Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

POSTURI la instituții publice din Alba: Director la Protecția Copilului, consilieri și administratori. CONDIȚII


Publicat

birou-gol-zile-libere-e1519215884228

În această perioadă sunt organizate mai multe concursuri, pentru ocuparea unor posturi vacante, în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

director general (concurs organizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în unul dintre următoarele domenii: asistenţă socială sau sociologie, psihologie sau ştiinţe ale educaţiei, drept, ştiinţe administrative, sănătate, economie sau management, finanţe, contabilitate: pot participa la concursul organizat pentru ocuparea postului şi absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului universitar de lungă durată în alte domenii decât cele prevăzute mai sus, cu condiţia să fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii, vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 6 februarie 2019

Concurs: 20 februarie 2019, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul ANFP și trebuie să conţină:

– copia actului de identitate;
– formularul de înscriere, conform anexei nr. 3 la HG nr. 611/2008, modificată;
– copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;
– copia carnetului de muncă sau adeverinţă care atestă vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate;
– cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu o declaraţie pe proprie răspundere);
– adeverinţă care să ateste starea de sănătate corespunzătoare;
– declaraţia pe propria răspundere/adeverinţă care atestă că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din București, telefon 0374/112.726, fax 0374/112.727.

Colegiul Economic „Dionisie Pop-Marţian” Alba Iulia

– administrator financiar 

Condiţii: studii superioare de lungă durată sau echivalent de specialitate în domeniul financiar contabil; vechimea în specialitatea studiilor: minimum 3 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 15 februarie 2019, ora 11:00

Concurs: 18 februarie 2019, ora 09.30: proba scrisă; 20 februarie 2019, ora 09.30: proba practică; 21 februarie 2019, ora 09.30: proba interviu.

Documente:

– cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
– copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
– copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
– carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
– cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
– curriculum vitae
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății. Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul instituției din Alba Iulia, str. Octavian Goga nr. 11, telefon: 0258/811.468.

Primăria Orașului Teiuș

consilier, clasa I, grad profesional debutant – Serviciul Urbanism și amenajarea teritoriului, protecție civilă – Compartiment Cadastru

Condiţii: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul cadastru și măsurători topografice.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 4 februarie 2019, ora 16:00

Concurs: 14 februarie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Orașului Teiuș, Str. Clujului nr. 80, telefon 0258.851.101, int. 24.

Primăria Comunei Stremţ

– consilier, clasa I, gradul profesional asistent – Compartimentul buget finanțe impozite și taxe

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul economic; posesor permis conducere categoria B; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 1 an.

Concurs: 20 februarie 2019, ora 12.00: proba scrisă; 22 februarie 2019, ora 12.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Primăria Comunei Stremţ, telefon 0258/848.101.

Şcoala Gimnazială Stremţ

– îngrijitor

Condiţii: studii generale sau medii; abilități, calități și aptitudini necesare postului; deprinderi practice specifice activității de curățenie /întreținere; nu necesită vechime.

Concurs: 14 februarie 2019, ora 12:30: proba scrisă; 14 februarie 2019, ora 14:30: proba interviu.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Şcolii Gimnaziale Stremţ, strada Principală, nr. 97, judeţul Alba, telefon 0258/848.123.

Primăria Comunei Şpring

– consilier clasa I, grad profesional asistent – Biroul Buget-finanţe, Contabilitate, Dezvoltare, Registru Agricol

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în una din domeniile: științe politice, științe administrative, științe ale comunicării; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: minimum 1 an.

Concurs: 25 februarie 2019, ora 09:00: proba scrisă; 27 februarie 2019, ora 09:00: proba interviu.

conducător autospecială – Compartiment SVSU

Condiţii: permis de conducere categoria B, C, D; studii generale; vechime în muncă.

Concurs: 13 februarie 2019, ora 10.00: proba scrisă; 14 februarie 2019, ora 10.00: proba interviu; 15 februarie 2019, ora 10.00: proba practică.

Documente necesare: 

– cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
– copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
– copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
– carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
– cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
– curriculum vitae.

Relații suplimentare se obțin la Primăria Comunei Şpring, str. Doştatului nr. 94, telefon 0258.765.019, e-mail: primariaspring@yahoo.com.

ALTE POSTURI:

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba

muncitor calificat IV – I la Serviciul Logistic – poziția 66, din statul de organizare al unității

Condiţii: absolvenți ai uneia din următoarele forme de pregătire: școală de arte și meserii/ școală profesională, cu următoarele calificări profesionale: lucrător instalator pentru construcții, instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze, instalator instalații de încălzire centrală; sau liceul având una din următoarele calificări profesionale: tehnician instalator pentru construcții; sau școală postliceală/școală de maiștri având una din următoarele calificări profesionale: maistru instalator în construcții; minimum 2 ani vechime în muncă în calificarea profesională corespunzătoare studiilor de specialitate absolvite; absolvenți sau să urmeze după încadrare un curs de fochist autorizat I.S.C.I.R., clasa C; apt medical; apt psihologic.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 26 ianuarie

Concurs: 7 martie, ora 11.00 proba practică; 12 martie 2018, ora 11.00 proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, cu sediul în Alba lulia, Piaţa Ion .C. Brătianu nr. 1 B, telefon 0258/806161, interior 20112, de luni până vineri, între orele 08.00 – 16.00

Direcția de Asistență Socială Sebeş

– îngrijitor la domiciliu (3 posturi) la Centrul de îngrijiri la Domiciliu pentru Persoane Vârstnice

Condiţii: studii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat; vechime în muncă – minimum 3 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 31 ianuarie 2019

Concurs: 8 februarie 2019, ora 11:00: proba scrisă; 12 februarie 2019, ora 11:00: proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la sediul Direcției de Asistență Socială din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sebeș, Aleea Lac nr. 12, Judeţul Alba, telefon 0258/731.007.

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Uniforma, obligatorie în școli. Senatul a aprobat propunerea legislativă și a stabilit suma pe care o vor primi părinții

Publicat

Propunerea legislativă ce prevede ca uniforma să devină obligatorie în școli, a fost aprobată marți de Senat, cu 87 de voturi pentru, 41 contra și nicio abținere. Elevii din învăţământul general obligatoriu de stat ar urma să primească câte 350 de lei anual pentru uniforma stabilită de şcolile unde învaţă.

”Pentru acoperirea costurilor uniformelor şcolare se acordă o sumă de 350 de lei/ an şcolar pentru fiecare elev, sumă care se atribuie în cote egale în fiecare semestru. Fondurile necesare pentru aplicarea prezentei legi se asigură din bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării”, potrivit unui amendament al senatorului PSD Ecaterina Andronescu, scrie Agerpres.

Propunerea legislativă urmează să fie votată și de Camera Deputaților, în calitate de for decizional, în procedură de urgență. Dacă va trece și de Camera Deputaților, uniforma ar deveni obligatorie începând cu anul școlar 2021-2022.

În Legea 35/2007 se prevede că unitățile de învăţământ îşi pot stabili pentru elevii lor cel puțin un semn distinctiv – ecuson, uniformă, eșarfă sau alte asemenea.

Uniforma școlară va fi obligatorie pentru toți elevii, din anul școlar 2020-2021, prevede un nou proiect de lege. Introducerea uniformei ar creste siguranța elevilor în scoli, considera inițiatorii proiectului. Aceștia propun ca părinții sa primească anual 350 de lei de la stat pentru cumpărarea uniformei.

Consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentantiv al părinţilor şi cu consultarea reprezentanţilor elevilor, stabilesc pentru elevii unităţii de învăţământ respective cel puţin un semn distinctiv cum ar fi: ecuson, uniformă, eşarfă sau alte asemenea”, este specificat în raportul de adoptare al proiectului depus de senatorul PSD Liviu-Marian Pop.

„Consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentantiv al părinţilor şi cu consultarea reprezentanţilor elevilor, pot stabili modelul uniformei şcolare pentru elevii unităţii de învăţământ respective din învăţământul general obligatoriu de stat.

Dacă acest proiect de lege va trece și de Camera deputaților, Legea Educatiei se va modifica astfel:

„Lege pentru modificarea art. 5 din Legea nr. 35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ

Art. I — Articolul 5 din Legea nr. 35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 165 din 8 martie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 5 — (1) Consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentativ al părinților și cu consultarea reprezentanților elevilor, stabilesc modelul uniformei școlare pentru elevii unității de învățământ respective din învățământul general obligatoriu de stat.

(2) Pentru acoperirea costurilor uniformelor școlare, se acordă o suma de 350 de lei/anul școlar pentru fiecare elev, suma care se atribuie în cote egale în fiecare semestru.

(3) Fondurile necesare pentru aplicarea prezenței legi se asigura din bugetul Ministerul Educației și Cercetării.

(4) Modelul uniformelor școlare se comunica inspectoratului județean de poliție și inspectoratului județean de jandarmi sau, după caz, Direcției Generale de Poliție a

Municipiului București și Direcției Generale de Jandarmi a Municipiului București.”

Art. II — Prezența lege intră în vigoare începând cu anul școlar 2020 — 2021″, prevede documentul.

„În România, uniformele școlare au o tradiție neîntreruptă încă din secolul al XIX-lea și până în zilele noastre. Primele uniforme școlare de pe teritoriul României au apărut la Turnu Severin în 1897. Ulterior, prin reforma la scară largă a învățământului, implementată de Spiru Haret, obligativitatea purtării uniformelor școlare s-a extins la nivel național.

În perioada interbelică, purtarea uniformei școlare era un motiv de mândrie pentru elevii români, datorită sentimentului de apartenența la o comunitate prestigioasă de tineri studioși. Acestui sentiment i se răspundea, din partea societății, cu respect și admirație.

Ulterior, că efect al introducerii uniformelor școlare inspirate din modelul sovietic, sentimentele de mândrie și de apartenența la o comunitate studioasă s-au degradat în timp, astfel că, la sfârșitul anilor 80, elevii aveau o atitudine ostilă față de uniformă și conformism.

În țară noastră nu au fost efectuate studii sociologice și pedagogice pe tema uniformelor școlare. De altfel, chestiunea nu a fost tratată științific în studii de specialitate pedagogică.

Studiile și sondajele finanțate și efectuate de-a lungul timpului în țările vest-europene și în Statele Unite ale Americii au pus în evidență cu predilecție avantajele purtării uniformei școlare, cu deosebire pentru elevii din clasele mici.

În acest sens, specialiștii în pedagogie școlară consideră că această ar diminua diferențele de statut economic și social și ar contribui la eliminarea situațiilor penibile în care copiii se simt frustrați de modul în care se îmbracă. Conform unui studiu american, 83% dintre profesorii chestionați consideră că o uniformă școlară bine aleasă poate preveni bullying-ul pe tema înfățișării sau a situației economice.

Un alt avantaj economic pentru părinți îl constituie faptul că cheltuielile legate de procurarea uniformei școlare au loc, de regulă, o dată pe an, astfel că părinții nu vor mai fi nevoiți să reînnoiască frecvent garderoba de școală a copiilor.

La această se adaugă faptul că este eliminat astfel stresul copiilor (dar și al părinților) de a decide zilnic cu ce să se îmbrace, precum și a tentației de a purta la școală o vestimentație excentrică, din tendința specifică vârstei de a epata în față colegilor sau de a se impune în față acestora.

Profesorii apreciază că portul uniformei școlare contribuie la disciplinarea elevilor și la creșterea capacității de concentrare a acestora”, este menționat în expunerea de motive a proiectului de lege.

În prezent, uniformă școlară pentru elevi nu este obligatorie prin lege, însă fiecare unitate de învățământ poate impune purtarea ei prin includerea acestei prevederi în regulamentul școlar. Totuși, elevii nu pot fi privați de dreptul la educație, astfel că interzicerea intrării în școală fără purtarea uniformei le-ar încalcă acest drept.

Pentru că elevii să poarte uniformă din septembrie 2020 proiectul de lege va fi adoptat și de camera deputaților și promulgat de președinte.

surse: portalinvatamant.ro, adevarul.ro ( foto)

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

România a cerut 10 milioane de doze de vaccin anti-COVID-19. Cine vor fi primii beneficiari și pe ce criterii vor fi selectați

Publicat

România a cerut 10 milioane de doze de vaccin anti-COVID-19 pentru a acoperi „măcar jumătate din populație, cu referire specială pentru tot ce înseamnă vârstele extreme, personal medical direct implicat și pentru tot ce înseamnă comorbidități și patologii conexe în cadrul infecției cu coronavirus”, a declarat ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Un vaccin anti-coronavirus ar putea să fi gata în prima jumătate a anului viitor, iar în a doua jumătate a anului acesta să fie disponibil pentru populație, a anunțat Tătaru.

„Noi la nivelul UE, a Comisiei Europene, avem discuții cu tot ce înseamă firmă care în acest moment se află într-un studiu, fază 1 sau fază 2, pentru acele vaccinuri împotriva COVID-19. În măsura în care vom avea rezultate patentate vă vom ține la curent. Din ce știu eu, până la finalul anului vom avea și o fază trei, iar în primul trimestru al anului viitor vom avea pe piață și aceste vaccinuri anti-COVID, rămânând ca din a doua jumătate a anului viitor să-l avem în masa mare a populației”, a declarat sursa citată/.

Ministrul Sănătății a anunțat că România a cerut 10 milioane de doze pentru a acoperi „măcar jumătate din populație, cu referire specială pentru tot ce înseamnă vârstele extreme, personal medical direct implicat și pentru tot ce înseamnă comorbidități și patologii conexe în cadrul infecției cu coronavirus. Surplusul vrem să-l facem efectiv în măsura evoluției pentru tot ce înseamnă patologie coexistentă în a preveni infecția cu coronavirus”

Referindu-se la tratamentul cu Remdesivir, Nelu Tătaru a spus că prima tranşă este de 7.000 de doze.

„În acest moment, noi avem o primă tranşă în care au venit aproape 7.000 de doze, urmează în septembrie să ne mai vină 10.000 de doze, iar în octombrie să ne mai vină şi restul de 8.000 de doze până la 25.000. Ele sunt necesarul pentru 4.000 de pacienţi cu tratamentul standard de 5 zile”, a arătat ministrul.

Potrivit acestuia, 6% din persoanele infectate cu noul coronavirus au vârste mai mici de 19 ani.

„La evaluările noastre, ce am putut vedea per total, 6% din numărul de cazuri sunt la pacienţi sub 19 ani”, a mai spus Tătaru.

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

Două străzi din localitatea Vinerea, orașul Cugir, vor fi asfaltate și modernizate. Investiții de peste 3 milioane de lei

Publicat

Două străzi aflate în Vinerea, localitate componentă a orașului Cugir, în lungime totală de 1,48 km, vor fi asfaltate și modernizate printr-o investiție de peste 3 milioane de lei. 

Primăria Cugir a lansat luni, 10 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru modernizarea a două străzi din oraș, respectiv strada Zăvoiului și strada Morilor.

Valoarea totală estimată este de 3.092.596,48 de lei, fără TVA. 

Străzile propuse spre modernizare au o lungime totală de 1.482 de metri.

Denumire stradă / lot – lungime – lățime

– strada Zăvoiului – 173 de metri lungime – 4 metri lățime

– strada Morilor 1 – 518 de metri lungime – între 4 și 5,5 metri lățime

– strada Morilor 2 – 660 de metri lungime – 5,5 metri lățime

– strada Morilor 3 – 131 de metri lungime – 5,5 metri lățime

Potrivit documentației, sistemul rutier va fi un sistem rutier semirigid cu îmbrăcăminte din mixtura asfaltică:

– 4 cm strat de uzură BA16

– 6 cm strat de legătură

– 20 cm strat de fundație superior din balast stabilizat

– 35 cm strat de fundație inferior din balast

– 8 cm strat din nisip rol anticontaminant și izolator

Încadrarea părții carosabile se va realiza cu borduri prefabricate, cu dimensiunile secțiunii de 15 x 25cm, montate cu o gardă sau oglindă de 10 – 15cm pe o fundație din beton monolit. Lungimea totală a bordurilor de încadrare a părții carosabile este de 7.634 m.

La sistematizarea, proiectarea și realizarea trotuarelor se vor prevedea lucrările necesare pentru siguranța circulației și pentru dirijarea fluxurilor de pietoni. Structura constructivă a trotuarelor va fi alcatuită din: 6 cm dale de beton vibropresat, 5 cm nisip pilonat, 15 cm balast.

Accesele la proprietăți vor face legătura între partea carosabilă și portile imobilelor adiacente, vor avea o lățime medie de 4 m și vor fi încadrate de borduri de beton prefabricate de 10 x 15 cm pozate pe o fundație din beton monolit. Structura constructiva a acceselor va fi alcătuită din: 8 cm dale de beton vibropresat 5 cm nisip pilonat, 15 cm balast stabilizat, 20 cm balast.

Pe străzile unde distanța dintre fronturile construite permite deplasarea în plan a trotuarelor față de partea carosabilă, se vor amenaja zone verzi delimitate de borduri din beton de ciment 15 x 25 cm spre carosabilă respectiv 10 x 15 cm spre trotuare, pozate pe un strat de beton de ciment.

Sistemul de canalizare pluvială îngropată va fi alcătuit din rețea colectoare, cămine de vizitare și guri de scurgere.

Canalizația pentru rețeaua subterană pentru telecomunicații va fi realizată cu tuburi corugate de 90 și 110 mm. Lățimea șanțului este de maxim 0,45 m. Tubulatura va fi pozată conform planurilor de situatie la o adâncime de 70-80 cm, pe un pat de nisip de 10 cm. La distanțe nu mai mari de 100 m în linie dreaptă la schimbări de direcție sau intersecții s-au prevazut camine de tragere. Fiecare cămin de tragere este prevăzut cu electrod de împământare. Au fost prevăzute branșamente pentru fiecare imobil în parte, realizat din țeavă corugată cu diametrul de 50 mm.

Se vor reloca 11 stâlpi ai rețelei electrice pentru care se va întocmi documentația tehnică necesară inclusiv, executarea lucrărilor.

Potrivit caietului de sarcini, execuția va dura 11 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: Cascadele uimitoare care curg „în sens invers”, filmate în Australia. Cum se produce fenomenul

Publicat

Foto: captură BBC

Rafalele puternice de vânt și ploile torențiale din statul australian New South Wales au produs un fenomen rar. Cascadele din Royal National Park au fost suprinse curgând „în sens invers”, scrie BBC.

Meteorologii spun că acest fenomen se produce când vântul bate puternic dinspre ocean și lovește stâncile, forțând apa să se deplaseze în sens invers.

Vântul a atins 74 km/oră în această zonă din Australia, iar furtunile și ploile torențiale s-au abătut asupra orașului Sydney și statului New South Wales în ultimele zile.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate