiect de hotărâre privind completarea Inventarului bunurilor care aparţin domeniului public al judeţului Alba (se declară apartenenţa la domeniul public al judeţului a bunurilor culturale din Colecţia de icoane pe lemn – 128 de obiecte, estimate la valoarea de 17.605,50 lei; Colecţia de icoane pe sticlă – 680 de obiecte, estimate la valoarea de 41.691,31 lei; Colecţia de icoane pe hârtie – 6 obiecte, estimate la valoarea de 2.000,07 lei; Colecţia de icoane pe pânză şi veşminte preoţeşti – 33 de obiecte, estimate la valoarea de 3.270,06 lei; Colecţia de cruci – 130 de obiecte, valoare 279,09 lei; Colecţia de diverse piese de cult – 5 piese, Colecţia de fotografii documentare – 4 fotografii, Colecţia de carte veche românească şi străină – 1.086 exemplare, estimate la valoarea de 193.264 lei; existente la Muzeul Naţional al Unirii; în vederea înfiinţării Museikon)

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii termenelor unor contracte de închiriere încheiate de Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia (prelungirea până în 30 iunie 2014 a contractelor de închiriere cu PRO TV SA pentru spaţiu de 2 mp la demisolul clădirii spitalului, cu PF Surupăţeanu Valentina pentru chioşc comercializar flori 25 mp, cu medicii Ion Munreanu şi Ancuţa Şuteu pentru spaţiu 17 mp la etajul II ambulatoriu – cabinet medical, ABC Plus Media SA – 3 mp pe acoperişul clădirii spitalului)

6. Proiect de hotărâre privind constituirea Echipei Intersectoriale Locale pentru prevenirea şi combaterea exploatării prin muncă a copiilor (sub coordonarea DGASPC Alba, echipa multidisciplinară şi interinstituţională – ELI se constituie pentru prevenirea şi combaterea exploatării prin muncă a copiilor; va identifica şi monitoriza situaţiile de violenţă asupra copilului şi în familie, copii exploataţi sau sub risc de exploatare prin muncă, victime ale traficului de persoane, copii români migranţi, victime ale altor forme de violenţă pe teritoriul altor state; echipa are 13 membri, respectiv asistenţi sociali DGASPC şi asociaţii, psiholog, reprezentanţi IPJ, ISJ, ITM, DSP, ANITP, serviciul de probaţiune, DAS)

7. Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcţii al aparatului de specialitate al Consiliului Judeţului Alba

8. Proiect de hotărâre privind modificarea Organigramei şi a Statului de funcţii ale Centrului de Cultură „Augustin Bena”

9. Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcţii al Teatrului de Păpuşi „Prichindel” Alba Iulia

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Organigramei, a Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

11. Proiect de hotărâre privind modificarea Organigramei şi a Statului de funcţii ale Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia

12. Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Muzeului Naţional al Unirii Alba Iulia

13. Proiect de hotărâre privind modificarea Organigramei şi a Statului de funcţii ale Direcţiei Judeţene de Dezinsecţie şi Ecologizare Mediu Alba

14. Proiect de hotărâre privind delegarea unor atribuţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba (DGASPC Alba are următoarele atribuţii delegate: încheie contracte şi convenţii de parteneriat, de finanţare, de subvenţionare pentru înfiinţarea, administrarea, finanţarea şi cofinanţarea serviciilor sociale specializate pentru copii/ tineri, persoane cu dizabilităţi: organizează şi realizează activităţi specifice contractării serviciilor sociale acordate de furnizorii publici şi privaţi; acordă sprijin autorităţilor administraţiei publice locale la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiilor, pentru planificarea, dezvoltarea şi organizarea serviciilor sociale de interes local; înfiinţează şi administrează baza de date referitoare la toţi furnizorii publici şi privaţi de servicii sociale de nivel judeţean)

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehhnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Reparaţie capitală Secţia chirurgie şi urologie a Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia” şi Acordului de asociere cu SC Transavia SA pentru realizarea acestui obiectiv

16. Proiect de hotărâre privind probarea Programului „Primul ghiozdan” de susţinere a învăţământului şcolar din judeţul Alba

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Hotărârii nr. 174/24.10.2013 privind aderarea judeţului Alba la Programul „Eurodyssee”

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea implementării Proiectului „Egalitate şi acces pe piaţa muncii” selectat spre finanţare în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, DMI – 6.3. Promovarea egalităţii de şanse pe piaţa muncii

19. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Restaurare, reabilitare, refuncţionalizare pentru clădirea corp C 3 în Museikon” – Secţia de psihiatrie a Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia, Strada Unirii nr. 3

20. Proiect de hotărâre privind aprobarea Proiectului „Museikon. Un nou muzeu al icoanei revitalizează o clădire monument istoric restaurată în Alba Iulia”, care urmează a fi prezentat în cadrul Programului Conservarea şi revitalizarea patrimoniului cultural şi natural PA16/RO12 finanţat prin Mecanismul Financiar al Spaţiului Economic European 2009 – 2014/Granturi SEE

21. Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanţării Proiectului „Asistenţă tehnică pentru pregătirea aplicaţiei de finanţare şi a documentaţiilor de atribuire pentru proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în Judeţul Alba, în perioada 2014 – 2020” depus de SC APA – CTTA SA

22. Proiect de hotărâre privind aprobarea cuantumului comisionului la fondul de risc ce va fi perceput de Consiliul Judeţean Alba Societăţii Comerciale APA – CTTA S.A Alba, pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din garantarea cotei de 67% din creditul contractat pentru finanţarea Proiectului „Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Alba”

23. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general al judeţului Alba, a bugetului propriu al judeţului Alba şi a bugetelor instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial de venituri proprii, pe 2014

24. Raport privind activitatea Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Alba şi a Serviciului de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

Proiecte suplimentare pe ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea modificării articolului 4 din Hotărârea Consiliului Judeţean Alba nr.45 din 27 februarie 2014 privind aprobarea implementării şi asigurării sustenabilităţii Proiectului „Oportunităţi sporite pentru şomeri şi persoanele în căutarea unui loc de muncă din Regiunile Centru şi Nord-Vest, pentru participarea viitoare pe o piaţă a muncii modernă, flexibilă şi incluzivă”, selectat spre finanţare în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea nominalizării unui expert care să participe la efectuarea expertizei judiciare financiar-contabile dispuse în Dosarul nr. 7223/107/2012 aflat pe rolul Tribunalului Alba.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ABRUD

Mașinile cu probleme tehnice, vânate de polițiști și angajați ai RAR, la Abrud. 6 certificate de înmatriculare, reținute

Publicat

Poliţiştii din Abrud, împreună cu reprezentanții RAR, au organizat o acţiune de prevenire a accidentelor rutiere provocate de starea tehnică necorespunzătoare a autovehiculelor. Au fost depistate 12 autoturisme care prezentau defecțiuni.

La data de 24 februarie 2021, poliţişti din Abrud, împreună cu specialişti din cadrul Registrului Auto Român – Alba, au organizat, pe raza orașului Abrud, o acţiune pentru depistarea şoferilor care conduc, pe drumurile publice, autoturisme care nu îndeplinesc condiţiile tehnice pentru circulaţia în condiţii de siguranţă.

Cu ocazia acțiunii, polițiștii au aplicat 17 sancțiuni contravenționale, din care 12 pentru defecțiuni tehnice și 5 pentru alte abateri de la normele legale privind circulația pe drumurile publice.

Au fost reținute 6 certificate de înmatriculare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Localuri din Alba Iulia, amendate pentru că serveau clienți în interior. Peste 100 de sancțiuni în județ, ultimele 24 de ore

Publicat

Mai multe firme care administrează localuri publice din Alba Iulia au fost amendate, după ce echipe mixte de control au găsit clienți care erau serviți în interiorul spațiilor, în condițiile în care municipiul se află în scenariul roșu, iar acest lucru este interzis. Au fost date 4 amenzi în valoare de 2000 de lei fiecare.

În total, în ultimele 24 de ore, în județ au fost controlate 110 firme și persoane fizice autorizate și legitimate 2.522 de persoane.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid-19.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat 242 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus.

Au fost controlate 110 societăți comerciale/ persoane fizice autorizate și 67 de mijloace de transport, din care 59 de mijloace de transport în comun.

Au fost legitimate 2.522 de persoane și au fost făcute verificări la 180 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri,  hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 142 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, două care nu au respectat interdicțiilor privind deplasarea și una care nu a respectat condițiile privind carantinarea. Patru operatori economici au fost sancționați pentru organizarea de activități în spațiul public închis pentru care au fost instituite restricții.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare organizată în municipiul Alba Iulia, au fost legitimate 388 de persoane, verificate 197 de autovehicule, din care 42 de mijloace de transport în comun și au fost verificate 61 de societăți comerciale.

Au fost aplicate 107 sancțiuni, din care 65 pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

Cu ocazia verificărilor efectuate la societățile comerciale, echipele de control au constatat faptul că în interiorul a 4 localuri publice erau serviți clienți, în ciuda faptului că acest lucru este interzis în municipiul Alba Iulia, care se află în scenariu roșu din cauza ratei de transmitere a coronavirusului.

Față de societățile comerciale a fost luată măsura sancționării contravenționale, cu amendă în valoare de 2.000 de lei, fiecare, iar administratorii acestora au fost atenționați în legătură cu obligațiile pe care le au pentru respectarea normelor de prevenire a răspândirii noului coronovirus.

Poliția Alba reamintește: ”Obiectivul acțiunilor desfășurate este de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19. Recomandăm tuturor cetățenilor să respecte regulile, să păstreze distanțarea fizică, să poarte mască și să nu se expună la riscuri.

Este interzisă desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise si/sau deschise, publice și/sau private”.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Farmaciile ar putea deveni centre de testare și vaccinare anti-COVID. Propunerile făcute de Nelu Tătaru

Publicat

Fostul ministru al Sănătății, Nelu Tătaru, propune ca pe viitor românii să se poată testa pentru COVID-19 în farmacii și, de asemenea, ca farmaciile să devină centre de vaccinare, cum se întâmplă în alte țări.

Propunerea fostului ministru, care acum este președintele Comisiei pentru sănătate și familie din Camrea Deputaților, a venit în urma unei întâlniri cu Asociația Distribuitorilor și Retailerilor Farmaceutici din România și Asociația Producătorilor de Medicamente Generice din România.

„Un alt subiect de interes venit ca o propunere a fost și posibilitatea populației de a se testa în cadrul farmaciilor, cum de altfel s-a și întâmplat în anumite state din UE, precum Italia. În acest mod, cei care decid să se testeze, indiferent dacă sunt simptomatici sau asimptomatici, ar avea siguranța unui test efectuat corect, fără eroarea care poate apărea prin testarea proprie la domiciliu.

Nu putem exclude nicio discuție prin care, în viitorul apropiat, farmaciile să poată avea acces la vaccinarea populației”, a scris Nelu Tătaru pe Facebook, după întâlnirea cu cele două asociații.

Medicamente duse acasă pentru bolnavii cronici

Nelu Tătaru a mai discutat despre posibilitatea ca farmaciile să ducă acasă medicamente bolnavilor cronici și celor care nu se pot deplasa și care, de multe ori, își procură tratamentul necesar cu întârziere.

„Am abordat un subiect extrem de important și semnalat tot mai des: dorința de a fi distribuite medicamente la domiciliu persoanelor bolnave cronic sau aflate în incapacitatea de a se deplasa pentru a-și achiziționa medicamentația. Aceste persoane sunt nevoite, în prezent, să recurgă la metode proprii pentru a avea acces la tratament. Din cauza lipsei de distribuire la domiciliu, de multe ori, această categorie vulnerabilă primește medicamentația cu întârziere sau nepăstrată în condiții optime la transport”, a mai menționat fostul ministru.

sursa: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Ambasadorul Israelului în România, Excelența Sa David Saranga, în vizită la Alba Iulia

Publicat

Reprezentanții administrației publice locale și județene au avut onoarea de a-l avea drept oaspete pe Excelența Sa David Saranga, ambasadorul Israelului în România.

Vizita oficialului israelian în Alba Iulia a cuprins mai multe întâlniri cu oficialități locale precum și vizitarea unor obiective turistice și istorice, printre care Cetatea Alba Carolina sau Muzeul Unirii.

Alba Iulia este un oraș în care comunitatea evreiască, deși într-un număr redus în prezent, are o bogată istorie. În orașul nostru se găsește unul dintre cele mai vechi cimitire evreiești din Transilvania, iar amprenta pe care comunitatea evreiască a lăsat-o asupra orașului e încă vizibilă în multe locuri, fie că vorbim de Sinagoga din Centru, recent renovată, ori case din orașul vechi, ce au aparținut familiilor de comercianți, medici sau meșteșugari evrei.

Printre cele mai importante puncte atinse în cadrul discuțiilor cu Excelența Sa David Saranga, se numără nevoia unei mai strânse colaborări, în principal în domeniul economic, cel madical cât și în domeniile cultural și turistic.

Primarul Gabriel Pleșa a subliniat oportunitățile pe care orașul nostru le poate oferi unor potențiali investitori israelieni, prin dezvoltarea zonei industriale a orașului, asigurându-l pe distinsul oaspete de toată deschiderea administrației publice față de orice potențial investitor din Israel.

Totodată, viceprimarii Emil Popescu și Marius Filimon i-au prezentat oficialului israelian mai multe oportunități de colaborare în privința domeniului medical sau chiar al turismului, de îndată ce vom depăși situația creată de pandemie.

Cimitirul evreiesc din Alba Iulia și Sinagoga din Centru sunt două dintre obiectivele de interes cultural pe care administrația locală își propune să conserve și pună în valoare.

„Ne dorim ca acea comunitate evreiască din Alba Iulia, emigrată în Israel în perioada comunismului, să revină la Alba Iulia, dacă nu în calitate de locuitori, măcar în calitate de turiști sau chiar potențiali investitori”, au transmis reprezentanții Departamentul de comunicare din cadrul Primăriei Alba Iulia.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate