Economie
Ministrul Energiei, despre facturile uriașe la curent: Începe controlul ANRE la firmele care au mărit prețul
Furnizorii nu aveau voie să mărească prețul energiei dacă au stabilit un preț fix timp de un an, spune ministrul Energiei, Virgil Popescu. De marți încep controale ANRE și ANPC la aceste companii. Amenzile pot fi foarte mari: până la 10% din cifra de afaceri.
De marți începe controlul ANRE, împreună cu Protecția Consumatorului la toți furnizorii de gaze, a spus, luni seara, la Digi 24, ministrul Energiei, Virgil Popescu.
Popescu a spus că furnizorii nu aveau voie să mărească prețul anunțat în oferta din luna mai.
„Lucrurile sunt foarte simple, că am văzut tot felul de interpretări, unii spun că aveau voie să facă… Eu mențin același punct de vedere ca și ANRE: că nu aveau voie să facă.
Nu aveau voie să mărească prețul pentru că în luna mai au anunțat oferta de la 1 iulie. Compania respectivă a anunțat prețul, cu preț fix pe un an de zile.
Modificarea prețului – oferta înșelătoare
Dacă tu modifici prețul și ai anunțat că e preț fix pe un an de zile, intri sub incidența a două legi:
-una e legea protecției consumatorului la ofertă înșelătoare, care nu are amendă așa de mare;
-a doua este amendă între 5 și 10% pe cifra de afaceri pe legea energiei, pe același lucru: ofertă înșelătoare”, a spus Popescu.
Citește și: Familie din Alba Iulia, FACTURĂ ENORMĂ de la noul furnizor de energie. Și cel vechi i-a aplicat o ”taxă de despărțire”
Ministrul Energiei a spus că societățile nu au nicio șansă să mărească facturile „decât dacă vor să ia amenzi între 5 și 10%, iar la nivelul acelei companii, credeți-mă că sunt sume fabuloase, care o să îi afecteze”.
Un client din județul Alba a primit, în weekend, o factură la energie de 28.000 de lei. După ce a fost facută publică factura uriașă și alți clienți casnici din Alba au sesizat că au primit facturi uriașe la curent de la 6000 de lei , la 12000 și chiar 22.000 de lei.
Vezi Încă o familie din Alba a primit o FACTURĂ URIAȘĂ la curent. Suma de plată: peste 11.000 de lei
Ministrul s-a adresat tuturor furnizorilor, cerându-le să fie corecți față de clienți și să nu abuzeze de poziția lor dominantă pe piață.
Despre românii care au semnat un contract în care au clauză de mărire și nu au mers pe ofertă cu preț fix, ministrul Energiei a spus că nu se poate face nimic pentru a-i ajuta. Singura variantă ar putea fi schimbarea furnizorului.
Dacă nu le mai convine prețul pot schimba oricând furnizorul
„Am discutat atât cu președintele ANRE, cât și cu președintele ANPC și sunt pregătiți pentru aceste controale și primesc sesizările oamenilor ca să îi ajute tocmai pe clienții casnici, care nu sunt companii, nu au oficii juridice în spate, nu au expertiză juridică.
Contează foarte mult prețul (atunci când semnăm un contract – n.r.). Să aleagă în funcție de preț și de condițiile care sunt.
Citește și: Factură șocantă la energie electrică, primită de o familie din Alba Iulia. Suma de plată: peste 27.800 de lei
Dacă găsesc o ofertă de preț fix poate mai mare un pic, dar pe o perioadă de un an de zile și le convine acel preț poate foarte bine să îl accepte.
Dacă nu îi convine prețul pe care îl are, poate găsi o altă ofertă cu prețul cel mai mic.
Poate schimba oricând. Te poți schimba de 10, de 20 de ori pe an de la un furnizor la altul”, a mai spus Virgil Popescu.
Ministrul Energiei a adăugat că a discutat cu reprezentanții ANRE și a propus ca migrarea clientului de la un furnizor la altul să se poată face doar în baza ultimei facturi a locului de consum, să nu mai fie nevoie să aducă tot felul de acte.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News