Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Numărul autoturismelor vechi şi foarte vechi, în creștere, în România. Care este vârsta medie a parcului auto național


Publicat

coloana trafic DN1

Vechimea medie a parcului de autoturisme din România, în 2018, s-a situat la 15,4 ani, peste media Uniunii Europene (UE), de 11 ani, se arată într-o analiză de specialitate publicată, joi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Potrivit sursei citate, în ansamblu, recentele date referitoare la evoluţia parcului auto din România, publicate de către autorităţi, arată o deteriorare constantă a vârstei medii a acestuia, dar mai important, creşterea numărului de autoturisme vechi şi foarte vechi care continuă să-l alimenteze din plin, mai ales în ultimii doi ani, de când a fost eliminat Timbrul de mediu.

Astfel, autoturismele a căror normă de poluare este una foarte ridicată, respectiv o vechime de peste 15 ani – vârsta la care se „califică” pentru Programul „Rabla” – aveau, la sfârşitul anului 2018, o pondere de circa 47%.

„Având în vedere evoluţia în timp a nivelului maxim admis al emisiilor poluante pentru omologarea autovehiculelor, dar şi nivelul acestora în trafic, această situaţie reflectă potenţialul extrem de ridicat de deteriorare a calităţii aerului din oraşe. O vechime de peste 15 ani corespunde unor norme de poluare, în cel mai fericit caz, de Euro3”, se menţionează în analiză.

În acest context, este de remarcat creşterea ponderii autoturismelor cu motorizare diesel existente în parcul auto din România, care, pe parcursul anului 2018, aproape şi-a dublat ponderea, de la 24,8% la 44,6%.

În ceea ce priveşte repartizarea parcului de autoturisme între regiunile de dezvoltare ale României, aceasta relevă o distribuţie relativ echilibrată (10% – 13%), cu excepţia regiunii Bucureşti – Ilfov, unde se înregistrează şi un număr superior de vehicule cu vârstă mai mică de 10 ani.

„Din informaţiile publicate de către autoritatea de înmatriculare (DRPCIV) rezultă faptul că vechimea medie a autoturismelor din România a fost în 2018 de circa 15,4 ani, în timp ce, conform ACEA, pe ansamblul Uniunii Europene (date 2016), aceasta a fost de 11 ani. Un alt indicator relevant pentru dimensiunea parcului auto naţional şi potenţialul său de creştere este gradul de motorizare, iar din acest punct de vedere, România, cu cele 328 unităţi la mia de locuitori este pe ultimul loc în UE. Media pe ansamblul ţărilor din UE, consemnată în anul 2016, a fost de 587 autoturisme/1.000 locuitori”, notează APIA.

Statistica DRPCIV relevă faptul că, în 2018, parcul auto naţional din România ajunsese la aproape 8,20 de milioane de unităţi, în creştere cu 7,30% faţă de anul anterior, când erau consemnate peste 7,635 milioane de unităţi. La nivel naţional, 2,546 milioane de unităţi erau mai vechi de 11-15 ani, 2,012 milioane de unităţi aveau vechime între 16 şi 20 ani iar 1,892 milioane aveau peste 20 de ani vechime.

În ceea ce priveşte autovehiculele cu vechime de 0-2 ani, la nivel naţional erau înregistrate, la sfârşitul anului trecut, 329.069 de unităţi, din care 235.704 de autoturisme.

Potrivit DRPCIV, la finele lui 2018, pe drumurile din România circulau 3,942 de milioane de autovehicule cu motoare pe benzină, respectiv 3,791 milioane de maşini diesel.

sursa: Romania24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Fiecare școală ar putea decide cum va începe cursurile, în toamnă. Soluții pentru întoarcerea elevilor la ore

Publicat

Unităţile de învăţământ din țară ar putea decide singure cum vor începe, la toamnă, anul şcolar, în funcție de evoluția numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus: tradiţional, cu toţi copiii prezenţi în clasă, online, sau hibrid.

Din toamnă, şcolile ar putea primi „mână liberă” că să decidă cum vor începe noul an. Potrivit ministrului Educației, Monica Anisie „se ia în calcul și o astfel de variantă, să descentralizăm decizia chiar mergând până la nivelul unităților de învățământ”.

Astfel, în funcție de situația epidemiologică din zona în care funcționează, fiecare școală va stabili cum va începe anul școlar.

Inspectorii şcolari, directorii, experţii în Educaţie şi asociaţiile de părinţi spun că o astfel de decizie ar fi binevenită şi că Ministerul Educaţiei nu poate aplica un singur scenariu pentru câteva mii de şcoli.

sursa: digi24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sportului: Luăm în calcul reluarea unor competiții desfășurate în spații închise. Ce sporturi sunt vizate

Publicat

Ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe, a declarat că ia în calcul reluarea unor competiții sportive în cazul sporturilor care se desfășoară în spații închise.

Anunțul a fost făcut după o întrevedere a ministrului cu reprezentanții următoarelor federații sportive: FR Tenis de Masă, FR Scrimă, FR Atletism, FR Judo, FR Gimnastică Ritmică, FR Gimnastică, FR Lupte, FR Kaiac-canoe, FR Haltere, FR Box, FR Tir Sportiv, FR Bob şi Sanie, FR Nataţie şi FR Canotaj, informează Agerpres.

Reprezentanţi acestor sporturi vor discuta, împreună cu Ionuț Stroe, cu oficialii INSP şi Ministerul Sănătăţii, în legătură cu acest subiect.

„Există sporturi precum tenisul de masă, scrima, şahul, tirul sportiv sau halterele, ca să dau doar câteva exemple, unde nu sunt probleme în a asigura distanţarea între participanţi sau alte măsuri de protecţie, astfel încât să minimizăm riscul de infectare”, a spus Stroe.

„Este a treia săptămână consecutivă de dialog cu federaţiile sportive. Am dorit să aflu de la fiecare în parte felul în care decurge pregătirea, cum au reluat antrenamentele, dacă au în plan eventuale competiţii, cu ce probleme se confruntă şi în ce fel poate MTS să ofere asistenţă. O veste importantă pentru sporturile care se desfăşoară în spaţii închise este că luăm în calcul reluarea competiţiilor pentru acele discipline care se pot practica în condiţii de siguranţă pentru toţi participanţii”, a mai declarat ministrul.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Drumurile județene din Alba intră în revizia de vară. Reparațiile și întreținerea costă peste 20 de milioane de lei

Publicat

DJ 107 A Vurpar Paclisa (14) asfalt drum

Consiliul Județean Alba alocă peste 20 de milioane de lei pentru lucrări de întreținere curentă, periodică și reparații curente pe timp de vară, pe drumurile județene aflate în administrare. Printre categoriile lucrări se numără asfaltarea, plombarea sau pietruirea drumurilor, curățirea și repararea șanțurilor și rigolelor, întreținerea podurilor și podețelor, aducerea la profil a acostamentelor și aducerea la cotă a căminelor de vizitare. 

Consiliul Județean Alba a lansat marți, 14 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de întreținere curentă, periodică și reparații curente pe timp de vară pe drumurile județene.

Valoarea totală estimată este de 20.673.546,22 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, acordul cadru de lucrări „Întreținere curentă, periodică și reparații curente pe timp de vară, pe drumurile județene din Alba” cuprinde categorii de lucrări de întreținere curentă și periodică conform Normativului privind întreținerea și repararea drumurilor publice și anume:

  • întreținere drumuri asfaltate – plombe cu frezare și așternere manuală
  • întreținere curentă drumuri pietruite prin scarificare și reprofilare
  • întreținere curentă drumuri pietruite prin scarificare, reprofilare și adaos de material pietros (500.000 mp)
  • tratarea burdușirilor / îmbrăcăminți asfaltice (20.000 mp)
  • aducerea la profil a acostamentelor prin tăiere manuală și mecanică (300.000 mp)
  • aducerea la profil a acostamentelor și completare cu balast (10.000 mp)
  • întreținerea platformei drumului (863 mc)
  • asigurarea scurgerii apelor prin curățarea șanțurilor, rigolelor, canalelor de scurgere (300 km)
  • asigurarea scurgerii apelor prin reparații șanțuri betonate (200 m)
  • asigurarea scurgerii apelor – rigolă prefabricată nouă (100 m)
  • covoare bituminoase cu mixtură asfaltică Ba16 – 4 cm (20 km)
  • strat de uzură din binder BAD20 – 6 cm (3 km)
  • siguranță rutieră (parapet metalic)
  • șanțuri și rigole pavate, betonate
  • ziduri de sprijin și de căptușire (100 m)
  • amenajare platformă cântărire (2 buc.)
  • întreținerea periodică a drumurilor pietruite (5 km)
  • întreținere podețe tubulare (10 buc. D = 800 mm, 5 buc. D = 1000 mm)
  • întreținere poduri beton (10 buc.)
  • aducerea la cotă a căminelor de vizitare, capac și rame beton (150 buc. refolosite, 5 buc. noi)

Vezi AICI cantitățile minime / maxime aferente acordului. 

Vezi AICI LISTA drumurilor județene adminstrate de Consiliul Județean Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

STAREA de ALERTĂ, PRELUNGITĂ până la jumătatea lunii august. Măsurile propuse pentru următoarea perioadă

Publicat

Guvernul Orban adoptă miercuri hotărârea privind prelungirea stării de alertă în România. Propunerile privind măsurile în vigoare pentru următoarea perioadă au fost stabilite în ședința Comitetului Național pentru Situații de Urgență.

UPDATE: Potrivit secretarului de stat Raed Arafat, proiectul de hotărâre a fost aprobat în cadrul CNSU și urmează să fie supus spre aprobare proiectul de hotărâre de Guvern. „Practic nu introducem nicio restricție nouă, nicio măsură”, a declarat Raed Arafat.

„Păstrăm același dispozitiv, singura problemă pe care o avem, până când se aprobă legea, este că va trebui să scoatem din anexa 3 textul legat de carantinare. (…) În decizia CCR există o referire la procedurile prin care se realizează deciziile de carantinare/izolare, să nu avem niciun fel de discuție pe tema asta. Prefer să avem votarea legii, promulgarea de către președinte, publicarea în Monitorul Oficial, intrarea în vigoare și imediat să avem o ședință de Guvern pentru a reintroduce măsura izolării și carantinării”, a declarat, la începutul ședinței de Guvern, premierul Ludovic Orban.

Actuala stare de alertă expiră în 16 iulie și este prelungită cu 30 de zile, până în 15 august (inclusiv).

Printre altele, va rămâne în vigoare obligația de a purta în spaţiile publice închise, la locul de muncă şi în mijloacele de transport și măsurile de distanțare socială.

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, miercuri, după ședința privind măsurile de gestionare a epidemiei COVID-19, la care a participat și premierul Ludovic Orban și o parte dintre miniștri, că nu vor fi noi restricții, dar nici alte măsuri de relaxare.

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a anunțat marți seara că, prin noua lege a carantinării (aflată în dezbateri la Parlament, deci deocamdată fără formă finală a regulilor de carantină și izolare), pacienții asimptomatici vor ajunge la spital pentru 48 de ore, perioadă în care vor fi evaluați medical, ulterior fiind lăsați în izolare acasă.

Asimptomaticii nu vor fi retestați după 14 zile, ci doar cei care prezintă simptome. Simptomaticii vor rămâne în spital până când vor avea test negativ sau vor fi asimptomatici. Potrivit sursei citate, minorii ai căror părinți sunt internați din cauza infectării cu coronavirus nu vor rămâne în grija Statului, ci a rudelor de până la gradul patru.

De asemenea, românii din străinătate care vin din zonele roșii vor sta, în continuare, în carantină, iar cei care nu vor respecta carantina, vor fi amendați. Dacă vreunul dintre cei care vor încălca perioada de carantinare va infecta vreo altă persoană, prin ieșirea în public, va răspunde penal pentru fapta sa.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate