Premieră mondială: oamenii de știință au descoperit un antibiotic puternic folosind inteligența artificială

În premiera mondială, oamenii de știință au descoperit un nou tip de antibiotic folosind inteligența artificială (AI), conform BBC.

Descoperirea a fost declarată de experți ca un avans major în lupta împotriva problemei tot mai mari a rezistenței la medicamente. Un algoritm puternic a fost utilizat pentru a analiza peste o sută de milioane de compuși chimici în câteva zile.

Citește și Consilierul lui Mircea Hava și secretarul general al AJF, momente de neuitat la urgența spitalului din Alba. Reacții pe Facebook

Noul antibiotic are capacitatea de a ucide 35 de tipuri de bacterii potențial mortale, au spus cercetătorii.

Între anii 2017 și 2018, infecțiile rezistente la antibiotice au crescut în Anglia cu 9%, până la aproape 61.000.

Vezi și Coronavirus în Italia: 11 localități au intrat în carantină. 79 de cazuri, confirmate. Unde pot cere ajutor cetățenii români

Dacă antibioticele sunt luate în mod necorespunzător, bacteriile dăunătoare care trăiesc în interiorul organismului pot deveni rezistente la acestea, ceea ce înseamnă că medicamentele pot să nu funcționeze atunci când este cu adevărat necesar. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a numit fenomenul „una dintre cele mai mari amenințări la adresa securității și dezvoltării globale a sănătății”.

„În ceea ce privește descoperirea antibioticelor, aceasta este absolut o premieră”, a spus Regina Barzilay, cercetătoare principală a proiectului la Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Citește și Avea 17 ani când tatăl lui, șofer la Ambulanța din Alba, a fost împușcat la Revoluție. În 30 de ani n-a primit nicio compensație