Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Şedinţă la Consiliul Local Alba Iulia. Regulamentul bazei de agrement şi închirierea restaurantului din zona Mamut. Ordinea de zi


Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia s-au întâlnit din nou joi, 28 august, de la ora 13.00, în şedinţa ordinară, cu 20 de proiecte pe ordinea de zi. Printre acestea se află aprobarea regulamentului de funcţionare a Bazei de agrement situată lângă Parcul Dendrologic ”Dr. Ioan Vlad” şi a închirierii prin licitaţie publică a pavilionului central din această zonă. De asemenea, au votat suplimentarea cotizaţiei la AIDA-TL, modificarea tarifelor pentru serviciul de iluminat public, dar şi lucrări de canalizare pe două străzi şi organizarea Competiţiei Sportive pentru copii şi tineri cu dizabilităţi din municipiul Alba Iulia.

UPDATE: Toate proiectele de hotărâre au fost aprobate de consilieri. La capitolul documentaţii de urbanism, a mai fost introdus pe ordinea de zi încă un proiect. Citeşte detalii: Chioşc cu produse alimentare şi de uz general în campusul universitar de pe strada Vasile Alecsandri din Alba Iulia

Proiectul ordinii de zi:

1. Împuternicirea Primarului municipiului Alba Iulia de a formula o acţiune în contencios (prin care se solicită anularea a două HCL de aprobare a facilităţilor fiscale pentru Fundaţia Maranata; se urmăreşte recuperarea sumei de 20.869,34 lei ce reprezintă scutire de impozit pe clădiri şi teren, constatată ca ilegală de Curtea de Conturi)

2. Modificarea şi completarea anexelor 1 şi 2 ale HCL nr. 144/30. 05. 2014 (referitor la completat stat funcţii Unitatea de Management în cadrul proiectului „Resurse umane calificate şi recalificate pentru accesul pe piaţa muncii a femeii – FEMRO”)

3. Încheierea unui protocol de colaborare între municipiul Alba Iulia şi Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Alba (pentru elaborarea şi implementarea de proiecte cu finanţare nerambursabilă; cooperare pe patru ani)

4. Suplimentarea contribuţiei Consiliului local al municipiului Alba Iulia la AIDA TL pe anul 2014 (cu suma de 118.145,80 lei, reprezentând cheltuieli funcționale de transport)

5. Aprobarea modificării statului de funcţii şi organigramei aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia şi al Serviciului public Administrarea patrimoniului local din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia (două posturi de casier pentru zona agrement Parcul Dendrologic)

6. Modificare de preţuri şi tarife la Contractul de delegare a serviciului de iluminat public (majorarea tarifelor cu până la 18%)

7. Încheiere act adiţional nr. 2 la Contractul de delegare a serviciului de iluminat public (se includ două noi investiţii: strada Francesca, extindere reţea iluminat şi Bd. Tudor Vladimirescu – reabilitare reţea iluminat public; valoarea contractului se majorează de la 14.390.573,24 lei cu TVA la 15.407.150,44 lei cu TVA).

8. Aprobarea plăţii cotizaţiei municipiului Alba Iulia către Agenţia Locală a Energiei Alba (0,5 lei pe locuitor)

9. Aprobarea documentaţiei tehnico-economice, faza DALI pentru obiectivul: ”Înlocuire reţele de apă şi canalizare pe strada 9 Mai şi Timotei Cipariu” (valoare estimată a investiţiei 470.290 lei cu TVA, din care construcţii şi montaj 433.680 lei; durata lucrărilor, 4 luni)

10. Organizarea de către Consiliul local al municipiului Alba Iulia a Competiţiei Sportive pentru copii şi tineri cu dizabilităţi din municipiul Alba Iulia, ediţia a XI-a, 2014 şi susţinerea financiară cu o sumă de bani din bugetul local (Cupa ACAS; 7.500 lei din bugetul local pentru premierea câştigătorilor şi cheltuieli de organizare)

11. Aprobarea şi avizarea unor documentaţii de urbanism:

Art.1: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe individuale, Alba Iulia – Micesti, Str. Padis, solicitant SC Mariluc SRL”, conform planului de situatie anexat.

Art.2: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire locuințe familiale, Alba Iulia, str. Brândușei, solicitant Groza Ana, Neagoe Gheorghe Ioan Sorin, Tat Ioan Petru, Tat Marcela, Frățilă Iosif, Frățilă Gabriela Firuța, Laszlo Viorica, Laszlo Traian”.

Art.3: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire locuinţă individuală, piscină acoperită şi împrejmuire, Alba Iulia, str. Sliven, nr 56, solicitant Seliceanu Victor şi Ilioasa Iulia”.

Art.4: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Construire locuinţă unifamilială, Alba Iulia, str. George Topârceanu, solicitant Dondea Gheorghe”.

Art.5: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „Staţie de betoane cu caracter provizoriu şi staţie de sortare, Alba Iulia, extravilan, zona Fundoaie – Bărăbanţ”, solicitant FLorea Grup SRL.

Art.6: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Extindere cartier Anghel Saligny şi reglementarea zonei pentru instituţii, servicii şi echipamente publice, Alba Iulia, str Târgului, solicitant Municipiul Alba Iulia”.

Art.7: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe colective D+P+1+M, Alba Iulia, str. M. Kogălniceanu nr. 25, solicitant SC Alba Cons SA”.

Art.8: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe individuale, Alba Iulia, Bărăbanţ, str. Minerva, FN, solicitant Dan Petru Vasile, Dan Doina Floarea, Dan Vasile Viorel, Dan Eugenia, Drâmbărean Ana”.

Art.9: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Eliminare tronson stradă – zona Dealul Furcilor, Alba Iulia, str. Nicolae Labiş, nr. 16, solicitant SC Industrie Mică şi Servicii SRL”.

Art.10: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Modificare reglementări PUZ aprobat cu HCL 195/2013 prin modificarea profilului străzii Nicolae Lincă, solicitant Tir Nicolae, Petric Vasile, Franze Dominico, Grunfeld Valentin”.

Art.11: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe individuale – modificare PUZ Dealul Furcilor, Alba Iulia, str. Brânduşei, solicitant Simescu Mircea şi Elisabeta, Simescu Mariana, Borza Similie, Borza Vasile”.

12. Aprobarea Regulamentului de funcţionare a Bazei de agrement situată lângă Parcul Dendrologic ”Dr. Ioan Vlad”.

13. Aprobarea închirierii prin licitaţie publică a Pavilionului Central din incinta Bazei de Agrement situată în municipiul Alba Iulia, Zona Mamut, lângă Parcul Dendrologic ”Dr. Ioan Vlad” (preţ minim 2.886 lei pe lună, pe 5 ani, cu posibilitate de prelungire)

14. Aprobarea prelungirii termenului contractului de închiriere nr. 64600/2013 încheiat între Consiliul local al municipiului Alba Iulia şi Mărginean Daniel Florin (prelungire pe un an, pentru spaţiul din pasaj centru, lângă sediul Primăriei)

15. Aprobarea prelungirii termenelor unor contracte de închiriere (pentru construire copertine în spatele blocului D1 de pe strada Nicolae Bălcescu)

16. Aprobarea scoaterii din funcţiune şi casării unor obiecte de inventar şi mijloace fixe (printre care 16 corturi distruse de Zilele Cetăţii, din cauza vântului)

17. Aprobarea transferului dreptului de proprietate asupra unui imobil (teren).

18. Acceptarea donaţiei făcute municipiului Alba Iulia a unor imobile (drum), situate în Miceşti, strada Bazna.

19. Parcelarea unui imobil (teren) înscris în CF nr. 96701 Alba Iulia cu nr. cadastral 96701 (nr. parcelă 5755/2/1) situat în Alba-Iulia, strada Târgului, FN şi transmiterea în administrare Tribunalului Alba (instanţa renunţă la terenurile primite în administrare în Piaţa Consiliul Europei şi solicită terenul de 15.000 mp pentru construirea noului sediu pe strada Târgului FN).

Citeşte şi FOTO: Noul sediu al Tribunalului Alba şi extinderea cartierului Anghel Saligny din Alba Iulia. Proiect în consultare publică

20. Însuşirea parţială a raportului de expertiză tehnică extrajudiciară în dosar nr. 4347/176/2014 aflat pe rol la Judecătoria Alba.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: Simulările examenelor naționale, anulate. Școala online va fi reglementată prin lege

Publicat

examen

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat luni că simulările examenelor naţionale au fost anulate, fiind înlocuite cu testele de antrenament pentru elevii claselor a VIII-a şi a XII-a.

„Simulările sunt anulate. Nu mai putem susţine simulările, însă aceste simulări le-am înlocuit cu acele teste de antrenament pe care le-am pus la dispoziţia elevilor de clasa VIII-a şi a XII-a.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Primele teste de antrenament pentru elevi, publicate de minister. Modele pentru Română și Matematică

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Bareme pentru testele de antrenament, publicate de minister. Model de notare pentru clasa a VIII-a

Vom pune săptămânal câte cinci teste de antrenament. Vineri vom publica baremul iar în emisiunile realizate la TVR vor fi explicate rezolvările acestor modele sau teste de antrenament, cum le-a numit Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Aceste teste este bine să fie rezolvate în parteneriat cu cadrul didactic de la clasă. (…)

Citește și BACALAUREAT 2020: Teste de pregătire pentru clasa a XII-a, publicate de minister. Vezi modelele de subiecte, pe discipline

Vezi și BACALAUREAT 2020: Baremele testelor de pregătire, publicate de Ministerul Educației. Repere de autoevaluare pentru liceeni

MEC pune la dispoziţie baremul şi elevul se poate şi autoevalua. Simulările le-am anulat şi am înlocuit simularea cu aceste teste de antrenament tocmai pentru faptul că elevul trebuie să se pregătească în continuare pentru examenele naţionale”, a precizat Anisie la Realitatea Plus.

Ea a spus că le-a recomandat cadrelor didactice ca în perioada vacanţei 3-21 aprilie să intre în concediu de odihnă.

„Pentru că oricum este vacanţă. Ca urmare, în această perioadă îşi pot lua concediul de odihnă”, a afirmat ministrul.

Cursurile online pentru învățământul preuniversitar vor fi reglementate printr-un act normativ, convenit de către Ministerul Educației cu profesorii, părinții și elevii, a mai spus ministrul.

”Este necesar ca din partea Ministerului Educaţiei să se realizeze un act normativ şi pentru acest tip de învăţare – învăţarea online. (…) Vom reglementa în mod clar care sunt parametrii în care trebuie să se desfăşoare şi aceste lecţii online, pentru că este necesară o metodologie în acest sens, un act normativ care să stipuleze ceea ce este un răspuns la întrebările venite atât din partea părinţilor, cât şi din partea elevilor.

După această perioadă de vacanță vom veni și cu reglementări ca toate aspectele pe care le-am identificat în această perioadă de situație de urgență, să găsim răspunsuri la toate întrebările pe care ni le-au pus atât părinții cât și elevii, dar și cadrele didactice și să ajutăm la menținerea acestei legături dintre elevi și profesori.

În această perioadă, lecţiile online au fost lecţii de fixare a cunoştinţelor, de recapitulare a cunoştinţelor de până la momentul suspendării cursurilor. Nu au fost lecţii de predare, nu au fost notaţi elevii. MEC a făcut această precizare în sensul în care trebuie să găsim soluţii şi pentru acei copii care nu au acces la aceste lecţii online.

Suntem conştienţi că nu toţi elevii au posibilitatea de a avea acces la învăţarea online şi studiile pe care le-au făcut chiar şi reprezentanţii elevilor în ultima perioadă, dar şi cele realizate de către Ministerul Educaţiei arată că peste 60% dintre elevi îşi continuă învăţarea de acasă în spaţiul online. Este o provocare atât pentru profesori, cât şi pentru elevi. (…) Sunt şi elevi care nu au acces la acest tip de învăţare. (…) Şi pentru aceştia MEC a luat în calcul un parteneriat cu Televiziunea Română pentru ca aceştia să îşi continue învăţare. (…) Fac un apel la colegii mei profesori ca după reluarea propriu-zisă a perioadei în care sunt suspendate cursurile să participe activ la această legătură cu elevii, şi anume, să încerce să găsească soluţii astfel încât legătura cu elevul să fie stabilită pentru fiecare profesor”, a spus Monica Anisie, la Realitatea Plus.

surse: agerpres.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: Încă 8 decese în România din cauza coronavirus. Doi dintre pacienți aveau 41, respectiv 42 de ani

Publicat

Alte 8 decese ale unor persoane infectate cu COVID-19 au fost raportate, luni seara, prin Grupul de Comunicare Strategică. Potrivit sursei citate, este vorba despre pacienți din Suceava, Satu-Mare și Bistrița-Năsăud. Doi dintre ei aveau 41 de ani, respectiv 42 de ani.

Numărul total de decese a ajuns la 176.

Deces 169: Bărbat, 78 ani din jud. Suceava. Internat în SJU Suceava în 29.03.2020. Probe biologice recoltate pentru COVID-19 în data de 31.03.2020. Rezultat pozitiv în data de 03.04.2020. Dată deces: 05.04.2020. Comorbidități: Cancer laringian, traheostoma, amputatie ambele picioare.

Deces 170: Femeie, 79 ani din jud. Suceava. Internata în SJU Suceava în 31.03.2020. Probe biologice recoltate pentru COVID-19 în data de 31.03.2020. Rezultat pozitiv în data de 03.04.2020. Dată deces: 05.04.2020.

Deces 171: Femeie, 65 ani din jud. Suceava. Internata în SJU Suceava în 17.03.2020. Probe biologice recoltate pentru COVID-19 în data de 25.03.2020. Rezultat pozitiv în data de 31.03.2020. Dată deces: 05.04.2020.

Deces 172: Bărbat, 41 ani din jud. Suceava. Internat în SJU Suceava în 30.03.2020. Probe biologice recoltate pentru COVID-19 în data de 30.03.2020. Rezultat pozitiv în data de 3.04.2020. Dată deces: 01.04.2020. Comorbidități: sarcoidoza.

Deces 173: Bărbat, 66 ani din jud. Suceava. Internat în SJU Suceava în 30.03.2020. Probe biologice recoltate pentru COVID-19 în data de 25.03.2020. Rezultat pozitiv în data de 28.03.2020. Dată deces: 31.03.2020. Comorbidități: Insuficiență renală cronică-dializă, Vasculita autoimună, Afecțiune respiratorie cronică.

Deces 174: Bărbat, 42 ani din  jud. Satu Mare. Internat în 22.03.2020 în Secția de Psihiatrie a SJU Satu Mare. Debut în 28.03.2020 în timpul internării. Transferat în 29.03.2020 în ATI, intubat și ventilat. Confirmat în 31.03.2020. Contact caz confirmat. Decedat în 03.04.2020. Comorbidități: Alcoolism cronic.

Deces 175: Bărbat, 66 ani din jud. Satu Mare. Internat în 01.04.2020 în SJU Satu Mare-ATI cu Pneumonie interstitiala, intubat și ventilat. Probe recoltate pentru COVID-19 în 02.04.2020. Confirmat în 04.04.2020. Decedat în 06.04.2020. Comorbidități: Diabet zaharat

Deces 176: Bărbat, 83 ani din jud. Bistrița-Năsăud. Internat în 31.03.2020 în SJU Bistrița BI. Probe recoltate pentru COVID-19 în 31.03.2020. Confirmat în 01.04.2020. Decedat în 06.04.2020. Comorbidități: Diabet zaharat tip II, HTA, Cardiopatie ischemica-protezata stent coronarian, Arteriopatie obliteranta membre inferioare cu by pass femuro-popliteu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zece bebeluși născuți la Spitalul Municipal Timișoara, infectați cu coronavirus. Rezultatele testelor pentru mame, negative

Publicat

bebelus copilas nou nascut

Zece nou-născuți la Spitalul Municipal Timișoara au fost depistați ca fiind pozitivi pentru COVID-19. Ministrul Sănătății a cerut demararea unor anchete epidemiologice.

Potrivit Grupului de Comunicare Strategică, din primele informații, la spitalul municipal au fost recoltate probe de la 49 de mame și tot atâția nou născuți în data de 1 aprilie 2020. Testele au fost lucrate în 5 și 6 aprilie 2020.

Rezultatele testelor arată un număr de 10 nou născuți pozitiv la COVID-19, iar testele mamelor acestor nou născuți sunt negative.

Un număr de 9 mame împreună cu nou-născuții lor au fost externate deja, în perioada 2-4 aprilie 2020, în unitatea sanitară fiind în continuare internată o singură mamă.

Ministrul Nelu Tătaru a solicitat Direcției de Sănătate Publică Timișoara să demareze de urgență o verificare la Spitalul Municipal cu privire la cazurile de nou născuți depistați pozitiv la COVID 19. De asemenea, a cerut demararea de urgență a anchetelor epidemiologice, izolarea la domiciliu a persoanelor externate și retestarea tuturor persoanelor.

Reamintim că Maternitatea Odobescu din Timișoara a fost în carantină, iar 25 de cadre medicale și de paciente internate acolo au fost confirmate cu coronavirus.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

VIDEO: Ratele la bănci pot fi amânate. Cei care întâmpină greutăți pot face sesizări pe o platformă online

Publicat

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a anunțat luni seară, după ședința de guvern, că de astăzi românii pot cere amânarea ratelor la credite.

Tot astăzi au fost publicate în Monitorul Oficial normele de aplicare a ordonanței pentru suspendarea plății ratelor până la 9 luni.

Citește și Amânarea ratelor la bănci. Ce prevăd normele de aplicare a OUG 37/2020, publicate în Monitorul Oficial

„În următoarele 45 de zile, românii au timp să depună cereri pentru amânarea ratelor”, a mai adăugat ministrul Finanțelor. El le cere băncilor să analizeze cu prioritate aceste solicitări venite de la clienții aflați în dificultate de a plăti ratele creditelor, afectați de criza cauzată de coronavirus.

Tot luni, ministrul Finanţelor a anunţat că românii care nu știu cum să aplice pentru amânarea ratelor pot accesa, începând de marţi, un portal online pentru a semnala problemele cu care se confruntă și a cere lămuriri.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate