Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Şedinţă la Consiliul Local Alba Iulia. Facilităţi pentru transport, taxe şi amenzi pe 2014, Bazinul Olimpic şi Parcul Sărbătorilor de Iarnă


Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia s-au întrunit joi, la ora 13.00, pentru a supune la vot 33 de proiecte de hotărâre. Pe ordinea de zi, a fost introdus și un proiect privind acordarea unor facilităţi pentru transportul local. Alte proiecte au viyat valorile impozabile, impozitele şi taxele locale, alte taxe asimilate, taxe speciale precum şi amenzile aplicabile în anul 2014, aprobarea plăţii contravalorii serviciilor de utilitate publică la Bazinul Olimpic din municipiul Alba Iulia sau taxele pentru Parcul de Iarnă.

Ordinea de zi:

1. Rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli pe anul 2013 – aprobat

2. Aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale, alte taxe asimilate, taxe speciale precum şi amenzile aplicabile în anul 2014 – se propune păstrarea cuantumului impozitelor şi taxelor locale pentru 2014 la fel cu cel din 2013, deoarece nu a fost aprobat un act normativ pentru indexarea acestora. În cazul clădirilor aflate în proprietatea Municipiului Alba Iulia care nu au fost reevaluate în ultimii 3 sau 5 ani şi sunt concesionate, închiriate, date în administraţie ori în folosinţă, după caz, contribuabililor persoane juridice, taxa pe clădire de calculează prin aplicarea cotei de 1,5% asupra valorii de inventar a clădirii înregistrată în evidenţele contabile ale Primăriei municipiului Alba Iulia – aprobat

3. Încheierea unui protocol de colaborare între Municipiul Alba Iulia prin Consiliul local al municipiului Alba Iulia şi Centrul Naţional „România Digitală” – Conform legislaţiei în vigoare, CNRD a fost desemnată ca aurtoritate responsabilă pentru realizarea, operaţionalizarea şi administrarea platoformei PCUe, prin intermendiul căreia se facilitează obţinerea de autorizaţii şi avize în format electronic, contribuind la creşterea transparenţei şi accesibilităţii cetăţenilor la serviciileoferite de autorităţile competente. Consiliul Local Alba Iulia şi Centrul Naţional „România Digitală” (CNRD) vor încheia un protocol prin care se urmăresc următoarele acţiuni: semnarea unei colaborări între CNRD şi Primăria Municipiului Alba Iulia, după dezbaterea ce va avea loc în cadrul şedinţei Consiliului Local; constituirea unui grup de lucru în scopul identificării procedurilor administrative asociate Primăriei Municipiului Alba Iulia, ce ar urma să fie configurate în Punctul de Contact Unic electronic (PCUe); organizarea sesiunilor de instruire la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia; configurarea procedurilor în PCUe, cu ajutorul specialiştilor din CNRD – aprobat

4. Planul de ocupare a funcţiilor publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia şi din cadrul serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia, pentru anul 2014 – aprobat

5. Trecerea din domeniul public în domeniul privat al municipiului Alba Iulia, scoaterea din funcţiune, casarea şi demolarea imobilului (clădire) situat pe strada Ferdinand, nr.34, Alba Iulia – aprobat

6. Documentaţia tehnico-economică, faza DALI, pentru obiectivul „Schimb de destinaţie din centrală termică (CT29) în creşă şi construire împrejmuire” – municipiul Alba Iulia – aprobat

7. Aprobarea plătii contravalorii serviciilor de utilitate publică la Bazinul Olimpic din municipiul Alba Iulia – aprobat

8. Documentaţia tehnico-economică, faza Studiu de fezabilitate, caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii: „Extindere reţea canalizare strada Varesse, str. Nazareth Illit şi str. Valea Popii” din municipiul Alba Iulia – aprobat

9. Modificarea şi completarea HCL nr. 21/2013 pentru aprobarea planului de acţiuni/lucrări de interes local pentru anul 2013 – aprobat

10. Aprobarea Regulamentului local pentru organizarea, autorizarea şi amplasarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Alba Iulia – aprobat

11. Aprobarea unor documentaţii de urbanism:

Art.1: Avizează „Reţea fibră optică în canalizaţie, Alba Iulia, strada Anghel Saligny, solicitant RCS & RDS pentru SC Alba Cons SA” – aprobat

Art.2 Avizează Planul Urbanistic Zonal „Modificarea aliniament aprobat prin HCL nr.108/2008 la str. Bistra, Alba Iulia – Miceşti solicitant Gugoasa Constantin şi Letiţia, Bitea Ionel” – aprobat

Art.3 Avizează Planul Urbanistic Zonal „Reglementarea aliniament strada Gemina, Alba Iulia, solicitant Doţiu Dana Emilia”, varianta 2 – aprobat

Art.4 Avizează Planul Urbanistic Zonal „Modificare PUZ tona Iusuri din zonă de locuinţe individuale în zonă mixtă, Alba Iulia, strada Rogozului, solicitant SC Raiders Mob SRL, Sinc Sebastian, Păcurar Viorica, Ursa Dan, Ovidiu Băcilă, Duşa Cătălin Paul, Priporan Ioan Vasile” – aprobat

Art.5 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Fluidizare trafic, Calea Moţilor – Detunata, Alba Iulia, zona Kaufland, solicitant Municipiul Alba Iulia” – aprobat

Art.6 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire două locuinţe cuplate, Alba Iulia, strada Aradului, nr. 22, solicitant Pop Sorin Vasile” – aprobat

Art.7 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire casa de vacanţă, Alba Iulia, strada Francisca nr. 43, solicitant Blaga Nicolae” – aprobat

Art.8 Nu Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Amplasare sezonieră structură presostatică pentru acoperire teren tenis, Cetatea Alba Carolina, Contragarda Bastionului Sf. Elisabeta – Ravelinul Sf. Capistrano, solicitant Club Sportiv Mova” – aprobat

Art.9 Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire locuinţă unifamilială (a doua locuinţă pe parcelă), Alba Iulia, strada Cocorilor, solicitant Sas Nicolae” – aprobat

Art.10: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Introducere în intravilan pentru construire locuinţe individuale, zona Oarda de Sus, solicitant Grozav Ioana” – aprobat

Art.11: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Introducere în intravilan în vederea extinderii platformei industriale IPEC, Alba Iulia, Alee din Alexandru Ioan Cuza, F.N., extravilan solicitant SC IPEC SA” – aprobat

Art.12: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Introducere în intravilan pentru construire parc fotovoltaic, Alba Iulia – Bărăbanţ lângă SC Saturn SA, solicitant S.C. Mithra Energy Concepts S.R.L.” – amânat

Art.13: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţă individuală – schimbare UTR din zonă industrială în zonă locuinţe individuale, Alba Iulia, str. Grigore Antipa, F.N., intravilan, solicitant Rabulea Mihăiţă şi soţia Maria Sorina” – aprobat

Articolele 5 – 9 au fost aprobate pentru o perioadă de valabilitate de 3 ani, iar articolele 10 – 13 au fost aprobate cu o perioadă de valabilitate până la aprobarea noului PUG al municipiului Alba Iulia.

12. Transmiterea în folosinţă gratuită către Arhiepiscopia Ortodoxă Română Alba Iulia a imobilului (construcţie) Atelier Grup Şcolar Metalurgic – aprobat

13. Aprobarea concesionării prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str.Livezii, nr.51, lângă bl.B9, sc.A, ap.3 – aprobat

14. Aprobarea încheierii unei convenţii de constituire a dreptului de uz şi a dreptului de servitute asupra unui imobil (teren) – aprobat

15. Aprobarea închirierii către Partidul Poporului-Dan Diaconescu a unui imobil (construcţie şi teren aferent), situat în Alba Iulia, str. Mărăşeşti, nr. 55 – aprobat

16. Stabilirea tarifelor minime de închiriere a spaţiilor disponibile excedentare din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat de pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Alba Iulia şi aprobarea metodologiei de închiriere a acestor spaţii de către unităţile de învăţământ – aprobat

17. Aprobarea concesionării prin licitaţie publică a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, Cetatea Alba Carolina, Latura de Est(lângă Skate Park) – aprobat

18. Aprobarea concesionării prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Cloşca, lângă bl.3, sc.E, ap.3 – aprobat

19. Aprobarea închirierii prin licitaţie publică a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia – Bărăbanţ, la intersecţia str. Stejarului cu str. Valea Mică – aprobat

20. Aprobarea taxelor de utilizare temporară a locurilor publice în perioada 1 decembrie 2013-15 ianuarie 2014 pentru amplasarea Parcului Sărbătorilor de Iarnă în municipiul Alba Iulia – aprobat

21. Aprobarea vânzării prin licitaţie publică a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str.Gheorghe Doja, FN – aprobat

22. Expertiza tehnică efectuată în Dosar nr. 4840/176/2013 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia – aprobat

23. Expertiza tehnică efectuată în Dosar nr. 5725/176/2013 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia – aprobat

24. Expertiza tehnică efectuată în Dosar nr. 4545/176/2013 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia – aprobat

25. Expertiza tehnică efectuată în Dosar nr. 8739/176/2012 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia – aprobat

26. Acceptarea donaţiei făcute de către Aldea Iosif şi Aldea Renate Consiliului local a unui imobil (drum) în zona Coasta lui Jac – Bărăbanţ – aprobat

27. Acceptarea donaţiei făcute de către Cimbrudean Ştefan şi Maria Consiliului local a unui imobil (drum) în zona Coasta lui Jac – Bărăbanţ – aprobat

28. Expertiza tehnică efectuată în Dosar nr. 4422/176/2012 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia – aprobat

29. Stabilirea de tarife pentru depozitare în depozitul de reziduuri urbane din municipiul Alba Iulia şi transformarea unor tarife de depozitare din metru cub în tonă

30. Plata contribuţiei Consiliului local al municipiului Alba Iulia către Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport local. – aprobat

31. Execuţia bugetului general de venituri şi cheltuieli pe trimestrul III anul 2013 al municipiului Alba Iulia

32. Modificarea statului de funcţii al Serviciului public „Serviciul comunitar pentru cadastru şi agricultură”, organigramei şi a statului de funcţii al Serviciului public „Administrarea patromoniului local” din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia – aprobat

33. Acordarea unor facilităţi la transportul public local din municipiul Alba Iulia. – aprobat

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Ileana Sararoiu

    joi, 31.10.2013 at 12:15

    33. Acordarea unui sediu pentru UNIVERSITATEA TEHNICA DIN CLUJ in Alba Iulia.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Românii aruncă 2,5 milioane de tone de hrană pe an. Un sfert este mâncare gătită

Publicat

Aproximativ 2,55 milioane de tone de hrană se aruncă în fiecare an în România, susține Aurel Simion, secretar de stat în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).

Potrivit acestuia, cea mai mare pondere este de mâncare gătită, fructe şi legume.

Risipă alimentară: aproape 130 kg de hrană / cap de locuitor

„Deşi există un grad de incertitudine în ceea ce priveşte datele referitoare la risipa alimentară în Uniunea Europeană, cantitatea de alimente produsă ce este irosită pare să fie inferioară estimărilor de la nivel mondial.

Proiectul de cercetare finanţat de Uniunea Europeană estimează că aproximativ 20% din alimentele produse în Uniune sunt irosite.

Conform studiilor existente, în România se aruncă în fiecare an aproximativ 2,55 milioane de tone de mâncare, adică peste 350 de grame de mâncare, ceea ce înseamnă aproximativ 129 kg/cap de locuitor.

Din cele 129 kg/cap de locuitor risipite anual, 24% este mâncare gătită, 22% fructe, 21% legume şi 1% carne.

Cea mai mare risipă de hrană se înregistrează în mediul urban, în timp ce în comunităţile rurale se folosesc metode tradiţionale de valorificare a resturilor de alimente în gospodării.

În mediul urban peste 95% din resturile din municipii ajung la groapa de gunoi. Costurile asociate risipei de alimente sunt de cel puţin două feluri: costuri economice şi costuri de mediu.

Donarea de alimente ar trebui încurajată şi va rămâne permanent un factor esenţial de reducere a risipei alimentare”, a afirmat oficialul MADR.

Măsuri pentru reducerea risipei

Acesta a menţionat că instituţia pe care o reprezintă finanţează, în prezent, cinci proiecte ce vizează reducerea atât a risipei alimentare, cât şi gazelor cu efect de seră.

„Este bine cunoscut faptul că schimbările climatice şi sociale reprezintă provocări actuale şi stringente la nivel global şi european care impun identificarea şi aplicarea unor soluţii urgente şi adecvate.

Ministerul Agriculturii gestionează Legea 2017/2016 privind reducerea risipei alimentare şi vine cu politici de rotire a culturilor în aşa fel încât să promovăm plante care înmagazinează gazele cu efect de seră.

Ministerul finanţează cinci proiecte care au ca temă reducerea risipei alimentare şi reducerea gazelor cu efect de seră, promovează strategia pentru o economie circulară în aşa fel încât să folosim tot ceea ce producem şi cu un consum de energie al planetei mult mai mic (…)”, a spus reprezentantul Ministerului Agriculturii.

Până la 50% din toată risipa alimentară, produsă de consumatorii din oraşe

În România, prin Legea nr. 47/2016, data de 16 octombrie a fost declarată Ziua Naţională a Alimentaţiei şi a Combaterii Risipei Alimentare.

Un studiu realizat de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, care evaluează percepţia populaţiei privind risipa alimentară în România, produsele de panificaţie şi mâncărurile pregătite acasă sunt cele care au cel mai mare risc de risipă în gospodăriile românilor, deşi tendinţa de risipire s-a diminuat semnificativ în ultimii ani (2020 faţă de 2016) cu 63,8%, respectiv cu 61,11%.

Conform cercetării, până la 50% din toată risipa alimentară o produc consumatorii individuali din oraşe.

„Cheltuim pe hrană 40% din venituri, iar 33% – 50% din aceasta ajunge direct în coşul de gunoi. De cele mai multe ori, cantitatea de mâncare aruncată într-o zi de o persoană reprezintă o masă completă, în jur de o jumătate de kilogram”, arată studiul citat.

Cu toate acestea, nivelul mediu al risipei în rândul consumatorului urban din România a scăzut la 6,5% în 2020, de la 10,43% în 2016, iar pentru 2030 estimările arată că se va atinge obiectivul de reducere cu 50% a risipei alimentare.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Educația financiară și juridică vor fi materii obligatorii pentru elevi la școală, de anul viitor. Proiect aprobat de Parlament

Publicat

Parlamentul a aprobat luni introducerea materiilor Educația financiară și Educația juridică în școli, la nivel de învățământ primar și gimnazial.

Modificarea intră în vigoare din 2022.

Legea educației este modificată astfel încât cursul de competențe antreprenoriale va deveni cursul de competențe antreprenoriale și financiare.

În plus, în forma amendată de senatori, proiectul stabilește că elevii vor beneficia și de programe de educaţie juridică.

Elevii vor avea astfel posibilitatea de a învăța diferența dintre active și pasive, cum funcționează creditele, diferența dintre cardul de credit și cardul de debit, cum funcționează IFN-urile, care este importanța economisirii și informații de bază despre investiții la bursă.

Inițiatorii suțin că „nu este suficient ca tinerii să dobândească competenţe antreprenoriale, să ştie cum să administreze o afacere din punct de vedere financiar, ci este nevoie să înţeleagă şi să integreze şi comportamente responsabile din punct de vedere juridic”, potrivit avocatnet.ro.

„Inițiativa legislativă are drept scop introducerea educației financiare în învățământul preuniversitar, alături de educația antreprenorială. Introducerea educației antreprenoriale în școli reprezintă un aspect de natură a încuraja spiritul antreprenorial de la vârste cât mai fragede.

Stimularea educației antreprenoriale este o prioritate peste tot în lume, iar România se aliniază astfel trendului global. Totuși, trebuie să recunoaștem că nu toți absolvenții vor deveni antreprenori, însă toți vor avea nevoie de cunoștințe de bază cu privire la gestionarea unui buget propriu”, scriu inițiatorii proiectului.

sursă: avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Garajele neautorizate de pe strada Nicolae Bălcescu din Alba Iulia vor trebui demolate. Precizări de la primărie

Publicat

Garajele neautorizate de pe strada Nicolae Bălcescu din Alba Iulia vor trebui demolate până în 25 octombrie. Viceprimarul Emil Antoniu Popescu a anunțat că deținătorii acestor construcții au fost notificați în acest sens.

”În cursul zilei de vineri, 15 octombrie, au fost emise notificări pentru deținătorii construcțiilor neautorizate cu destinația ”garaj” aflate pe strada Nicolae Bălcescu.

Deținătorii garajelor nu au autorizație de construcție și nici contract de concesiune valabil, fiind notificați încă din anul 2017 cu privire la obligativitatea demolării lor.

Mai mult, există o sentință definitivă în justiție privind corectitudinea notificării din urmă cu 4 ani, urmând ca până în 25 octombrie terenul să fie eliberat de construcțiile parazitare.

În caz contrar acestea vor fi demolate pe cale administrativă, iar autoritățile locale vor recupera cheltuielile de la cei în cauză”, a anunțat viceprimarul.

Pentru garajele similare din spatele magazinului ”Mercur”, termenul limită pentru demolare este 22 septembrie 2022.

”Totodată posesorii garajelor din spatele Magazinului “Mercur” au termen limită pentru demolare data de 22 septembrie 2022, când expiră ultimul contract de concesiune.

De asemenea garajele din spatele Colegiului Tehnic „Alexandru Domșa” urmează să fie desființate în viitor, întrucât în zonă vor fi dezvoltate proiecte importante pentru comunitate: Grădinița 16 și amenajarea unui teren de sport.

Administrația locală are în vedere toate garajele construite ilegal între blocuri obiectivul fiind mărirea numărului de parcări precum și respectarea regulilor de urbanism de către toți cetățenii municipiului”, a precizat Emil Antoniu Popescu.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cât vom plăti pentru gaz și lumină, în această iarnă. Virgil Popescu: ”Vești bune pentru milioane de români”

Publicat

Ministrul interimar al Energiei, Virgil Popescu, a dat asigurări că România are stocuri suficiente de gaze pentru a trece cu bine peste această iarnă.

A explicat cât vor plăti românii pe facturile la electricitate și gaz, dar și cine va putea să își amâne plata facturilor.

”Vești bune pentru milioane de români!

Consumatorii casnici vor plăti maxim 71 de bani pe KWh, exact cât plăteau anul trecut. Asta după ce am adoptat măsuri de compensare și plafonare ale prețului la energie și gaze naturale, pentru a-i ajuta pe cetățeni să treacă cu bine peste această iarnă.

Românii nu trebuie să facă absolut nimic decât să își monitorizeze consumurile.

Am mărit grila de consum, nu mai sunt 200 de kWh, în urma amendării din Parlament pragul de consum lunar este 300 de kWh, plus 10% marja de toleranță. La gaze naturale a rămas același volum: 1.200 de metri cubi.

Dacă prețul se duce peste 1 leu pe KWh, intervine plafonul. Pentru un consum de 100 de KWh, valoarea facturii va fi un leu X 100, din care se scade compensarea, deci prețul va fi de 71 de lei”, a declarat Virgil Popescu, potrivit dcnews.ro.

Cine poate să își amâne factura?

”Dacă am un venit mediu pe membru de familie de 850 de lei sunt un consumator vulnerabil.

Completarea documentației pentru consumatorul vulnerabil este gestionată de ministerul muncii și primărie. La primărie se completează. Se face o bază de date care va fi transmisă furnizorilor.

Ce se întâmplă cu facturile din octombrie? Aceste facilități intră la data de 1 noiembrie. Contractele furnizorilor de gaz sau electricitate au început din 1 noiembrie.

Avem posibilitatea să mărim perioada prin care se aplică aceste măsuri și pentru luna aprilie.Eu estimez că din aprilie prețul gazului o să o ia pe o pantă în jos”, a mai declarat Virgil Popescu, la Digi24.

Comisiile economice reunite din Senat au votat în unanimitate luni, în bloc, mai multe amendamente aduse OUG 118/2021 privind compensarea facturilor la energie.

Printre amendamentele propuse de PSD a fost posibilitatea amânării cu şase luni la plata facturilor pentru consumatorii vulnerabili. Totodată, profitul furnizorilor a fost plafonat la maximum 5% raportat la costurile de furnizare. Printre modificări se află şi supraimpozitarea cu 80% a producătorilor de electricitate, dar şi plafonarea la 5% din costuri a profitului furnizorilor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate