Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Nereguli găsite de Camera de Conturi la Primăria Alba Iulia. Prejudicii de peste 200 mii lei şi abateri financiare de 666.000 lei


Publicat

sediu Primaria Alba Iulia

primaria alba iuliaÎn urma activităţilor de audit financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară efectuate de Camera de Conturi Alba la Primăria Alba Iulia, au fost constatate abateri financiar-contabile în valoare de 666.000 lei, respectiv prejudicii de 236.000 lei, în activitatea proprie.

Potrivit raportului Camerei de Conturi, „UATM Alba Iulia nu a înregistrat în contabilitate materialele achiziționate, în perioada 2013 – 2014 pentru lucrarea ”Modernizare drumuri localități aparținătoare Municipiului Alba Iulia”, din care o parte dintre acestea au fost puse în operă, astfel încât la data verificării existau materiale în custodie în valoare de 666 mii lei, neînregistrate în contabilitate”.

De asemenea, „UATM Alba Iulia, prin personalul cu atribuţii în acest sens, nu a identificat toţi utilizatorii care nu au încheiat contracte de prestări servicii de salubrizare cu operatorul de salubrizare şi nu a stabilit, înregistrat şi încasat taxa de salubrizare în cazul acestor utilizatori, ceea ce a diminuat nejustificat veniturile entităţii cu suma estimată de 1.218.000 lei„.

Alte constatări:

– nu s-au stabilit, evidențiat, urmărit și încasat veniturile din impozitul pe mijloacele de transport cu tracțiune mecanică înregistrate la UAT Municipiul Alba Iulia, în 8 de cazuri, în sumă totală de 1.000 lei, în perioada 2011-2015, în conformitate cu prevederile legale, respectiv în funcție de capacitatea cilindrică a vehiculelor. In timpul auditului au fost calculate penalități de întârziere în sumă de 1.000 lei

– nu s-a stabilit, înregistrat, urmărit și încasat în toate cazurile, de către Direcția de venituri din cadrul UAT Municipiul Alba Iulia, impozitul pe clădiri în sumă totală de 1000 lei, pentru clădirile deținute de un număr de 5 persoane fizice, ca urmare a netransmiterii de către Biroul disciplina în construcții și afișaj stradal, a proceselor verbale de recepție la Direcția de venituri și neefectuării inspecțiilor în teren de către personalul cu atribuții în domeniu din cadrul acestei direcții. In timpul auditului s-a recuperat suma de 1.000 lei.

– nestabilirea, neînregistrarea în evidența contabilă și neurmărirea spre încasare la termenul scadent începand cu data de 27.07.2012, a veniturilor rezultate din impozitul pe teren în sumă de 74.000 lei, pentru terenurile din intravilanul Municipiului Alba Iulia, la care s-a schimbat categoria de folosință agricolă, în categoria de folosință curți construcții în suprafață de 27,33 ha, ca urmare a obținerii de către contribuabili a autorizației de construire. In timpul auditului au fost calculate penalități de întarziere în suma de 17.000 lei (abateri totale constatate: 91.000 lei)

– nu s-a urmărit de către organele de specialitate din cadrul Biroului disciplina în construcții, în 73 de cazuri, modul de depunere a declarațiilor privind valoarea finală a lucrărilor de construcție, nu s-au regularizat autorizațiile de construire expirate în cazul lucrărilor finalizate și nu s-au încasat veniturile aferente acestor regularizari. In timpul auditului, pentru 6 cazuri, s-a stabilit, înregistrat și încasat o diferență din regularizare în valoare totală de 5.000 lei, la care se adaugă penalități în sumă de 1.000 lei. În timpul auditului veniturile au fost încasate în totalitate.

– nu s-au luat la nivelul UAT Municipiul Alba Iulia măsuri pentru identificarea utilizatorilor de servicii de salubrizare care nu au încheiat contracte de prestări de servicii de salubrizare cu operatorul SC POLARIS-M HOLDING SRL și nu s-a calculat, înregistrat, urmărit și încasat, taxa specială de salubrizare pe raza teritorială a Municipiului Alba Iulia în cazul acestor utilizatori, respectiv 11.504 de persoane fizice și 2.849 agenți economici, în valoare totală de 1.218.000 lei.

– nu s-a recuperat la termen, conform prevederilor legale, avansul acordat către furnizorii de lucrări, în sumă de 229.000 lei, ceea ce a prejudiciat bugetul entității cu această sumă. În timpul auditului au fost calculate beneficii nerealizate în sumă de 7.000 lei, care au fost recuperate operativ de la constructor.

Acţiunea de audit a fost efectuată în perioada 4 mai– 26 iunie 2015.

Măsuri dispuse de Camera de Conturi:

– remedierea deficiențelor constatate prin întocmirea de proceduri interne privind derularea investițiilor, receptia și înregistrarea în contabilitate a materialelor, circuitul documentelor între compartimentul de investiții și contabilitate;

– preîntâmpinarea producerii unor asemenea deficienţe în viitor, condiţie a realizării unei bune gestiuni financiare.

– urmărirea şi încasarea în cele 4 cazuri rămase a impozitului pe clădiri datorate, inclusiv a penalităţilor de întârziere aferente.

– analizarea fiecărei autorizaţii de construire eliberate după data de 27.07.2012, care implică modificarea categoriei de folosinţă a terenului în curţi construcţii şi stabilirea suprafeţei impozabile, după exprimarea opţiunii fiecărui proprietar, privind scoaterea sau nu, din circuitul agricol a unei suprafeţe;

– stabilirea, înregistrarea în evidenţa contabilă şi urmărirea spre încasare la termenul scadent, a veniturilor rezultate din impozitul pe teren, pentru terenurile din intravilanul municipiului Alba Iulia, la care s-a schimbat categoria de folosinţă agricolă, în categoria de folosinţă curţi construcţii, ca urmare a obţinerii de către contribuabili a autorizaţiei de construire

– elaborarea unor proceduri clare şi precise, care să reglementeze modul de circulaţie documentelor şi informaţiilor între Direcţia urbanism şi amenajarea teritoriului, Direcţia de venituri şi Compartimentului Registrul agricol, din cadrul UATM Alba Iulia, în cazul modificării categoriei de folosinţă a terenurilor din intravilanul municipiului Alba Iulia, generată de emiterea autorizaţiilor de construire;

– urmărirea şi încasarea, în cele 8 de cazuri identificate şi înregistrate în evidenţa fiscală a entităţii, a veniturilor din impozitul pe mijloacele de transport cu tracţiune mecanică înregistrate;

– analizarea, încheierea proceselor verbale de recepţie la terminarea lucrărilor sau a proceselor verbale parţiale, regularizarea taxei de autorizare, calculul penalităţilor de întârziere şi încasarea sumelor rezultate din regularizare şi a penalităţilor aferente, în cazul celor 67 autorizaţii de construire expirate;

– identificarea persoanelor fizice şi juridice de pe raza municipiului Alba Iulia care nu au încheiate contracte de salubrizare cu operatorul Polaris M Holding SRL

– stabilirea, înregistrarea, urmărirea şi încasarea taxei de salubrizare pentru persoanele fizice şi juridice care refuză încheierea contractelor de salubrizare cu operatorul de salubritate;

– recuperarea în totalitate a avansului acordat către o firmă de construcţii; se va calcula și încasa penalitățile aferente pentru nerestituirea avansului la termen până la data recuperării integrale a acestuia (dacă avansul nu se recuperează integral din următoarele facturi emise de către beneficiar).

sursa: Sinteza rezultatelor acţiunilor de audit desfăşurate la UATM ALBA IULIA în 2015, Camera de conturi Alba

Vezi şi Camera de Conturi: Prejudicii de 209 mii lei şi abateri în contabilitate de 4,25 milioane lei la Primăria Sebeş. Nereguli constatate

Citeşte şi Decontări nejustificate de transport la DGASPC, bunuri date ilegal în folosinţă gratuită, de Camera Agricolă Alba. Concluzii după control de la Curtea de Conturi

Vezi şi Prejudicii de 113.000 lei constatate de Camera de Conturi la Spitalul Judeţean Alba. Majorări ilegale ale cheltuielilor de personal, cu sporuri şi prime



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Variantă de lucru la Ministerul Economiei: Garanții financiare de stat pentru firme de până la 100% din credit

Publicat

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a declarat că statul ar putea acorda firmelor granții financiare care vor putea fi chiar și de 100% din credit pentru a nu mai întâmpina problemele pe care le-a avut cu Măsura 3, prin care s-au acordat granturi nerambursabile de 550 de milioane de euro.

Ministrul a declarat astăzi, la Antena 3, că își dorește să modifice mecanismul de acordare a ajutoarelor pentru firme în contextul crizei provocate de pandemia de Covid-19.

Citește și: Suspiciuni de fraudă: Ministerul Economiei vrea să anuleze procedura de selecţie pentru Măsura 3, de 550 de milioane de euro

„Cred că cel mai bine e să mergem pe garanții financiare. Să-ți garanteze statul chiar și 100% din credit. Dobânzi subvenționate, să nu mai ai dobânda dacă investești în anumite zone. Să nu mai avem toate problemele pe care le-am avut cu Măsura 3”, a spus ministrul Economiei, Claudiu Năsui.

Citește și: Plângere penală la DNA pentru suspiciuni de fraudă la Măsura 3 a granturilor pentru investiții alocate firmelor

El a mai precizat că cel mai bine este să fie folosit sistemul bancar pentru a aloca resursele financiare, model aplicat în Uniunea Europeană.

Sursa: Antena 3

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Europarlamentarul Dan Motreanu: UE are nevoie de o alianță farmaceutică pentru creșterea capacității de producție a vaccinurilor

Publicat

Europarlamentarul PNL Dan Motreanu, fost consilier județean la Alba, a anunțat că, împreună cu colegii săi din Grupul PPE, a transmis o scrisoare președintelui Consiliului European, în care precizează că Uniunea Europeană are nevoie de o Alianță farmaceutică pentru creșterea capacității de producție a vaccinurilor anti-Covid-19, dar și de o colaborare strânsă cu SUA, în același scop.

„Aceste două subiecte fac parte dintr-o scrisoare pe care am adresat-o împreună cu colegii mei din Grupul PPE președintelui Consiliului European, Charles Michel, înainte de videoconferința membrilor Consiliului, care va avea loc de mâine, cu participarea președintelui României, Klaus Iohannis”, a scris europarlamentarul Dan Motreanu, pe pagina de Facebook.

Solicitările Grupului PPE, pe scurt, așa cum au fost prezentate de Dan Motreanu sunt:

– Alianță farmaceutică UE pentru a ne asigura că industria și factorii de decizie politică colaborează îndeaproape pentru a crește capacitatea unităților de producție existente, pentru a reorienta unități farmaceutice către producția de vaccinuri contra Covid-19 și pentru a crea noi unități de producție;

– progrese în ceea ce privește certificatul medical de vaccinare, care va fi un instrument util pentru asigurarea liberei circulații a persoanelor între Statele Membre UE (fără efectuarea tastării, carantinării obligatorii, etc), având în vedere că rapoarte recente indică faptul că vaccinurile reduc semnificativ transmiterea virusului;

– o alianță cu SUA pentru extinderea producției de vaccinuri la nivel mondial, având în vedere faptul că firmele americane și europene dețin tehnologia mRNA, performantă atât în combaterea virusului cât și în ceea ce privește adaptabilitatea la noi mutații;

– un acord asupra unui regim european comun pentru zborurile care sosesc în UE din țări terțe care au o rată ridicată a infecției cu noile tulpini ale coronavirusului, precum Brazilia sau Africa de Sud; aplicarea unui regim strict de carantină pentru călătorii care sosesc din astfel de zone și interzicerea totodată a călătoriilor care nu sunt strict necesare dinspre aceste țări.

Dan Motreanu anunță că grupul PPE i-a scris președintelui Consiliului European: UE are nevoie de o Alianță farmaceutică pentru creșterea capacității de producție a vaccinurilor anti-COVID-19

Europarlamentarul PNL Dan Motreanu a anunțat miercuri că grupul Partidului Popular European (PPE), din care face parte, i-a transmis o scrisoare președintelui Consiliului European, Charles Michel, în care precizează că Uniunea Europeană are nevoie de o Alianță farmaceutică pentru creșterea capacității de producție a vaccinurilor anti-COVID-19 și de o colaborare strânsă cu SUA, în același scop.

„Aceste două subiecte fac parte dintr-o scrisoare pe care am adresat-o împreună cu colegii mei din Grupul PPE președintelui Consiliului European, Charles Michel, înainte de videoconferința membrilor Consiliului, care va avea loc de mâine, cu participarea președintelui României, Klaus Iohannis”, a scris Dan Motreanu pe Facebook.

O reuniune extraordinară, în format videoconferință, a membrilor Consiliului European va avea loc joi și vineri.

Agenda discuțiilor va viza aspecte privind coordonarea Uniunii Europene în contextul pandemiei de Covid-19 și acțiunea în domeniul sănătății, cu accent pe lecțiile învățate din criza curentă, consolidarea rezilienței UE în domeniul sănătății și al managementului crizelor, în perspectiva creării unei Uniuni a Sănătății, precum și aspecte privind cooperarea internațională în domeniu, a transmis Administrația Prezidențială, anunțând participarea președintelui Klaus Iohannis la reuniune.

Sursă: g4media.ro.

Foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Documentar despre Alba Iulia, realizat de un tânăr antropolog român pasionat de film. Orașul, văzut în timpul pandemiei

Publicat

Un tânăr antropolog român, pasionat de film, a realizat un film documentar legat de Alba Iulia. Cristian Ioan a vizitat orașul la jumătatea anului trecut, în plină pandemie. Acesta a surprins imagini extraordinare cu Cetatea Alba Carolina, pe care a filmat-o insclusiv de sus. 

”Am început acum un an acest proiect de promovare a țării, iar pe la jumatatea lui 2020 am plecat o lună prin România pentru a filma orașe și locuri frumoase. Ideea proiectului s-a născut după ce în 2019 am filmat Napoli, care a strâns până acum peste 400.000 vizualizari. Cum era mai dificil de ieșit din țară în timpul pandemiei, am zjs că este oportunitatea perfectă să promovez România”, spune Cristian Ioan.

A mai  realizat până acum documentare despre Sibiu, Sighișoara, Brașov, Timișoara, Castelul Corvinilor și multe altele, disponibile pe contul său de youtube, dar și pe siteul său.

Cristian se consideră un tânăr român, iubitor de oameni și pasionat de tehnologie. Și-a început cariera de fotograf la sfârșitul anului 2006 în timp ce își urma studiile de antropologie la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, România.

După absolvire, a decis să se mute în Europa pentru a înțelege diferitele culturi ale continentului. Până acum a trăit în Rusia, Austria, Polonia și Germania.

În 2014, interesul său pentru industria vizuală s-a extins și și-a continuat cariera ca realizator de filme, în timp ce studia Comunicarea Media ca masterat la aceeași universitate.

În 2016, Cristian a lansat primul său scurtmetraj de ficțiune, care a fost acceptat la selecția oficială la Festivalul de Film Feci Bogota și ulterior a făcut un turneu de un an în America.

În 2017, Cristian a fost lăudat de Sony World Photo Organisation ca unul dintre cei mai buni 50 de fotografi de portrete din lume și în 2019 a câștigat RedBull Futur/io Film Contest, prezentându-și viziunea despre modul în care un viitor dorit ar trebui abordat prin atingerea unor subiecte precum emoțiile umane ca o nouă sursă de energie regenerabilă, comportamentul uman, tehnologiile exponențiale și inovația.

În timpul carierei sale, Cristian a cofondat două ONG-uri în România și o companie în Germania, toate cu scopul de a promova dezvoltarea personală folosind instrumente artistice.

În prezent, el explorează modalități inovatoare de a-și apropia arta de întrebările deschise ale secolului 21, înțelegând comportamentul financiar în produsele de afaceri și tehnologie din perspectiva experienței utilizatorului.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Numele unor bănci cunoscute, folosite de hackeri pentru a păcăli clienți. Riscați să rămâneți fără bani în cont

Publicat

O nouă campanie de e-mail-uri frauduloase care pretind a fi trimise din partea unor bănci cunoscute pe piaţa locală, precum Banca Transilvania, BCR, CEC Bank, ING, Raiffeisen Bank şi UniCredit Bank, cu scopul de a-i convinge pe oameni să acceseze linkuri sau să descarce fişiere periculoase care îi pot lăsa fără bani.

Specialiştii în securitate informatică de la Bitdefender avertizează asupra mopului în care operează hackerii scrie DCNews

Potrivit sursei citate, mesajele sunt scrise coerent şi îndeamnă la actualizarea datelor personale, descărcarea unor extrase de cont, confirmarea unor tranzacţii, deblocarea unui cont suspendat temporar sau reactivarea plăţilor online cu cardul.

Unele mesaje le sugerează ţintelor să acceseze link-uri care duc către o pagină frauduloasă unde îşi vor introduce datele de acces pentru contul online corespunzător fiecărei bănci.

Practic, victimele îşi oferă de bunăvoie informaţiile de conectare atacatorilor, iar apoi ei pot face transferuri din conturile bancare până la golirea acestora.

A doua metodă este cea a fişierelor ataşate în diverse e-mail-uri, iar cei care le accesează se infectează cu ameninţări informatice care permit răufăcătorilor să urmărescă tot traficul de date de pe dispozitiv, inclusiv să sustragă parole şi să aibă apoi acces neîngrădit la toate conturile online ale victimei.

Pentru a părea cât mai credibile, e-mail-urile se folosesc în mod fraudulos de logo-urile şi culorile companiilor în cauză şi sunt scrise concis şi lizibil. Atacatorii au renunţat la mesaje lungi şi scriu tot mai corect mesajele, fără erorile gramaticale specifice altădată acestor tipuri de înşelătorii.

Cum acționează hackerii

Unele mesaje le sugerează ţintelor să acceseze link-uri care duc către o pagină frauduloasă unde îşi vor introduce datele de acces pentru contul online corespunzător fiecărei bănci. Practic, victimele îşi oferă de bunăvoie informaţiile de conectare atacatorilor, iar apoi ei pot face transferuri din conturile bancare până la golirea acestora.

A doua metodă este cea a fişierelor ataşate în diverse e-mail-uri, iar cei care le accesează se infectează cu ameninţări informatice care permit răufăcătorilor să urmărescă tot traficul de date de pe dispozitiv, inclusiv să sustragă parole şi să aibă apoi acces neîngrădit la toate conturile online ale victimei.

Pentru a părea cât mai credibile, e-mail-urile se folosesc în mod fraudulos de logo-urile şi culorile companiilor în cauză şi sunt scrise concis şi lizibil. Atacatorii au renunţat la mesaje lungi şi scriu tot mai corect mesajele, fără erorile gramaticale specifice altădată acestor tipuri de înşelătorii.

Cum vă puteți proteja

Bitdefender recomandă utilizatorilor să folosească direct pagina de internet a companiei pentru a se conecta la diverse conturi şi să evitate să fie direcţionaţi către aceasta dinspre un e-mail sau mesaj cu origine incertă. Se recomandă verificarea cu atenţie expeditorul e-mail-ului şi adresa acestuia înainte de a accesa link-uri sau de a descărca documente ataşate.

„Evitaţi să accesaţi fişiere executabile sau link-uri venite odată cu e-mail-uri suspecte de la expeditori de la care nu aşteptaţi vreun mesaj. Folosiţi o soluţie de securitate performantă capabilă să depisteze ameninţări informatice şi să blocheze instalarea acestora pe dispozitive. Folosiţi calculatorul de serviciu doar în scop profesional şi nu accesaţi de pe acesta aplicaţii sau programe în interes personal”, transmit specialiştii în securitate informatică.

Bitdefender reaminteşte că pe tot parcursul anului 2020, specialiştii în securitate informatică de la Bitdefender au identificat campanii similare de e-mail-uri frauduloase trimise în mod înşelător în numele unor organizaţii precum Poşta Română, Banca Comercială Română, Banca Transilvania, DHL, Balcan Express Curier sau GLS şi care instalau ameninţări de spionaj pe calculatorul infectat sau vizau furtul datelor de card.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate