Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Legea insolvenței persoanelor fizice, publicată în Monitorul Oficial. Când intră în vigoare și principalele prevederi


Publicat

falimentLegea insolvenței persoanelor fizice intră în vigoare în şase luni, după ce a fost publicată în Monitorul Oficial, vineri, 26 iunie. Din această săptămână se aplică însă articolul din lege ce face referire la înființarea comisiilor de insolvență, la nivel central și local, elaborarea normelor de aplicare a legii, stabilirea onorariilor pentru administratori și lichidatori, precum și alte proceduri pentru punerea în aplicare a actului normativ.

Legea se adresează persoanelor fizice de bună-credință, ale căror datorii rezultă dintr-o activitate ce are ca scop satisfacerea unei nevoi personale, cum ar fi restanțele la furnizorii de utilități, întârzieri la achitarea ratelor bancare contractate pentru achiziția unui serviciu sau produs personal etc., și nu dintr-o afacere ce are ca scop generarea de profit.

În situația în care datornicul consideră că se află în insolvență (deoarece nu dispune de lichidități pentru plata datoriilor scadente — starea de insolvență poate fi luată în considerare dacă termenul de plată a datoriilor a fost depășit cu mai mult de 90 zile), dar situația financiară a acestuia nu este iremediabil compromisă, poate cere Comisiei de Insolvență deschiderea insolvenței pe bază de plan de rambursare a datoriilor, care este o procedură administrativă și nu judiciară. În acest caz, cuantumul minim al datoriilor trebuie să totalizeze 15 salarii minime pe economie.

În cazul deschiderii procedurii de insolvență pe baza planului de rambursare se suspendă provizoriu executările silite începute, nu pentru mai mult de 3 luni, cu excepția situației în care instanța decide prelungirea acestei perioade, dacă astfel situația financiară a datornicului ar deveni iremediabil compromisă.

Durata de executare a planului este de 5 ani, cu posibilitate de prelungire cu încă 1 an.

Insolvența prin lichidare de active poate fi solicitată de către datornic, în mod direct, în cazul în care “situația sa financiară este iremediabil compromisă”.

Legea prevede și o procedură simplificată pentru insolvența personală care poate fi accesată de o persoană fizică insolventă, dacă suma totală a datoriilor sale este de cel mult 10 salarii minime pe economie, nu are bunuri sau venituri urmăribile și are peste vârsta standard de pensionare sau și-a pierdut total sau cel puțin jumătate din capacitatea de muncă.

Reprezentanții practicienilor în insolvență de la Casa de Insolvență Transilvania (CITR) susțin că Legea are o serie de lacune ce vor îngreuna aplicarea ei, iar una dintre ele este constituirea unor Comisii de insolvență.

Potrivit sursei citate, Comisia de insolvență are o componență complexă, dar fără niciun reprezentat al creditorilor, și este învestită cu atribuții decizionale, de control și de supraveghere a actelor persoanei în insolvență ori ale administratorului procedurii, ceea ce va putea naște adevărate dificultăți în practică.

‘O altă problemă pe care o ridică legea în forma sa actuală este încălcarea dreptului de liber acces la instanță. În unele cazuri, Comisia de insolvență acționează ca o instanță în sine, fără a da persoanei în insolvență posibilitatea de a contesta măsura la judecătorie’, se mai precizează în comunicat.

Însă, în pofida deficiențelor actuale, legea aduce și o serie de beneficii pentru persoanele fizice, cel mai important fiind acela că acordă o a doua șansă datornicilor de bună credință, oferindu-le protecție în fața creditorilor, mai spus reprezentanții CITR. “Executările silite vor fi suspendate, iar penalitățile nu vor mai putea fi calculate, timp în care persoana în cauză poate propune eșalonarea datoriilor pe baza unui plan de redresare și chiar un haircut al acestora, în anumite limite”, a declarat Vasile Godîncă-Herlea, asociat coordonator CITR.

În plus, în cazul în care implementarea unui plan de redresare nu va fi posibilă, lichidarea activelor persoanei în insolvență se poate face în anumite limite. Legea încearcă astfel să împiedice aruncarea în stradă a rău-platnicilor de bună-credință.

CITR precizează, însă, că, deși îndelung așteptată și discutată, insolvența persoanelor fizice nu are în spate un studiu de impact care să poată estima numărul procedurilor ce vor fi deschise. În Franța, spre exemplu, de la introducerea legii insolvenței persoanelor fizice au fost deschise 700.000 de dosare, iar în Statele Unite ale Americii 1,3 milioane.

sursa: agerpres



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Academia de Poliție nu mai poate organiza studii doctorale. Acreditări retrase pentru încălcarea standardelor de etică

Publicat

Academia de Poliție nu mai poate acorda titluri de doctor, efect al unor sancțiuni pentru încălcarea repetată a eticii și integrității academice.

Ministrul Educației, Monica Anisie, a semnat vineri ordinele de retragere a acreditărilor celor două școli doctorale ale Academiei de Poliție – cea de Drept și cea de Ordine Publică și Siguranță Națională – la propunerea Consiliului de Etică și Management Universitar, scrie pressone.ro

Decizia prin care se pune lacătul pe „fabricile de plagiat” de la Academia de Poliție, iar instituția este obligată să se reorganizeze, este una istorică, potrivit sursei citate.

Este pentru prima dată când Consiliul de Etică și Management Universitar (CEMU), propune retragerea acreditării unor școli doctorale, motivul fiind „încălcarea gravă și în mod repetat a standardelor de calitate și etică profesională”.

sursă: pressone.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Preșcolarii și elevii din clasele I – IV sunt, de astăzi, în vacanţă timp de o săptămână

Publicat

Elevii din clasele primare şi copiii de grădiniţă sunt, de luni, 26 octombrie, în vacanţă timp de o săptămână. Aceștia se vor întoarce la şcoală pe 2 noiembrie.

Potrivit structurii anului școlar, aprobate prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, semestrul I are 17 săptămâni și este cuprins între 14 septembrie și 29 ianuarie 2021. Acesta cuprinde o vacanță intrasemestrială de o săptămână, între 26 octombrie și 1 noiembrie, pentru învățământul primar și preșcolar, dar și vacanța de iarnă, între 23 decembrie și 10 ianuarie.

Elevii mai au o vacanță intersemestrială, între 30 ianuarie și 7 februarie 2021.

Semestrul al II-lea are tot 17 săptămâni și durează din 8 februarie până în 18 iunie. Acesta cuprinde vacanța de primăvară: Paștele Catolic (2 – 11 aprilie), Paștele Ortodox (30 aprilie – 9 mai).

Pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 4 iunie 2021.

Pentru clasele a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 11 iunie 2021, în timp ce pentru clasele din învățământul liceal – filiera tehnologică, cu excepția claselor terminale și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri.

sursa: edu.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Valoarea tichetelor de masă pentru ultimul semestru a fost majorată, în 23 octombrie. Creșterea este ”fabuloasă”

Publicat

tichete de masa

Începând cu luna octombrie 2020, valoarea tichetului de masă crește în timp ce valoarea tichetului de creșă rămâne neschimbată,  reiese din două acte normative publicate în Monitorul Oficial.

Potrivit avocatnet.ro este vorba de Ordinul Ministerului Muncii 1.452/2020, care stabilește cuantumul maxim al unui tichet de masă pentru semestrul II al anului 2020, și de Ordinul Ministerului Muncii 1.352/2020, care stabilește suma care se acordă lunar sub formă de tichet de creșă în același semestru.

Ambele ordine au apărut în Monitorul Oficial și se aplică în perioada octombrie 2020 – martie 2021.

Peste două milioane de români primesc tichete de masă, iar jumătate dintre aceștia sunt angajații la stat.

Potrivit documentelor publicate în Monitorul Oficial din data de 23 octombrie 2020, valoarea tichetului de masă se majorează de la 20 la 20,01 lei, în timp ce valoarea tichetului de creșă rămâne la 470 de lei. Valoarea ambelor tipuri de tichete a crescut ultima oară în aprilie 2020 – cel pentru masă de la 15,18 la 20 de lei, iar cel pentru creșă de la 460 la 470 de lei.

Sursa: avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la STAT. POSTURILE vacante în această perioadă în instituții publice din județul Alba. Condiții pentru candidați

Publicat

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în județul Alba. Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

POSTURI VACANTE:

ALBA IULIA

Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba Iulia

– operator imagine, treapta I 1/2 normă, Compartimentul Etnografie și folclor – Serviciul Cercetare, conservare și valorificare patrimoniul cultural material și imaterial

Condiții: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat; vechime în domeniul postului sau echivalentă de 6 ani și 6 luni; cursuri de formare profesională sau de specializare ca operator imagine sau asimilat; cunoștințe dc operare calculator, prelucrare imagine, montaj imagine.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 5 noiembrie 2020, ora 16:00

Concurs: 13 noiembrie 2020, ora 11:00: proba practică; 18 noiembrie 2020, ora 11:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Centrului de Cultură „Augustin Bena” din Alba-Iulia, str. Mihai Viteazul, nr. 2, Județul Alba, telefon 0258813076 sau 0745264755.

Liceul Tehnologic „Alexandru Domșa” Alba Iulia

– îngrijitor

Condiții: nivelul studiilor – studii generale, medii; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită

Perioada pentru depunerea dosarelor: 2-6 noiembrie 2020

Concurs: 12 noiembrie 2020, ora 12:00: proba practică; 13 noiembrie 2020, ora 10:00: proba interviu.

– muncitor întreținere

Condiții: nivelul studiilor – studii generale, medii; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Perioada pentru depunerea dosarelor: 2-6 noiembrie 2020

Concurs: 16 noiembrie 2020, ora 10:00: proba practică; 17 noiembrie 2020, ora 12:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Liceul Tehnologic „Alexandru Domșa”, cu sediul în Alba Iulia, str. Tudor Vladimirescu nr. 143, județul Alba, telefon 0258.816.065, 0721.295.568.

Grădiniţa cu Program Prelungit „Scufiţa Roşie” Alba Iulia

– ajutor de bucătar (0,5 normă)

Condiții: nivelul studiilor – studii medii; abilități de lucru în echipă; disponibilitate pentru lucru în 2 schimburi; curs igienă; abilități, calități și aptitudini necesare: seriozitate, responsabilitate, corectitudine; condiții vechime – nu este cazul.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 2 noiembrie 2020

Concurs: 10 noiembrie 2020, ora 09.00: proba scrisă; 10 noiembrie 2020, ora 13.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Grădiniţei cu Program Prelungit „Scufiţa Roşie” din Alba Iulia, str. Călărași nr. 2, Județul Alba, telefon: 0258/811.820

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 16 Alba lulia

– ajutor de bucătar (0,5 normă)

Condiții: nivelul studiilor – studii medii; abilități de lucru în echipă; disponibilitate pentru lucru în 2 schimburi; curs igienă; abilități, calități și aptitudini necesare: seriozitate, responsabilitate, corectitudine; condiții vechime – nu este cazul.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 3 noiembrie 2020

Concurs: 11 noiembrie 2020, ora 09.00: proba practică; 11 noiembrie 2020, ora 13.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 16, cu sediul în Alba lulia, str. Tudor Vladimirescu nr. 143, județul Alba, telefon 0258/815.596.

Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Alba Iulia

– îngrijitor

Condiții: studii medii; vechime – nu se solicită.

Concurs: 11 noiembrie 2020, ora 11:00: proba practică; 11 noiembrie 2020, ora 13:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, str. T. Vladimirescu nr. 39, judeţul Alba, telefon 0748.106.933, e-mail csei@isjalba.ro.

Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ştefan” Alba Iulia

– administrator patrimoniu (0,5 normă)

Condiţii: nivelul studiilor – superioare de lungă durată în domeniu(facultate de informatică); vechime în muncă – 3 ani în specialitatea postului de informatician/sau în specialitatea studiilor necesare ocupării postului; avizul cultului ortodox.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 2 noiembrie 2020

Concurs: 6 noiembrie 2020, ora 10.00: proba scrisă; 10 noiembrie 2020, ora 10.00: proba practică; 12 noiembrie 2020, ora 13.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ştefan”, Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, Bd. Transilvaniei nr. 36A, judeţul Alba, telefon 0258/834.890 sau 0758/493.482.

AIUD

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate