Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia vrea să oblige firma Polaris să ridice gunoiul şi după 10 decembrie. Care este motivul


Publicat

pubele polaris

Primăria Alba Iulia vrea să oblige Polaris M Holding SRL Constanța să efectueze activitățile de colectare, transport și depozitarea deșeurilor municipale în continuare, în condiţiile în care prelungirea contractului cu operatorul de salubritate se încheie în 10 decembrie.

Motivul este faptul că procedura de operaţionalizare a Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor în Alba a fost anulată, în urma contestaţiilor şi aceasta trebuie reluată. De asemenea, perioada de mobilizare a noii firme care a câştigat licitaţia pentru lotul 1, inclusiv Alba Iulia, este prelungită până în 30 decembrie.

Vezi și VIDEO ȘTIREA TA: Soldat pus să spele cu mopul asfaltul din fața tribunei oficiale, de 1 Decembrie, de la Alba Iulia

Dacă nu va fi aprobat proiectul în şedinţa de astăzi, Alba Iulia s-ar putea confrunta cu o nouă “criză” a gunoaielor, fără să ţinem cont şi de faptul că trebuie întreţinute şi drumurile pe timp de iarnă.

Procedura privind delegarea pentru operarea şi administrarea instalaţiilor de gestionare e deşeurilor şi transport de la staţiile de transfer-sortare la Centrul de Management Integrat al Deşeurilor Galda de Jos a fost anulată de Consiliul Judeţean, în urma soluţionării contestaţiilor depuse la CNSC şi plângerii depuse la Curtea de Apel Alba Iulia.

Citește și CAZ ȘOCANT în Alba: Fetiță, șantajată de un tânăr, cu poze indecente trimise pe Facebook

Aceasta va fi reluată doar după reelaborarea documentaţiei de atribuire, iar termenul de finalizare nu poate fi estimat, se explică în documentaţie.

Vezi şi Groapa de gunoi de la Galda, rămâne nefuncțională. Consiliul Județean Alba, obligat să refacă licitația de la zero

În condiţiile în care contractul încheiat cu Polaris, prelungit a doua oară, a avut finalitate în septembrie, municipiul Alba Iulia se va afla în situaţia ca, din 10 decembrie, să nu mai beneficieze de serviciul de salubrizare.

De asemenea, perioada de mobilizare a noului operator a fost prelungită de ADI Salubris până în 30 decembrie.

Reamintim faptul că, în urma licitației organizate de autoritățile județene, asocierea companiilor RER Vest şi Retim este noul operator de salubritate în municipiul Alba Iulia.

Vezi şi Noile TARIFE la salubritate în Alba Iulia. Care este prețul unei pubele de gunoi la firma care înlocuiește POLARIS

Valoarea contractului încheiat pe o perioadă de patru ani este de 74.110.971 lei (15,6 milioane de euro), fără TVA, mai mică cu circa 13,7 milioane de lei decât valoarea estimată. Este vorba despre aceeaşi asociere de firme care a obţinut anul trecut şi contractul pentru colectarea şi transportul deşeurilor din zona 2 a judeţului, cu municipiul Sebeş, oraşul Cugir şi comunele limitrofe, cu o valoare de 47.606.387 de lei.

Noul operator a încheiat deja o parte dintre contractele cu locuitorii oraşului, pentru colectarea gunoiului.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

AFM: Aproape 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Marți, consultare publică online

Publicat

Aproximativ 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, iar rezultatele pentru toate contestaţiile depuse în aplicaţia informatică vor fi publicate în cel mai scurt timp, anunţă Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă.

De asemenea, oficialii instituţiei menţionează că miercuri, 12 august, va avea loc prima consultare publică în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, în mediul online.

„În cadrul programului avem aproximativ 14.000 de proiecte aprobate. Îi invităm pe toți beneficiarii să depună ATR-urile la instalatorii validați care le vor genera contractele de finanțare nerambursabilă, de la semnarea cărora au un termen de 8 luni pentru realizarea investițiilor. Rezultatele pentru toate contestațiile depuse în aplicația informatică aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice vor fi publicate pe site-ul instituției noastre – www.afm.ro, în cel mai scurt timp.

Având în vedere volumul foarte mare de documente și raportat la situația actuală a stării de alertă decretată la nivel național, care presupune anumite restricții, precum și la capacitatea instituțională limitată, am depus eforturi consistente, însă soluționarea acestora a presupus mai mult timp”, a transmis președintele AFM, Andreea Kohalmi – Szabo.

Cetățenii sunt invitați ca până luni, 10 august 2020, să transmită sugestii cu privire la Programul Național Casa Verde Fotovoltaice la adresa de e-mail: propunerifotovoltaice@afm.ro.

„Îmi doresc ca pe lângă constatările noastre cu privire la desfășurarea programului, să primim și punctele de vedere ale factorilor interesați, astfel încât în sesiunea din toamnă lucrurile să aibă un parcurs simplificat, atât în ceea ce privește procesul de înscriere, cât și de evaluare a proiectelor.

De asemenea, propunerile primite vor fi dezbătute în cadrul unui eveniment online pe platforma Webex organizat miercuri, 12 august 2020, ora 11:00.

Cei care doresc să participe la evenimentul online se vor înregistra printr-un e-mail la adresa presa@afm.ro, urmând ca link-ul de conectare în platformă să le fie transmis ulterior pe adresa de e-mail”, a mai declarat preşedintele AFM.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Aparat de radiologie modern, cu prindere în tavan, instalat în premieră la Spitalul Municipal din Aiud

Publicat

Continuă modernizarea Laboratorului de Radiologie și Imagistică Medicală (LRIM) din cadrul Spitalului Municipal Aiud. Potrivit reprezentanților instituției, a fost finalizată pregătirea spațiului și instalarea aparatului de radiologie Didital DRGEM Co (Corea de Sus), model GXR-82 SD cu prindere în tavan. 

Aparatul digital cu prindere în tavan, o premieră în cadrul LRIM, oferă multiple avantaje operatorilor și permite un diagnostic mai rapid și mai precis.

„Telediagnosticul devine astfel o opțiune nu doar în ceeea ce privește diagnosticul prin Tomografia Computerizată dar și prin Radiodiagnosticul digital.

Sistemul integrat PACS permite transmiterea rapidă a informațiilor către secțiile și specialiștii care au solicitat examinarea din cadrul spitalului sau în afara la instituțiile cu care se colaborează. Documentația pentru obținerea autorizației a fost trimisă la CNCAN conform procedurii urmând ca în scurt timp aparatul să fie efectiv dat în folosință.

Chiar și în această perioadă dificilă încercăm să continuăm dezvoltarea serviciilor medicale pentru a fi la înălțimea chemării pe care o trăim zi de zi”, au transmis reprezentanții instituției medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât costă lunar curățenia și întreținerea pasajului subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii din Alba Iulia

Publicat

Administrația locală din Alba Iulia plătește 10.000 de lei lunar, fără TVA, pentru curățenia și întreținerea pasajului care face legătura între Parcului Unirii și Bulevardul Transilvaniei din municipiu, pasaj deschis în urmă cu aproximativ trei săptămâni. 

Primăria Alba Iulia a cumpărat la sfârșitul lunii iulie, prin achiziție directă, servicii de curățenie și întreținere pentru grupul sanitar aflat în pasajul subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii, servicii de curățenie a pasajului și a lifturilor. Ofertantul este Total Cleaning SRL din Alba Iulia, iar valoarea contractului este de 50.000 de lei, pentru o perioadă de cinci luni.

Vezi și VIDEO: Momentul în care trei minori vandalizează pasajul subteran din Alba Iulia, dat în folosință cu câteva ore înainte

Potrivit descrierii, curățenia grupurilor sanitare va fi asigurată de către trei angajați. Programul va fi zilnic, între intervalul orar 08:00 – 24:00.

Punctul de lucru va fi dotat cu aspirator, cărucior curățenie cu mopuri, detergenți profesionali, dezinfectanți aprobați de Ministerul Sănătății, hârtie igienică, prosoape de mâini, săpun lichid, dispensere pentru consumabile, saci menajeri și odorizant de toaletă.

Vezi și FOTO-VIDEO: Infiltrații după ploaie în pasajul subteran din Alba Iulia, recent inaugurat

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Gheorghe Beleiu: Solicit autorităților locale să își asume măsurile privind descurajarea infracționalității din Alba Iulia (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Primăria din Alba Iulia, avocatul Gheorghe Beleiu, va sesiza, prin mijloace legale, autoritățile locale privitor la instalarea, cât mai rapid, a unor camere de supraveghere pe raza muncipiului.

„Aud, tot mai des, de faptul că persoane certate cu legea comit, pe raza municipiului Alba Iulia, diferite fapte penale, plecând de la cele cu violență până la intrări prin efracție sau sustragere de bunuri din diverse locații.

Solicit, imperativ, Primăriei și Consiliului Local să-ia în serios datoria, măcar morală, față de cetățenii pe care îi reprezintă și să găsească banii necesari pentru achiziția și amplasarea de camere de luat vederi.

Vă dau doar exemplul recent a unei firme al cărei sediu a fost spart de 3 ORI, în numai câteva săptămâni. E o dovadă de delăsare, ca să nu spun mai mult, să nu investești în siguranța albaiulienilor. Asta, ca să nu mai spun de faptul că munca de teren a polițiștilor ar fi mult ușurată dacă, la fel ca în lumea civilizată, am avea și noi niște camere de supraveghere. Sunt convins că un oraș ca Alba Iulia își permite costul unei astfel de investiții. Dacă actuala administrație nu e capabilă să implementeze un astfel de proiect, vă promit că, după alegeri, PRO România va arăta că se poate”, a transmis Gheorghe Beleiu, într-un comunicat de presă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate