Connect with us
Advertisement

Eveniment

Nereguli găsite de Camera de Conturi la Primăria Alba Iulia. Prejudicii de peste 200 mii lei şi abateri financiare de 666.000 lei

sediu Primaria Alba Iulia

Publicat

primaria alba iulia În urma activităţilor de audit financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară efectuate de Camera de Conturi Alba la Primăria Alba Iulia, au fost constatate abateri financiar-contabile în valoare de 666.000 lei, respectiv prejudicii de 236.000 lei, în activitatea proprie.

Potrivit raportului Camerei de Conturi, „UATM Alba Iulia nu a înregistrat în contabilitate materialele achiziționate, în perioada 2013 – 2014 pentru lucrarea ”Modernizare drumuri localități aparținătoare Municipiului Alba Iulia”, din care o parte dintre acestea au fost puse în operă, astfel încât la data verificării existau materiale în custodie în valoare de 666 mii lei, neînregistrate în contabilitate”.

De asemenea, „UATM Alba Iulia, prin personalul cu atribuţii în acest sens, nu a identificat toţi utilizatorii care nu au încheiat contracte de prestări servicii de salubrizare cu operatorul de salubrizare şi nu a stabilit, înregistrat şi încasat taxa de salubrizare în cazul acestor utilizatori, ceea ce a diminuat nejustificat veniturile entităţii cu suma estimată de 1.218.000 lei„.

Alte constatări:

– nu s-au stabilit, evidențiat, urmărit și încasat veniturile din impozitul pe mijloacele de transport cu tracțiune mecanică înregistrate la UAT Municipiul Alba Iulia, în 8 de cazuri, în sumă totală de 1.000 lei, în perioada 2011-2015, în conformitate cu prevederile legale, respectiv în funcție de capacitatea cilindrică a vehiculelor. In timpul auditului au fost calculate penalități de întârziere în sumă de 1.000 lei

– nu s-a stabilit, înregistrat, urmărit și încasat în toate cazurile, de către Direcția de venituri din cadrul UAT Municipiul Alba Iulia, impozitul pe clădiri în sumă totală de 1000 lei, pentru clădirile deținute de un număr de 5 persoane fizice, ca urmare a netransmiterii de către Biroul disciplina în construcții și afișaj stradal, a proceselor verbale de recepție la Direcția de venituri și neefectuării inspecțiilor în teren de către personalul cu atribuții în domeniu din cadrul acestei direcții. In timpul auditului s-a recuperat suma de 1.000 lei.

– nestabilirea, neînregistrarea în evidența contabilă și neurmărirea spre încasare la termenul scadent începand cu data de 27.07.2012, a veniturilor rezultate din impozitul pe teren în sumă de 74.000 lei, pentru terenurile din intravilanul Municipiului Alba Iulia, la care s-a schimbat categoria de folosință agricolă, în categoria de folosință curți construcții în suprafață de 27,33 ha, ca urmare a obținerii de către contribuabili a autorizației de construire. In timpul auditului au fost calculate penalități de întarziere în suma de 17.000 lei (abateri totale constatate: 91.000 lei)

– nu s-a urmărit de către organele de specialitate din cadrul Biroului disciplina în construcții, în 73 de cazuri, modul de depunere a declarațiilor privind valoarea finală a lucrărilor de construcție, nu s-au regularizat autorizațiile de construire expirate în cazul lucrărilor finalizate și nu s-au încasat veniturile aferente acestor regularizari. In timpul auditului, pentru 6 cazuri, s-a stabilit, înregistrat și încasat o diferență din regularizare în valoare totală de 5.000 lei, la care se adaugă penalități în sumă de 1.000 lei. În timpul auditului veniturile au fost încasate în totalitate.

– nu s-au luat la nivelul UAT Municipiul Alba Iulia măsuri pentru identificarea utilizatorilor de servicii de salubrizare care nu au încheiat contracte de prestări de servicii de salubrizare cu operatorul SC POLARIS-M HOLDING SRL și nu s-a calculat, înregistrat, urmărit și încasat, taxa specială de salubrizare pe raza teritorială a Municipiului Alba Iulia în cazul acestor utilizatori, respectiv 11.504 de persoane fizice și 2.849 agenți economici, în valoare totală de 1.218.000 lei.

– nu s-a recuperat la termen, conform prevederilor legale, avansul acordat către furnizorii de lucrări, în sumă de 229.000 lei, ceea ce a prejudiciat bugetul entității cu această sumă. În timpul auditului au fost calculate beneficii nerealizate în sumă de 7.000 lei, care au fost recuperate operativ de la constructor.

Acţiunea de audit a fost efectuată în perioada 4 mai– 26 iunie 2015.

Măsuri dispuse de Camera de Conturi:

– remedierea deficiențelor constatate prin întocmirea de proceduri interne privind derularea investițiilor, receptia și înregistrarea în contabilitate a materialelor, circuitul documentelor între compartimentul de investiții și contabilitate;

– preîntâmpinarea producerii unor asemenea deficienţe în viitor, condiţie a realizării unei bune gestiuni financiare.

– urmărirea şi încasarea în cele 4 cazuri rămase a impozitului pe clădiri datorate, inclusiv a penalităţilor de întârziere aferente.

– analizarea fiecărei autorizaţii de construire eliberate după data de 27.07.2012, care implică modificarea categoriei de folosinţă a terenului în curţi construcţii şi stabilirea suprafeţei impozabile, după exprimarea opţiunii fiecărui proprietar, privind scoaterea sau nu, din circuitul agricol a unei suprafeţe;

– stabilirea, înregistrarea în evidenţa contabilă şi urmărirea spre încasare la termenul scadent, a veniturilor rezultate din impozitul pe teren, pentru terenurile din intravilanul municipiului Alba Iulia, la care s-a schimbat categoria de folosinţă agricolă, în categoria de folosinţă curţi construcţii, ca urmare a obţinerii de către contribuabili a autorizaţiei de construire

– elaborarea unor proceduri clare şi precise, care să reglementeze modul de circulaţie documentelor şi informaţiilor între Direcţia urbanism şi amenajarea teritoriului, Direcţia de venituri şi Compartimentului Registrul agricol, din cadrul UATM Alba Iulia, în cazul modificării categoriei de folosinţă a terenurilor din intravilanul municipiului Alba Iulia, generată de emiterea autorizaţiilor de construire;

– urmărirea şi încasarea, în cele 8 de cazuri identificate şi înregistrate în evidenţa fiscală a entităţii, a veniturilor din impozitul pe mijloacele de transport cu tracţiune mecanică înregistrate;

– analizarea, încheierea proceselor verbale de recepţie la terminarea lucrărilor sau a proceselor verbale parţiale, regularizarea taxei de autorizare, calculul penalităţilor de întârziere şi încasarea sumelor rezultate din regularizare şi a penalităţilor aferente, în cazul celor 67 autorizaţii de construire expirate;

– identificarea persoanelor fizice şi juridice de pe raza municipiului Alba Iulia care nu au încheiate contracte de salubrizare cu operatorul Polaris M Holding SRL

– stabilirea, înregistrarea, urmărirea şi încasarea taxei de salubrizare pentru persoanele fizice şi juridice care refuză încheierea contractelor de salubrizare cu operatorul de salubritate;

– recuperarea în totalitate a avansului acordat către o firmă de construcţii; se va calcula și încasa penalitățile aferente pentru nerestituirea avansului la termen până la data recuperării integrale a acestuia (dacă avansul nu se recuperează integral din următoarele facturi emise de către beneficiar).

sursa: Sinteza rezultatelor acţiunilor de audit desfăşurate la UATM ALBA IULIA în 2015, Camera de conturi Alba

Vezi şi Camera de Conturi: Prejudicii de 209 mii lei şi abateri în contabilitate de 4,25 milioane lei la Primăria Sebeş. Nereguli constatate

Citeşte şi Decontări nejustificate de transport la DGASPC, bunuri date ilegal în folosinţă gratuită, de Camera Agricolă Alba. Concluzii după control de la Curtea de Conturi

Vezi şi Prejudicii de 113.000 lei constatate de Camera de Conturi la Spitalul Judeţean Alba. Majorări ilegale ale cheltuielilor de personal, cu sporuri şi prime

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement